Gå till innehåll

JJ 0.50/1 Hur gör jag?


Recommended Posts

Känns som att han har QQ+, men vad tycker ni? Han har kört väldigt få händer.

 

***** Hand 746653035 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 juli 2008 01:06:15

Anna 72 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Rolle A (79.77)

Plats 2: jaca76 (51.10)

Plats 3: HERO (257.29)

Plats 4: LikE (253.61)

Plats 5: gurkan00 (172.36)

Rolle A lägg LM 0.50

jaca76 lägg SM 1.00

** Giv **

Rolle A [N/A, N/A]

jaca76 [N/A, N/A]

HERO [Knh, Kns]

LikE [N/A, N/A]

gurkan00 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 5.00

LikE Lägg

gurkan00 Höj till 16.50

Rolle A Lägg

jaca76 Lägg

HERO Syna 16.50

*** Flop(Board): *** : [7r, 8h, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Passa

gurkan00 Satsa 34.50

HERO Syna 34.50

*** Turn(Board): *** : [7r, 8h, 4r, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passa

gurkan00 All-in 121.36

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synar ifall han är en vanligt 0,5/1 retard.

 

alltså: read eller nån sorts note behövs väl.. men syn oftast..

 

Read ger ts högst upp "Han har kört väldigt få händer."

Tveksamt om han lastar med fd eller sd på 0,5-1, speciellt om han spelar tajt. 99,TT 3betas sällan pre enligt min uppfattning på 0,5-1 och 1-2. Min gissning är nöten, alltså fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Read ger ts högst upp "Han har kört väldigt få händer."

Tveksamt om han lastar med fd eller sd på 0,5-1, speciellt om han spelar tajt. 99,TT 3betas sällan pre enligt min uppfattning på 0,5-1 och 1-2. Min gissning är nöten, alltså fold.

 

Ojsan. Jag såg fel, trodde att det var HERO som 3betade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju nästan fråga.. Vad har vi för plan för turn när vi synar flop? Alltså, jag tycker man sätter sig i en ganska obekväm sits när man bara synar flop. Vilka kort lägger vi mot? Om vi viker mot 2h, varför synar vi ens flop från första början då? Om vi nu ska syna flop, så är det bättre att tänka längre för att veta hur man ska agera på turn. Vet du inte det, folda flop. Annars är det bara att kasta pengar i sjön imo, det är två gator kvar och vi har ingen aning om var vi står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-folda flop

 

Han kan 3-beta med TT+ och AK kanske AQs pre.

 

När du checkar flop kommer han beta alla dessa händer. Men betar du flop kommer han i de flesta fallen bara raisa med QQ+ kanske han tillochmed foldar QQ då han sätter dig på KK eller set.

 

Nästan alla i de här lägena synar pre och sen checkar till fi med sina JJ med en flop bestående av bara underkort. Det förstår inte jag för en stor del av hans 3-bet range är AK och AQ och genom att checka så ger du honom bra möjlighet att c-beta. När du sen synar flop och checkar turn igen?

 

Dessutom ger du lite mer EV till dina set om du betar ut på flop med dina överpar för då kan du lättare få en raise på flop när du betar ut med ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-folda flop

 

Han kan 3-beta med TT+ och AK kanske AQs pre.

 

När du checkar flop kommer han beta alla dessa händer. Men betar du flop kommer han i de flesta fallen bara raisa med QQ+ kanske han tillochmed foldar QQ då han sätter dig på KK eller set.

 

Nästan alla i de här lägena synar pre och sen checkar till fi med sina JJ med en flop bestående av bara underkort. Det förstår inte jag för en stor del av hans 3-bet range är AK och AQ och genom att checka så ger du honom bra möjlighet att c-beta. När du sen synar flop och checkar turn igen?

 

Dessutom ger du lite mer EV till dina set om du betar ut på flop med dina överpar för då kan du lättare få en raise på flop när du betar ut med ett set.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då han sätter dig på KK eller set.

 

Vi spelar 0.5/1kr mot en fi som vi inte har read på. Han kommer inte "sätta honom på en hand" och folda QQ.

 

Dessutom ger du lite mer EV till dina set om du betar ut på flop med dina överpar för då kan du lättare få en raise på flop när du betar ut med ett set.

 

meh till att balansera sitt spel på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Han har kört väldigt få händer" - Skulle du inte kalla det read, eller måste du se om det rycker i vänster örsnibb för att kalla det read?

 

:-D

 

Oj, läste fel. Trodde det stod att han spelat få händer vid bordet, dvs att han nyss satte sig. Aja, att han är tight förändrar ingenting i den här situationen, extremt få spelare foldar något som helst överpar på denna nivån. De 3-bettar inte heller med typ TT. Vi slår bara en bluff alternativt AK, vilket inte alla 3-bettar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...