Gå till innehåll

FLT $2/4 - Vem gör största misstaget?


crillux

Recommended Posts

Här är en hand som jag själv la ner pre, men jag är lite nyfiken på vem som egentligen är den största suckern i den här handen... Vi tar hålkorten redan från början, för jag ser inte hur ni ska sitta och spåra alla bets och raises annars. Kanske passar inte den här handen i analysdelen alls, men isf kan säkert någon mod flytta på den... Tror att det skulle kunna bli en intressant diskussion.

 

Jag är UTG+2 med :9d::7s:.

 

3 folds, MP1 (:Jd::Td:) calls, MP2 (:4c::4s:) calls, MP3 folds, CO (poster) checks, Button (:Kc::Ks:) raises, SB folds, BB calls, 3 calls.

 

FLOP: :8c::4d::9h: (5 spelare)

BB checks, MP1 bets, MP2 calls, CO calls, Button calls, BB calls.

 

TURN: :8c::4d::9h::Qh: (5 spelare)

BB folds(!), MP1 checks, MP2 bets, CO calls, Button raises, MP1 3-bets, MP2 caps, CO folds, Button calls, MP1 calls.

 

RIVER: :8c::4d::9h::Qh::6s: (3 spelare)

MP1 bets, MP2 raises, Button calls, MP1 3-bets, MP2 calls, Button calls.

 

Själv är jag lite fascinerad av knappens spel med sina KK. Efter den action som bjuds på turn är det väl ändå dags att inse att man är slagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BBs openfold på turn är ju inte superhet oavsett hand...

 

BTN spelar väl ändå handen otroligt dåligt och borde väl kunna hitta en fold antingen när han blir cappad på turn eller direkt på river när bordet inte parar och han slår en del 2par vilket är enda anledningen jag ser till att syna turncappen. Är inte heller någon större fantast av att bara syna floppen för att sen höja en inte helt ofarlig turn. Är dock ett tag sedan jag spelade limit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo BTN borde väl kunnat hitta folden när han får 8-1 på turn. Även på river när han får 11-1 med stor risk för att fler raisar så går det helt klart att hitta vik.

 

Annars så är jag inget stort fan av MP1:s turn check. Kan inte se någon anledning att checka 5-vägs med nötterna.

 

MP2:s cap känns kanske marginell men eftersom han ger två spelare sämre odds med en cap och kanske kan få en hålstege eller liknande att vika samtidigt som han inte riskerar att bli åtehöjd och har en god chans att ha bästa handen så kan jag inte säga att jag tycker det är jättedåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...