Gå till innehåll

Hur spelar man ett triss?


Pontus_1988

Recommended Posts

Jag har länge varit kluven vid denna fråga eftersom Om man har t.ex KQ och floppen är QQ6 med färgdrag då finns det ju risken att nån sitter på färgdraget + att det kan finnas ett stegdrag om floppen är t.ex QQJ. Men problemet är att jag tidigare hört att man ska checka men det känns som att om man inte slowspelar utan bara checkar och sedan höjer igen direkt efter nån har satsat så kommer den personligen troligen misstänka triss direkt. om man slowspelar så ger man gratiskort...Ska man satsa direkt? känner mig kluven inför detta..

OBS denna fråga gäller INTE ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet tyvärr inte vad du menar med det första du sa..

 

 

Han menar att Du ska spela dina stegedrag och färgdrag på samma sätt som du spelar din triss för att folk inte ska direkt veta att du har trissenr. Det kan till och med vara korrekt att för stunden göra ett ej optimalt drag för att få extra värde i en senare situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge varit kluven vid denna fråga eftersom Om man har t.ex KQ och floppen är QQ6 med färgdrag då finns det ju risken att nån sitter på färgdraget + att det kan finnas ett stegdrag om floppen är t.ex QQJ. Men problemet är att jag tidigare hört att man ska checka men det känns som att om man inte slowspelar utan bara checkar och sedan höjer igen direkt efter nån har satsat så kommer den personligen troligen misstänka triss direkt. om man slowspelar så ger man gratiskort...Ska man satsa direkt? känner mig kluven inför detta..

 

Om man ska satsa eller inte på floppen är lite beroende av vilka spelartyper vi möter,stackdjup, position,ev reads, blindsnivå samt i vilken turneringsfas vi är i.

 

Men generellt sett finns det mer utrymme för kreativt lir tidigt i en turnering än i slutet. Detta gör att jag checkar oftare då och tar en sk kalkylerad risk och hoppas att motståndaren träffar

nåt som han inte vill släppa.

 

Visst blir man utdragen då och då men det är sånt man få leva med och vi kan ju också klonka en kåk. Ju senare det blir i turneringen desto tidigare vill jag vinna potten eftersom det ofta är ganska mycket i potten då, så då bettar jag oftare.

 

Som slutsats så kan jag säga att jag checkar oftare i tidigt stadie än i sent samt så gäller det att variera sig så man inte bli sönderläst. Jag hoppas inte jag att jag snurrade till det för dig men det är inte för inte det kallas för "spekulativa händer".:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men generellt sett finns det mer utrymme för kreativt lir tidigt i en turnering än i slutet. Detta gör att jag checkar oftare då och tar en sk kalkylerad risk och hoppas att motståndaren träffar

nåt som han inte vill släppa.

 

själv spelar jag tvärtom lite obalanserat, så sällan man möter samma person i samma läge så orka vara balanserad. små stackdjup så har man inte så bråttom med att bygga pott och kan ge motståndaren en extra gata att hitta bluffen. djupt däremot får man börja bygga pott tidigt om man ska få in keramiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet tyvärr inte vad du menar med det första du sa..

 

Andra svaret ska jag göra en värdebet på floppen för att sedan beta hårdare?

 

Mitt inlägg var mer CG inriktat, tänkte inte på att det var turnering det handlade om. Jag skulle nog gå på Heltoks linje vad det gäller turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv spelar jag tvärtom lite obalanserat, så sällan man möter samma person i samma läge så orka vara balanserad. små stackdjup så har man inte så bråttom med att bygga pott och kan ge motståndaren en extra gata att hitta bluffen. djupt däremot får man börja bygga pott tidigt om man ska få in keramiken.

 

jasså, trodde du va smartare än så?

motbevisa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv spelar jag tvärtom lite obalanserat, så sällan man möter samma person i samma läge så orka vara balanserad. små stackdjup så har man inte så bråttom med att bygga pott och kan ge motståndaren en extra gata att hitta bluffen. djupt däremot får man börja bygga pott tidigt om man ska få in keramiken.

 

Du kanske inte möter samma person men du har flera fiende som kollar på ditt spel även om de inte är med i potten. Det kan bli förödande om man inte ha koll på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...