Gå till innehåll

NL50 - KK får motstånd på flopp


Recommended Posts

ingen vidare read på fi eftersom det var bland de första händerna. skulle det vara något så möjligen något åt det aggressivare hållet.

 

 

GAME #1065482993: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-07-10 19:31:00

Table Lightning Ridge

Seat 1: bellanna ($45.05 in chips)

Seat 3: HERO ($50.00 in chips)

Seat 5: hellogoodbye00 ($61.35 in chips)

Seat 6: Asmilon ($58.00 in chips)

Seat 8: casio100 ($50.90 in chips)

Seat 10: judikke ($6.70 in chips) DEALER

bellanna: Post SB $0.25

HERO: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hellogoodbye00 [XX]

Dealt to HERO King of SpadesKing of Clubs

hellogoodbye00: Raise (NF) $1.75

Asmilon: Fold

casio100: Fold

judikke: Fold

bellanna: Call $1.50

HERO (NF): Raise $5.00 - Borde nog höjt lite mer för att inte låta dem syna profitabelt med små pockets , till runt $7-$8 hade kanske varit bättre?

hellogoodbye00: Call $3.25

bellanna: Fold

*** FLOP *** 2 of Spades5 of Spades3 of Diamonds potten $11.75 på floppen

HERO: Bet $8.00 - Tar intiativet med cb.

hellogoodbye00: Raise (NF) $56.35 - Kan närmast beskrivas som blixtställ. Tog inte mer än ett par sekunder.

 

Syn eller Fold? Alla tankar är välkommna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har han set eller färgdrag, tippar på set och jag hade foldat.

 

Lätt att säga i efterhand ;), tror ärligt att i stundens hetta jag kanske hade tagit syn, hur mycket än jag tycker det är fel. Så viker fi upp ett set och skrattar. Men men. Du skriker ju överpar preflop, så om han har set är det rätt spelat.

 

Men detta är ett svårt läge ändå, han kan lika gärna vika upp 1010, JJ, QQ, men jag tror inte man spelar dessa händer sådär. Så jag tippar set, 90% säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Jag synade för att jag fick känslan av att han ville skrämma mig iom det snabba stället. Var kanske trött på mitt stjälande med cb när jag fick några bra händer tidigare. Han visade upp :4d::4g: och träffade esset på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Jag synade för att jag fick känslan av att han ville skrämma mig iom det snabba stället. Var kanske trött på mitt stjälande med cb när jag fick några bra händer tidigare. Han visade upp :4d::4g: och träffade esset på turn.

 

Hehe ok, antar att han satte dig på överpar och ville få dig att folda det. Om du inte gjorde det så visste han att det ändå fanns outs för att slå dig så tycker det var en intressant hand.

 

Visserligen blev din syn korrekt, men det är risky att syna i såna där lägen utan information om motspelaren då denne oftast viker upp set eller tvåpar.

 

Otur där, kul hand och gl hf med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ok, antar att han satte dig på överpar och ville få dig att folda det. Om du inte gjorde det så visste han att det ändå fanns outs för att slå dig så tycker det var en intressant hand.

 

Visserligen blev din syn korrekt, men det är risky att syna i såna där lägen utan information om motspelaren då denne oftast viker upp set eller tvåpar.

 

Otur där, kul hand och gl hf med liret!

 

Ja, risken för tvåpar är uppenbar!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ok, antar att han satte dig på överpar och ville få dig att folda det. Om du inte gjorde det så visste han att det ändå fanns outs för att slå dig så tycker det var en intressant hand.

 

Visserligen blev din syn korrekt, men det är risky att syna i såna där lägen utan information om motspelaren då denne oftast viker upp set eller tvåpar.

 

Otur där, kul hand och gl hf med liret!

 

Eeeeh, oftast viker han upp Ax spader, alt. andra spaderdrag, eller par + gutshot. Men annars har du ju rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...