Gå till innehåll

Problem med ongame/datorn, vad göra?


Bossebo

Recommended Posts

Spelar lite ongame och det hänger sig såfort jag får upp ett gäng bord. Kör jag 9 bord och ett bord försvinner och jag skall signa upp till ett nytt, så tappar klienten kontakten. Hela skiten hänger sig antal gånger och det står att man tappat kontakten.

 

vad skall jag göra för att lösa detta? Pokeroffice är inte ens att tänka på när jag spelar ongame, för det stänger ner sig själv...

 

Jag antar att jag säkerligen har för mycket grejor på min dator som gör den slö osv... Vilka typ av program skall man INTE ha på datorn med tanke på hur mycket de slöar ner hela processen. Vad skall jag rensa för att kunna spela utan problem. Det börjar bli lite jobbigt att spela med ständiga strul.

 

Min sambo har ett stort antal bilder på datorn eftersom hon fotar... kan detta slöa ner datorn??? Är i stort behov av hjälp eftersom mina datakunskaper inte sträcker sig mycket längre än till on/off knappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du är långt ifrån ensam om att ha problem med klienten. Själv kan jag lira7 bord utan problem, men när jag öppnar ett åttonde så blir det jättelagg direkt.

 

Dessutom har jag problem med att öppna nya bord efter att ha lirat ett 15-tal bord, där borden inte öppnad upp på flera minuter. Detta ser man också att det är flera som har, då det är många som blir sitting-out upp till flera när nya bord startas, fast de sitter och spelar vid andra bord samtidigt.

 

Intressant att OnGame inte tycker det är något problem utan att de hänvisar till kundens dator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker skillnad nu oxå!!!!! :) kunde få upp 9 bord utan att sitta 30 sekunder o vänta på att kunna ta plats osv...

 

Sen har de ändrat reloaden oxå... kommer upp en separat ruta där man reloadar..

 

 

Är det något mer ni vill ha fixat i pokervärlden?? Säg bara till så skriver jag en tråd om det så löser det sig dagen efter :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog nyss igång dagens grind och grafiken laggar lite för mig. Korten glider inte rent över bordet utan småhackar lite. Om det är uppdateringens fel så betackar jag mig. Nån annan som upplever samma sak? Min internetlina verkar helt intakt.

 

Var samma sak för några som skrev i Betsson tråden igår.

 

Hänger dock inte riktigt med i svängarna här. De uppdateringarna med reloadfönster och ändrad betslider gjordes ju typ i tisdags, och jag märkte ingen jätteskillnad mot tidigare med CPU användningen. Har det komnmit ytterligare en idag alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips:

- Töm/underhåll databaserna med jämna mellanrum(både ongame och andra pokerklienter samt pt/po)

- Välj annat databassystem (postgreSQL isätllet för Access som är deffault)

- Separera Operativsystem, pokerklienter och trackerprogram till skilda diskar.

- Ha inga aktiva program som börjar scanna diskarna.(inkluderar av och andra skydds program)

- Ha minimalt andra aktiva program och processer som autostartar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...