Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Min förra dagbok vart väl inte s.k långvarig, men det kommer denna att bli, tro mig!

Till skillnad från förra gången kommer jag att ha ett mål som supergrindare - Spela ihop till en bil på PokerStars!

Jag kommer att spela så många bord som är möjligt, eftersom jag är ny på PokerStars så kunde jag inte överföra mer än $600 så det blir väl att börja med 10 bord eller liknande. Men så fort min rulle ökar så kommer även bord antalen göra det om det inte dröjer så jag hinner sätta in mer.

Målet är alltså att spela in VIP så jag kan köpa mig bilen i VIP-shopen. Har inte tänkt eller räknat på hur många VIP-points jag kommer tjäna, men bilen ska vara min inom 7 månader... :)

Kommer att uppdatera med resultat och händer efter varje session, detta kanske känns lite som wannabe 450k händer - fast det är det ju också.. Ska försöka grinda honom av stolen ;)

Men jag skulle behöva tips som gör det enklare, provade spela en session nyss där jag körde överlappning ungefär som 450k. Det fungerade bra och klarade mig utan några missklick men 12 bord till hur ska det då gå?

Har ett gamalt pt acc som jag kanske ska dra i funktion igen, undra om det går att maila supporten och få en ny kod eller något.

Men om det finns några förslag om hur jag ska lägga upp detta är det bara en fin bjudning av er! Ska i alla fall försöka lira 4-9h om dagen!

Önska mig lycka till ;)

Postad
Lycka till!:-)

Tackar :)

Tittar in igen om ett par år och kollar hur långt du kommit. :ola:

Lycka till!

Haha, så det tar så lång tid? vi får väl se :) eftersom jag är helt ny på pokerstars borde jag väl lita på dit ord, men jag hoppas att du har fel :)

------------------------------------------

Spelat någon timme som "start", gick hyffsat ett tag men kastade bort några inköp mot slutet.. Men ett lite plus på dryga 2 inköp får jag hurra med och 250 VIP-baspoint intjänade.

Blir lir mot torsdags kväll igen om inte vädret är fint :)

Postad

Haha, så det tar så lång tid? vi får väl se :)

Det framkommer inte vilken nivå och vad du spelar. Men du gjorde en insättning på $600 så.

Det är väl bara 5 personer hittills som köpt porche för sina FPPs och de som gjort det har väl typ 12-table grindat $220-$550 sit n' gos dygnet runt i 9-10 månader för att få ihop sina poäng.

Postad
Det framkommer inte vilken nivå och vad du spelar. Men du gjorde en insättning på $600 så.

Det är väl bara 5 personer hittills som köpt porche för sina FPPs och de som gjort det har väl typ 12-table grindat $220-$550 sit n' gos dygnet runt i 9-10 månader för att få ihop sina poäng.

Spelar NL50 6-handed, kommer sätta in så jag har en rulle för nl50 så fort dem tillåter det på siten. Jag kommer att spela så många bord som möjligt iaf 18-24 åt gången. Visst det kommer ta tid men jag är ju på lägsta leveln fortfarande efter som jag är ny reggad på siten.

Postad

Avslutat en till session nu, är upp ca; 4 inköp och det duger. Kanske blir någon turnering för att klonka upp rullen :)

Fått en ny kod idag av pokertracker så ska sätta den i funktion nu också, några andra progam jag lär behöva för att det ska bli intressantare att följa?

Har spelat in ca; 1000 vipp - 2 999 000 to go!

Postad
...men jag är ju på lägsta leveln fortfarande efter som jag är ny reggad på siten.

Hmm, var ligger logiken i detta?

...men jag är ju på lägsta leveln fortfarande efter som jag inte har råd med mer.

FYP

Inte för att vara elak men ett lägre mål än Porschen känns mer realistiskt. Som himmelsdyk förklarat i den populära "450K..."-tråden är han mycket väl medveten om att han inte kan lira sitt A-game när han kör 18-24 bord åt gången.

Varför inte köra lite lugnt i början med 2-6 bord coh lär känna siten först om du nu är ny på PS.

Gl anyway. :-)

Postad
Hmm, var ligger logiken i detta?

FYP

Inte för att vara elak men ett lägre mål än Porschen känns mer realistiskt. Som himmelsdyk förklarat i den populära "450K..."-tråden är han mycket väl medveten om att han inte kan lira sitt A-game när han kör 18-24 bord åt gången.

Varför inte köra lite lugnt i början med 2-6 bord coh lär känna siten först om du nu är ny på PS.

Gl anyway. :-)

Kanske har misstolkat det, men som jag fattade tjänade man bättre som super nova eller nått liknande, jag börjar ju från den första "lvln"

Om jag spelar 2-6 bord kommer jag att tröttna väldigt sanbbt, har förut lirat på prima 9 st bord och då känns det som att jag hinner att fiska + mkt annat under tiden så fler bord är nog bara ett plus.

Har kört 2 st sessioner inte så lång 1-2 timmar och det fungerar bra fast då har det bara varit 12 bord ska prova klämma in några fler och se hur det känns.

Postad

Har inte blivit så mycket spel... eftesom jag har varit sjuk och då spelar man väl inte på topp så då är det lite bra att låta bli.

Spelat någon turnering där jag kommit rätt långt men ändå inte till pris ;( Tycker det fungerar bra att lira 16-20 bord iaf 6-handed men blir lite stressigt ibland.

Någon som vet vart det finns script att ladda ner till pokerstars typ potbet, auto re buy och så jag kan joina flera bord samtidigt?

Har spelat in 3 000 poäng så en bit på vägen har jag kommit :) Men jag får inte igång pt osv.. :( någon som har lust att hjälpa till pm isf.. kan du få min msn :) eller nått

Postad

Det behövs ca 10000 sng på $300-nivån, det vill säga ca 13 timmar om dan i en månad vid 12-tablande, med problemet att det troligtvis inte finns tillräckligt med spel alla timmar. Men jag håller med dig i vad du försöker säga, känns lite overkill att försöka ta det på nl50.

Men lycka till ändå.

Postad
Det behövs ca 10000 sng på $300-nivån, det vill säga ca 13 timmar om dan i en månad vid 12-tablande, med problemet att det troligtvis inte finns tillräckligt med spel alla timmar. Men jag håller med dig i vad du försöker säga, känns lite overkill att försöka ta det på nl50.

Jo, självklart överdrev jag. Men som sagt poängen var att det kommer ta en evighet på NL50.

Postad

Självklart är jag medveten om att det kommer att ta väldigt lång tid, men jag kommer inte bara att spela nl50. Om det går som det är tänkt så blir det nl100 redan i mitt av nästa månad.

NL50 $0 - $5000

NL100 $5000 - $10000

sedan forsätter jag bara så där... måste spela in ca; 3500 till för nl100 vilket inte borde vara omöjligt. Det blir svårt att spela in 70 inköp till på nl50 därför då jag inte "orkar" spela kommer jag lira mtt sng och mindre turneringar för 5-20 dollar.

Men hittlis har det funkat bra och vunnit en del, men har även skottat bort $500 på högre nivår... men ska ge fan i det så hade jag varit en bra bit på vägen närmre nl100

Men behöver fortfarande hjälp att fixa alla små grejjer om gör det lättare att grinda så pass många bord..

Postad

* GoldStar! *

Jajjemen så var man GoldStar, och sammlar in FFP snabbare än någonsin tidigare! CG går bra och jag brukar ligga på +1-5 inköp efter varje session.

Har spelat in lite över 5 500 FFP men mer ska det bli!

Postad

Jag vill inte avskräcka dig från ditt mål, men om du redan skulle vara SuperNova skulle du behöva spela lite knapt 3000 000 händer på NL100 och kring 5000 000 på NL50. Ska du spela så mycket så skulle jag rekomendera dig att dra igånga ibörjan av nästa år, då hinner du även bli SuperNovaElit som skulle va värt kring $60K till utöver bilen.

Lycka till :-D