HSvensson Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Hej! Har ett problem, det är att jag spelar nog för långa sessioner och kanske för mycket överhuvudtaget. Känner att det går bra och då känns det ju dumt att sluta ? Eller så går det dåligt och då vill man ju spela in det man nyss förlorade... Därför blir det att man spelar väldigt mycket i vilket fall som... Så: Hur lång tid är lagom för en pokersession? När är det bäst att spela? Snackar vi många små korta under dagen eller en lång istället? Bättre att spela på kvällarna / nätterna än på dagen? Hur skiljer sig längden på sessionerna, cash vs. sit & goes? (MTT's är ju lite svårt att välja själv om man vill vara en vinnande spelare...) En del frågor att bita i Bara till att sätta igång! Tack på förhand! Citera
RuchYa Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Det här är ju frågor som till stor del är upp till dig. Men skall ge svar på dina frågor utifrån vad jag tycker. Hur lång tid är lagom för en pokersession? Jag spelar i normala fall 2-2.5h per session. När är det bäst att spela? När du är taggad för det. Snackar vi många små korta under dagen eller en lång istället? Jag spelar kanske två till tre sessioner per dag. Bättre att spela på kvällarna / nätterna än på dagen? Ingen markant skillnad tycker jag. Sen med min fuckade dygnsrytmn så spelar jag för det mesta på kvällar och nätter. Hur skiljer sig längden på sessionerna, cash vs. sit & goes? Kan ej svara då jag inte spelar sit & goes. Men det mesta är upp till dig själv, när du känner att du börjar spela sämre, kanske tar lite marginella syner etc. Så är det nog dags att ge upp sessionen. Dock med vissa undantag, finns det någon/några superfiskar sitter jag kvar tills dom drar i princip. Citera
TheFool Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Det finns ingen regel som säger att "så länge bör en pokersession vara". Du skall spela när du känner att du är taggad för att spela, och när du kan lägga all din fokus på spelet. Att förlora är en del av poker, och känner du efter några utdragningar eller ett tappat inköp att du måste spela tillbaka förlusten skulle jag rekommendera att du tog en paus. Du skall aldrig spela enbart för att vinna tillbaka det du förlorat. Detta resulterar endast i sämre spel, vilket i sin tur medför större förluster. Angående längden på sessionerna är det helt upp till dig vad du tycker fungerar bäst. Känner du att du efter 1,5 timme inte kan fokusera tycker jag att du gör rätt i att ta en paus och kanske återuppta spelet efter några timmar. Detta får dig att hålla fokus och ta bättre beslut. Om du har ett trackerverktyg så som PT eller PO där du kan analysera dina sessioner, kan du få en överblick över när du vinner mest. Dvs, under vilka tider på dygnet du har de mest lönsamma sessionerna. Då kan du själv avgöra när du bör spela. Om du inte har ett sådant verktyg kan du börja göra anteckningar, men jag rekommenderar verkligen att du skaffar ett! När det kommer till hur lång tid det tar att spela CG vs Sit n go, varierar det en del. Som du vet kan du på ett CG välja precis hur lång tid du vill spela vid ett bord. Vid Sit n go får du räkna med att ett 10-manna bord tar ca 1 timme att spela (om du hamnar ITM dvs), medan ett 6-max bord kan vara över på 30-40 minuter. Citera
HSvensson Postad 9 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2008 Tack för bra och snabba tips! 1. Har inget sådant program, har aldrig orkat sätta mig in i det, är det någon som ingående, via msn tex vill vara snäll att hjälpa mig med det så jag kommer igång med det ordentligt? Vore jätte tacksam för detta! 2. Ang. tiderna på cash vs. sit & go kanske ni missförstod mig lite, jag menade om man borde spela sit & go sessioner längre eller kortare jämfört med cashsessioner... Fortsätt med bra tips Edit: Jag försöker få lite kött på benen, har nämligen en idé...Att bara spela MTT's i veckorna, dag och kvällstid och lira cash och sittar på helgkvällar / nätter. Hur låter detta? Känns ju som att de riktiga fiskarna sitter fulla då och vill donera lite pengar... Kan ju kanske bli svårt att undvika cash och sittar i veckorna, men som grundidé - hur låter det? Citera
TheFool Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Tack för bra och snabba tips!1. Har inget sådant program, har aldrig orkat sätta mig in i det, är det någon som ingående, via msn tex vill vara snäll att hjälpa mig med det så jag kommer igång med det ordentligt? Vore jätte tacksam för detta! 2. Ang. tiderna på cash vs. sit & go kanske ni missförstod mig lite, jag menade om man borde spela sit & go sessioner längre eller kortare jämfört med cashsessioner... Fortsätt med bra tips Edit: Jag försöker få lite kött på benen, har nämligen en idé...Att bara spela MTT's i veckorna, dag och kvällstid och lira cash och sittar på helgkvällar / nätter. Hur låter detta? Känns ju som att de riktiga fiskarna sitter fulla då och vill donera lite pengar... Kan ju kanske bli svårt att undvika cash och sittar i veckorna, men som grundidé - hur låter det? Tycker hellre att du ska satsa på att spela Sit n gos och CG under veckorna och kanske spela någon turre på helgerna. Turneringarna med mest värde brukar på de flesta siter gå under helgerna. Idén att spela MTT´s under veckorna faller lite på att det är något som är väldigt tidskrävande, och inte speciellt lönsamt om man inte är en duktig turneringsspelare. Detta beror självklart på vad du hade tänkt att spela för turneringar, och vad deras inköp motsvarar i procent av din rulle. Varför inte bara köpa in dig för hela bankrullen i den största turneringen du hittar, och sedan klonka skiten! Citera
lappen Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Jag brukar sätta som mål att vinna 1-2 inköp eller max 2h och slutar spela när nått av alternativen infaller först. Skulle jag känna för att spela mer så tar jag en paus alla fall och sen sätter mig ner för ett till pass. Citera
mclind Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Jag har en någotsånär relaterad fråga; jag undra lite över var man kan hitta action dagitd om man vill spela? Vilka siter gäller vilja tider liksom? Mvh /stefan Citera
HSvensson Postad 9 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2008 Tycker hellre att du ska satsa på att spela Sit n gos och CG under veckorna och kanske spela någon turre på helgerna. Turneringarna med mest värde brukar på de flesta siter gå under helgerna. Idén att spela MTT´s under veckorna faller lite på att det är något som är väldigt tidskrävande, och inte speciellt lönsamt om man inte är en duktig turneringsspelare. Detta beror självklart på vad du hade tänkt att spela för turneringar, och vad deras inköp motsvarar i procent av din rulle. Varför inte bara köpa in dig för hela bankrullen i den största turneringen du hittar, och sedan klonka skiten! Okej, idén med den teorin var att spela sittar och cash på helgnätterna när fulla personer är inne och lirar + sådana fritidsspelarna som bara spelar för skojsskull.. Det märks ju inte i MTT's, på det stora om det är folk som är dåliga / fulla. Hittar man ett fyllo eller en riktigt dålig spelare i cashgame kan det vara rena rama guldgruvan... Citera
BjornL1491910513 Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Spelade alltid på fredag/lördagkvällar, där har du värde. Sen skulle jag vilja säga är att du ska fortsätta spela så länge du vinner. Man ska aldrig lägga av när det går bra. När du åker på torsk kan du väl köra på något/några(2-4 st?) inköp back sen lägger du bara av. Sen är det väl standard att du ska sluta när du är trött etc men det har folk sagt tusen gånger så jag drar inte upp allt Citera
HSvensson Postad 9 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2008 Spelade alltid på fredag/lördagkvällar, där har du värde. Sen skulle jag vilja säga är att du ska fortsätta spela så länge du vinner. Man ska aldrig lägga av när det går bra. När du åker på torsk kan du väl köra på något/några(2-4 st?) inköp back sen lägger du bara av. Sen är det väl standard att du ska sluta när du är trött etc men det har folk sagt tusen gånger så jag drar inte upp allt Men lirar du endast fredag / lördag kvällar? Jag funderade ett tag på att bara lira fredag och lördagkvällar, men insåg sedan att jag aldrig kommer klara mig undan pokern i veckorna Söndagkvällarna med en massa MTT's är ju bästa pokertiden i veckan =) Citera
Lixifer Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Jag har en någotsånär relaterad fråga; jag undra lite över var man kan hitta action dagitd om man vill spela? Vilka siter gäller vilja tider liksom? Mvh /stefan Ta Fulltilt eller Pokerstars - då slipper du nånsin sakna trafik* *nästan Citera
BjornL1491910513 Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Men lirar du endast fredag / lördag kvällar?Jag funderade ett tag på att bara lira fredag och lördagkvällar, men insåg sedan att jag aldrig kommer klara mig undan pokern i veckorna Söndagkvällarna med en massa MTT's är ju bästa pokertiden i veckan =) Haha nä jag umgås/festar oftast på helgerna men jag borde egentligen spela då är så mkt sämre motstånd. Jag kör på vardagar också men mest på kvällarna då det är som mest motstånd och fisk(tror jag?) då. Söndagar är den sämsta dagen att köra CG imo, mkt grinders känns det som. MTT spelar jag inte men den dagen väldigt bra för det verkar det som. Citera
Recommended Posts