Gå till innehåll

Vilka händer skall man spela?


PokerShark123

Recommended Posts

Som sagt spelade rätt mycket i går... men jag tror jag spelar alldeles för många händer... tror jag skulle kunnat maximerat mina vinster ytterligare om jag kunde hålla mig lite... (spelade på NL25 bord)

 

vad rekommenderar ni att spela? spelar 4 eller 5 bord samtidigt. Skall jag hålla mig till Grupp 1 och 2 tidig pos och lägga till grupp 3 i sen pos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt spelade rätt mycket i går... men jag tror jag spelar alldeles för många händer... tror jag skulle kunnat maximerat mina vinster ytterligare om jag kunde hålla mig lite... (spelade på NL25 bord)

 

vad rekommenderar ni att spela? spelar 4 eller 5 bord samtidigt. Skall jag hålla mig till Grupp 1 och 2 tidig pos och lägga till grupp 3 i sen pos?

 

Spela 1 (ett) bord NL2 ($0.01/$0.02), studera händerna i efterhand och läs lite böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Spela 1 (ett) bord NL2 ($0.01/$0.02), studera händerna i efterhand och läs lite böcker.

Vilket smart svar du har, idiot.

 

Till TS så kan jag säga att jag också har problem med det, men ett enkelt sätt är ju att grinda flera bord och spela många händer i position (alt. sen position om du tror att du kan få pos att lägga sig). Men försök hålla dig undan att spela för många händer i tidig position, eftersom det för det mesta inte är lönsamt att syna t.ex. Q10s där.

 

Ju närmare position du är, destu mer kan du utöka de händer som du kan/vill spela. Jag synar t.ex. alltid sc (suited connector) i position, och om en person höjer så synar jag troligen (ifall jag inte har en bra read, som säger åt mig att folda).

 

Min poäng är, att du ska undvika att spela för många händer ur position och anpassa dig efter spelarna.

 

Lycka till.

 

PS. Det som står ovan är mina åsikter. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket smart svar du har, idiot.

 

Idiot kan jag vara, men svaret måste ses i sitt sammanhang:

 

Pokershark 9 juli: "Började förlora stort och ofta, tappade humöret. Dödade en och 2 tangentbord till slut. Sedan gav jag upp. Försökte 1 månad senare gick åt skogen igen. Förlorade i princip hela rullen som jag hade kvar. Tappade sugen och motivationen... tror mitt problem var att jag gick upp på nivåer som jag inte pallade med, spelade för att tjäna pengar.

 

 

Först nu som jag börjat spela igen. Har märkt att jag har mycket svårt att ta mina bad beats. Åker jag på en så måste jag sluta spela direkt. Måste på något vis komma över det. Men det är mitt problem. "

 

Pokershark startar tråden inköp 7 juli: "Om jag sätter in $200 vilken nivå skall jag spela på då när det gäller nolimit cash-game? Vill spela hälst 4 stycken bord med 10 manna."

 

I ljuset av detta tycker jag att det är rent elakt att uppmuntra till att 5-tabla NL25 med en br på 200 dollar, och med hjälp av 'Grupp 1 och Grupp 2'-tumregler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...