Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Kanske är det här standard men jag tycker att jag ställs inför detta rätt ofta och är lite kluven i hur jag ska spela rivern..

Spelat ett 60-70 tal händer vid bordet. Varit hyffsat aggro och trebetat en del. Ses nog inte som någon tight spelare direkt om de nu överhuvudtaget lägger märke till sånt.

Vann en bra pott för ett 20-tal händer sen mot Fi som synade ner flopp och turn när jag träffat tvåpar på flopp, dock vek han mot ett 70% pottbet på river då.

Fi känns allmänt slaskig och synar rätt mycket även vid höjningar pre och när han synar även på turn så känns det som om han har färgdraget men självklart så finns även överpar/tvåpar/set med i bilden. Så när sen färgen lägger sig på river så undra jag hur man spelar den?

1. Värdebetar man Fi allin , eller

2. Checksynar man alla typer av bet för att inducera en bluff/semibluff med överpar från FI, eller

3. Checkfoldar man mot allt?

1: xx ($89.56)

2: Hero ($290.36)

3: xxx ($203.31)

4: Fi ($122.02)

5: xxxx ($0.00)

xx posts the big blind of $2.00

Fi is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:5c::5s:]

Hero raises $8.00

xxx folds

Fi calls $8.00

xx folds

*** FLOP *** [:2c::Jc::5h:]Pott $18

Hero bets $17.00

Fi calls $17.00

*** TURN *** [:9d:]Pott $52

Hero bets $50.00

Fi calls $50.00

*** RIVER *** [:Tc:]Pott $152

Hero

Postad

Du har beräknat pottens storlek fel. Skall vara 152 på river.

Tycker att alternativ 1, dvs stacka av, är att föredra i denna situation. Fi har bara cirka 50 kvar i stacken och synar nog med tp/två par. Har han flushen får du helt enkelt betala av.

I andra hand skulle jag check/syna. Det kan inte finnas många draghänder som har missat där och det är svårt att se att han skulle vara helt tom på river (och således försöka sig på en bluff). Tror vidare att han kan checka vissa händer bakom som du skulle få syn av vid alternativ 1. Dessutom är hans FE begränsad med tanke på stackdjup.

I absolut sista hand skulle jag check/folda. Du har alldeles för bra odds för det (4 till 1 om han ställer).

Postad

I absolut sista hand skulle jag check/folda. Du har alldeles för bra odds för det (4 till 1 om han ställer).

Egentligen tror jag inte det här är något alternativ. För som du säger så får jag alldeles för bra odds för en syn. Jag måste vinna ~25% av gångerna för att det ska va i princip +-0. Och det tror jag man gör, eller?

Postad

Stämmer in med föregående att alternativ 1 är bäst.

Alternativ 2 tycker jag dock är det sämsta och inte 3an även om det också är rätt dåligt. Jag kanske har helt fel jag vet inte riktigt..

FI's checkrange måste ju vara enormt mycket högre än hans bluffrange..?

Postad
Är det SvS?

FI kan ju sitta på van f*n som helst i så fall. AJ, QQ, KK, AA eller färg. I helsefyr jag släpper setet med så lite kvar. Nån måtta får det vara.

Clueless

Full Tilt. Släppa är egentligen inte aktuellt. Frågan är om man ska beta eller check-syna.

Det står FTP i rubriken så jag skulle gissa på Full Tilt. Enkel bet på river, du är pot commited. Kan tycka att dina betstorlekar är lite för stora men om fi betalar av så...

Brukar beta straxt under pott. Fast har funderat på om det är för mkt? Kanske 80% skulle räcka.

Postad

Brukar beta straxt under pott. Fast har funderat på om det är för mkt? Kanske 80% skulle räcka.

Vad jag for efter var att man ska försöka anpassa sig till det effektiva stackdjupet när man bettar. Skulle kanske bettat 13 på flopp och 30 på turn för att kunna ha ett riktigt beslut på rivern ($71 kvar). Saken är ju den att du kommer inte alltid att ha ett set varje gång du bettar två gator här. Du kanske själv har ett färgdrag och vill ha foldequity/utrymme att folda på sista gatan. Dessutom har du kanske QJ eller KJ och börjar ana ugglor i mossen.

Postad
Saken är ju den att du kommer inte alltid att ha ett set varje gång du bettar två gator här..

Definitivt inte. Kan lika gärna va tom ibland.

Edit: Men förstår vad du menar. Är kanske lite väl het på gröten för att få in hela effektiva stacken på river.