Gå till innehåll

PokerEV graf


MrPain

Recommended Posts

Untested sites. Grafen säger ingenting och stämmer nog inte det minsta

 

Johorå. Det betyder bara att siten ifråga (SvS) inte finns med i programmets filter. När händerna är importerade i PT är dom "förmodligen" alla sparade i samma format i databasen, så det borde inte spela någon roll.

 

Händerna ser bra ut i PokerEV när dom har blivit importerade iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johorå. Det betyder bara att siten ifråga (SvS) inte finns med i programmets filter. När händerna är importerade i PT är dom "förmodligen" alla sparade i samma format i databasen, så det borde inte spela någon roll.

 

Händerna ser bra ut i PokerEV när dom har blivit importerade iaf.

 

Men svs visar inte alla muckade händer, så det blir jättefel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta gånger du vinner finns inte FIs hand med däremot är den med alla gånger du förlorar.

 

Jo visst.

 

Men total winnings tar ju med alla händer. (det ser man ju mot resultatet).

 

Expected winnings borde väl bara ta med händerna den kan räkna på. Dvs alla händer jag vinner som FI muckar och som borde dragit upp expected winnings tas inte med där, men dom tas med i total winnings...

 

Alltså borde min graf vara ännu mer uberjävlig? Alltså mkt mer expected winnings än som är i grafen nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst.

 

Men total winnings tar ju med alla händer. (det ser man ju mot resultatet).

 

Expected winnings borde väl bara ta med händerna den kan räkna på. Dvs alla händer jag vinner som FI muckar och som borde dragit upp expected winnings tas inte med där, men dom tas med i total winnings...

 

Alltså borde min graf vara ännu mer uberjävlig? Alltså mkt mer expected winnings än som är i grafen nu?

 

Asså, det går inte att räkna EV om inte FI visar sin hand så beräkningarna är gjorda på alla händer du förlorat men bara en bråkdel av de du vunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, det går inte att räkna EV om inte FI visar sin hand så beräkningarna är gjorda på alla händer du förlorat men bara en bråkdel av de du vunnit.

 

Ja precis och dom jag har vunnit som inte har räknats med borde ha gett fett mkt mer expected winnings eftersom dom jag vunnit har haft fina % to win (inte fiskat :P).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis och dom jag har vunnit som inte har räknats med borde ha gett fett mkt mer expected winnings eftersom dom jag vunnit har haft fina % to win (inte fiskat :P).

 

expected winnings=EV=equity. Varje gång du vinner en hand där motståndaren inte drar dött blir All in winnings högre än expected winnings och tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...