Mr_Tight Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Surt. Vad är sannolikheten(P) för din graf? Fick själv en bra länk av tantaram när jag själv kände mig uppgiven, kolla denna, finns de som har det bra mycket värre: http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=230387 Citera
Lixifer Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Surt.Vad är sannolikheten(P) för din graf? Fick själv en bra länk av tantaram när jag själv kände mig uppgiven, kolla denna, finns de som har det bra mycket värre: http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=230387 Det var det värsta jag sett! Blir ju ledsen på riktigt när jag ser det. Citera
ampixo Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Untested sites. Grafen säger ingenting och stämmer nog inte det minsta Citera
MrPain Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Untested sites. Grafen säger ingenting och stämmer nog inte det minsta Johorå. Det betyder bara att siten ifråga (SvS) inte finns med i programmets filter. När händerna är importerade i PT är dom "förmodligen" alla sparade i samma format i databasen, så det borde inte spela någon roll. Händerna ser bra ut i PokerEV när dom har blivit importerade iaf. Citera
okocha Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Johorå. Det betyder bara att siten ifråga (SvS) inte finns med i programmets filter. När händerna är importerade i PT är dom "förmodligen" alla sparade i samma format i databasen, så det borde inte spela någon roll. Händerna ser bra ut i PokerEV när dom har blivit importerade iaf. Men svs visar inte alla muckade händer, så det blir jättefel. Citera
MrPain Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Men svs visar inte alla muckade händer, så det blir jättefel. Hmm hur skulle det bli jättefel? Citera
MrPain Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Surt.Vad är sannolikheten(P) för din graf? Fick själv en bra länk av tantaram när jag själv kände mig uppgiven, kolla denna, finns de som har det bra mycket värre: http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=230387 p = 0.15% Citera
folder Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Hmm hur skulle det bli jättefel? De flesta gånger du vinner finns inte FIs hand med däremot är den med alla gånger du förlorar. Citera
MrPain Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 De flesta gånger du vinner finns inte FIs hand med däremot är den med alla gånger du förlorar. Jo visst. Men total winnings tar ju med alla händer. (det ser man ju mot resultatet). Expected winnings borde väl bara ta med händerna den kan räkna på. Dvs alla händer jag vinner som FI muckar och som borde dragit upp expected winnings tas inte med där, men dom tas med i total winnings... Alltså borde min graf vara ännu mer uberjävlig? Alltså mkt mer expected winnings än som är i grafen nu? Citera
ProToss Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Surt.Vad är sannolikheten(P) för din graf? Fick själv en bra länk av tantaram när jag själv kände mig uppgiven, kolla denna, finns de som har det bra mycket värre: http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=230387 Lika sick som när han satt med 3000BB+ på ett NL50 bord. Citera
folder Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Jo visst. Men total winnings tar ju med alla händer. (det ser man ju mot resultatet). Expected winnings borde väl bara ta med händerna den kan räkna på. Dvs alla händer jag vinner som FI muckar och som borde dragit upp expected winnings tas inte med där, men dom tas med i total winnings... Alltså borde min graf vara ännu mer uberjävlig? Alltså mkt mer expected winnings än som är i grafen nu? Asså, det går inte att räkna EV om inte FI visar sin hand så beräkningarna är gjorda på alla händer du förlorat men bara en bråkdel av de du vunnit. Citera
MrPain Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Asså, det går inte att räkna EV om inte FI visar sin hand så beräkningarna är gjorda på alla händer du förlorat men bara en bråkdel av de du vunnit. Ja precis och dom jag har vunnit som inte har räknats med borde ha gett fett mkt mer expected winnings eftersom dom jag vunnit har haft fina % to win (inte fiskat ). Citera
folder Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Ja precis och dom jag har vunnit som inte har räknats med borde ha gett fett mkt mer expected winnings eftersom dom jag vunnit har haft fina % to win (inte fiskat ). expected winnings=EV=equity. Varje gång du vinner en hand där motståndaren inte drar dött blir All in winnings högre än expected winnings och tvärtom. Citera
Recommended Posts