Gå till innehåll

Syn med A9


miata91

Recommended Posts

Om det där stämmer så är ju allt utom 100% push från sb:s sida supertight.

 

Ja, och det låter väl riktigt att sb pushar typ 80% av sina händer här. Det är dock inte en showdown vi vill ha mot en 60/40 hand. Vi vill inte riskera att bubbla och snarare stjäla, och ja, det beror på read men finns många som viker även för on kort stack som vår blir efter fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Storstackarna" har varit aktiva de sista varven och ställt många händer och snott blinds. Min uppfattning om han är att han ställer i princip ATC där för att ta blindsen, och att jag antagligen leder. Synar jag och vinner så är jag i bra chans att komma 1a eller 2a. Viker jag så är det ju 3e platsen man får rikta in sig på i första hand.

 

Om nu fold är rätt beslut, vad krävs det för att ta synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt ICM är förmodligen korrekt att pusha 100% från SB och det är förmodligen korrekt att lägga allting utom AA/KK/QQ möjligtvis syn med JJ/TT.

 

Eftersom FI ställer med ATC så är chansen stor att denne har två fria kort om man synar med AK/AQ och liknande så då har man för dåliga odds att vinna handen för att syna. 60-40 räcker nog inte i detta läget då FI3 har så liten stack att denne förmodligen måste spela en av de två nästa händerna för att inte vara nere på bara 1000 marker. Det kostar FI3 900 av dennes 1900 marker i mörkarna.

 

Notera att i en situation där man vet FI ställer med ATC är det mycket sämre att syna med AK än i en situation där man vet att FI ofta har ett A.

 

PS Har inte räknat på det hela enligt ICM utan utgår ifrån erfarenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så stor koll på icm-begreppet och så men kan någon ge mig ett bra skäl att folda? (om det inbegriper icm får ni gärna förklara den tankegången)

 

Kostar 1900 att syna en pott på som är uppe i 3100.

Vi leder väääldigt ofta med minst 60-40.

Vid fold får vi ha tur för att ens nå tredjeplats.

 

Folk som ens funderar på att folda i en sån här situation kommer aldrig plussa sng i långa loppet imo. Att vid shortstack på bubblan vänta på att den andra shortstacken ska torska är enligt min erfarenhet väldigt dumt.

 

Håller givetvis med i resonemanget att man helst ska vara den som ställer i en sån här situation men hur mycket att man ska behöva ett premiumpar för att syna en push från chippie låter väääldigt skevt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...