Gå till innehåll

donate_kid bygger från smått!


HSvensson

Recommended Posts

Har blivit en hel del lir nu, både cash, turrar och sittar faktiskt...

 

Ang. turrarna Lirade jag kvalet till 500 kr turre med återköp, 30 kr. Eftersom jag faktiskt inte hann göra nån add-on blev den totala insatsen faktiskt bara 30 och jag klarade mig vidare, då jag när det återstod ca 30 pers ledde med dubbelt, ibland trippelt upp jämfört med tvåan..

 

Lirade också en annan 100 kr turre i e-middag där jag kom på en förnedrande 18'e plats där 15 fick pengar.

 

Texas återköp, 100 sek har också genomförts där jag kom rätt så långt, utan add-on eller re-buy men höll i 90 min sedan tog det slut då blindsen hade ätit rätt mycket av min stack.

 

I skrivande stund är det paus i Texas 21.00, 100 sek och 500 kr turren har precis börjat. Planerar även att spela Texas 23.00, 100 sek och kanske en 50 kr turre 23.30 också..

 

Just nu är jag faktiskt ute på altanen med lappen och njuter av sommarvärmen som sakta förvandlas till natt.

 

Hör av mig senare om det går bra i nån turre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss utslagen ur 500 kr turneringen på en märklig hand, märkligt spelat av min motståndare iallafall.. Vad skulle ni gjort på floppen efter hans bet? Eftersom jag är ganska tidig pos betar jag ut 4 BB pre, är det någerlunda rätt gjort?

 

 

***** Hand 740324996 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 juli 2008 22:09:03

500 kr Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: TL (2910.00)

Plats 2: carl66 (1370.00)

Plats 3: Angel03 (4530.00)

Plats 4: maradonaa (1600.00)

Plats 5: Gul (1700.00)

Plats 6: jalis (1370.00)

Plats 7: ~GoldFisH~ (1450.00)

Plats 8: donate_kid (1520.00)

Plats 9: scooby8 (1430.00)

Plats 10: daniebbe (1390.00)

Angel03 lägg LM 10.00

maradonaa lägg SM 20.00

** Giv **

TL [N/A, N/A]

carl66 [N/A, N/A]

Angel03 [N/A, N/A]

maradonaa [N/A, N/A]

Gul [N/A, N/A]

jalis [N/A, N/A]

~GoldFisH~ [N/A, N/A]

donate_kid [Es, Ek]

scooby8 [N/A, N/A]

daniebbe [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Gul Lägg

jalis Syna 20.00

~GoldFisH~ Lägg

donate_kid Höj till 80.00

scooby8 Syna 80.00

daniebbe Lägg

TL Syna 80.00

carl66 Lägg

Angel03 Syna 80.00

maradonaa Lägg

jalis Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [Kk, Dr, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

Angel03 Passa

jalis Satsa 60.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade som elva, precis innan FT vilket var riktigt surt, inte bara för att man fick dubbelt upp rent ekonomiskt utan också för att FT är så roligt att lira och där kan allting hända...

 

Låg sist och har stora BB vilket var nästan halva min stack, får 22 där, SB dubblar det och jag måste ställa...såklart har han hittat AA i perfekt läge (för honom...)

 

Ingen klonk och jag är ute med 279:- vilket känns tungt efter nästan 3h slit, bara i den turren..

 

Nu hoppas jag på att det går åtminstone minst lika bra i den andra som började kl elva. Ligger just nu 30 / 127...

 

Edit: 2 min senare är jag plötsligt 4'a med ett top två-par och en som ställer direkt på flop med top-par och topkicker... tacka och ta emot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för lite whain!

 

Åkte precis ur turren trots att jag legat så bra till...

 

Först synar en kille min AKs, all-in pre (höjt innan) med sin 24s för hans resterande marker, också i spader och han turnar in 2'an och lyckas vinna potten. Vilken idiot!

 

Handen efter skall jag stjäla blindsen (och var väl en aning tiltad också) med KJ och ställer, får syn av en kille med A2 som synar för halva hans stack och träffar både tvåa och ess på bordet. Hur lyckas man spela så dåligt ???

 

Mycket besviken efter att ha legat så bra till så länge...

 

Nåja, nu till dagens turreresultat som jag är ganska nöjd med, trotsallt:

 

Kval till 500 kr turre (återköp) - 30kr: ITM / ca 80 st - Till turren

Texas - 100 sek: 18 / ca 150 st

Texas - 100 sek: 32 / ca 200 st

Texas - 100 sek: 11 / ca 280 st - 279:-

Texas - 500 sek: 157 / 171 st

Texas - 100 sek: 45 / 291 st

 

Två ITM-platser borde kanske varit fyra, men är nöjd med mitt MTT resultat men dagen slutar faktiskt på:

 

Resultat idag: -165:-

Rullen: 2136:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt upp mål för Juli, 10 000 i rullen. Omöjligt?

 

Vi får väl se...

 

För att nå det behöver jag spela in i snitt 327:- / dygn

 

Hitentills har jag i snitt spelat in 389:- / dygn, detta under de 6 senaste dagarna...

 

Om man räknar med detta bör jag ligga på 4098 kr i slutet av veckan, upp till bevis! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj aj aj aj...

 

Lirade precis 10 min cashgame med riktigt dåligt resultat...

 

Hann tappa hela 2 inköp (tot. 400 sek) på den tiden och i princip allt skedde på två händer..

 

min KK mot en 77 där han settar och min K hög färg mot hans A hög färg (rivrat båda två, RR-färg och jag hade toppar från flop...)

 

Rullen gick nu ner till 1739:- och har en hel del att jobba igen nu..

 

Tänkte ta en paus nu på dan för att lira mer i e-middag / kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tag sedan jag skrev här nu och det beror självklart på att det gått dåligt, riktigt dåligt...

 

Jag tänker inte sitta här och rada upp en massa bad beats, de som lirar poker vet hur det är och ibland är det inget att göra åt saken helt enkelt. Allt emot mig några dagar i rad, vips så var rullen tom :-(

 

Har funderat rätt så mycket hur jag skall gå tillväga nu, för jag tänker inte ge upp, ALDRIG !

 

Jag har kommit fram till följande:

 

Istället för att börja på 500 kr skall jag börja på 100 kr för att försöka jobba upp från allra första början. Jag kör med samma turneringsregler sedan innan, vilket gör att det kommer att ta tid innan jag lirar en 100 kr turre igen men - that's life...

 

Jag kommer köra 20 kr sit & goes konstant nu tills rullen tillåter högre insatser (dvs tills jag har 600:-

 

Visst kommer detta att ta tid men jag har inte bråttom inga ekonomiska problem heller så jag känner ingen stress.

 

Dagens plan är att:

Jobba på 20 kr sittar i nån timme

Vila ordentligt (inte mycket sömn de senaste nätterna..)

Löppass med en polare

Äta gott och tagga till

Köra poker från kanske 21 - 03, beroende på hur det går, troligtvis 6 st sittar samtidigt...

 

Det gäller bara att se detta som en riktig utmaning så skall det säkert gå bra :)

 

Jag kommer också att anteckna hela tiden alla placeringar i sit & goes för att få ordentlig statistik på mitt sit & go spelande, på vilka nivåer jag verkligen är en vinnare. Jag vet inte hur många som behövs för att ha någerlunda koll på det, men skall nog satsa på 200 st, egentligen känns väl 500 bättre men vi får se helt enkelt :)

 

Återkommer senare med lite resultat från dagen etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå och lycka till!

Har du sökt någon skola till hösten, om ja vad?

 

Ska du posta några HH från ditt cashgame?

 

Hej, tack!

 

Jag har sökt en hel del men fick igår besked (därför jag inte svarat tidigare) om att jag kom in på det jag verkligen ville - Medie och kommunikationsvetenskap på LTH i Lund.

 

Det kommer säkert att postas några HH senare från cashgame, vet dock inte vilka sorter jag ska posta, där jag spelar bra eller dåligt, svåra beslut, stora potter eller vad? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer också att anteckna hela tiden alla placeringar i sit & goes för att få ordentlig statistik på mitt sit & go spelande, på vilka nivåer jag verkligen är en vinnare. Jag vet inte hur många som behövs för att ha någerlunda koll på det, men skall nog satsa på 200 st, egentligen känns väl 500 bättre men vi får se helt enkelt :)

 

Återkommer senare med lite resultat från dagen etc...

 

Kör du inte med PT eller Pokeroffice? Om inte så är det tips att skaffa. Pokeroffice håller reda på hur många sng's/cg du spelat och en massa annat intressant, så slipper du föra loggbok själv alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena trist att rullen försvann. Men rätt att inte ge upp, och klokt att gå ner i nivå tills du spelat upp igen!

 

En allmän fråga: Går det inte mycket lättare att plussa 100-500 kr på cashgame en kväll istället för låga turneringar/sitngoes? Jag vet inte, och har bara spelat CG eftersom jag inte alls gillar turneringar i någon form så är därför jag undrar.

 

Posta HHs som du vill ha feedback på, eller lite från alla kategorier du nämnde :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du inte med PT eller Pokeroffice? Om inte så är det tips att skaffa. Pokeroffice håller reda på hur många sng's/cg du spelat och en massa annat intressant, så slipper du föra loggbok själv alltså.

 

Jo, jag ska skaffa det kom jag på :P Fast det har jag sagt många gånger ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena trist att rullen försvann. Men rätt att inte ge upp, och klokt att gå ner i nivå tills du spelat upp igen!

 

En allmän fråga: Går det inte mycket lättare att plussa 100-500 kr på cashgame en kväll istället för låga turneringar/sitngoes? Jag vet inte, och har bara spelat CG eftersom jag inte alls gillar turneringar i någon form så är därför jag undrar.

 

Posta HHs som du vill ha feedback på, eller lite från alla kategorier du nämnde :)

 

Jo, om man jämför med så låga sittar är det det...Kommer ihåg nån lördagnatt när jag satt i 3h kanske och cashade 3,5k på endast 100 - 300 kr sit & goes, tackar man de fulla för ;)

 

Men med tanke på det, jag är såååå trött på SvS nu när man aldrig klarar av att vinna all-ins när man leder pre. Därför är jag riktigt sugen på att sätta in $100 på nån klient med rake-back och bonus, har aldrig kört med rake-back men många säger att det underlättar när man skall bygga rulle väldigt mycket.

 

Några tips på skön klient med både skön bonus och rake-back?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sååå trött på SvS nu...

 

1: -

2: 2

----

3: 4

4: -

5: -

 

Detta bevisar väl inte jätte mkt baserat på 6 resultat, självklart inte. Men måste tillägga att jag ledde varje gång jag ställde in när vi var 4 pers kvar (ibland flera gånger i samma sitte med 4 pers kvar) men inte hjälpte det...

 

Nu skiter jag i svenska spel rent ut sagt, blivit utdragen såå mycket där på sistone så orkar inte längre faktiskt. Har typ 35:- kvar eller nåt.

 

Behöver dock tips på skön klient med bonus och rake-back, tänkte köra cashgame istället ikväll av någon anledning (måste ifrån SvS snarast)

 

Tar upp liret närmare kvällen och då med ny klient förhoppningsvis ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...