bananuz Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Ta det inte personligt. Men att, i detta sammanhang, mucka överpar för en minihöjning på en relativt dragig bräda ser jag som en läcka av gigantiska mått som obönhörligen gör att du förlorar pengar, eller vinner mindre pengar. Om du är en tänkande spelare som spelat en del händer och inte har större tiltproblem osv kan du säkert plussa bra ändå på mikronivå men det betyder inte att det här spelet inte är en läcka. Jag tror att både du och kausti minns dom här situationerna rätt selektivt, vilket är naturligt. Citera
Balooo Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Men seriöst, att inte lägga in pengarna där måste ju fan vara tjänstefel. En minihöjning betyder inte alltid nöten... Sjukt stor läcka om man alltid lägger överpocket mot miniraise.. Citera
cluelessrookie Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Om jag refererar till inlägg #23 så är det jag ser inte selektivt utan ett genomgående beteende hos dom jag kallar "grå massa". I förrgår spelade jag ca 800 händer och av dom händer jag spelade (enlligt uppgift så ligger jag på en pfr på ca 7.2%) så blev jag höjd på flop eller senare i totalt fem händer. I alla fall dom bord jag selekterar är oerhört passiva och synfiskiga. Där vaknar den anonyme grå spelaren i princip bara när dom klonkar. Jag blev tex bara tre-bettad en enda gång under denna session trots att även en måttligt tänkande spelare måste inse att regelmässiga höjningar pre från cut-off och knapp innebär att min HD är snedvriden mot skräp. Och jag är fullt medveten om att detta är en läcka om man spelar mot tänkande/analyserande spelare. Notera dock att en lejonpart av dom grinders som sitter på 0.5/1 FR (i dagsläget i alla fall) är nötförsäljare, det är endast ett fåtal som spelar aktiv motpoker. N.B Genom att jag inte sitter på alla bord och inte spelar alla kvällar så kan jag givetvis missa en del grinders. Clueless Ta det inte personligt. Men att, i detta sammanhang, mucka överpar för en minihöjning på en relativt dragig bräda ser jag som en läcka av gigantiska mått som obönhörligen gör att du förlorar pengar, eller vinner mindre pengar. Om du är en tänkande spelare som spelat en del händer och inte har större tiltproblem osv kan du säkert plussa bra ändå på mikronivå men det betyder inte att det här spelet inte är en läcka. Jag tror att både du och kausti minns dom här situationerna rätt selektivt, vilket är naturligt. Citera
Recommended Posts