Gå till innehåll

svs 0,5-1 överspelad QQ?


Recommended Posts

Vet inget om motståndaren eftersom jag nyss satt mig vid bordet. En av mina större läckor är att jag överspelar höga par, och jag undrar om ni anser att den är överspelad eller ok? Det är ungefär så här jag brukar spela de höga paren och jag känner ibland att ja släpper för sällan, så finns det någon gång under denna hand som jag borde släppt?

 

***** Hand 735348799 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 2 juli 2008 00:40:00

Adam Turbo 17 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: BrOnTo (200.00)

Plats 3: Strumpan19 (97.50)

Plats 4: halle20 (194.00)

Plats 5: bayoswede (117.66)

Plats 6: Klaped (69.64)

Plats 7: jhonnyrock (110.06)

Plats 8: bosse75 (36.39)

Plats 9: flundran78 (203.93)

Plats 10: kalle245 (67.43)

Plats 2: a-nice (0.00)

halle20 lägg LM 0.50

BrOnTo lägg SM 1.00

bayoswede lägg SM 1.00

** Giv **

BrOnTo [N/A, N/A]

Strumpan19 [Dh, Dk]

halle20 [N/A, N/A]

bayoswede [N/A, N/A]

Klaped [N/A, N/A]

jhonnyrock [N/A, N/A]

bosse75 [N/A, N/A]

flundran78 [N/A, N/A]

kalle245 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Klaped Syna 1.00

jhonnyrock Lägg

bosse75 Syna 1.00

flundran78 Lägg

kalle245 Syna 1.00

BrOnTo Passa

Strumpan19 Höj till 7.00

halle20 Syna 7.00

bayoswede Lägg

Klaped Lägg

bosse75 Syna 7.00

kalle245 Lägg

BrOnTo Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knh, 6s, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

halle20 Passa

bosse75 Passa

Strumpan19 Satsa 17.00

halle20 Höj till 34.00

bosse75 Lägg

Strumpan19 Höj till 51.00

halle20 All-in 187.00

Strumpan19 All-in 90.50

*** Turn(Board): *** : [Knh, 6s, 5s, 3r]

*** River(Board): *** : [Knh, 6s, 5s, 3r, Ks]

*** Showdown *** : Rake: 5.14 Totalpott: 200.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att den är överspelad. Potten är tillräckligt stor på floppen (i relation till din stack) för att jag ganska automatiskt skulle vara beredd att gå all-in.

 

Möjligen höja lite mer före flopp eftersom många synar ändå på SvS: du får in mer pengar som favorit och det blir ännu enklare beslut för dig sen med större pott.

 

Din minireraise på floppen känns dock tveksam eftersom du ger odds till draghänder. Föreslår all-in där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar så mycket för ett bra svar. Men känns det inte lite overkill att gå all in direkt på flopp, känns som att man bara får syn av bättre händer?

 

I så fall tycker jag att du ska syna istället för att minirejsa. Men jag skulle inte spela så eftersom jag vill straffa draghänder plus att det finns väldigt många kort som du inte vill se på turn. Alla spader, fyror, sjuor, A, K gör både att du riskerar att stoppa in det sista som torsk och får svårare att få betalt om du leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar så mycket för ett bra svar. Men känns det inte lite overkill att gå all in direkt på flopp, känns som att man bara får syn av bättre händer?

 

Tanken är inte att gå all in direkt på floppen, utan att vara bekväm med att få in hela stacken i potten. Det enda jag hade gjort annorlunda i handen är att jag som Ignatius föreslår går all in mot höjningen från halle20. Jag kan inte se hur halle20 skulle vika sin hand nånsin, så tror du att du har honom i det läget är det bara att dundra all in. Du får syn i 95% av fallen ändå, och förmodligen en all in mot dig lika ofta om du minihöjer i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du är slagen big time tyvärr. Minraisen på flopp brukar betyda nöten
Ibland kan det göra det men det skiter vi i för det kan lika gärna vara toppar eller drag på mikrolimit. Dessutom kan vi inte börja mucka överpar såfort nån miniraisar för då kan vi inte spela överhuvudtaget. Det är också -ev sett till de ranges vi oftast är uppe mot.

 

OP: Ser bra ut. Kan inte bestämma mig för om jag gillar mini3beten på flop, men jag tror jag gör det då det ger honom utrymme för en shove, som vi synar såklart. Det beror lite på hans spelstil. Wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniraise på SvS 0.5/1 är ju sjukt ofta nöten. Jag spelar då ALDRIG handen sådär.

 

Du höjer preflop. Du visar styrka på flopp, och en Fi med nästan 200 BB miniraisar. Där ringer ALLA mina varningsklockor. Du mini-re-raisar, och han ställer.

 

Vilka händer sätter vi Fi på här? Detta är SvS lägstanivå. Vilka händer MINIRAISAR floppen här?

 

Absolut, det är SJUKT VEKT att folda floppen där, och det är SJUKT lätt att utnyttja, men detta är 0.5/1 på SvS! Överspela inte ditt överpar som alla gör. Du får ju betalt dom gånger du leder stort, så varför ställa denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen har en massa fått för sig att "miniraise sjukt ofta är nöten", vet inte hur många gånger jag har läst det här. Varför skulle det vara det? Jag har spelat en jävla massa på mikrolimit och håller inte alls med. Hur hade du själv spelat handen med 100BB? Syn på flop, ge dragen bra odds och hoppas på blank turn? Raise och sen vika för push med mer än halva stacken inne? Hade vart en annan femma om vi spelat om 300BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog böjd att hålla med Kausti i princip. Men det är inte alltid så, man måste även väga in vilken känsla man har för FI, bordets allmänna karaktär och hur FI utnyttjar sin timebank (steka, steka....miniraise är inget bra tecken).

 

Sedan när det gäller att bli utnyttjad på 0.1/1 NL FR SvS så är det inte speciellt vanligt. Är man regular och det sitter andra regulars (yxhugg, Geru, Kungen, Aike, Ucam, Frlar, Berra8, UncleRico, AngelTina och några fler) så kan man ju alltid skjuta av med överpar mot en halvstack även om känslan säger nåt annat bara för metagamet.

 

Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer sätter vi Fi på här? Detta är SvS lägstanivå. Vilka händer MINIRAISAR floppen här?

 

Jag skulle säga att minraisen på mikro ofta är polariserat till set eller färgdrag här.

 

Tycker dock du ska 3beta all-in direkt istället för att minraisa igen. Om jag inte har en bra nitread på Fi får jag in degen här alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn på flop, ge dragen bra odds och hoppas på blank turn?

 

Seriöst foldar jag denna. Det finns lixom ingen anledning att ge sig in i handen. Jag skulle säga att när jag lirar är miniraisen nöten i 80% av fallen. Då är det lixom inte värt det. Är man en bra spela kommer det bättre lägen.

 

Men det är bara vad veka kausti tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst foldar jag denna. Det finns lixom ingen anledning att ge sig in i handen. Jag skulle säga att när jag lirar är miniraisen nöten i 80% av fallen. Då är det lixom inte värt det. Är man en bra spela kommer det bättre lägen.

 

Men det är bara vad veka kausti tycker.

Ok. Det känns ju som en monsterläcka dock :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dessutom kan vi inte börja mucka överpar såfort nån miniraisar för då kan vi inte spela överhuvudtaget. Det är också -ev sett till de ranges vi oftast är uppe mot."

 

Som bananuz säger. och har helt rätt i att man kan inte vika så fort man får en floppraise mot sig. Däremot en raise på blank turn är trixigare imo.. Sen på den floppen är det mycket drag som man MYCKET oftare möter där. Summa sumarium. Får du in degen på den brädan tror jag du kommer vinna iaf 7 ggr av 10!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det känns ju som en monsterläcka dock :-)

 

Inte nödvändigtvis. Det här är som sagt lägsta nivån på SvS, och det finns inte många spelare alls som bryr sig i motståndarens spel.

 

"Dessutom kan vi inte börja mucka överpar såfort nån miniraisar för då kan vi inte spela överhuvudtaget. Det är också -ev sett till de ranges vi oftast är uppe mot."

 

Som bananuz säger. och har helt rätt i att man kan inte vika så fort man får en floppraise mot sig. Däremot en raise på blank turn är trixigare imo.. Sen på den floppen är det mycket drag som man MYCKET oftare möter där. Summa sumarium. Får du in degen på den brädan tror jag du kommer vinna iaf 7 ggr av 10!

 

Jag håller fortfarande min linje. Jag lirar den där nivån, och jag vet iaf hur det brukar se ut när jag spelar mina händer. Jag tror inte alls att han vinner 7 av 10 här, snarare 1-2/10. Detta är SvS NL0.5/1 och där är miniraisen på flopp nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig Kausti. Av samma anledning - jag har ca 250.000 händer på den nivån/FR och även om jag inte är någon pokerspelare så har jag uppfattningsförmåga nog att se hur spelets karaktär ser ut där.

 

Clueless

 

Jag håller fortfarande min linje. Jag lirar den där nivån, och jag vet iaf hur det brukar se ut när jag spelar mina händer. Jag tror inte alls att han vinner 7 av 10 här, snarare 1-2/10. Detta är SvS NL0.5/1 och där är miniraisen på flopp nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber att få ha avvikande uppfattning. I alla fall på FR 0.5/1 (som är det enda jag yttrar mig om) så är det väldigt få som höjer sina drag och ännu färre som bluffar på detta sätt. Går man på sådan table selection att man vill ha max två välkända grinders och resten okända spelare eller donatorer när man spelar så är det ett väldigt stereotypt beteende hos den "grå massan" man spelar mot, dvs syna, syna, syna på drag, har dom mindre är ca 50 i stacken så går dom ofta gärna i döden med mellanpar utan kicker, synar pre med any ace oavsett betstorlek etc.

Och och någon ur denna "grå massa" får för sig att miniräjsa så gör dom inte det på drag eller nåt med showdownvärde - dom gör det för att dom klonkade en riktigt bra hand.

 

Jag håller inte med om att en dubbling på flop kan innebära vad som helst på denna nivå - och FR - om FI är av arten "grå massa".

 

Clueless

 

 

Alltså vakna. En dubbling på flop kan fan betyda allt möjligt på den här nivån. Jag har också 200K händer lirade på 0,5/1 och 1/2. Att säga att de är nöten 80% är fan helt sjukt. Då ser man inte bettingmönster särskilt bra iaf..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna. Min erfarenhet är begränsad till just exakt dessa bord på SvS och jag berättar bara vad jag rent erfarenhtsmässigt ser på dessa bord. Ingenting annat. Inte SH och inte högre nivåer och inte andra klienter.

 

Du får gärna kalla mig för tomte men i detta fall redogör jag bara för det som jag dagligen iakktar. Och jag är ingen yngre person med behov av att profilera ett visst tänkesätt, jag är en ingenjör med snart trettio år i yrket och jag är van att sortera och redogöra för vad jag ser.

 

Jag hävdar inte, och kommer aldrig att hävda, att jag kan spela poker. Jag håller givetvis med dig om att detta är en läcka men mot en anonym "grå massa" vars värld är exakt den hand dom själva har är jag tveksam om denna läcka spelar någon större roll.

 

Mvh

Clueless

 

 

lås tråden nu så ingen får för sig att tro på vad dom här tomtarna säger.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...