Gå till innehåll

Holdem NL otur.


Pee-Wee

Recommended Posts

Hejsan,

Vet inte om ja är i rätt forum men måste få hjälp att klura ut en sak.

Har spelat poker i ca 4 år och jag spelar väl mest för att kunna få lite extra pengar på fickan.

Men för ca 1 år sen har allt gått skepp åt helvete rent av sagt blir nästan jämt slagen i allin situationer när dom har en 2 outare eller runt 5% chans att vinna.

 

Så jag tagit en pause från pokern i 3 månader nu tills igår då ja satte in 100$ för att testa igen. Jag började på 0.10 / 0.25 för att testa på att lite och ja gick varken plus eller minus så ja hoppade till slut upp på 1/2 bord satte mig ner och väntade in rätt läge till slut kom korten 3 gånger på 40 minuter fick ja 3 allin mot en kille som spelade sjukt dåligt. Iallafall av dom här 3 gångerna vann han alla.

2 av situationerna hade han 2 outs och själv klart fick han in dom den sista situationen hade han 1 out vilket innebbar att ja satt med högre set än honom och han fick in sitt 4 tal.

 

Nu är min fråga är det dags att sluta lira ? Har man extrem otur om det nu finns något sånt, Eller ska man ta en pause ett par månade igen och försöka sig på det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att försöka förklara det bättre så måste du inse att du kommer att ha otur och du måste kunna hantera att ha otur ett antal gånger utan att bli pank.

Därför ska du inte gå upp till 1/2 med 100 dollar, förstår inte varför du gjorde det när du inte ens gick plus på 0.25/0.50 eller vad det va.

 

Så enkelt är det, är du all in hela tiden då killen har 5 % chans så kommer du vinna i längden men det kommer alltid finnas situationer då du torskar händer.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Vet inte om ja är i rätt forum men måste få hjälp att klura ut en sak.

Har spelat poker i ca 4 år och jag spelar väl mest för att kunna få lite extra pengar på fickan.

Men för ca 1 år sen har allt gått skepp åt helvete rent av sagt blir nästan jämt slagen i allin situationer när dom har en 2 outare eller runt 5% chans att vinna.

 

Så jag tagit en pause från pokern i 3 månader nu tills igår då ja satte in 100$ för att testa igen. Jag började på 0.10 / 0.25 för att testa på att lite och ja gick varken plus eller minus så ja hoppade till slut upp på 1/2 bord satte mig ner och väntade in rätt läge till slut kom korten 3 gånger på 40 minuter fick ja 3 allin mot en kille som spelade sjukt dåligt. Iallafall av dom här 3 gångerna vann han alla.

2 av situationerna hade han 2 outs och själv klart fick han in dom den sista situationen hade han 1 out vilket innebbar att ja satt med högre set än honom och han fick in sitt 4 tal.

 

Nu är min fråga är det dags att sluta lira ? Har man extrem otur om det nu finns något sånt, Eller ska man ta en pause ett par månade igen och försöka sig på det igen?

 

Jag tycker som dom andra att du ska försöka, men med vettig bankroll management.

Tänk så här: om man går upp i nivå genom att satsa större delen av sin rulle i inköp så är risken att ruineras 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Man kan ha "extrem otur", men det är förstås inget som säger att det kommer att hålla i sig, lika lite som tur håller i sig.

 

2. Som flera har skrivit är en av de viktigaste sakerna i poker att ha råd att förlora. Många har som regel att kunna spela bort 30 inköp på sin nivå. På NL10 innebär det alltså att du bör ha $300 avsatt till spel för att vara hyfsat säker på att inte förlora allt på grund av otur.

 

3. Sen finns det en annan anledning att börja lågt och inte gå upp i nivå förrrän du har spelat ihop 30 inköp till den högre nivån. Om du går upp i nivå så fort du har haft en bra period och vunnit en del är risken stor att detta berodde på tur och att du inte kommer att vara vinnande på den högre nivån i längden. Man behöver inte läsa mycket av din post för att veta att du inte har något på 1/2 att göra.

 

Håller du dig till ovanstående (vilket väldigt få gör) kan det egentligen inte gå dåligt. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en extremt enkel sanning: vinnande spelare vinner pengar och förlorande spelare förlorar pengar (men man kan gå från den ena till den andra gruppen).

 

För att kunna få mer insikt om man är en vinnande spelare behöver antalet spelade händer gå upp (eller antalet turneringar).

 

Här kommer rullen in, eftersom en större rulle alltid kommer ge dig möjlighet att spela fler händer (givet samma nivå).

 

För någon som aldrig fört statistik över sitt spelande kan t.ex 5000 händer ge en liten liten indikation på om man är vinnande eller inte.

 

Så tipset är samma som de tidigare: se till att ha rulle som klarar den otur vi alla drabbas av någon gång.

 

Extrem otur tror jag absolut inte på: t.ex två spelare som spelat 50 000 händer var på NL 100. Spelare 1 har förlorat $5000 och spelare 2 har vunnit $5000. Spelare 2 är sannolikt en bättre pokerspelare än nr 1, än en "Alexander Lukas typ" vs en extremt otursförföljd spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Vet inte om ja är i rätt forum men måste få hjälp att klura ut en sak.

Har spelat poker i ca 4 år och jag spelar väl mest för att kunna få lite extra pengar på fickan.

Men för ca 1 år sen har allt gått skepp åt helvete rent av sagt blir nästan jämt slagen i allin situationer när dom har en 2 outare eller runt 5% chans att vinna.

 

Så jag tagit en pause från pokern i 3 månader nu tills igår då ja satte in 100$ för att testa igen. Jag började på 0.10 / 0.25 för att testa på att lite och ja gick varken plus eller minus så ja hoppade till slut upp på 1/2 bord satte mig ner och väntade in rätt läge till slut kom korten 3 gånger på 40 minuter fick ja 3 allin mot en kille som spelade sjukt dåligt. Iallafall av dom här 3 gångerna vann han alla.

2 av situationerna hade han 2 outs och själv klart fick han in dom den sista situationen hade han 1 out vilket innebbar att ja satt med högre set än honom och han fick in sitt 4 tal.

 

Nu är min fråga är det dags att sluta lira ? Har man extrem otur om det nu finns något sånt, Eller ska man ta en pause ett par månade igen och försöka sig på det igen?

 

 

Bad beats händer alla, det vet de flesta pokerspelare. I ditt fall så tycker jag att det var fel av dig att gå upp på 1/2 med en bankrulle på 100 $. Dra lärdom av detta och spela på bord som passar din bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...