Gå till innehåll

Handen som blev droppen för mig


Riggdevil

Recommended Posts

Jag har nicket Magneten på Svenska Spel och efter flera andra jätteförluster med t ex hög essträff och högsta färgdraget som inte gick in mot triss i ess (4000:- i förluster vid samma helvetesbord) så kom den här frustrerande situationen:

 

***** Hand 733520902 *****

2.50/5.00 Omaha (PL) - den 30 juni 2008 03:25:43

Diana 51 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: synmongo (1957.79)

Plats 3: Sextionie (678.11)

Plats 4: Magneten (499.75)

Plats 5: halili (128.00)

halili lägg LM 2.50

synmongo lägg SM 5.00

** Giv **

synmongo [N/A, N/A, N/A, N/A]

Sextionie [N/A, N/A, N/A, N/A]

Magneten [4k, 8s, 3s, 5s]

halili [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Sextionie Syna 5.00

Magneten Syna 5.00

halili Höj till 25.00

synmongo Syna 25.00

Sextionie Syna 25.00

Magneten Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [2h, 5r, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

halili Passa

synmongo Satsa 100.00

Sextionie Lägg

Magneten Höj till 250.00

halili Lägg

synmongo Höj till 850.00

Magneten All-in 474.75

*** Turn(Board): *** : [2h, 5r, Eh, Er]

*** River(Board): *** : [2h, 5r, Eh, Er, 4h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1034.50

synmongo [6k, 4r, 2r, 3k] Stege med högsta kort sexa 5,4,3,2,A Vinst: 1034.50

Sextionie Lägger mig Vinst: 0.00

Magneten Lägger mig Vinst: 0.00

halili Lägger mig Vinst: 0.00

 

Notera att han alltså får in högre stege genom 4:an på river! Annars hade det blivit split. Nu förlorade jag min femte tusenlapp och orkar inte längre. Jag slutar helt med både Omaha och Texas Hold'em på nätet. Det är ju nästan bara tråkiga grinders där nuförtiden så man förlorar mycket men får sällan betalt när man själv träffar. Nätpoker är inte roligt längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kasta handen preflop! (för att du ganska ofta som här kommer committa dina chips med en hand som blir "second-best".)

 

2. Din motståndare drar ut dig 23% av gångerna medan du drar ut honom 3% av gångerna.

 

Så din motståndare har ett 60-40-läge så du förlorar 400 spänn här mot förväntat utfall och det utfallet kommer att ske nästan 1/4 av gångerna.

 

Om det där är det värsta du har råkat ut för i bad-beat-väg så måste du haft Fru Fortuna med dig ständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Inte ett dugg skulle jag tippa. Tilta är när man spelar mycket sämre än man normalt gör.

Och hur många gånger har du sett mig spela?? Jag var rätt så tiltad vid det laget plus att min motspelare antogs ha triss medan jag satt med stege (på floppen kunde han inte ha högre) och bombade därför på. Knappast något ologiskt spel från min sida. Det ska dock medges att jag borde ha tagit det lugnare med tanke på att jag inte hade några backdraws.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ ] OP Kan PLO

[ ] OP spelar med max-inköp

[ ] OP har rätt att gnälla över denna hand

Fel för jag inledde med ett maxinköp (gör nästan alltid det) men hade gått ner mig före den aktuella handen. Du tänkte uppenbarligen inte på denna möjlighet. Jag är inte rutinerad på PLO nej men det har jag inte heller utgett mig för att vara. Är det bara riktigt skickliga PLO-spelare som bör skriva här? Det s k gnället var ett avsked p g a djup frustration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar PLO och tycker spelet är dåligt, man degar inte på flopp med en hand som inte kan förbättras, man kontrollerar potten. Att du har nötter nu gör ju inte ett piss då en typ triss med färgdrag har bra chans att ta hem potten.

 

Jag säger inte att du gör handen till bluff med att dega här men du får sällan med pengar från nån som inte ligger väldigt jämnt till mot dig i en showdown eller typ liknande situation som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar PLO och tycker spelet är dåligt, man degar inte på flopp med en hand som inte kan förbättras, man kontrollerar potten. Att du har nötter nu gör ju inte ett piss då en typ triss med färgdrag har bra chans att ta hem potten.

 

Jag säger inte att du gör handen till bluff med att dega här men du får sällan med pengar från nån som inte ligger väldigt jämnt till mot dig i en showdown eller typ liknande situation som nu.

 

Jag har spelat omaha 1 gång i mitt liv men tycker det du säger är konstigt. Varför vill man inte dega nötterna? Skulle man inte dega starka drag här? Förstår inte hur man kan förlora på att dega nötter när spelare älskar att dra..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar PLO och tycker spelet är dåligt, man degar inte på flopp med en hand som inte kan förbättras, man kontrollerar potten. Att du har nötter nu gör ju inte ett piss då en typ triss med färgdrag har bra chans att ta hem potten.

 

Jag säger inte att du gör handen till bluff med att dega här men du får sällan med pengar från nån som inte ligger väldigt jämnt till mot dig i en showdown eller typ liknande situation som nu.

 

Helt rätt men av helt fel anledning :-)

 

Man degar inte floppen här...men det är för att?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...