lfx Postad 14 Mars , 2005 Rapport Share Postad 14 Mars , 2005 Bakgrund Har de senaste dagarna provat på lite 7 card stud på 24h eftersom jag var lite småtrött på hold em och kände för lite omväxling. Bordsstämmning Allmänt löst och slaskigt bord med över 50% som ser 4:e gatan. Nivån på spelarna skiftar kraftigt och just vid detta tillfälle känns det som det inte sitter någon jättetomte (en sån som synar öppna AA utan par) på bordet, men FI2 har en förkärlek för att dra till väldigt dåliga odds. FI1 och FI3 har jag ingen bra read på. Själva handen 7-Card Stud High Pot Limit €0,25 Players: FO1 (€782,50 in seat 1) HERO (€102,25 in seat 2) FI1 (€66,00 in seat 3) FI2 (€208,25 in seat 4) FI3 (€48,25 in seat 5) FO2 (€157,00 in seat 7) FO3 (€43,75 in seat 8) Anteing up (POT = €1,75) FO1 was dealt: ?? - ?? - A:diamond: HERO was dealt: 3:heart: - 3:spade:- 3:diamond: FI1 was dealt: ?? - ?? - 4:diamond: FI2 was dealt:?? - ?? - 2:diamond: FI3 was dealt: ?? - ?? - K:club: FO2 was dealt: ?? - ?? - Q:diamond: FO3 was dealt: ?? - ?? - 7:club: FO1: Bet (1,00) HERO: Call (1,00) FI1: Call (1,00) FI2: Call (1,00) FI3: Call (1,00) FO2: Fold FO3: Call (1,00) (POT = €8,75) Kommentar 3rd street: Kvällens andra upprullade trips Bestämmer mig för att inte raisa eftersom jag inte raisat med annat än höga kort innan och jag vill inte avslöja min hand riktigt än. FO1 was dealt: ?? - ?? - A:diamond: - 5:spade: HERO was dealt: 3:heart: - 3:spade:- 3:diamond: - 4:club: FI1 was dealt: ?? - ?? - 4:diamond: - 4:spade: FI2 was dealt:?? - ?? - 2:diamond: - J:diamond: FI3 was dealt: ?? - ?? - K:club: - J:heart: FO3 was dealt: ?? - ?? - 7:club: - K:heart: FI1: Bet (2,75) FI2: Call (2,75) FI3: Call (2,75) FO3: Fold FO1: Fold HERO: Call (2,75) (POT = €19,75) Kommentar 4rd street: Hmm, 4:an skrämmer mig lite då jag undrar vad han synade med på 3:e gatan, men eftersom jag också fick en så minskar sannolikheten drastiskt att han har en. Jag fegar dock och synar bara för att se vad som kommer på nästa gata. HERO was dealt: 3:heart: - 3:spade:- 3:diamond: - 4:club: - K:spade: FI1 was dealt: ?? - ?? - 4:diamond: - 4:spade: - T:diamond: FI2 was dealt: ?? - ?? - 2:diamond: - J:diamond: - T:club: FI3 was dealt: ?? - ?? - K:club: - J:heart: - T:heart: FI1: Bet (18,75) FI2: Call (18,75) FI3: Call (18,75) Kommentar nr1 5rd street: Nu betar 44 nästan full pott och jag börjar nästan tro att han faktiskt sitter med en 4:a under. Syn från FI2 och FI3 säger mig att de är på något slags drag. Lägg, syn eller höj? HERO: All-In (98,25) FI1: All-In (43,25) FI2: Fold FI3: All-In (25,50) HERO: Payback (36,25) Kommentar nr2 5rd street: Jag tänker nästan till tiden går ut och bestämmer mig för att trycka in degen. Varför? Jo, dels för att jag tror att de är möjligt att jag har FI1 slagen, och eftersom FI2 och 3 inte höjer tyder detta på att de inte har en färdig hand, altså leder jag över dem också. Synar FI2 så jag jag fortfarande gå + på potten även om jag förlorar huvudpotten till FI1. Det var ungefär så långt jag han tänka innan jag fick tidsbrist Vad tror ni om spelet? Var det största misstaget i handen att inte raisa på 4:e-gatan för att se var jag stod? Var det dumt att trycka på 5:e? Postar resultaten efter jag fått höra era tankar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 15 Mars , 2005 Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 Ja, jag tycker att du borde ha höjt på fjärde. Att bara syna där är ju nästan som att ge bort ett gratiskort vilket är det sämsta du kan göra i det läget. Bettet på femte är inte så mycket att snacka om, in med degen och hoppas på syn. FI1 kan slå dig men lär knappast ha kåk redan, den risken är för liten för att du ska låta bli att betta på grund av. De andra drar till... vadå? Antingen stegar, tvåpar, eller konstiga backdoor-färger. Så länge ingen annan också träffat bakvägstrips eller rolled ups (yeah right) är du ju nästan säkert favorit redan med din triss, och du har alla möjligheter i världen att förbättre trots att dina andrakort inte är särskilt live. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 15 Mars , 2005 Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 Måste hålla med devalanteriel i att det är ganska illa att ge ett gratiskort i det läget. Man måste ta vara på att man är sist att agera i det läget och höja dels för att man får veta vart man står och dels för att man ger dragen en möjlighet att göra ett misstag. På 5th är det inte så mycket funderingar utan potten är stor och även om någon har träffat en stege så har du rätt skapliga möjligheter att fylla upp eller få quads och ta hem det. Om de fortfarande är på draget så är det bara att tacka och ta emot om de synar dig. Som du själv sa så är det ju väldigt liten risk för att FI1 skulle ha triss i fyror eftersom du sitter på en fyra. Jag skulle nog sätta han på buried aces och att han gjort fått aces up på 4th. Han kan ju lika mycket som du vilja veta vart han står mot de andra i den här handen. Som sagt tror jag på att FI1 sitter på aces up och vill skydda sin hand mot dragen. Har han fått trip fyror så är det väl bara att betala av. Eventuellt kan han sitta och vara agressiv med något färgdrag men det verkar mindre troligt. Hursomhelst, in med degen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 15 Mars , 2005 Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 Jag håller med om att antingen höja på 4e, eller t o m höja 3e... Har dock inget emot din all-in på 5e, när det väl hade gått så långt(förutom ruskiga 44 samt stegchans synliga). Nå, vad hade alla då???! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 15 Mars , 2005 Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 Spänningen är olidlig. Gissar på triss i fyror...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 15 Mars , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 HERO was dealt: 3:heart: - 3:spade:- 3:diamond: - 4:club: - K:spade: - 6:heart: FI1 was dealt: ?? - ?? - 4:diamond: - 4:spade: - T:diamond: - 6:club: FI3 was dealt: ?? - ?? - K:club: - J:heart: - T:heart: - T:spade: HERO was dealt: 3:heart: - 3:spade:- 3:diamond: - 4:club: - Ks - 6:heart: - 9:spade: FI1 was dealt: ?? - ?? - 4:diamond: - 4:spade: - T:diamond: - 6:club: - ?? FI3 was dealt: ?? - ?? - K:club: - J:heart: - T:heart: - T:spade: - ?? HERO shows: 3:spade: - 9:spade: - 3:diamond: - 4c - K:spade: - 6:heart: - 3:heart: (three of a kind, threes) FI1 shows: J:club: - 8:club: - 4:diamond: - 4:spade: - T:diamond: - 6:club: - 8:diamond: (two pairs, eights and fours) HERO wins: €35,50 side pot (with three of a kind, threes) FI3 shows: Q:heart: - Q:spade: - K:club: - J:heart: - T:heart: - T:spade: - 9:club: (a straight, king high) FI3 wins: €167,75 main pot (with a straight, king high) Så jag ledde handen fram till rivern (om nu 24ans HH stämmer), men det var inte direkt en brutal utdragning eftersom han hade överpar+OE när pengarna åkte in. Undrar om jag hade kunnat driva ut honom på 4:e med ett potbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
callen Postad 15 Mars , 2005 Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 Du ska höja på 4e gatan för att få in mer pengar i potten. På femte har alla väldigt döda kort, det är ett antal kungar, tior, knektar och fyror ute, så det verkar mycket troligt att du leder. 24h blandar om de dolda hålkorten så killen med stegen kan ha haft den klar redan på femte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts