Gå till innehåll

lås tråd


dreamz

Recommended Posts

Det är väll sant att det finns ett gäng trådar om detta.

 

Men om du sätter in 50$ och spelar på .5/1 så kan man inte göra annat än att gula.

Om du ska spela på .5/1 så bör du ha en bankrulle på 3000 $

 

En vanlig "regel" är att man bör ha ca 30 inköp till nivån du spelar på.

 

EDIT: Om du altså vill spela seriöst och långsiktigt tjäna pengar så är money management lika viktigt som att vara duktig på poker ...eller rättare sagt viktigare.

 

ang. bok så tycker jag att du ska börja med Glimnes "pokerhandboken".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att sätta in 1000SEK på SvS, vart ska jag börja?

 

 

 

Tipsa gärna om ni varit tiltspelare, men har kommit över det stadiet:) hur ni tänkte osv..

 

Ditt problem verkar vara att koncentrera dig någon längre stund och kanske lite "vinna stora pengar fort syndrom".

 

I botten, på 0.5/1, om du nu vill spela cashgame, annars de lägsta sngsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt at bli förförd av variansen i poker. Tänk på att en långsiktig winrate på den nivån du spelat ligger kring 10-15bb/100 händer för en bra spelare vilket motsvarar ca 10 dollar/timme och bord på 0.5/1 om du spelar 6 max på party. Variansen, eller rättare sagt standardavvikelsen, är ungefär 10ggr större än winraten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att sätta in 1000SEK på SvS, vart ska jag börja?

 

Tipsa gärna om ni varit tiltspelare, men har kommit över det stadiet:) hur ni tänkte osv..

Jag har gjort som du många, många gånger, på alla möjliga nivåer

 

 

1. Följ Luckystar5.1:s råd. Grundråd: 30 Inköp minimum i bankrulle när du spelar ovanför absolut lägsta nivån. På lägsta nivån tycker jag du kan "chansa" och skotta ihop en grundplåt. Mao "behöver" du nödvändigtvis inte ha 200*30=6000 kr för att kunna börja på 0,5/1 sek på SvS. Är du hyfsat solid och inte har jordens downswing borde det räcka med en tusing som grundplåt.

 

2. Bygg från detta och gå INTE upp i nivå förrån du har minst 30 fulla inköp på nästa nivå (dvs spela inte 1/2 sek på SvS förrän du har 12 000 kr i bankrulle).

 

 

GL, starta dagbok och berätta hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort som du många, många gånger, på alla möjliga nivåer

 

 

1. Följ Luckystar5.1:s råd. Grundråd: 30 Inköp minimum i bankrulle när du spelar ovanför absolut lägsta nivån. På lägsta nivån tycker jag du kan "chansa" och skotta ihop en grundplåt. Mao "behöver" du nödvändigtvis inte ha 200*30=6000 kr för att kunna börja på 0,5/1 sek på SvS. Är du hyfsat solid och inte har jordens downswing borde det räcka med en tusing som grundplåt.

 

2. Bygg från detta och gå INTE upp i nivå förrån du har minst 30 fulla inköp på nästa nivå (dvs spela inte 1/2 sek på SvS förrän du har 12 000 kr i bankrulle).

 

 

GL, starta dagbok och berätta hur det går.

 

Tack för ett bra svar, Japp det skall jag göra så fort jag satt in cashen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge upp dina poker drömmar...

 

Bra svar!

Flyyre, du borde förresten göra det till din livsuppgift att se till att folk som inte behärskar något till 100% någonsin försöker sig på det igen. Speciellt poker, och sedan kan vi ju se hur roligt det blir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra svar!

Flyyre, du borde förresten göra det till din livsuppgift att se till att folk som inte behärskar något till 100% någonsin försöker sig på det igen. Speciellt poker, och sedan kan vi ju se hur roligt det blir...

 

+1

 

 

spela inte många händer om du inte behärskar det heller.

 

+1

Tighta upp spelet preflopp, speciellt ur pos. Mindre risk för stora swings och svåra beslut som kräver intuition som majoriteten av pokerspelare inte har (men många tror sig ha eftersom de minsann lyckades syna ner en bluff med Q-hög en gång.. ;)). Råkar du vara ett intuituivt geni alá MrDawwe så gäller andra regler men du lär troligen inta vara där ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, jo jag känner igen mig lite att jag vill vinna snabbt och helst stora potter, vet inte varför jag är sån just när jag spelar, för jag har tänkt på detta innan.. att bara ta de lugnt o vänta in korten o fiskarna...

 

Vänta nu ska du vänta in fiskarna? hur tänkte du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

waggho; känns som om han lider av en sväng av det min polare gör... bara det att han har insett det nu och brukar skoja med sig själv i stil med;

 

"När jag får får träffa så är jag jävlat världens bästa pokerspelare"

"fick en drös med set vs överset och fort gick det minsann in med degen!" :)

 

 

sedan vid den minsta korttorka gular han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ny i nätpokern, jag har spelat texas sen 2-3år tillbaks, fast det har knappt blivit något det senaste.. men jag är en ganska "erfaren" spelare ja. Ny i nätpokern som sagt, men har spelat mycket live innan, så helt noob är jag inte :)

 

Som sagt jag är faktiskt en GANSKA duktig spelare (inte bara när ja får AA KK i handen ;)) Men så fort jag börjar få upp min rulle så gular jag ner den lika fort, antingen på otur eller på tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ny i nätpokern, jag har spelat texas sen 2-3år tillbaks, fast det har knappt blivit något det senaste.. men jag är en ganska "erfaren" spelare ja. Ny i nätpokern som sagt, men har spelat mycket live innan, så helt noob är jag inte :)

 

Som sagt jag är faktiskt en GANSKA duktig spelare (inte bara när ja får AA KK i handen ;)) Men så fort jag börjar få upp min rulle så gular jag ner den lika fort, antingen på otur eller på tilt.

 

Som så många påpekat så har du ju inget bankrollmanagement. Jämför det med att spela roulette med 99% fördel. Dock så måste du satsa alla dina pengar hela tiden och din motståndare har oändlig rulle. Till slut kommer du förlora alla dina pengar fastän du har sån grov fördel fördel.

 

Edit: Ändrar i exemplet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...