Gå till innehåll

Bra drag mot starkt spel Svs, 5/10


Recommended Posts

BlirreH är ny på bordet och har just köpt in fullt inköp igen, han verkar lite tiltad efter spelet som föranleds av denna hand.

 

 

#Game No : 727717951

***** Hand History for Game 727717951 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, June 23, 16:08:20 ET 2008

Table Eva Turbo 15 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: blirreh ( $1850 )

Seat 2: Tracebuste ( $1922.78 )

Seat 3: Strompa ( $1731.39 )

Seat 4: Jellyfish ( $1262.49 )

Seat 5: kien ( $710.21 )

Strompa posts small blind [$5].

Jellyfish posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Tracebuste [ 6d 6h ]

kien folds.

blirreh raises [$35].

Tracebuste calls [$35].

Strompa folds.

Jellyfish folds.

** Dealing Flop ** [ 6c, Th, 8c ]

blirreh bets [$42.5].

Tracebuste raises [$145].

blirreh calls [$102.5].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

blirreh checks.

Tracebuste bets [$300].

blirreh calls [$300].

** Dealing River ** [ 2c ]

blirreh bets [$731.25].

Tracebuste is all-In [$1442.78]

blirreh folds.

Tracebuste does not show cards.

Tracebuste wins $3134.03

 

han instabettade river och blixtfoldade mot mitt omslag...

 

Några händer senare kommer denna handen

 

: 727719826

***** Hand History for Game 727719826 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, June 23, 16:10:33 ET 2008

Table Eva Turbo 15 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: blirreh ( $2000 )

Seat 2: Tracebuste ( $3139.03 )

Seat 3: Strompa ( $1726.39 )

Seat 4: Jellyfish ( $1247.49 )

Seat 5: kien ( $710.21 )

Tracebuste posts small blind [$5].

Strompa posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Tracebuste [ 8h 7h ]

Jellyfish calls [$10].

kien folds.

blirreh raises [$45].

Tracebuste calls [$40].

Strompa folds.

Jellyfish calls [$35].

** Dealing Flop ** [ 8c, 5h, Qh ]

Tracebuste checks.

Jellyfish checks.

blirreh bets [$108.75].

Tracebuste calls [$108.75].

Jellyfish calls [$108.75].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Tracebuste checks.

Jellyfish checks.

blirreh bets [$471.25].

 

 

Oftast lägger jag denna innan flop men jag tror att jag kan vinna en fin pot mot blirreh som verkar köra lite galet för tillfället. Ligger troligen bra till på flop men vill fixa bättre läge än en coinflip, turn ger mig ännu fler odds även om han kan ha satt ett stegdrag, har svårt att tro att all in ska vara bra med min read eftersom jag då har väldigt liten fold equity, men känner mig lite vilsen eftersom han gör en så pass stor bet, kommentarer på alla gator mottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även tiltade spelare träffar lika ofta som alla andra.

 

Dit par + färg+hålstegedrag ligger nog inte så bra till ändå mot ca en potbet.

 

Det kommer säkert bättre implicta odds senare och den tiltande spelare kanske vågar mera med skräp om han/hon/det vinner en liten pot med en potbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast lägger jag denna innan flop men jag tror att jag kan vinna en fin pot mot blirreh som verkar köra lite galet för tillfället. Ligger troligen bra till på flop men vill fixa bättre läge än en coinflip, turn ger mig ännu fler odds även om han kan ha satt ett stegdrag, har svårt att tro att all in ska vara bra med min read eftersom jag då har väldigt liten fold equity, men känner mig lite vilsen eftersom han gör en så pass stor bet, kommentarer på alla gator mottages tacksamt!

 

Bättre läge låter väl inte helt lysande. Du vill ju åt FE:en och åker pengarna in, so be it. Nu får du en krånglig turn istället, jag hade höjt flop. Dessutom om du inte höjer här, då lär du ju typ syna alla drag? Inte så deceptive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise/push/fold.

 

Tror mest på att höja eller trycka in degen. Du har bra med FE även mot en tiltad kille i det här läget skulle jag tro. Tror även en hel del av hans range är drag här och isåfall leder du. Synar han med toppar har du 17 outs (om jag inte räknar helt snett) och har han sett så har du fortfarande 12 så det är ju inte helt åt helvete iaf.

 

det är bara att ösa på och hoppas på det bästa. jag hade kört, det är roligare att satsa än att vika :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop - Du riskerar att spela en jättepott ur position mot två spelare (precis det som händer). Definitivt inte optimalt med 87s. Fold

 

Floppen -Ytterligare ett problem i detta läge är att även Jelly är kvar i handen. Du har ingen aning om vad han har. Personligen tycker jag att skumdums linje är att föredra här.

 

turn - Med tanke på hur du har spelat de tidigare gatorna blir handen ruskigt svår att spela på turn. Jellyfish är som sagt kvar i handen och du har fortfarande ingen aning om vad han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä. Får du syn kommer du få en jobbig turn igen. Check bakom däremot om du checkat är ju inte jättedåligt eftersom du trots till största delen är på ett drag. Och bettar dom checkraisar du med glädje.

 

Tycker det är jobbigare att få syn på en CR eftersom potten blir större. Om FI synar donken är det väl bara att skjuta en tunna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är jobbigare att få syn på en CR eftersom potten blir större. Om FI synar donken är det väl bara att skjuta en tunna till.

 

 

Om du bettar turn och han raisar lär du inte ha odds för att syna. Du får ett enklare bet på turn med checkraisad flop.

 

Dessutom lär folk få svårt att släppa många händer på floppen om dom raisat dig som leder marginellt, typ dom du vill få FE utav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bettar turn och han raisar lär du inte ha odds för att syna. Du får ett enklare bet på turn med checkraisad flop.

 

Dessutom lär folk få svårt att släppa många händer på floppen om dom raisat dig som leder marginellt, typ dom du vill få FE utav.

 

Vi är ca 200bb djupa så jag tror vi har odds att syna en normal rejs på turn om vi blir HU iaf om vi (som nu) plokcar upp fler outs. Potten bör vara drygt 300 vi betar 200 och blir rejsade till ca 700 med ca 1200 bakom. Men idén är att vi spelar nakna drag (och set) likadant och då bör FI höja för att inte ge gratiskort och då kan vi 3beta redan på floppen.

 

jag vill!

 

Tänkte väl det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...