sandis84 Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Finns det några planer på att implementera en krypterad anslutning till PF innan FRA-lagen kickar in? Jag kommer se det som en nödvändighet för ett forum, då man annars alltid måste hålla i bakhuvudet att inte diskutera eller avslöja något privat. Citera
devalanteriel Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Nej, vi har vad jag vet inga sådana planer alls i dagsläget. Citera
Loveless Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Det är väl sådant man bör tänka på ändå, detta är ju inte direkt ett hemligt community, många avdelningar går ju att läsa utan att inlogg krävs. Citera
Perli Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Största poängen med att kryptera är ju helt klart för att öka mängden krypterad trafik i ren protest Citera
sandis84 Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 Just nu är det kanske inte många som bryr sig, men jag är säker på att det kommer bli viktigare även för "vanligt folk" med krypterade anslutningar när media börjar räkna ner till dagen FRA börjar avlyssna vår trafik. Jag tycker verkligen att ni åtminstone borde erbjuda https som ett alternativ för oss säkerhetsmedvetna. Citera
Recommended Posts