Rocker10 Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Grindar fullring på Svenskaspel. Spelar fyra bord. Har 19 BB/100 (Pokertracker BigBets) på 10000 händer, flest på NL100 har nyligen gått upp till NL200. Har bara 7k i rullen än så 2,5/5 kronors får vänta ett tag. Dessutom hoppas jag att jag kan fortsätta bygga, för tidigt att säga? Sunpunkter? Har nån av er som läser detta grindat som jag och lämnat 1/2 nivån för 2,5/5? Några specifika skillnader mellan dessa nivåer som är värt att nämna? All form av feedback och tips är välkommna. Citera
folder Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Har inte gjort just den den resan men förbered dig på sämre tider när rushen går över. Citera
sulla Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Har inte gjort just den den resan men förbered dig på sämre tider när rushen går över. Que? Varför skulle han gå emot sämre tider? Har du lirat NL100/NL200 på SS? Citera
folder Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Que? Varför skulle han gå emot sämre tider? Har du lirat NL100/NL200 på SS? hehe, har faktiskt prövat och det gick inte så bra. Funkar bättre på 5/10 och 2.5/5. Men oavsett så tror jag att 38bb/100 blir extremt svårt att hålla i längden, speciellt om han går upp i nivå. Citera
w00d Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Besvarar väl inte nån av dina frågor, men vill bara passa på att säga att 10k händer inom poker inte är nånting alls ._______. Det jag vill säga är att man inte ska ropa hej innan man har passerat gå, eller vad man nu säger ;] Hoppas det håller i sig! Lycka till! Citera
yberjonte Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Min uppfattning av nivåerna är att det är en minimal skillnad på spelarkvaliteten, vinner du bra på 1/2 så kommer du att vinna på 2.5/5 också. Citera
Rocker10 Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2008 folder, hur många händer spelade du på låga nivåer då? Hade du som jag bra resultat i ca 10k händer sedan åt skogen eller vad? Ändrade du ditt sätt att spela? Det känns som om jag hittat ett standard spel som verkar fungera på dessa nivåer i alla fall. En av sakerna som gjort mig vinnande är att lära sig folda när man har kännigar att vara slagen. Och sedan bara gå vidare utan att tänka på det. Den enda tanken man ska ha är att man gör bra beslut som är vinnande över tiden. Med den inställningen har det gått bättre för mig. Citera
folder Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 folder, hur många händer spelade du på låga nivåer då? Hade du som jag bra resultat i ca 10k händer sedan åt skogen eller vad? Ändrade du ditt sätt att spela? Jag spelade några K händer på 1/2 när jag skulle göra en nystart i våras. Gick åt skogen. Alla reads var off och jag hängde mig själv för ofta. Har provat NL$25 med ungefär samma resultat. Är van vid spelet några nivåer upp och klarade inte av att anpassa mig tillräckligt till det ultra-passiva random spelet. Mitt problem är nog att jag inte tycker spelet är det minsta roligt på de lägsta nivåerna. Det är lite mer utmaning ett par nivåer upp. Den största skillnaden när du går upp i nivå är att spelet blir aggressivare och grinders bättre. Det blir viktigt med reads så att du kan anpassa ditt spel mot olika motståndare. Citera
Rocker10 Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2008 Mina "reads" består bara i att se på hur lösa eller tighta FI är och sedan anpassa sig efter det. Jag spelar väldigt mycket på korten mindre mot spelarna. Jag är tight, så tålamod är en viktig faktor. Jag provade spela spelarna på låga nivåer i SH spel i 10k händer och gick breakeven, tror också det berodde på mycket slask spel från min sida. Sedan jag börjat med fullring har det gått stadigt uppåt i 10K+. Grafen: __/ Citera
Zarec Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 10 K händer? oj. jag måste ha missat någonting... Det e inte ovanligt med good run i fler händer än så för mig. Precis som man kan ha 35k händer som e 0... Jag tycker nog att du borde spela 90k händer till på nivån å utvärdera sen... Citera
folder Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 Jag spelar väldigt mycket på korten mindre mot spelarna. Det är nog rätt medicin på lägsta nivåerna men inte så bra om du vill utveckla dina skills för att kunna slå högre nivåer. Ett tips är att gå över till shorthanded. Det är mycket roligare och mer utvecklande. Dessutom är det mer lönande när du väl behärskar det. Citera
JimmyRare Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 folder, hur många händer spelade du på låga nivåer då? Hade du som jag bra resultat i ca 10k händer sedan åt skogen eller vad? Ändrade du ditt sätt att spela? Det känns som om jag hittat ett standard spel som verkar fungera på dessa nivåer i alla fall. En av sakerna som gjort mig vinnande är att lära sig folda när man har kännigar att vara slagen. Och sedan bara gå vidare utan att tänka på det. Den enda tanken man ska ha är att man gör bra beslut som är vinnande över tiden. Med den inställningen har det gått bättre för mig. Bra start att inse att fold är det bästa när man är slagen. Kommer själv till insikt att jag börjat folda mina 73o när någon höjer preflop. Det är inte alltför ofta man leder trots att chansen finns där. Tänker som du att man ska vara vinnande över tiden. Ibland kan det ta nästan en kvart innan man får dubbla upp, sjukt segt! Själv har jag spelat 239 händer (spelar bara 1 bord högst) och har ca 23ptbb/100, så jag är riktigt nöjd med mitt spel och bör vara uppe på 50/100 innan sommaren är slut. Citera
Hume Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 10 K händer? oj. jag måste ha missat någonting... Det e inte ovanligt med good run i fler händer än så för mig. Precis som man kan ha 35k händer som e 0... Jag tycker nog att du borde spela 90k händer till på nivån å utvärdera sen... Varför inte köra en miljon händer på varje nivå innan man går upp när man ändå håller på? Allvarligt talat kommer man förlora oerhört mycket i uteblivna vinster om man inte går upp så snabbt som möjligt på såna här nivåer. Citera
cobb89 Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 Varför inte köra en miljon händer på varje nivå innan man går upp när man ändå håller på? Allvarligt talat kommer man förlora oerhört mycket i uteblivna vinster om man inte går upp så snabbt som möjligt på såna här nivåer. Man kommer också förlora sin rulle om man möter lite tärd varians om man går upp för snabbt Citera
folder Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 Man kommer också förlora sin rulle om man möter lite tärd varians om man går upp för snabbt +1 10k händer är alldeles för lite för att man skall veta var man står och det är busenkelt att spela poker när man rushar som OP gör. Skotta kan man dock göra tycker jag när man har en bra rulle för sin nivå och kan avsätta en slant att gambla för. BTW, kolla in denna tråd http://pokerforum.nu/forum/faq-vanliga-fragor/48195-stor-downswing-hur-tar-jag-mig-ur-detta-2.html#post1018734 Citera
Rocker10 Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2008 Tack för er respons. Jag kan ju tillägga att jag spelat ett antal år. Shorthanded och sedan en period med SNG (ett jäkla lotteri), allt med breakeven resultat. Så när jag kan gå plus i princip varje dag över en månads tid så verkar det inte som en rush. Dessutom så borde ju 4-5 bord jämna ut en del varians. Jag vinner ju ibland bara på hälften av borden med ett totalt plus resultat. Jag hoppas verkligen inte att det är en rush. Men vi får väl se.... Dagens resultat över nu 15k händer: BB/100 18,75 (+4261 SEK) Citera
folder Postad 27 Juni , 2008 Rapport Postad 27 Juni , 2008 Dagens resultat över nu 15k händer: BB/100 18,75 (+4261 SEK) Nu förstår jag, det är finns liten bug i handkonverteringen som gör att BB=SB. Du vinner ca 30 öre per hand eller 30kr/100 händer vilket blir 15bb (inte PTBB) per 100 händer på NL1/2SEK. Den winraten bör du kunna hålla på din nivå utan att rusha. Citera
Recommended Posts