Gå till innehåll

Ska jag reraisa med JJ?


Recommended Posts

Okej, vi är överens om att man ska ställa då. Nu blev det inte så ...

 

PokerStars Game #18270899931: Tournament #92043988, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VIII (150/300) - 2008/06/20 - 19:53:11 (ET)

Table '92043988 137' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: djnoobsaibot (32150 in chips)

Seat 2: erille (7530 in chips)

Seat 3: flva (425 in chips) is sitting out

Seat 4: elcal06 (38320 in chips)

Seat 5: stacks 79 (6175 in chips)

Seat 6: micchi (16435 in chips)

Seat 8: hokuloa77 (8900 in chips)

Seat 9: kwatson1 (8410 in chips)

djnoobsaibot: posts the ante 25

erille: posts the ante 25

flva: posts the ante 25

elcal06: posts the ante 25

stacks 79: posts the ante 25

micchi: posts the ante 25

hokuloa77: posts the ante 25

kwatson1: posts the ante 25

micchi: posts small blind 150

hokuloa77: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

kwatson1: raises 900 to 1200

djnoobsaibot: folds

erille: calls 1200

flva: folds

elcal06: folds

stacks 79: folds

micchi: folds

hokuloa77: folds

*** FLOP *** 4 of Spades3 of Diamonds2 of Diamonds

kwatson1: bets 2100

erille: raises 4205 to 6305 and is all-in

kwatson1: calls 4205

theblackguy2 is connected

*** TURN *** 4 of Spades3 of Diamonds2 of Diamonds6 of Clubs

*** RIVER *** 4 of Spades3 of Diamonds2 of Diamonds6 of Clubs7 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

kwatson1: shows 8 of Spades8 of Clubs (a pair of Eights)

erille: shows Jack of SpadesJack of Clubs (a pair of Jacks)

erille collected 15660 from pot

 

 

Fråga: Vilka hålkort ställer vi med preflop?

AA-JJ, AK-AQ ? Räcker det så eller finns det fler?

 

Jag vet inte hur löst dom spelar på 5frys, jag skulle göra 88+, AQ+/AJs+.

Sen är annan höjning än allin mycket bättre om man får folk att spela lösare mot oss än om man pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Först ska jag påpeka att det är många märkliga ideer i posten, för att tydliggöra för de oinsatta samt postaren ska jag ställa några enkla frågor.

 

1: Om flopp kommer 9A2.

 

Alt 1:FI checkar, du bettar, vinner du mer än hans preflopbet?

Alt 2: FI bettar, du har ingen read, foldar du eller ställer? Är detta spel+EV?

 

2: Om du pushar pre, kommer han då vika 88?

 

 

Lite full nu, men vill försöka förklara att ALLA händer du får action med på flopp kan du få action med preflopp(tom fler). Om ex han är beredd att spela AQ agressivt utan träff på flopp kommer han också syna ett ställ med din stack pre.

 

 

DÄREMOT finns det en hel del floppar som tappar action om han inte träffar om han inte är aggro, såsom AK AQ utan träff low pocket med tre överkort på flopp mm.

 

Att försöka plocka ut maxvärde från varje hand genom att dölja styrka som edsf förespråkar kan vara lyckosamt en del gånger men lika många gånger skjuter man sig i foten då man spela mer marginellt än nödvändigt för att vinna en potentiellt några % större pott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart har jag fel?

 

Överallt:twisted:

 

Nejdå, men om du är 100% säker på att du OCH fi kommer hamna allin oavsett flopp spelar ju inte nåt någon roll, problemet är väl att FI inte direkt är ultracommited vid en syn från din sida och kan mycket väl vika de händer vi slår och betta de händer vi förlorar emot, problemet vi har skapat är att vi inte vet när han gör vilket. Hans bet kan vara ett CB, men även ett värdebet av en träff med AQ. Hans 88 som han skulle pushat med pre han checkfoldas på jobbig flopp. Hans check kan betyda checkraise med stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sulla

Först ska jag påpeka att det är många märkliga ideer i posten, för att tydliggöra för de oinsatta samt postaren ska jag ställa några enkla frågor.

 

1: Om flopp kommer 9A2.

 

Alt 1:FI checkar, du bettar, vinner du mer än hans preflopbet?

Det vet jag inte. Annars kan vi nog checka

Alt 2: FI bettar, du har ingen read, foldar du eller ställer? Är detta spel+EV?

Man kan lägga eller pusha. Är vadå EV+?

2: Om du pushar pre, kommer han då vika 88?

Det vet inte jag. Saken jag argumenterar för är att om man kan få lösare syn av alla på bordet om man höjer mindre är det bättre att höja 4k. Om han lägger 88 annars är det ju jättesynd. Och om folk synar lösare så har dom något eller några fler underpar i sin range än om man pushar.

 

 

Lite full nu, men vill försöka förklara att ALLA händer du får action med på flopp kan du få action med preflopp(tom fler). Om ex han är beredd att spela AQ agressivt utan träff på flopp kommer han också syna ett ställ med din stack pre.

Nej jag kan inte få action mot fler händer om jag pushar pre. Det är ju det jag har argumenterat för hela tråden, att om folk synar bredare om man höjer till 4k istället för pushar så ska man höja.

Folk kan spela passivt på flopp utan att komma syna ställ före floppen eller tvärt om. Om det du säger skulle stämma så spelar det ingen roll hur man gör. (Kan tänka mig att höjning är lite bättre)

 

 

Nejdå, men om du är 100% säker på att du OCH fi kommer hamna allin oavsett flopp spelar ju inte nåt någon roll, problemet är väl att FI inte direkt är ultracommited vid en syn från din sida och kan mycket väl vika de händer vi slår och betta de händer vi förlorar emot, problemet vi har skapat är att vi inte vet när han gör vilket. Hans bet kan vara ett CB, men även ett värdebet av en träff med AQ. Hans 88 som han skulle pushat med pre han checkfoldas på jobbig flopp. Hans check kan betyda checkraise med stål.

 

Det finns en anledning att ingen duktig spelare jag hört om gör sådana synar. Att en tomte skulle göra så tjänar vi bra på.

Om vi pushar pre synar folk med 88+, AQ+. Låter det vettigt?

Om vi höjer 4k synar folk med AJ 25%, push 25%, AQ 40%, push 60%, AK 25%, push 75%, 66-88 50%, 50%, 99 40%, push 60%, TT 30%, push 70%, JJ 20%, push 80%, QQ+ ca 100% push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du tro att folk skulle syna lösare för att du lägger in 50-60% av stacken pre istället för ställer rakt av? Personligen tolkar jag sådana raises istället för degningar som en starkare range och jag återdegar alltså tightare. Mina erfarenheter är även att man får lösare calls genom att dega istället för att raisa halva sin stack.

 

När du dessutom ändå är jättecommitad genom att slå om till 4k så kommer du bara få degning eller fold mot dig, att någon synar och sedan släpper på flop finns inte. Att någon skulle syna lösare för att vi inte går all-in direkt är väldigt otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sulla

Först ska jag påpeka att det är många märkliga ideer i posten, för att tydliggöra för de oinsatta samt postaren ska jag ställa några enkla frågor.

 

1: Om flopp kommer 9A2.

 

Alt 1:FI checkar, du bettar, vinner du mer än hans preflopbet?

Det vet jag inte. Annars kan vi nog checka

 

Checkar vi vinner vi ju ingen pott o vet verkligen inte vart vi står i handen

 

Alt 2: FI bettar, du har ingen read, foldar du eller ställer? Är detta spel+EV?

Man kan lägga eller pusha. Är vadå EV+?

 

Orka människa, du har en given situation vad är ditt spel utan read? Att vi har valet att folda eller spela tar nog de flesta för givet.

 

 

2: Om du pushar pre, kommer han då vika 88?

Det vet inte jag. Saken jag argumenterar för är att om man kan få lösare syn av alla på bordet om man höjer mindre är det bättre att höja 4k. Om han lägger 88 annars är det ju jättesynd. Och om folk synar lösare så har dom något eller några fler underpar i sin range än om man pushar.

 

Ge en vettig HD som han UTG raisar med som han är beredd att syna miniraise med men inte ett ställ, skulle tro att de HD´na är rätt lika

 

 

Lite full nu, men vill försöka förklara att ALLA händer du får action med på flopp kan du få action med preflopp(tom fler). Om ex han är beredd att spela AQ agressivt utan träff på flopp kommer han också syna ett ställ med din stack pre.

Nej jag kan inte få action mot fler händer om jag pushar pre. Det är ju det jag har argumenterat för hela tråden, att om folk synar bredare om man höjer till 4k istället för pushar så ska man höja.

Folk kan spela passivt på flopp utan att komma syna ställ före floppen eller tvärt om. Om det du säger skulle stämma så spelar det ingen roll hur man gör. (Kan tänka mig att höjning är lite bättre)

 

 

Nejdå, men om du är 100% säker på att du OCH fi kommer hamna allin oavsett flopp spelar ju inte nåt någon roll, problemet är väl att FI inte direkt är ultracommited vid en syn från din sida och kan mycket väl vika de händer vi slår och betta de händer vi förlorar emot, problemet vi har skapat är att vi inte vet när han gör vilket. Hans bet kan vara ett CB, men även ett värdebet av en träff med AQ. Hans 88 som han skulle pushat med pre han checkfoldas på jobbig flopp. Hans check kan betyda checkraise med stål.

 

Det finns en anledning att ingen duktig spelare jag hört om gör sådana synar. Att en tomte skulle göra så tjänar vi bra på.

Om vi pushar pre synar folk med 88+, AQ+. Låter det vettigt?

Om vi höjer 4k synar folk med AJ 25%, push 25%, AQ 40%, push 60%, AK 25%, push 75%, 66-88 50%, 50%, 99 40%, push 60%, TT 30%, push 70%, JJ 20%, push 80%, QQ+ ca 100% push.

 

 

 

Syn HD för push är väl snarare typ 22+,KQs A10+ eller tom lösare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte helt seriös. Jag limpar den mestadels.

 

Att limpa med AA måste vara något av de absolut sämsta spelen man kan göra.

Går endast att göra detta vid extrema situationer, såsom UTG eller UTG 2 på EXTREMT aggressiva bord. ALLT annat limpande med AA är så otroligt dåligt så det borde förbjudas :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att limpa med AA måste vara något av de absolut sämsta spelen man kan göra.

Går endast att göra detta vid extrema situationer, såsom UTG eller UTG 2 på EXTREMT aggressiva bord. ALLT annat limpande med AA är så otroligt dåligt så det borde förbjudas :lol:

 

 

Älskar dig redan gsus

 

2 Inlägg, ett gällande cossans ruttna stolar och detta förbud mot AAlimp. Grymt. Gå in, styr upp, ställ in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar dig redan gsus

 

2 Inlägg, ett gällande cossans ruttna stolar och detta förbud mot AAlimp. Grymt. Gå in, styr upp, ställ in

 

Hahaha! Ja, tyckte det var hög tid att posta ett par inlägg :-D

 

Såg ditt sköna inlägg om att banna edsf i den andra JJ tråden, och fick mig ett gott skratt!

Men måste det inte vara ännu bättre att få hans pokernalias så att han kan betala ens hyra resten av året? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du tro att folk skulle syna lösare för att du lägger in 50-60% av stacken pre istället för ställer rakt av? Personligen tolkar jag sådana raises istället för degningar som en starkare range och jag återdegar alltså tightare. Mina erfarenheter är även att man får lösare calls genom att dega istället för att raisa halva sin stack.

 

När du dessutom ändå är jättecommitad genom att slå om till 4k så kommer du bara få degning eller fold mot dig, att någon synar och sedan släpper på flop finns inte. Att någon skulle syna lösare för att vi inte går all-in direkt är väldigt otroligt.

 

håller med här. MEN om vi tror att Fi får in det bredare om vi 4k-raisar så är ju 4k bäst.

 

Personligen pushar jag alltid här eftersom jag tror Fi får in det lika brett oavsett, kanske till och med bredare vid push eftersom jag tror han är mer benägen att få in det med mellan PPs.

 

F.ö. tror jag att edsf har blivit för präglad av spelet på ongame/party ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med här. MEN om vi tror att Fi får in det bredare om vi 4k-raisar så är ju 4k bäst.

 

Personligen pushar jag alltid här eftersom jag tror Fi får in det lika brett oavsett, kanske till och med bredare vid push eftersom jag tror han är mer benägen att få in det med mellan PPs.

 

F.ö. tror jag att edsf har blivit för präglad av spelet på ongame/party ;).

 

Jo självklart är det så. Det är väl helt enkelt uppfattningen om hur man får ut mest värde som skiljer sig mellan mig och edsf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du tro att folk skulle syna lösare för att du lägger in 50-60% av stacken pre istället för ställer rakt av? Personligen tolkar jag sådana raises istället för degningar som en starkare range och jag återdegar alltså tightare. Mina erfarenheter är även att man får lösare calls genom att dega istället för att raisa halva sin stack.

 

När du dessutom ändå är jättecommitad genom att slå om till 4k så kommer du bara få degning eller fold mot dig, att någon synar och sedan släpper på flop finns inte. Att någon skulle syna lösare för att vi inte går all-in direkt är väldigt otroligt.

 

++++1

 

Uppfattar det också som att man oftare får syn av 66-10 Ax, KQ-KJ när jag pushar och man har ca10-20 BB. Tror fiskarna uppfattare det som att man försöker mjölka ut mer pengar med stål preflop när man reraisar med något grunda stackar och ändå commitar sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll vilken "manöverutrymme" du har eftersom det i normala fall är helt irrelevant om du pushar eller sparar 45% av stacken. Att det skulle vara dåligt är fel.

 

Det är inte dåligt att fler skulle gå med i potten. Du får FE på höjning till 4k också. Det är ett mycket bättre drag att höja till 4k om du kan få folk att syna en bit bredare än om du ställer.

 

Om vi pushar pre synar folk med 88+, AQ+. Låter det vettigt?

Om vi höjer 4k synar folk med AJ 25%, push 25%, AQ 40%, push 60%, AK 25%, push 75%, 66-88 50%, 50%, 99 40%, push 60%, TT 30%, push 70%, JJ 20%, push 80%, QQ+ ca 100% push.

 

Syn HD för push är väl snarare typ 22+,KQs A10+ eller tom lösare.

 

Du sa att jag hade mitt inlägg där var en donkpost när jag förklarade att det är bättre att höja halva stacken än allin om man fick lösare syn på det viset. Kan du komma ihåg vad vi pratar om när du postar? Vi pratar inte om vad det är för synrange. Du har fortfarande inte lyckats förklara vad som vad dåligt i mitt inlägg där uppe.

 

 

 

 

Hur fan kan du tro att folk skulle syna lösare för att du lägger in 50-60% av stacken pre istället för ställer rakt av? Personligen tolkar jag sådana raises istället för degningar som en starkare range och jag återdegar alltså tightare. Mina erfarenheter är även att man får lösare calls genom att dega istället för att raisa halva sin stack.

 

När du dessutom ändå är jättecommitad genom att slå om till 4k så kommer du bara få degning eller fold mot dig, att någon synar och sedan släpper på flop finns inte. Att någon skulle syna lösare för att vi inte går all-in direkt är väldigt otroligt.

 

Jag tror inte det. Jag sade att Stockholm hade fel när han sa att man borde gå allin för att då synar folk med tajtare HD.

 

Att limpa med AA måste vara något av de absolut sämsta spelen man kan göra.

Går endast att göra detta vid extrema situationer, såsom UTG eller UTG 2 på EXTREMT aggressiva bord. ALLT annat limpande med AA är så otroligt dåligt så det borde förbjudas :lol:

 

Allt annat limpande är dåligt? Hur kom du fram till det?

Jag limpar JJ också.

 

 

F.ö. tror jag att edsf har blivit för präglad av spelet på ongame/party ;).

 

hehe :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg caller ALDRIG. Det skubber bare den harde beslutning fra preflop til postflop, og koster chips.

 

Fold=M cirka 16, hvilket er okay, ikke fantastisk.

 

Umiddelbart skubber jeg den 4. bedste hand, da jeg spiller for at vinde, ikke BARE komme ITM.

 

Vh. Fryden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att limpa med AA måste vara något av de absolut sämsta spelen man kan göra.

Går endast att göra detta vid extrema situationer, såsom UTG eller UTG 2 på EXTREMT aggressiva bord. ALLT annat limpande med AA är så otroligt dåligt så det borde förbjudas :lol:

 

Det lär ju vara sämre att limpa med massa andra händer. Säkert en bra bit över hälften av alla möjliga händer tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligt vil jeg nok lave et re-raise til 2500, da du så stadig har mulighed for at slippe forholdholdsvis biligt fra hånden hvis der ikke er andre der går all-in.

 

Hvis andre der i mod går all-in skal du naturligvis kalde, da der jo kun er 3 mulige hænder der kan slå dig preflop.

 

Hvis de nøjes med at kalde dit raise, og der ikke kommer overkort på floppet, så vil jeg gå all-in og lægge maksimalt pres på modstanderne.

 

Kommer der der i mod overkort på bordet og der er en anden der går all-in, kan du roligt folde, og du har ikke tabt for meget på din ellers gode hånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär ju vara sämre att limpa med massa andra händer. Säkert en bra bit över hälften av alla möjliga händer tom.

 

Så din poäng är...?

Självklart finns det sämre händer att limpa med, med det är väl totalt irrelevant och avgör ju inte om det är bra eller dåligt att limpa med AA.

 

Faktum kvarstår, att det (nästan alltid) är ett värdelöst sätt att spela AA på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa att jag hade mitt inlägg där var en donkpost när jag förklarade att det är bättre att höja halva stacken än allin om man fick lösare syn på det viset. Kan du komma ihåg vad vi pratar om när du postar? Vi pratar inte om vad det är för synrange. Du har fortfarande inte lyckats förklara vad som vad dåligt i mitt inlägg där uppe.

 

Ehh, jag tycker nog jag gjort det.

 

2 argument

 

1. FI´s synrange mot push eller miniraise är nära på samma. Beror en del på hur han läser vårt move. Tror du har verkligt lite edge här då båda alternativen gör dig/han semicommited. Push lyser ofta svaghet som att man vill ha fold, medans miniraise ibland betyder styrka. Beror som sagt på men generellt tror jag det är ganska lika HD.

 

2. Du tappar värde genom att se en flop där du "vet" att du leder pre. Vi har vart inne på det och du verkar ha svårt att förstå att om inte FI åtmindstone semiträffar kommer han kunna hitta vik. Hade både du o FI varit commitade och du visste att han ställer flop oavsett hade miniraisen inte vart så dålig, men då han mycket väl kan beta vid träff och checkfolda utan träff tappar du enormt värde mot typ AK AQ AJ och alla låga par som han troligen är beredd att ställa med pre men inte pusha med på en jobbig flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så din poäng är...?

Självklart finns det sämre händer att limpa med, med det är väl totalt irrelevant och avgör ju inte om det är bra eller dåligt att limpa med AA.

 

Faktum kvarstår, att det (nästan alltid) är ett värdelöst sätt att spela AA på...

 

Ska du skapa tråd om några situationer så kan vi diskutera lite om det här?

 

sulla

 

2 argument

 

1. FI´s synrange mot push eller miniraise är nära på samma. Beror en del på hur han läser vårt move. Tror du har verkligt lite edge här då båda alternativen gör dig/han semicommited. Push lyser ofta svaghet som att man vill ha fold, medans miniraise ibland betyder styrka. Beror som sagt på men generellt tror jag det är ganska lika HD.

 

Men du läser ju fortfarande inte vad ja gskriver. Den är ju inte samma, det är det jag pratar om i tråden, att om folk spelar mot en med fler händer om man höjer 4k istället för push så ska man höja 4k. Det var det jag sa i mitt andra inlägg, och det var där du kallade mitt inlägg för ännu ett fiskinlägg.

 

2. Du tappar värde genom att se en flop där du "vet" att du leder pre. Vi har vart inne på det och du verkar ha svårt att förstå att om inte FI åtmindstone semiträffar kommer han kunna hitta vik. Hade både du o FI varit commitade och du visste att han ställer flop oavsett hade miniraisen inte vart så dålig, men då han mycket väl kan beta vid träff och checkfolda utan träff tappar du enormt värde mot typ AK AQ AJ och alla låga par som han troligen är beredd att ställa med pre men inte pusha med på en jobbig flop.

 

Om han betar vid träff och checklägger AK när han missar gör han ju sjukt stora misstag. Då kan vi lägga om A kommer och han betar, medans han inte ska lägga AK på typ någon flopp. Han spelar jättedåligt mot vår range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du skapa tråd om några situationer så kan vi diskutera lite om det här?[/i]

 

Jag bedömer att jag redan täckt in de situationer i min tidigare post där det kan vara ok att limpa med AA. I alla andra situationer är det raise preflop som gäller.

 

Om du har en annan åsikt så kom gärna med en situation som inte täcks av den jag angav så kan vi gärna analysera den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bedömer att jag redan täckt in de situationer i min tidigare post där det kan vara ok att limpa med AA. I alla andra situationer är det raise preflop som gäller.

 

Om du har en annan åsikt så kom gärna med en situation som inte täcks av den jag angav så kan vi gärna analysera den!

 

Jag openlimpar med alla slags händer. Hur dåligt spelar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...