Hjort Postad 13 Februari , 2004 Rapport Postad 13 Februari , 2004 Nu när det börjar bli turnering i faggorna tänkte jag att vi kunde lägga upp lite turneringsartiklar åt newbisarna (och gärna åt andra också förstås). Här är ett par stycken introduktioner och nyttiga koncept: http://www.rgpfaq.com/tournament-strategy.html "Darse's No-Limit Hold'em Tournament Primer" "The Fox and the Farmer" - Egentligen om limit-turneringar, men jag tycker att det finns en del att applicera på no-limit också i artikeln. "Tournament Wages" - Strategiskt innehåller den inte särskilt mycket en nybörjare kan ha nytta av, men den är bra att läsa om man vill spela mycket turneringar. "The Whole Enchilada" - Badger skriver lite om målet med turneringar. "The Power Struggle - Poker Bullies" - Den här kommer antagligen bli relevant. Det här är nog första gången i min pokerkarriär som jag velat att mina motståndare ska bli så bra som möjligt. Hoppas ni hittar något intressant. Posta gärna mer länkar under. Citera
QoS Postad 14 Februari , 2004 Rapport Postad 14 Februari , 2004 Johan Hjort, funderar på om man kanske ska ha länklistor som sticky i varje grupp istället? Istället för att dra över dom till "övrigt"? Kommentarer om det i tråden http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=126 - tack! Sen är jag lite orolig för dig Johan Hjort, jag har alltid trott trodde jag vare en Internet-addict, men du är uppenbarligen ännu mer "hooked"! - QoS Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2004 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2004 Sen är jag lite orolig för dig Johan Hjort, jag har alltid trott trodde jag vare en Internet-addict, men du är uppenbarligen ännu mer "hooked"! Du anar inte... Jag borde nog sticka ut på landet några dagar och gå kall kalkon, för att sparka den här vanan. Antagligen skulle jag börja hallucinera bebisar, med roterande @-tecken istället för huvud, krypande längs taket. Citera
QoS Postad 15 Februari , 2004 Rapport Postad 15 Februari , 2004 Du är i alla fall inte i förnekelsestadiet som många andra, se det som en framgång att du i alla fall känner dig själv så pass bra att du vet att du är en missbrukare! - QoS Citera
Recommended Posts