TotalFarsa Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Saxxat från Metro och roligast idag är: Hallå där Kjell Marténg ... ansvarig för fontänen på Sergels torg som efter Greklandsmatchen var tömd – till förtret för massor av segerrusiga fans. Hur känns det att vara Stockholms största festförstörare? – Varje gång hoppas glasrutor och munstycken sönder för 100 000-tals kronor i fontänen. Jag är fan inte någon festförstörare, kalla mig inte det. Tvärtom så räddar jag kanske livet på folk. Glaset i botten kan ge vika och då kan folk rasa fem våningar ned eller skäras sönder och samman, fattar du inte det? Nej, faktiskt inte. Folk har alltid kunnat bada i fontän*en efter klassiska matcher. Missunnar du fansen? – Det är då själva fan ... Ursäkta att jag är förban*nad men polisen är på mig och ni i med*ia är på mig. Media uppmanar ju folk att ta livet av sig. Det är för i helvete livsfarligt att bada där. Man kan stendö. Sveriges farligaste lekplats kallar vi det. Oj, detta kände jag inte till. – Nej, tro fan det. Ställ dig själv och hoppa får du se. Men då kan ju jag skära mig?! – Det spelar väl ingen roll. Nähä ... Hur många har ropat fotbollsmördare eller glädjedödare efter dig? – Faktiskt ingen, vad jag vet. Vad gör du om fansen ger tillbaka och kommer hem och badar hos dig? – Varför kan de inte komma hem till dig? Jag har inget badkar. Inte jag heller. Bara en liten jacuzzi. – Jaså, jaha. Citera
Recommended Posts