pokerfacket Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Fi är en LAG (40/20/1,75) som jag har över 1100 händer på. Jag hade gett upp på turn ett par gånger strax innan och kände mig övertygad att han skulle beta oavsett hand och tyckte det var dags att visa att göra ett "screwplay" (finns svenskt ord för detta?) på turn. I efterhand tycker jag att det kanske var ett dåligt tillfälle, men samtidigt så betar han antagligen alla drag och par här samt en hel del Ax. Har inte gjort någon djupare analys så kommentarer uppskattas. Limit: 15/30 SEK 4 players Pre-flop: (4 players) Hero is SB with UTG folds, Button raises, Hero 3-bets, BB folds, Button calls. Flop: (7SB, 2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (4.5BB, 2 players) Hero checks... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Jag tror inte på den linjen på den här brädan. Visst finns det spelare (läs maniacs) som betar allt eftar att man checkat till dom oavsett pre flop action och oavsett bräda. Men en 40/20/1.75 spelare (som har överlevt minst 1100 händer) har nog flera turn checks kvar i sitt miserabla liv och på denna bräda mot denna pre flop action är Fi (i det här fallet du) inte benägen att ge upp bara för att du checkar något Fi (i det här fallet han) lätt borde kunna räkna ut/förutse. Jag kan till och med se Fi checka efter 4x och bättre här. 5x eller FD och han kan nog inte låta bli att beta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cmart Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Jag tycker precis tvärtom mot Nemesis. Om vi cbetar flop och check-foldar turn ibland måste vi variera det med check-raise turn när vi har en bra hand för att inte bli lättlästa. Tycker det är prefekt tillfälle när brädan paras. Många fi bettar alla drag och par och även A hög här när man visar svaghet på turn. Dessutom om fi checkar bakom kan vi få en lös call på river av totalt skräp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Jag tycker precis tvärtom mot Nemesis. nej, inte riktigt Om vi cbetar flop och check-foldar turn ibland måste vi variera det med check-raise turn när vi har en bra hand för att inte bli lättlästa. detta håller jag med om till 100% Tycker det är prefekt tillfälle när brädan paras. Många fi bettar alla drag och par och även A hög här när man visar svaghet på turn. detta håller jag inte med om. ville bara reda ut det, fortsätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 En fråga Cmart... Vilka händer 3betar du en steal med, betar flopp och check/foldar (ger upp) på 6476? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rambler Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Själv leder jag ut turn och hoppas han raisar så jag kan 3beta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Precis mot en LAG får man inte missa att inducera dom där osannolika turn höjningarna. Bet/3bet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 11 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 I ett vakuum är jag beredd att hålla med om att bet/3-bet är standardspelet här. Tack för åsikterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cmart Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 En fråga Cmart... Vilka händer 3betar du en steal med, betar flopp och check/foldar (ger upp) på 6476? Ja, det är väl inga men det hindrar ju oss inte från att check-raisa ändå. Förutsättning är ju bara att vi har en FI som inte tänker så långt. Kanske säger emot mig lite själv då med att variera sitt spel vilket i så fall inte är nödvändigt. På de nivåer jag spelar($2/4) så har jag ännu inte mött en 40/20/1.75 spelare som inte bettar i detta läget, däremot är det ovanligare att man blir raisad. Min image/stats lär ju skilja sig avsevärt från pokerfacket och det kanske påverkar fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 11 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Jag tror jag förstår vad Cmart menar och det stämmer rätt bra att fi i den här handen är mycket mer benägen att beta än att raisa. Han ser mig antagligen som tight/weak vilket passar mig bra. Tror inte heller att han tänker så långt att han sätter mig på en range och därmed inser att jag knappast viker något ur denna range på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 Jag tror jag förstår vad Cmart menar och det stämmer rätt bra att fi i den här handen är mycket mer benägen att beta än att raisa. Han ser mig antagligen som tight/weak vilket passar mig bra. Tror inte heller att han tänker så långt att han sätter mig på en range och därmed inser att jag knappast viker något ur denna range på turn. Då låter det snarare som om detta spel är bra i ett vakuum. För utanför sitt vakuum är det inte det inte det då det inte är balanserat med händer som vi check/foldar i detta läge. Något som är lätt att utnyttja. (åtminstone för tänkande spelare) Och ska ni göra detta spel på denna bräda så gör det mot en LAG du har en read på som otroligt trigger happy och inte mot en med LAG stats i största allmänhet och absolut inte mot en LAG/TAG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 11 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 oj många inte där nemesis. Vet inte om jag inte hängde med riktigt. Vi är dock överens om vilken read som krävs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 12 Juni , 2008 Rapport Share Postad 12 Juni , 2008 det börjar bli sent Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts