Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Nu är jag megadonk...Har han känslan av att han har dig på flopp av olika anledningar så är det inte direkt skrämselkort som landar, eller?

 

nu ska jag va en sån kille som droppar stats i efterhand men han synade 100% 3bets ett helt gäng händer in i matchen (e på kontorsdatorn nu, ha rinte statsen) och det e stört kallt att syna ner med t.ex. toppar och dålig kicker för +100bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsrapport September-Finbesök, utlandsresor och backmånad…

 

Efter en ganska tråkig Augusti månad resultatmässigt(bortsett från niklasvegas rekord), så gick kontoret in med huvudet högt trots ett lite sargat självförtroende.

Månaden började mycket lovande och off topic flödade i dagboken. Passagens chat levlades friskt, Izy chockade många nära och kära med att påså att han nått top30 i idol(innan avsnitten börjat) och levlandet toppades tillslut med att Sören postade en otroligt mystisk misclick i dagboken. Sällan skådat så mycket action i dbn som under denna period. Off topic i all ära men det är trots allt poker som borde stå på tapeten denna månad. Resultaten skulle dock visa sig bli i princip lika tråkiga som föregående månad, dock med nya hajar och nya torskar här på kontoret.

 

En vacker dag kom sexys (blind)date Jay(doris) på besök, hela vägen från England. En HU-spelare som sexy raggat upp på borden, för att sedan bjuda hit honom, för att kunna lira med oss på ett äkta pokerkontor. Även Max(maxwell) tog sina kära ägodelar från ”peking” och joinade oss under en period häruppe i Stockholm. Med nya gäster stundade en alldeles otrolig vecka präglat av en otroligt slaskig livegryta i min lägenhet, där deltagandet var minst sagt mångkulturellt. England, Norrköping, Belgien, Sverige, Finland och Iran hade sina respektive på plats och även kontoret hade full house väldigt ofta under denna period. Välkommet med nya friska pokerfläktar och skönt att kunna höra olika dialekter eka inom kontorets väggar.

 

Pokern då, ja det gick trögt för de flesta i början av månaden, var väl i princip bara FriSoren som plussade nöt tätt följd av Shahin. IRL fortsatte sin badrun och hittade snabbt ner till 40k-, NikLasVegas låg 20bi(2k$) ner efter 2 dagar, och sexys nl-1k grind fortsatte att blanda och ge.

 

När det blåste som tyngst åkte jag, sexy och ett par icke pokerspelande ”människor” på en avstickare till sovjetinspirerade Kiev, som kort och gott präglades av en utflykt till tjernobyl, ett ”glädjeklubbsbesök”, en fotbollsmatch(Dynamo Kiev-Arsenal), kalashnikovskjutning, ett skitdåligt zoo och en magsjukeepidemi(höll i sig efter resande och värdefull pokertid försvann).

 

Resterande office-medlemmar ville inte vara värre dom utan styrde kosan till modekupolen Milano. Unibet Open stod som värd och vågar jag inte uttala mig alltför mycket om denna pokerresa då jag inte kunde närvara. Sammanfattar det som en lyckad tripp där Shahin hittade en otippad(var nog bara han sjävl som trodde på klonk i hans första turre) klonk, Sören backade stort(som vanligt), Erik(dionysos) visade stake och utmanade en spagge på 5k€ HU(förlust), IRL stejkade folk hej vilt, hotellet sög balle och tid spenderades med celebriteter.

 

När reseberättelser utbytts ville ett antal fortsätta att rida på framgångens våg, medans övriga desperat ville försöka rädda upp månadsresultatet(Det gick sådär). IRL lyckades spela sin A-poker och tog tillbaka det mesta men fick tillslut erkänna sin första backmånad NÅGONSIN med några tusenlappar($). Även jag och sexy fick svälja stoltheten och tog vårat back som män(jag slutade 15bi back men plussade tot på rakeback). Shahin plussade hyfsat bra och red på sin hybris efter liveklonken. Killen levde verkligen i en drömvärld under någon vecka där det pratades om klonk i EPT Budapest och nästa Unibet-event. FriSören däremot stod med båda benen på jorden och tog det mesta med en nypa salt. Lyckades även han fortsätta plussa rätt okej och fick ett bra månadsresultat online.

 

Återigen en mycket underhållande månad trots de något tokiga resultaten. Ser med lättnad fram emot Oktober där jag hoppas att någon får till en rejäl turreklonk online, vilket det varit dåligt av på senare tid.

 

 

Månadens dagbok: överlägset The Office SE

Månadens skattebetalande: Izy

Månadens tråkigaste: Rasistsnacket i dagboken

Månadens livehaj: solklart Shahin

Månadens onlinehaj: FriSoren

Månadens torsk: NikLasVegas/Sexyterran

Månadens wajnare: Shahin trots rekordmånad!

Månadens otippade utgång: Shahins liveturre

Månadens utlandsbesök: Jay

Månadens spel: Kinapoker

Månadens offtopic: levlingen av passagens chat och Izys idoldeltagande

Månadens kändisspottning: Mourinho

Månadens pokerspottning: Hans Eskilsson på gymmet

Månadens pokermördare: återigen CounterStrike

Månadens klonk: Izy har betalat av ett halvårs skulder till undertecknad, IRL o Sören

Månadens investering: FriSörens syster som varje Söndag städar kontoret för 200kr

Månadens saknade: TV på kontoret

Månandens mest oresonliga: FriSoren

Månadens mest varnade(obefogat): NikLasVegas

Månadens kommentar: blinddejten Jay "You havn't seen a picture of me, I could be really really fat"

Månadens tv-program- Paradise Hotel

Månadens ripoff: The Office Norrköping?

Månadens fotogenic: Bilderna på kontoret

Månadens idiotvarning: sexys inlägg sida 79

 

Månadens spel och dobbel(rakback är inräknat i resultaten):

 

IRL: - 5700$ online, -10tkr live, +1tkrKinapoker

Sexy: -7000$ online, -1tkr live

FriSoren: +7700$ online, -15tkr live, -1tkr Kinapoker

Shahin: +4300$ online, +60tkr live,+2tkr kinapoker

NikLasVegas: +2900$ online, -300kr live, +200$ Kinapoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sa fan aldrig att jag skulle klonka EPT budapest eller Unibet.. har bara sagt att jag ville klonka paket dit.. damn..

 

har stora problem med nätet och blivit setupad i 3 potter nu som kostat mig runt 500 hehe :-P.. så ska kämpa nu kvällen ut! I början dog nätet hela tiden så sick.. nu sitter jag på övervåningen där den fungerar äns å länge.. hoppas det håller

 

gl gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hohoho senaste två dagarna har jag backat på förmiddagen för att sedan ta igen allt på kvällen, idag inget undantag :) bra start på oktober, plus 1k idag, bara att stämpla ut! ser fram emot att lägga mej i "vettig tid" :) ska ju knata hem nu, tar ju ett tag det med. ska bli skönt dock.

 

1/10 +2200

2/10 +1400

3/10 +3700

4/10 + 100

5/10 + 100

6/10 +1000

 

totalt : +8400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

händerna du precis rabbla upp är ungifär 90% av min 3bet-range, PLUS KJ, KTs QQ JJ TT och 44. light för dej är vadå? J7s?

 

Jag förstår inte vad du menar. Du menar AJ+, KJ + 44+ som 3bet range?

Du 3betar aldrig med SC?

 

Den rangen är isf 11,9% och den jag tog upp är 3,3%. Dina 90% är isf egentligen 27%

 

Men jag förstår inte hur du menar riktigt. Dessutom antar jag att händer som 55,K9 etc mixar du upp med att syna in dig med. Hur som hellst så har du inte nuts som du reppar där spec ofta.

Säger inte att det var en bra syn eller att det är något jag skulle göra eller att han hade det tankesättet. Men med facit i hand kanske det inte var lika åt helvette som vid första anblicken. Även om det var fiskigt så att säga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DigBick82: knulla din mamma din horunge

DontLeaveIraq: tack så mkt

DigBick82: hoppas hon dör din kuksugare

DontLeaveIraq: okej vfr?

DigBick82: hoppas din farsa får HIV och dör

DontLeaveIraq: hm vfr då?

DigBick82: bara för att hon är en hore

DontLeaveIraq: hur vet du det

 

trevligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DigBick82: knulla din mamma din horunge

DontLeaveIraq: tack så mkt

DigBick82: hoppas hon dör din kuksugare

DontLeaveIraq: okej vfr?

DigBick82: hoppas din farsa får HIV och dör

DontLeaveIraq: hm vfr då?

DigBick82: bara för att hon är en hore

DontLeaveIraq: hur vet du det

 

trevligt

 

Flip på om jag helldre kallar okänd människas föräldrar för hora och önska dem döda eller stavar varför som vfr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

woooooooooooooooow

mega back :-P hehe

 

- 1471

 

Spelade väldigt dåligt nu mot slutet. Oj.. det var inte kul. Skulle lägga ner för kvällen när jag tog ner 800 back till 400, men kändes som att jag spelade bra så fortsatte. Hamnar i flera olyckliga situationer och många setups :-P. Men inte alls tiltad eller liknande. Lite besviken att den fina starten fick ett stopp bara.

 

Men tar igen det senare :-). Mot slutet så förlorade jag en väldigt onödigt all in som aldrig behövt hända. Men det är liksom ett dåligt beslut som jag tog och måste se till att det aldrig händer.

 

Ska lägga mig nu och gå igenom alla händer imorgon.

 

gn,gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken sida kan man hitta bilderna on the office?

 

Sid 75...

 

Precis avslutat nattens första session på 5078 händer. Slutade fina 433 upp efter att ha backat rakt igenom i början. En superfisk satt på typ 8bord men på något skumt sätt luckades jag backa mot honom innan han drog iväg. Tog mig dock i kragen och jobbbade sakta in bi för bi.

 

Tycker btw att veckans projekt får bli att inhandla en najs TV. Det skulle föra upp kontoret ytterligare en nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...