Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

min nya dator laggar sönder typ hela tiden så pokerklienter måste stängas av etc, ongame går inte ens att använda det pajar typ alla andra program med... ljudkortet funkar inte alltid och hoppar ofta över låtar på spotify eller spelar bara ljudet på youtube. allt som allt är jag väldigt onöjd med datorn.

har ringt dell och gjort lite tester men allt ska tyldigen stämma så killen i luren sa att det förmodligen va så att klienterna inte va kompatibla med w7 än, men googlar man efter det problemet så finns det NOLL information, verkar inte som nån annan har det problemet.

vad gör jag? ringer dell och säger att jag vill byta datorn eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min nya dator laggar sönder typ hela tiden så pokerklienter måste stängas av etc, ongame går inte ens att använda det pajar typ alla andra program med... ljudkortet funkar inte alltid och hoppar ofta över låtar på spotify eller spelar bara ljudet på youtube. allt som allt är jag väldigt onöjd med datorn.

har ringt dell och gjort lite tester men allt ska tyldigen stämma så killen i luren sa att det förmodligen va så att klienterna inte va kompatibla med w7 än, men googlar man efter det problemet så finns det NOLL information, verkar inte som nån annan har det problemet.

vad gör jag? ringer dell och säger att jag vill byta datorn eller?

Börja med att ladda ner Pacquiao mot Clottey. Ja, det är faktiskt boxning :oops:

Länk till kommentar

Ulaf skrev något som jag tyckte lät mycket klokt för någon månad sedan i sin dagbok. Han skrev om pokerns för och nackdelar. Varför han funderade på att lägga pokern på hyllan etc. Han nämnde en summa, och efter att ha funderat lite över det tycker jag han har en poäng. Han skrev att tjänar man inte 100k sek/mån i snitt, är det i princip inte värt att hålla på med poker...

Tycker absolut du har en poang dar. Jag funderar pa hur pokern paverkar ens "life time manadslon". Man begransar sina alternativ senare i livet som pokerspelare. Och drar man inte in ganska stora pengar sa har man inte jattebra mojligheter att i livet snitta kanske en 100k i manaden.

Tycker ni lägger för stor vikt på antingen eller. Man måste inte lägga av med poker

Är det bara svart och vitt?

Jag spelar ~40 timmar i månaden och snittar 10-15k men pluggar och småjobbar samtidigt,

Jag skulle aldrig resonera sa har. Poker ar absolut fine att ha som hobby. Men isf ar det for att 100% av fokus ska ligga pa plugg/annan karriar. Det jag tror och sjalv har uppleft ar att om man spelar poker samtidigt som man pluggar sa gar det ut valdigt mycket over studier.

10~15k i manden ar vall ok. Men att du vinner det ar snarare for att det ar lojligt lojligt enkelt att gora. Hade du spelat heltid hade du formodligen snittat det 2~10 dubbla pa 40 speltimmar.

Imo slosar man bort sin tid och ser till att alla delar av sitt liv blir halvdana och lidande.

Kliv ner någon vecka, boosta egot och kliv tillbaka.

Ska inte kliva ner.

omg varfor inte??

Du bloder ju obv pengar just nu. Kliv ner tills du borjar vinna igen. Det borde vara sa naturligt. Du spelar garanterat inte ditt A game just nu pga att du ar for pengafixerad. Och du borde verkligen kliva ner tills du inte ar pengaorienterat just nu.

Handen pa hjartat. Vid showdown hur stor % av din hjarnkapacitet har fokus pa vad som hande i handen, hur du spelade, hur han spelade?

Jag ar overtygad om att 50%+ av din hjarna tanker pa hur mycket det suger att du ar i downswing och hur otur du har.

Varje tanke av den typen som snurrar i din hjarna gor att du missar att gora notes/viktiga saker som hande i handen eller pa andra bord.

kort och gott: Du spelar mycket samre an vad du tror att du gor

Envishet forblindar dig och kommer maximera effekten av din downswing.

Imo ar den absolut viktigaste insikten i det har laget att du inte ska forsoka vinna pengar

Länk till kommentar

OT. Befinner mig i London. Traffade John igar. Han hade tydligen tiltat for forsta gangen pa lange innan jag kom. Nar John tiltar innebar det att han sitter pa 8 bord pa sin normala limit och openshover for 100bbs pa alla bord. Han torskade 30 buy ins. wpwp.

Malet for kvallen efter det var att dricka alkohol. Jay joinade och det blev en riktigt bra kvall.

[x] fylla

Omg mar sa daligt idag. Helt lojligt.

Forutom det har resan varit grym hitills. Man Utd - Fulham var en grym upplevelse som det United fan man ar. Och min nyinkopta Rooney matchtroja blev bra invigd med tva mal av lojligt heta Rooney.

Ar i Bournemouth nu. Kommer aka tillbaka till London om nagon vecka och spela GUKPT eller va den nu heter. £1500 buy in kanns ratt lagom for en irl turre fish som jag ar. Sa det passar bra.

Länk till kommentar

Även om det kan tyckas rövaktigt att anta saker måste jag säga att jag tror att emil har en bra poäng.

Jag tror inte att det finns en enda pokerspelare som inte till viss del gor det misstaget i en downswin. Och jag tror att Shahin kan vara i farozonen. Sen mina pahittade % ar ganska lol. Har inte din talang for att uttrycka mig i skrift antar jag :(

Länk till kommentar

Sen jag slutade lyssna på musik när jag grindar, har mitt spel och resultat blivit mycket bättre. Blir till att fortsätta med det...

Jag och FriSoren har en ärofylld match om vem som vinner mest denna månad. Trots att jag ledde med 26k sek, och har rejkat närmre dubbel så mycket som han, så valde han att investera microsumman 2k sek i denna bet. Nu jävlar e det full laddning som gäller...

Liverpool-Portsmouth ikväll. Ska man våga sig på misärtitten igen?

Och sluta prata Lissabon. Jag blir deprimerad...

Länk till kommentar

• Skapa nytt...