Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

lite kul att ni (bajen) tydligen längtar tillbaka till 90-talet då ni kom tvärsist i allsvenskan 1990, sen spenderade mestadelen av tiden i division 1 utom några undantag då ni gick upp men åkte ur året efter. hypen av allsvenskan började väl runt 98 då alla sthlmslagen var i högsta serien för första gången på länge innan dess var det rätt dött överallt.

appro på Eguren vore det ju en grym värvning till AIK även om jag kan känna att man i viss mån bör undvika värva andra sthlmslags profiler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite kul att ni (bajen) tydligen längtar tillbaka till 90-talet då ni kom tvärsist i allsvenskan 1990, sen spenderade mestadelen av tiden i division 1 utom några undantag då ni gick upp men åkte ur året efter. hypen av allsvenskan började väl runt 98 då alla sthlmslagen var i högsta serien för första gången på länge innan dess var det rätt dött överallt.

appro på Eguren vore det ju en grym värvning till AIK även om jag kan känna att man i viss mån bör undvika värva andra sthlmslags profiler

Jag syftade mest på hypen som blivit kring Gnaget de senaste åren jämfört med Bajens jämnare stöd under 90- och 00-talen. Men skitsamma, tiltade loss lite på plastighet och business inom fotbollen typ, orkar inte sitta och debattera nåt mer om det. Typ hälften av mina barndomspolare är gnagare också så har inga problem med AIK:are som så.

Länk till kommentar

Spyr på det där hajpade medgångssupporter-laget från grannstaden Solna. Kunde inte allt bara fortsatt som det var på 90-talet... AIK hade under 3000 pers mot brödgäng som Öster och Örgryte i allsvenskan, trots att man fick gå gratis med St:Erikscupskort osv osv. Nä, nu ska alla jävlar va gnagare, tom Eguren. 2lax9 hit och dit, bläh...

Bor man på Söder eller söder sida om stan ska man va Bajare, konstigare är det inte. Tycker det är tragiskt hur fotbollen blir en produkt och folk väljer att hålla på lag i andra länder och försöker jämställa det med folk som är uppvuxna med en klubb, gått på matcher sen barnsben osv. Engelska klubbarna är mer internationella företag än föreningar. Iofs går det ju åt helvete nu i England vilket är bra för fotbollen in the long run.

Nu slog jag rekord i vimsigt pladder, kände bara hur fotbollstilten tog mig. Inte lätt att va Bajare i dessa dagar. Men jag kommer fortsätta att njuta av att ha mina joggingrundor förbi Årsta IP, dricka min bira på Kvarnen och sjunga "Just idag är jag stark" på Söderstadion även om Bajens styrelse fortsätter våldta föreningen ner i div ett eller två.

Medgångssupporterlaget som det gått så jävla bra för på sistone. Var ju mer än 10 år sen vi tog ett guld i allsvenskan, har varit nere och vänt i superettan mm. Sen att man måste välja vilket lag man ska hålla på beroende på vart man fysiskt bor är ju bara larvigt, Vi är överallt!

Länk till kommentar

Medgångssupporterlaget som det gått så jävla bra för på sistone. Var ju mer än 10 år sen vi tog ett guld i allsvenskan, har varit nere och vänt i superettan mm. Sen att man måste välja vilket lag man ska hålla på beroende på vart man fysiskt bor är ju bara larvigt, Vi är överallt!

det håller jag med om. riktigt idiotiskt.

Länk till kommentar

en tanke som slog mig...hur rädda är ni för att få era konton och liknande tömda? Tänker mest på de klienter som inte har extra säkerhetsmanicker såsom ongame, boss, entraction mfl...

Jag kan inte sova om nätterna...

Precis varit med shahin på AIK-Växjö. Mycket viktig seger. Torskade dock ölrunda på ölrunda, innan shahin slutligen fick notan, på restaurang Läckerbiten. Vi drog dit efter matchen och kollade lite champions league. Skönt att Porto vann, även om jag ogillar deras lag. Matchens behållning var att Campbell spelade. Låt den gamle hjälten bilda mittbackspar med Terry i SA2K10...

Nu ska jag se en imdb-rulle. Vette katten om jag orkar ta mig igenom Ben Hur. Får nog bli Monty python and the holy grail...

Edit: Och Finland vann mot europas sista diktatur. Svårt...

Länk till kommentar

Kära dagbok

Idag har jag pratat med Dells support i 5 timmar och 30 minuter med undantag för en kvarts rast. Jag var tvungen att formatera min dator och blev av med min bokföring av resultat, mitt awsome excel ark, mina HM inställningar, mina HHs och alla mina notes som jag inte har haft vett att backupa. Formatera var inte enkelt eftersom att datorn inte startade först. Installera drivrutinerna strulande förstås maximalt. Skulle uppskatta att jag har gjort 50-100 omstarter av min dator idag.

Anledning: Nån fil som behövdes för att starta datorn blev "korrupt". Det är tydligen inget som jag har gjort utan det är visst någonting som bara händer ibland. Varians kort och gott.

Stort kredd till Jonathan på Dells support som stod ut med mig hela dagen.

fml

Länk till kommentar

låter skumt att en korrupt fil kan hindra en dator från att boota överhuvudtaget? hur fick du isf igång den.

inget du vill höra direkt nu men varför köper man dell och inte ett hemmabygge? massproducerade seriemärkesdatorer är ju fan en mardröm

/ end of drygt inlägg (= skönt att du fick igång den iaf.

Länk till kommentar

såja, stabil första match för tre kronor. tyckte det såg bra ut för samtliga utom magnus johansson. tycker precis som i tidigare turneringar att när det går lite snabbare och blir lite tuffare hänger han inte med. vilket man ser redan mot tyskland nu, tänk mot kanada och ryssland då liksom. foppa och franzen såg bra ut och får hoppas franzen tar weinhandels plats brevid sedinarna. tycker annars överlag det såg rätt okej ut. bäckström, alfredsson och zetterberg var väl bäst idag.

Länk till kommentar

Lite semiOT, men vad har aik fått för sina spelare de har sålt efter guldet?

Örlund och Jonsson gick gratis då deras kontrakt gick ut. Jonsson har så vitt jag vet inte ens hittat en ny klubb. Obolo gick väldigt billigt då hans kontrakt går ut i sommar. Man vill heller itne sätta käppar i hjulet för en kille som obolo, som man verkligen fått ut maximalt av. Vill killen hem till Argentina är det inte mer än rätt att AIK låter han göra det, efter så troget och professionellt agerande från hans sida under sin tid i AIK. Han gick för max 5miljoner och tror inte det blev någon profit alls. Hooiveld däremot gick för runt 18miljoner. Stor profit där, då han kom för mindre än 3 miljoner. Dessvärre får ju i princip aldrig AIK några pengar när dom säljer spelare som Hooveld, då det nästan alltid är Agent 03 som köper in spelare från utlandet. AIK lägger oftast väldigt liten del procentuellt, och får således tillbaka väldigt lite också. Beror iofs på hur man ser det. Jag ser det som att den profit Agent 03 gjorde på Hooiveld kommer generera i nya värvningar, och på så sätt blir ju Agent 03s pengar desamma som AIKs pengar. Hittar AIK en bra lite dyrare spelare, ber dom Agent03 lägga ut, och ekorrhjulet spinner vidare...

Ang. det här med Eguren så förstår jag givetvis bitterheten hos bajarna. Tycker dock inte man kan klandra Eguren. Han är proffessionell fotbollsspelare, och måste livnära sig så gott han kan. Ibland hamnar man i lite jobbiga situationer, som kan liknas vid nuvarande. Det är standard för en kille från utlandet, att spela 1-2 år i ett svenskt lag, lyckas bra i klubben och sedan skeppas vidare till en större liga, och trots det lämna med ett "hjärta" för klubben etc. Eguren hade givetvis helst gått tillbaka till Hammarby om han nu ska till Sverige pga hans flickvän, men dagens situation är ju annorlunda. Hammarby kan inte ge i närheten av AIKs lön, dom spelar för närvarande i andradivisionen, medans AIK ska kvala till Champions Leage. Han måste tänka på sin familj, och pengarna han kan tänkas tjäna. Eguren är dessutom över 30år, och har väldigt få år kvar som professionell fotbollspelare. Det är skillnad om man är uppvuxen inom Hammarby, och sedan göra något liknande. Eguren är från Uruguay, och hur mycket man än hade velat, så är det omöjligt för en sådan spelare att på 1-2 år, bli så kär i en klubb från ett annat land, att han kan tänkas neka en bra lön och spel i en bättre klubb ,för att istället vara trogen den klubben(hammarby).

Skulle vela jämföra med Boateng som i princip gått samma väg som Eguren. Killen påstås ha ett väldigt stort AIK-hjärta, och spelade t.om VM iklädd ett AIK-armband. Låt oss leka med tanken att Hammarby var i AIKs situation och Boateng var Eguren. Tror Boa hade gjort samma sak som Eguren, och det är givetvis bittert, men trots allt sanningen inom dagens fotboll. Fotbollsspelare tänker i första hand på sina karriärer, och pengarna dom kan tjäna under sin år som proffs. Jag tycker inte det är fel heller. Man kan inte kräva ett "klubbhjärta" av någon som spelar för klubben under så kort tid. Karriären är viktigare. "Avsluta karriären i AIK/Hammarby" etc, får man ju ta med glimten i ögat. Figo gick från Barca till Real, och folk hatade honom för det. Visst är det ofta surt, men dessa utländska spelare har aldrig, oavsett om dom säger det eller inte, samma hjärta för klubben som inhemska trotjänare har. Hade Kennedy gått till AIK hade det varit en sak, men nu handlar det faktiskt om en uruguayan, som spelat i Hammarby i 1-2 år, som en mellanstation inför europas proffsliv. Vad kan man kräva liksom...

Lite ot, men lämnade inte Eguren med en ganska negativ attityd mot Hammarbys styrelse? Har för mig att han stämt bajen på x antal miljoner...

Någon som vet om man kan se Liverpool-Unirea Urziceni på nån kanal?

Länk till kommentar

låter skumt att en korrupt fil kan hindra en dator från att boota överhuvudtaget? hur fick du isf igång den.

inget du vill höra direkt nu men varför köper man dell och inte ett hemmabygge? massproducerade seriemärkesdatorer är ju fan en mardröm

/ end of drygt inlägg (= skönt att du fick igång den iaf.

Kopplade ur hårddisken typ. vettefan va som hände. Var inne och meckade i dem där setup menyerna. Gjorde bara som han sa

Länk till kommentar

Kära dagbok

Idag har jag pratat med Dells support i 5 timmar och 30 minuter med undantag för en kvarts rast. Jag var tvungen att formatera min dator och blev av med min bokföring av resultat, mitt awsome excel ark, mina HM inställningar, mina HHs och alla mina notes som jag inte har haft vett att backupa. Formatera var inte enkelt eftersom att datorn inte startade först. Installera drivrutinerna strulande förstås maximalt. Skulle uppskatta att jag har gjort 50-100 omstarter av min dator idag.

Anledning: Nån fil som behövdes för att starta datorn blev "korrupt". Det är tydligen inget som jag har gjort utan det är visst någonting som bara händer ibland. Varians kort och gott.

Stort kredd till Jonathan på Dells support som stod ut med mig hela dagen.

fml

om jag läste rätt så hade du detta fel?

screenshot_ntldr_is_missing.GIF

Dells support är tomtar och säger att du behöver formatera?

Lite sent men, http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm

Jonathan på Dell borde kanske lära sig att googla

Polaren hade exakt detta fel på sin dator för någon månad sedan, inte behövdes det formateras :S

säger samma som embassybaby

/ end of drygt inlägg

Länk till kommentar

• Skapa nytt...