Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

lol @ alla som tycker hon e ful :( Tyckte iofs hon inte va så snygg i ettan, men när hon började le mer i tvåan var jag fast :heart: Dock sett att hon klippt sig bedrövligt fult på en s.3-trailer så fml.

Dexters tjej e också rätt het men verkligen inte hon bleka som nån sa. Hon kanske ser okej ut, men att hon e så blek + att hon har konstiga tänder imo (inte för att jag har så mkt bättre själv) där man ser massor tandkött + att hon har en sinnessjukt ful dialekt gör henne extremt avtändande imo, ville bara att han skulle döda henne hela tiden.

Men när han vill avslöja att han var en seriemördare. Trodde verkligen att han skulle göra det ett tag innan jag tänkte logiskt; Amerikansk tv-serie. Säsong tre har kommit ut. Så ifall Dexter inte slår sig ihop med prison break där Michael ska hjälpa honom ut ur fängelset finns det ingen anledning för honom att avslöja vem han är..... men men. shit happens

Jag trodde verkligen också ett tag att han skulle avslöja och var så jävla nyfiken/exalterad på hur s.3 skulle se ut då bl.a. min bror snackat upp den som fan, därför blev jag väldigt besviken när allt "blev som vanligt" :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GOTT NYTT ÅR!!

Kom nyss hem ifrån en familjevän och sitter framför datorn... nykter :-( För första gången sedan en fyra år tillbaka blir det ingen utgång vilket suger. Men förhoppningsvis blir det ett bra år.

En sammanfattning av 2008

Inleder året med förhoppningar om att spela NL600 vid slutet av året. Ett någorlunda högt mål med tanke på att jag bara ville klättra asap. Jag ville spela högt upp, inte bara för pengarna. Utan för det svårare spelet, känslan att veta att ens nivå är svår att slå, men ändå slå den. Det här året var verkligen en vinna eller försvinna. Husomhaver inleder jag januari bra och var uppe på NL100 vid februari. Då börjar saker att skita ner sig och efter två veckor hade jag förlorat halva min rulle på NL50 och NL100. Det varn brutalt downstreak blandat med dåligt spel. Det här gjorde att jag på allvar blev desperat och allt ifrån att spela 24h en dag limit poker för att spela in en bonus på Unibet till att satsa 10tkr på en Iran match fanns nerskrivna i min "to do schema", allt för att repperera det som hade skadats. Desperat. Patetiskt. Och lite mer desperat.

Jag ser faktiskt mönstret från mitt "forna jag" i många NL20-50 spelare idag på forumet. De vill bli bra utan att gå den "hårda vägen". De vill tjäna pengar utan att gå "den hårda vägen". De letar efter genvägar genom att fråga; "Vilka floppar ska man cbetta på?" "hur många % ska man cbetta".. "vad ska man raise från knapp och co?". Jag var defintivt en av dem. Jag reggade på Cardrunners och såg en NL50 video som jag följde slaviskt. Istället för att lyssna på OPs resonemang och själva grundtanke i hans spel och därmed hitta mitt egna spel, vilket i grund och botten alltid varit LAG, så spelade jag otroligt nitig poker och vågar nu erkänna att den spelstilen var en förlornade spelstil. Jag släppte även en NL50 video vilket jag skämms över idag. :mrgreen: Men den hjälpte mig gå ifrån en 14/10/1.5 till en 23/21/3.

Hursomhaver så blev pokern för mycket så jag tog en tre månader rast ifrån pokern. Jag kunde inte vinna, det gick inte. Så jag pluggade upp 8 ämnen på 1månad och 20 dagar. 7 MVGn.. så det var nice. När plugget var klart fick jag ett jobb på Redbet, jag hade än inte dragit igång grindet så det här var ett perfekt jobb för mig. Jag hade slösat en stor del av min rulle och det var faktiskt genom redbet som jag kom i kontakt med office boisen. Emil ville ha hjälp med en grej och det slutade med att vi snackade en del poker till jag en dag frågade honom vad han tyckte om Prostakers och ifall det var värt att söka dit. Då sa han att han kunde stejka mig, men han ville se mig spela först. Så en torsdagkväll drog jag iväg till nacka för att "provspela". +580 dollar senare tyckte Emil att jag var bra och stabil nog så han drog igång min stejk direkt.

I början fokuserade jag inte så mycket på att utvecklas trots att jag lovade mig själv att göra det.. och när jag skriver utvecklas så menar jag inte att bara kolla på en DC video medan jag är inne på MSN..utan jag menar då att jag tänker på det OP säger, varför han säger det och försöka se det logiska i det hela..till slut såg jag en video på DC och hade min första svett session med Emil som förändrade mitt spel helt och hålet. Gick ifrån sjukt spewig 27/21/3 som stackade av i jävligt dåliga situationer till en stabil 22/19/3. Sedan åkte vi till Italien där jag gjorde min "livedebut". Sa till Niklas att jag kände på mig att jag skulle klonka och det slutade med en fjärde plats för 5100 euro vilket inte är mycket att skryta om egentligen. Fick dock en kille att gråta.. det var kul.:mrgreen:

Nu mot slutet har jag tagit klivet upp till NL200 och utvecklats en hel jävla del. Jag känner att jag kan klara NL400 men är mycket väl medveten om att jag fortfarande har en hel del luckor som måste täppas igen. Men det som ger mig hopp är att jag tar till mig "nya grejer" fort.

Mål inför 2009

Mina mål inför 2009 är ambitiösa, men jag tror starkt på att om jag åtminstone kämpar mot stjärnorna, så faller jag i värsta fall på molnen. Resultatmässigt är ju det ideala att tjäna 1 miljon kr under 2009. Men jag vill lägga större fokus på att bli bättre. För utveckling = bli bättre = $$$.

Därför kommer jag att köpa in en ny dator och satsa all min tid på pokern. Det enda som kan ställa till allt rejält är när jag ska switcha ifrån stejk till egen rulle. Har nu dock bestämt mig för att byta när jag etablerat mig på NL400 och känner att jag slår NL400 med bravur. Så det är fortfarande en bit kvar. Notera då att jag är sjukt spewig med mina pengar. Men excell arken ska hjälpa mig:mrgreen:

Men kommer att rada upp en lista på några konkreta mål:

- Börja träna mer : Är just nu ATH i vikt, vilket jag inte bryr mig om så mycket. Men det ser inte bra ut. Ska ta tag i tränandet på allvar.

- 1.6+ på högskoleprovet: Tänkte att jag skulle ta högskoleprovet och klonka en 1.6+. Omöjligt? Nej...

- Poker/utvecklingen: Andas och leva poker. Get rich or die trying. Har fler coachsessioner med Emil (vilket blir svårt då han är i Thai), men när jag klivit upp till NL400 så är det bra att kanske åka ner och köra svettsessioner.

- Hänga på 2+2: Boisen är duktiga, men behöver lite mer olika synpunkter på HHs, teori och så. Inget illa mot er som läser dagboken eller skriver på forumet i allmänhet. Men de riktigt duktiga har ju dragit iväg till slutna forum, så får dra mitt lass iväg till 2+2.

- VINNA EN TURNERING!!!: Bara vunnit en enda turnering i hela mitt liv. Har alltid träffat stolpe när det väl avgörs. Nu ska det gå vägen :mrgreen:

- Ha minst två 100k händer månader.

- Få affiliandet att växa mer, som faktiskt börjat få luft under vingarna

Har nu åkt ut ur ena Daily Double med AKs på J9x bräda där jag c/r AI och fick syn av 77. Samtidigt som jag är shortad på andra där jag hamnade all in med AK mot 77 :mrgreen:. Har några turneringar uppe (ÖVERVÄRDE).. så ska klonka ikväll

Så jag önskar er alla ett Gott Nytt ÅR och en god fortsättning.

gott%20nytt%20r.jpg

Länk till kommentar

Ser bra ut Shahin, du kommer nog vara uppe på NL400 och högre inom kort imo :-) Gott nytt år på er alla!

I hope så och tack :-).. kul att du tror så.

Fina resultat btw!

Gott nytt år!

Läste inte igenom allt nu men gott nytt shahin och alla andra på kontoret, ni är idoler/förebilder/tidsfördriv/rolig läsning för 99% här på pf, sköt om er och keep it up! =)

Hehe kommer från idolen han själv :mrgreen:

gl m8, gott nytt år!

---

Suck... 2009 börjar inte bra. 7 turneringar. 1 ITM, en kvar. Låg väldigt bra till.. äh orkar inte ens berätta.

Länk till kommentar

Det enda som är porrigt med den engelska psychobruden är att hon är så jäkla dominant. Men hon ser riktigt scary ut. Helt kritvit och inget fett i ansiktet vilket gör att man nästan kan föreställa sig henne som ett skelett. Bara jag som tänkte den tanken kanske :-D:roll:

Dexters fru är dock riktigt fräsch, eller Syl i säsong 3. Mums.

Länk till kommentar

+ $770 över 1759 händer.

Spelar bra poker. Är väldigt nöjd med mitt spel just nu då det känns som att jag tagit in så mycket mer kunskap som leder till att jag tar fler rätta beslut oftare. Fortsätter att spela lös och aggressiv poker då statsen slutar på -> 28.48/25.58/6.17. Känner att jag har edge på samtliga bord jag sitter på.. den här sessionen hamnade jag i några semisvåra beslut som jag ska ta upp nu... ska även regga ett konto nu på 2+2 så att jag kommer igång där.

Notera!!!!!!. Samtliga händer är ganska standar situationer. Inga brutala, hardcore händer. Utan "svensson händer", standard händer, där jag i framtiden vill agera bättre. För det är i dessa standard händer vi plockar mycket värd genom att ha en edge.. imo :mrgreen:

Hand 1

Han spelar 20/18/2. Foldar 80% till 3bet.

Ok misstag nummer ett i den här handen är att inte 3betta honom. Borde 3betta honom ofta iom den höga fold to 3bet(vilkt jag gjorde också efteråt). Men synar med KQ och ser ingen anledning till att slå om en sån flopp då han inte gjorde något galet innan och jag vill inte slå bort bra händer direkt. Tidigt in på sessionen btw. Synar turn med och på river slänger han ut 76 i 113 vilket ger mig 2.5:1 i odds. Att han öppnat från CO säger inte så överdrivet mycket och på turn känns det som att han kan göra så med tanke på att färgdraget ligger på brädan + att han har 3 i turn AF (33% cbet turn) men på river har han 1.33 i af vilket borde tyda på att han inte är så aggressiv där förutom med hans gjorda händer?

Tror inte att han är kapabel till en 3barreling, det enda som gör att jag tvekar är väl färgdraget.

Ifall vi polariserar hans range så känns det som att vi är slagna båda av skit och med nuts :-(. Solklar fold?

GAME #1352844501: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 00:33:06

Table Dalmatovo (No DP)

Seat 1: maltauli ($213.85 in chips)

Seat 3: UkhtaStyle ($215.00 in chips)

Seat 5: IRLisWAT ($212.40 in chips) DEALER

Seat 6: Hivin ($48.00 in chips)

Seat 8: SuuuperStaRRR ($450.07 in chips)

Seat 10: bamb11 ($203.85 in chips)

Hivin: Post SB $1.00

SuuuperStaRRR: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT Queen of HeartsKing of Diamonds

bamb11: Fold

maltauli: Fold

UkhtaStyle: Raise (NF) $7.00

IRLisWAT: Call $7.00

Hivin: Fold

SuuuperStaRRR: Fold

*** FLOP *** 9 of DiamondsQueen of Spades7 of Diamonds

UkhtaStyle: Bet $14.00

IRLisWAT: Call $14.00

*** TURN *** 6 of Hearts

UkhtaStyle: Bet $34.00

IRLisWAT: Call $34.00

*** RIVER *** 8 of Spades

UkhtaStyle: Bet $76.00

IRLisWAT:

Hand 2

Han spelar 27/21/2.4

Han synar på knapp så range är väl SC, Axs, pp upp till 88. Resten 3bet han väl med.

När han tar syn på flopp och turn kommer en 5a, så borde jag väl nästan inte pumpa turn med? 5an förändrar inget och ifall han synar flopp så är det logiska väl att han synar turn också? Men jag slänger ut ganska stark 38 och när han bara synar så känns hans hand väldigt 7ig. Jag vet inte hur jag ska förklara det.. magkänsla :mrgreen:. Turn parar brädan. När jag valt att ta turn linjen så är väl river en bra spot att trycka river också? Händer som färdig stege, 57,67,87 borde han väl ha slagit om flopp eller turn?

Ifall jag ska gå efter den uppfattningen jag har av situationen så är det nästn att det är en coin om en syn. Med hans färdiga händer som jag lagt ini hans range så slår han om antigen flopp eller turn. För vi måste väl också tänka på att folk oftast tror folk har stå när de raise UTG. Min UTG range är så otroligt bred. Men ifall vi ska försöka tänka på vad han tänker så tror jag att han sätter mig på pockets 55+ och AQ+.

Men ifall vi utgår ifrån mig egentliga range så; 22+,A2s+,K9s+,Q9s+,J9s+,T8s+,97s+,86s+,76s,65s,54s,43s,32s,ATo+,KTo+,QTo+,JTo.

Den range jag sätter honom på efter flopp syn: 88-22,A9s-A4s,T7s+,97s+,87s,75s+.

Så min range har på river 45% mot hans 55%. Jag tror starkt med tanke på att det här var tidigt in på sessionen (kommer ihåg specifikt att det var tidigt) och att jag inledde starkt direkt att han kan se mig som en person som bettar flera gator tom och därmed synar med en naken åtta. Men samtidigt så tror jag att han foldar allt i sin range som inte är nöt(femmor, sexor och stege).

Så 121 dollar i mitten, hur låter 90-100 dollar bet? I värsta fall ifall vi blir omslagna eller synade så har folk, tidigt in på session fått se att vi är redo att dansa på flera gator. Eller checka, 100% torska för att se vad jäveln spelar? :roll:

GAME #1352825979: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 00:19:39

Table "TURBO" Liski (No DP)

Seat 1: SootedAces77 ($261.05 in chips) DEALER

Seat 3: UkhtaStyle ($212.70 in chips)

Seat 5: rAAxDK ($151.95 in chips)

Seat 6: IRLisWAT ($296.25 in chips)

Seat 8: hamdermjoeden ($137.00 in chips)

UkhtaStyle: Post SB $1.00

rAAxDK: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT 3 of Clubs3 of Diamonds

IRLisWAT: Raise (NF) $7.00

hamdermjoeden: Fold

SootedAces77: Call $7.00

UkhtaStyle: Fold

rAAxDK: Fold

*** FLOP *** 8 of Hearts5 of Clubs6 of Spades

IRLisWAT: Bet $14.00

SootedAces77: Call $14.00

*** TURN *** 6 of Hearts

IRLisWAT: Bet $38.00

SootedAces77: Call $38.00

*** RIVER *** 5 of Spades

IRLisWAT:

Hand 3

21/9/0.86 över 79 händer

I tre manna pott med två synare så slänger jag ut 20 i 24 då jag vet att det blir svårt för båda att syna ifall de inte har en Q. Mannen som jag uppfattade som någorlunda synig synar turn. Och när A faller på river så känns det som att det ska krävas en hel jävla del för honom att syna där.

Tror hans syn pre range är(vi utgår inte ifrån statsen då det inte är något att gå efter): TT-22,AJs-A2s,KTs+,QTs+,J9s+,T8s+,97s+,86s+,76s,65s,54s,43s,AJo,KJo+,QJo,JTo. Min range har coinflip mot hans range från pre till river.

Så min move måste fungera minst 50% av gångerna ifall jag inte är helt ute och cyklar? Och med A på river så tror jag inte att han synar mig ofta nog med någon form av Q för att det ska gå hem. Sedan är väl en trolig hand för en sån stations range; 67, 4x,5x osv?

Är jag ute och cyklar :mrgreen:?

GAME #1352855848: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 00:41:54

Table Merlo (No DP)

Seat 1: maltauli ($477.85 in chips)

Seat 3: huntt ($400.75 in chips)

Seat 5: IRLisWAT ($246.45 in chips)

Seat 6: rAAxDK ($276.85 in chips)

Seat 8: BudFox11 ($191.00 in chips) DEALER

Seat 10: SuuuperStaRRR ($198.00 in chips)

SuuuperStaRRR: Post SB $1.00

maltauli: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT 3 of HeartsKing of Hearts

huntt: Fold

IRLisWAT: Raise (NF) $7.00

rAAxDK: Call $7.00

BudFox11: Call $7.00

*** FLOP *** 4 of Hearts5 of DiamondsQueen of Clubs

IRLisWAT: Bet $20.00

BudFox11: Call $20.00

*** TURN *** 10 of Clubs

IRLisWAT: Bet $54.00

BudFox11: Call $54.00

*** RIVER *** Ace of Hearts

IRLisWAT: Bet $165.45

Hand 4

Samma fi som KQ handen. Efter den handen har jag 3bettat samtliga öppningar av honom.. yes samtliga bets har jag 3bettat. Här får jag lite känslan att han 4bettar med mycket just pga senaste tidens motstånd. Och det känns som rätt timing för att hans 4bets range ska vara lite bredare. Men samtidigt kanske jag kan vänta in bättre lägen?

Men visst trycker vi in keramiken med 88+, AJ+? För det känns som att han gör såhär från knapp, den här gången, bredare än vanligt. Blir för honom: 168 dollar in i 260 dollar. Med tanke på att jag spelat runt honom så borde han väl kunna hitta syn med tom AJ?

Jag sneglar mot fold...

GAME #1352861374: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 00:46:18

Table Ludlow

Seat 1: Hivin ($62.00 in chips)

Seat 5: Gjersini ($325.00 in chips)

Seat 6: evija ($233.65 in chips)

Seat 8: UkhtaStyle ($236.50 in chips) DEALER

Seat 10: IRLisWAT ($214.00 in chips)

IRLisWAT: Post SB $1.00

Hivin: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT Ace of Hearts8 of Hearts

Gjersini: Fold

evija: Fold

UkhtaStyle: Raise (NF) $6.00

IRLisWAT: Raise (NF) $20.00

Hivin: Fold

UkhtaStyle: Raise (NF) $46.00

IRLisWAT:

Hand 5

Fi har 26/24/4 över 374 händer.

Inte många händer men nog för att få en anning om vad han håller på med.

Jag 3bettar mycket i pos mot honom med tanke på stackdjuparna. Och han kommer 4-betta med TT+, AQ+.

Det jag inte tycker om med en syn här är att han kommer cbetta alllllllla floppar. Han flopp AF var 7.0. Men turn och river var 1.50 vilket säger en del.

Så vilken linje väljer vi? Syna eller ställa in. Vi har FE med våra djupa stackar. Hans 4bet range coinar mot min 5bet push range så han kan väl inte få föra sig att syna light. Synar vi så kommer han att cbetta samtliga floppar. Vi kan iof välja köra -> syn flopp.. sen utvärdera turn iom att han oftast checkar?

GAME #1352892788: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 01:13:17

Table Merlo (No DP)

Seat 1: maltauli ($462.45 in chips)

Seat 3: huntt ($387.75 in chips)

Seat 5: IRLisWAT ($450.45 in chips) DEALER

Seat 6: rAAxDK ($291.65 in chips)

Seat 8: BudFox11 ($200.00 in chips)

Seat 10: SuuuperStaRRR ($217.00 in chips)

rAAxDK: Post SB $1.00

BudFox11: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT Ace of DiamondsKing of Spades

maltauli: Raise (NF) $7.00

huntt: Fold

IRLisWAT: Raise (NF) $22.00

BudFox11: Fold

maltauli: Raise (NF) $52.00

IRLisWAT:

Hand 6

Vad slår han förutom ett bustat färgdrag?

Känns obv att jag har pockets med pre synen och jag pushade river för värde. Tänkte att jag ofta kan få hero syn av hero calls som 77+, och T.or?

Synar pre för en eventuell push av spewig 29/26 skoda. Helt fel?

GAME #1352892083: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 01:12:39

Table Adair (50 bb min)

Seat 1: devildezze ($297.60 in chips)

Seat 3: Sk0d1 ($330.45 in chips)

Seat 5: DavidBrent39 ($215.00 in chips) DEALER

Seat 6: IRLisWAT ($194.00 in chips)

Seat 8: Gjersini ($330.85 in chips)

Seat 10: luluroyal2 ($217.20 in chips)

Gjersini: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT Jack of HeartsJack of Clubs

luluroyal2: Fold

devildezze: Fold

Sk0d1: Raise (NF) $6.00

DavidBrent39: Raise (NF) $21.00

IRLisWAT: Call $20.00

Gjersini: Fold

Sk0d1: Call $15.00

*** FLOP *** 3 of Diamonds4 of Spades10 of Spades

IRLisWAT: Check

Sk0d1: Bet $40.00

DavidBrent39: Fold

IRLisWAT: Call $40.00

*** TURN *** Queen of Hearts

Sk0d1: Check

*** RIVER *** Queen of Clubs

IRLisWAT: Bet $133.00

Sk0d1: Call $133.00

*** SUMMARY ***

Total pot $408.00 Rake $3.00

Sk0d1: Shows 9 of Diamonds9 of Hearts

IRLisWAT: wins $408.00

Hand 7

Overrolled en 16 tablare som ändå spelade stabil poker.

Gör en liten 4bet(miniraise typ) för att få en push av chris2win och eventuellt kunna folda ifall overolled 5bet pushar (min lilla 4bet lockar väl det?). Men nu i efterhand tycker jag att jag spelade handen fel. Jag har större chans att få Chris2Win att 4bet squeezepusha vid en syn av mig, samtidigt som jag kan få extra value ifall overolled smooth synar, då är det fritt för mig att 5bet pusha AI.

Min 4bet range här är så nitig att jag nu tycker mitt spel är skit. Overolled foldar allt som jag slår och pushar allt som slår mig:-P.

Hur låter; flat syn? Tror fan att Chris2win pushar efter en flat av mig jääääävligt ofta.

GAME #1352949824: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 02:08:20

Table Dalmatovo (No DP)

Seat 1: maltauli ($418.35 in chips)

Seat 3: OVEROLLED ($197.00 in chips) DEALER

Seat 5: IRLisWAT ($286.70 in chips)

Seat 6: xxmissyxx ($40.00 in chips)

Seat 8: SuuuperStaRRR ($221.07 in chips)

Seat 10: chris2win ($69.00 in chips)

xxmissyxx: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT Jack of ClubsJack of Spades

chris2win: Raise (NF) $6.00

OVEROLLED: Raise (NF) $20.00

IRLisWAT: Raise (NF) $42.00

Hand 8

Samma fi. Spelade 24/18/2.. hade 10% 3bet. 55% cbet percentae.

Ja ni.. när man lirar 16 bord missar man mycket(han gör det alltså), därför tycker jag att min syn pre är ok med tanke på att han ger upp direkt ifall han inte träffar.

Det första jag tänkte när jag såg flopp var; "Syn hans cbet, AI turn". Sen kollade jag igen på stackarna och tänkte att han bara komma ha en pot bet kvar på turn, så bettar han turn också är jag torskad. Då ändrade jag mig till att betta flopp eftersom att jag kommer göra det med alla händer. Men när han checkade så ville jag jaga värde :mrgreen:. Tänkte att han kanske panik bettar turn, och då kan jag trycka. Det sket sig...

men vad tycker ni om tanken att checka för RR ai på turn när han panikbettar?

GAME #1352974154: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-02 02:36:32

Table Ludlow

Seat 1: OVEROLLED ($202.40 in chips)

Seat 3: TradeMoney ($539.75 in chips)

Seat 5: dskjei ($224.00 in chips)

Seat 6: cristianboca ($191.00 in chips)

Seat 8: SCREWBALLS ($263.34 in chips)

Seat 10: IRLisWAT ($294.16 in chips) DEALER

OVEROLLED: Post SB $1.00

TradeMoney: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisWAT 9 of Spades10 of Spades

dskjei: Fold

cristianboca: Fold

SCREWBALLS: Call $2.00

IRLisWAT: Raise (NF) $10.00

OVEROLLED: Raise (NF) $28.00

TradeMoney: Fold

SCREWBALLS: Fold

IRLisWAT: Call $18.00

*** FLOP *** 6 of Spades3 of Spades4 of Diamonds

OVEROLLED: Check

Jag förstår inte hur jag vinner pengar :lol:. Måste ha mycket tur:roll:

Länk till kommentar

vilket jävla inlägg..

för att vara tidigt till affärerna dygnar jag, byta julklappar till cash samt köpa ett bra headset till ipoden, kanske köpa en bärbar dator också, denna e lite trasig och orka köpa nytt i thai,

aja ska grinda på bra nu innan vi drar till thai den 16e

Länk till kommentar

Men då går jag först :twisted:

Läs och lär av en mästare.

Hand1: Foldar då de e 2078 händer som slår dig typ.

Hand2: Vevar aldrig vidare på turn. Du har ju rätt lösaggrostil och floppen har han sannolikt träffat och. River tar jag nog till checkfold, ser inte vad ham ska kunna folda, knappast så att turn river försämrat hans hand.

Hand3: Han är ju uppenbarligen dum i huvudet så repa A, wp.

Hand4: Fold.

Hand5: Syn och kolla floppen.

Hand6: WP.

Hand7: "Jag har större chans att få Chris2Win att 4bet squeezepusha vid en syn av mig, samtidigt som jag kan få extra value ifall overolled smooth synar, då är det fritt för mig att 5bet pusha AI".

Hand8: Bet flop ca 35$.

Länk till kommentar

text

Hand 1: tycker flatten preflop är bra. Jag vinner hellre en större pott postflop än 10$ preflop med en hand som spelar bra mot hans range i poss.

flop: Vad har han för fold to Cbet raise? Om han tolkar en raise där som bluff så slår jag om för värde. Det är väll den typen av brädor som du kommer göra moves på?

River: Hur light valuebetar han?

Hand 2: checkfold flop

Hand 3: check fold turn

Hand 4: Jag gillar att shova här. Spelet är förmodligen slighty ev-, men om han bluffar och måste folda så har du ett krossande momentum som förmodligen är mer ev+ i längden. kanske fel

Hand 5: Med det gamlflowet du säger att det var att du har 3betat honom mycket så synar jag och pushar så gott som alla floppar mot hans Cbet.

Hand 6: push flop

Hand 7: beror på motståndarna helt

Hand 8: vad är hans flop checkraise %? Om han gör det ofta ( låg Cbet tyderi bland på det ) så gillar jag att slå halvpott och pusha mot hans bluff reraisar som kommer vara små

Länk till kommentar

Hand 1: tycker flatten preflop är bra. Jag vinner hellre en större pott postflop än 10$ preflop med en hand som spelar bra mot hans range i poss.

Yes slängt in det i mitt spel efter senaste sessionen. Även hört Krantz och FWF säga att de synar med KQ i pos. :mrgreen:

flop: Vad har han för fold to Cbet raise? Om han tolkar en raise där som bluff så slår jag om för värde. Det är väll den typen av brädor som du kommer göra

moves på?

Hittar inte det :shock:. Kan nog vara så att PT3 inte har det? Men hans flop af var iaf 1.33.

River: Hur light valuebetar han?

Vågar säga att det är väldigt få som value bettar tunt på NL200. Just den här fi vågar jag säga att han INTE VB tunt.

Hand 2: checkfold flop

Hand 3: check fold turn

Hand 4: Jag gillar att shova här. Spelet är förmodligen slighty ev-, men om han bluffar och måste folda så har du ett krossande momentum som förmodligen är mer ev+ i längden. kanske fel

Eller så drar vi ut?:mrgreen: Håller med dig om det med krossande momentum, men samtidigt tror jag att han är på gränsen till att syna väldigt light just pga han tröttnat. Som senaste svetten när killen skrev i chatten; "Wasn't going to let you push me around all day".

Hand 5: Med det gamlflowet du säger att det var att du har 3betat honom mycket så synar jag och pushar så gott som alla floppar mot hans Cbet.

Flopp kom Q vilket otroligt nog är sista kortet jag vill se på flopp. Pushar vi fortfarande? Han slängde ut en övertygande cbet må jag säga.

Hand 6: push flop

Hand 7: beror på motståndarna helt

Hand 8: vad är hans flop checkraise %? Om han gör det ofta ( låg Cbet tyderi bland på det ) så gillar jag att slå halvpott och pusha mot hans bluff reraisar som kommer vara små

5.88 vilket väl är någorlunda högt? Det du sa nu är fan en grym move. Ska prova det fom nu. Men inte överdriva obv, utan försöka få in movet i mitt arsenal.

Så... Tack även Sören för svar!

Har köpt mina två samsung skärmar och nu är jag fast vid tagentbord och mus val. Bestämde mig istället för att gå in till webhallen idag och fråga dem vad dem tycker. Köper nog de som Urmyrakeback tipsade om. Verkar bra. Känns dock overkill med media tagentbord.

Drar iväg och köper i princip alla delar till min dator snart. Förhoppningsvis är den klar vid måndag, då drar jag in den till kontoret.

GL gott folk. Har inte sovit än :mrgreen:

Länk till kommentar

tack för youtube-länken, klickade mig fram lite på samma artist och hittade hennes låt JE VEUX TE VOIR som är introlåten på avsnitt 12 på säsong 4 av entourage när de är i Cannnes. Alltid gillat det introt så var skönt och få fram hela låten =)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...