Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

skumt, köpte en för två år sedan för 14-15k. Fick en ny gratis förra månaden då grafikkortet hade gått sönder (visste jag inte då) och skärmen börja flimra. Kom en ny 3 dagar plus högtalare som jag hade pajjat själv. tot 16k ca som slapp åka i sjön.

 

Till den behövdes det lite speciellt grafikkort, hoppas du har kollat upp det innan :shock:

 

Inte kollat upp grafikkortsgrejen. Det problemet får man väl ta tag i då.

 

Nu är det en najs hårddisk man är ute efter. Är så ruskigt dålig på det här med datorer, nån som vet om jag måste köpa en HP-disk, eller funkar det med vilken som helst. Någon som har en att rekommendera? Vill ha en hyfsad, runt 10tkr blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kollat upp grafikkortsgrejen. Det problemet får man väl ta tag i då.

 

Nu är det en najs hårddisk man är ute efter. Är så ruskigt dålig på det här med datorer, nån som vet om jag måste köpa en HP-disk, eller funkar det med vilken som helst. Någon som har en att rekommendera? Vill ha en hyfsad, runt 10tkr blir bra.

 

Skall du köpa en Hårddisk för runt 10 000kr? Oo

 

Och det skall inte behöva vara någon HP-disk för sådant finns inte, jag tror HP har Western Digital eller Maxator hårddiskar i sina datorer

 

Här har du en helt okej hårddisk:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346125

 

Köpte själv två sådana för någon månad sedan och är helt nöjd.

 

Men eftersom du har en HP dator kan det vara så att du är tvungen att köpa till ett par kablar, dessa:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=115475

 

Köp en för varje hårddisk du köper för att vara på säkra sidan =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell har en ny 30" med fot i svart glas, ram i alu och än bättre panel än alla hp/samsung/LIDL. Du köper den dessutom ny från UK med Dellgaranti som funkar i sverige.

 

1030£ inkl frakt:

 

http://cgi.ebay.co.uk/New-Dell-Ultrasharp-3008WFP-30-Widescreen-REV-A02_W0QQitemZ370123080868QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_ComputerComponents_Monitors?hash=item370123080868&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1300|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kollat upp grafikkortsgrejen. Det problemet får man väl ta tag i då.

 

Nu är det en najs hårddisk man är ute efter. Är så ruskigt dålig på det här med datorer, nån som vet om jag måste köpa en HP-disk, eller funkar det med vilken som helst. Någon som har en att rekommendera? Vill ha en hyfsad, runt 10tkr blir bra.

 

Vad fan säger du nu människa? :lol: Eller är det som den gamla legendariska uttrycket hårddisk för hela datorn? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han menar dator obv - han sa ju att han var dålig med datorer give the gay a break

 

tror vilken dator som helst går bra till din nya skärm: om grafikkortet inte har DVI-ingång till skärmen så är det bara att köpa en VGA-skarv som sören t.ex. har på sin dator, men köp en som har dviuttag så e du hemma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han menar dator obv - han sa ju att han var dålig med datorer give the gay a break

 

tror vilken dator som helst går bra till din nya skärm: om grafikkortet inte har DVI-ingång till skärmen så är det bara att köpa en VGA-skarv som sören t.ex. har på sin dator, men köp en som har dviuttag så e du hemma

 

 

Då antar jag även att han vill ha datorn ihopsatt.

Tror väll denna levereras ihopsatt.

 

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274

 

Köp kanske till en eller två hårddiskar också så har han så att det räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du måste kolla upp med grafikkortet är att det klarar den upplösningen, alla grafikkort har en maximal upplösning, men så länge du inte köper nåt jättebilligt skit så borde det inte vara några problem.

 

Släng upp datorn du funderar på här så man kan kolla om den har rätt specifikationer.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att använda en vanlig vga kabel/adapter då får man bara ut vanlig maxupplösning 1920*1200 och inte feting upplösning som man betalar för. Det som behövs är en dvi-d utgång och i princip alla hyffsade grafikort 2 senaste generationerna har det. Så inhandlas en ny dator så klarar du dig. Det enda som kan va lite grinigt är när man vill använda en lite sämre laptop till skärmen så kan det bli problem då det oftast är mycket sämre graffakort i en laptop. Dygnsrytm fucked sömn nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med föregående talare, besserwissers, levlare och kumpaner...

 

Om någons dygnsrytm är fukkad så är det min, var inte det minst trött när VP gled in i lyan, 04.00 för att slagga på vår soffa, efter gårdagens utgång. Piggheten ökade och vi bestämde oss för att ge den sovande Izy ett litet spratt, och satte på melodifestivalen 2007s bästa låt, "God Morgon" av Uno & Irma, på högst volym. Izy tog till tårarna och bönade om att vi skulle lämna rummet.

 

Spenderade sedan ett par timmar svettandes i sängen, innan jag 06.45 började surfa runt bland framtida studie-alternativ. Helsingfors Universitets hemsida spenderades mest tid på, letandes efter språkkurser(ryska, italienska, kinesiska etc), som är det som atm ligger mig närmst om hjärtat. Alltid haft ganska lätt för språk och plugga upp finskan+(1-2 nya språk) kan vara bra för framtiden.

 

När klockan närmade sig 8 lyckades jag dock tillslut somna, skööööööönt.

 

Medriggade Liverpool lyckades återigen vinna ganska oförtjänt borta mot Blackburn, serieledning ftw....

 

Stryktipset idag gav återigen huvudbry med 8 rätt på 7 halvgarderingar...

 

Kontorets GRATIS internet är nere atm så det blir grind i lägenheten idag. Jag sexy och frissan utgör startelvan. Förutspår att alla blir rika som troll ikväll och lägger ner med pokern året ut.

 

Det är givetvis en dator jag är ute efter och ingenting annat. En dator som behärskar min skärm, och ett grafikkort som gör desamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt rolig mtt, pushat varje hand och 30k stacken e cl. average ca 5.5k

 

 

GAME #1905173893: Texas Hold'em NL Tournament 2008-12-06 23:21:35

Table $3,000 GP SPEED Rebuy, 233907024, 2048679051 (Tournament: $3,000 GP SPEED Rebuy Buy-In: $2+$0.20)

Seat 1: petrek ($30,550.00 in chips)

Seat 2: Doudou2277 ($1,555.00 in chips)

Seat 3: rudycaa ($1,430.00 in chips)

Seat 4: djon0260 ($3,370.00 in chips)

Seat 5: PEREJROS ($1,435.00 in chips) DEALER

Seat 7: Taurus2007 ($2,000.00 in chips)

Seat 8: TINOCAS ($20,430.00 in chips)

Seat 9: weeweid ($19,555.00 in chips)

Seat 10: DontLeaveIraq ($17,240.00 in chips)

Taurus2007: Post SB $100.00

TINOCAS: Post BB $200.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DontLeaveIraq 8 of SpadesJack of Hearts

weeweid: Fold

DontLeaveIraq: Raise (NF) $17,240.00

petrek: Call $17,240.00

Doudou2277: Fold

rudycaa: Fold

djon0260: Fold

PEREJROS: Fold

Taurus2007: Allin $1,900.00

TINOCAS: Call $17,040.00

*** FLOP *** 6 of Clubs3 of Spades9 of Clubs

TINOCAS: Bet $3,190.00

petrek: Call $3,190.00

*** TURN *** 8 of Clubs

*** RIVER *** 4 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $60,100.00 Rake $0.00

petrek: Shows Jack of SpadesAce of Spades

Taurus2007: Shows 6 of SpadesJack of Diamonds

TINOCAS: Shows Queen of ClubsAce of Hearts

TINOCAS: wins $6,380.00

DontLeaveIraq: wins $53,720.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska träna med FC Nacka för första gången på 2-3 månader ikväll. Inomhus, var sjukt länge sedan. Är riktigt taggad men har ett stort problem. Har tyvärr växt ifrån mina inomhusskor, så måste åka iväg och köpa in ett par nya. Någon som kan skjutsa?

 

Snart kommer Izys syster+familj hit och hämtar en säng, fått i uppgift att hjälpa dom istället för att sova. Tack, du har en upp på mig!

 

Efter att ha spenderat helgen, småtiltandes på redbet, carlos, samt svs ska det bli skönt med ett sitebyte. Har fått en riktigt bra deal av shahin, tillsammans med övriga kontorister, som är helt omöjlig att tacka nej till.

 

Imorrn ska kontorets efterlängtade kickoff ta vid. SPA-dygn på hasseludden yasuragi. Knata omkring i morgonrock hela dagen, drickandes örtdrycker, få massage av en man, plumsa i lerbadet, ha gurkor på ögonen och framförallt kunna koppla bort pokern för en tid. Får se om vi kommer tillbaka som helt nya människor, förmodligen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under januari månad tänker NikLasVegas bevisa vem som är den absolut största grindern på kontoret. FriSoren har bevisligen misslyckats, men 100k händer på en vecka kommer att klaras av med råge, under första veckan i Januari( start någon dag efter nyårsafton). Sidebets är välkommet om ni vågar.......

 

Precis varit och inhandlat 2 nya kuddar från hemtex, en nästrimmer åt farsan i julklapp(rekommenderas) samt ett par nya inomhusskor(fotboll), med min vän Torsten. Sexy bangade inte helt otippat, likaså gjorde VP och Sören var inte ens värd ett försök. Torsten gick motvillgt med på "julhandeln" då jag utlovade en fika på köpet.

 

jamton-månadsrapport kommer inatt/imorn

 

btw, sjukt dåligt surr i dagboken atm. AVGÅ ALLA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under januari månad tänker NikLasVegas bevisa vem som är den absolut största grindern på kontoret. FriSoren har bevisligen misslyckats, men 100k händer på en vecka kommer att klaras av med råge, under första veckan i Januari( start någon dag efter nyårsafton). Sidebets är välkommet om ni vågar.......

 

Vilken sajt skall du lira det på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sajt skall du lira det på?

 

För att du ska veta vart du ska hålla dig borta ifrån menar du? :)

 

Nämen shahin har gett mig och resten av kontoret en riktigt bra deal, jag/vi inte kunnat tacka nej till på ipoker. Vet inte om jag får avslöja vilket site det är atm. Fråga shahin......

 

Bra jobbat Finland, ni gör mig stolt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweeet!

 

Joo har oxå märkt det! Håll bästa dbn på pf.nu levande FFS!

 

EDIT: Bilderna du utlovat då?;)

 

Har inte fått min digitalkamera ännu, men tänker lägga upp en del bilder från kontorets resor till köpenhamn, egypten, london, dortmund under kommande vecka, så att abstinensen stillas lite.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chairman2k: sry but i think you are better than me and now i do the hit and run ... sr

Shahin89: sick

 

Blir lite sur på att en kille skrev "no don't leave" när jag var cool och utmanade en person HU som gjorde en marginell syn mot mig. När han säger "no dont go" så betyder det att han ser mig som fisken.

 

Så sa till honom "hu" och han satte sig ner vid ett bord. -100 dollar senare då han träffar högre kåk säger han att han inte vill lira mer. Fick ju igenom min "poäng"... men vettefan om jag känner mig nöjd:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värsta dagen på hela året. I säng 0700, upp 0930. Och då ska det flyttas. Farsan gjorde det enda vettiga och drog ut till landet tidigt på morgonen, så ensam tillsammans med min svaga bror har jag hela dagen kört en liten polo fram och tillbaka mellan vårt gamla och nya hus med flyttlådor (upp mot 25ggr). En Jävla Polo! Fatta hur dum i huvudet man ser ut när man flyttar i en polo.

Insane jobbigt och har nog fått permanenta ryggskador. Detta åkandes fram och tillbaka avslutades först 1700 då jag lägger mig döendes i min säng. Tilläggas ska att jag nu lever som en vampyr också i ett alltför litet rum under jord utan fönster, lovely.

 

Aja yasuragi imrgon kommer så jäkla lägligt, ska bli sjukt najs och sedan ska det börja grindas poker igen, spelar grymt lite nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...