Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

ahhh, härliga tider...... klockan är 05.29 och jag är inte trött för 5 öre, försökte sova förut men det slutade med att jag hamnade här. Iom att jag inte fått några presenter på min födelsedag, så tog jag saken i egna händer.

 

Var precis inne på en riktigt bra site som sålde tavlor, http://www.allposters.com och fastnade i flera timmar. Kalaset landade på 7 nya tavlor, för den smått bisarra summan, 9411kr(inklusive skatter och frakt). Så kan det gå när man inte somnar, dyrt men härligt. Bästa känslan ever är ju när man unnar sig saker.

 

Lägenheten kommer bli äckligt fin snart. nu är det bara en ny dator och en stor fet skärm kvar, sen ska nog plånboken kunna låsas in med gott samvete.

 

Försökte även grinda ihop utgifterna och lyckades bra med finfina 6$ upp.

 

Börjar känna mig extremt fattig atm, gjort av med sinnessjuka summor senaste månaden, så här kan det inte fortsätta. Funderar på att lira nonstop i januari. 300k händer på en månad borde väl vara rimligt?

 

Nu ska jag försöka sova igen, återstår att se när man vaknar.....

 

Vilka tavlor införskaffades?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Har också shoppat loss rejält på allposters.com den senaste tiden. Köpt cirka 10 tavlor till lägenheten som varit riktigt jäkla fräscha. Dock köpte jag bara posters och sedan ramarna för hand på bl.a ikea. Blev så jäkla mycket billigare och lika snyggt. Dock lite mer pill men allt som allt gick det på runt 3500 när det egentligen hade gått på runt 14000 på allposters.com. Sen är det en riktigt skön känsla att för en gångs skull vara lite händig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också shoppat loss rejält på allposters.com den senaste tiden. Köpt cirka 10 tavlor till lägenheten som varit riktigt jäkla fräscha. Dock köpte jag bara posters och sedan ramarna för hand på bl.a ikea. Blev så jäkla mycket billigare och lika snyggt. Dock lite mer pill men allt som allt gick det på runt 3500 när det egentligen hade gått på runt 14000 på allposters.com. Sen är det en riktigt skön känsla att för en gångs skull vara lite händig ;)

 

Intresserad här också vilka tavlor du valde:-) Är nämligen sugen på att införskaffa några till hemmet, och vore då kul att se vilka ni har valt för att hitta lite inspiration. Samt för att stilla min copycat del;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den köttätande vegetarianen har talat.....

 

 

asså fan, sjukt standard dygnsrytm atm. lagom lullig lägger man sig kl 02.00, vrider sig en timme utan minsta snudd på sömn. Inte gått o lagt mig innan 4-5 någon dag denna vecka, ser ut som att man måste fortsätta med det.

 

funtar btw allvarligt på HM nu, pt3 fukkar ju med en hela tiden.

 

nu ska jag researcha lite ang ny dator och skärm. en 26" eller 28" med hög upplösning, vill kunna ha 12 bord i miniview utan överlapp. För mycket begärt? hope not..

 

fick en najs present av mina föräldrar, en digitalkamera. Iofs inte fått den, brukar vara standard i min familj att man får presenterna veckor efter dagen i fråga, eller inte överhuvudtaget.... Tror iaf den kan få invigas med ett par fina bilder/videos på kontoret, vad gör man inte för att alla pfare ska få lite ögonporr....

 

finns bara 30" med hög upplösning. 26 och 28 har samma upplösning som en 24" eller en dell 15" laptop.

 

Köp Dell 3008wfp från ebay.co.uk, halva priset jämfört med sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FreePlopp den där var riktigt fet! det avsnitt är EPIC, och även jag är ett stort seinfeldfan :)

 

från allposters har jag köpt:

1107473~Napoleon-Dynamite-Posters.jpg

 

men nu när jag kollar på allposters finns den inte kvar :/ men jag önskar jag hade köpt nån av dessa för de är snyggare imo:

napoleon_dynamite.jpg

10202946.jpg

 

har även den här ihoprullad nere i källaren, växte tyvärr ifrån den...

NECA0019~Pulp-Fiction-Posters.jpg

 

den var liksom inte min stil längre helt enkelt... denna guinesspostern gillar jag faktiskt, men den passar inte riktigt att ha i rummet... tycker det hade passat bra i typ en smal hall eller nåt :S

 

13547~Guinness-toucan-Posters.jpg

 

denna köpte jag i s:t petersburg, e riktigt nöjd med den :)

stalin_1165520530.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoelle: svårt å se att det var snöret

niklas: ty för den posten... suck...

 

 

NU TILL THAILAND:

 

BILJETTERNA E BOKADE!!!!!

16 JANUARI - ARLANDA TILL PHUKET FÖR 5100 KR STYCK!!!!!

 

1. kvar nu är bara: boka hotell för 2 veckors latande + letande efter hus

2. försöka få pengar för biljetterna av jay emil och sören

3. ta kontakt med snubbar som hyr ut hus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka tavlor införskaffades?

 

köpte lite olika faktiskt, olika genrer som fan. lite orutinerat av mig att kanske beställa alla färdigramade, det var nog därför kalaset blev så dyrt. Men wtf, jag är skitådlig på att mecka så jag ser det som ganska värt ändå. tryckte dessutom på en länk på sidan, med nån slags bonuskod, så jag fick 1200kr rabatt. Klonk!

 

Tyvärr fanns det ingen på Steve McQueen från cincinnati kid, hade suttit fint. Men lyckades hitta dessa som jag slog till på.

99x81

Redford och Newman

20958~Robert-Redford-and-Paul-Newman-Posters.jpg

99x81

Clintsson

20952~Clint-Eastwood-Posters.jpg

 

Denna kommer passa sjukt bra som motivation vid mitt nya databord, och snart nya dator+skärm.

53x53

PF_2036898~Openers-Posters.jpg

 

såg att dessa såldes på MIO förut, var nära att slå till då men väntade. Sedan var de slut när jag skulle köpa dom, lyckligtvis hittade jag de på allposters. Efter att ha varit i Sydafrika på safari kändes dessa som ett måste.(min syster har den första och den pryder hennes vägg så vackert att jag måste ta rygg...)

76x112

U79~Mystic-South-Africa-Posters.jpg

76x112

FF566~Serengeti-Posters.jpg

 

Alltid varit ett stort fan av the beatles, valet föll på denna. Har även en poster(när de går över abbey road) som jag köpte för ett år sedan i Liverpool. Den har dock inte öppnats ännu, "orka köpa ramar och mecka"-anledningen.

97x71

A82570XYWX1XY4X9JXN.fjpeg

 

på temat musik föll även denna mig i smaken.

56x71

F102391~Strumin-Blues-Posters.jpg

 

Fick inte med ramen på alla nu när jag postade här, me var rätt snygga ramar imo. Det var trots allt min födelsedag, klart jag var värd att unna mig nåt lite dyrare......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns bara 30" med hög upplösning. 26 och 28 har samma upplösning som en 24" eller en dell 15" laptop.

 

Köp Dell 3008wfp från ebay.co.uk, halva priset jämfört med sverige.

 

Riktigt sugen på denna, har dock aldrig beställt från ebay förut. Vill ju egentligen inte ha någon använd skärm/dator. Har du själv denna skärm kanske?

 

Såg att den kostar 2k$ ny på någon amerikansk hemsida, antar att det blir frakt o grejer på det. "Billiga" 800£ känns mer värt genom Ebay isåfall. En monsterskärm verkligen, går ju inte att backa på en sådan. 12 bord utan överlapp känns som en garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog till på en monsterskärm nu. En god vän, Martin(martinnuts) gav mig tipset. Jag sa att jag var ute efter en 30" med så hög upplösning som möjligt, och han svarade, "jag spelar på en sådan atm". En HP till kostnaden av 12500kr, TAGET.

 

http://www.dataprince.se , sök på HP LP3065 om ni vill se detta underverk inom datavärlden.

 

Martin sa att man lätt kunde spela 20 bord miniview utan överlapp, wow......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dell skärmen var ju tidigare nöten, men den där ser väl likadan ut. Bara lite billigare, typ som att köpa Lidl multivitaminjuice. :D

 

Det är svårt att gå till en lapptop efter att ha grindat på en sån bara.

 

den här e bättre, slipper man få en begagnad från ebay typ. Dell var både dyrare plus att man måste skeppa från england. Rätt meckigt. Den kostade 21500kr på dells svenska hemsida om man inte ville köpa den för 12k på ebay.

 

Spelat turneringar idag, värmer upp lite inför kryssninge. Mest småskitar... Haft riktigt bra stack i alla 5 turrarna men klantat ut mig i de flesta. Bara kvar i 3.5k gteed på redbet, vilket suger. Men men, når jag FT går jag iaf minst +-0. Vore skönt och vinna så jag har skärmen betald.

 

Har en sak att erkänna. Bettingen på UEFA-cupen gick sådär. Felade i 7/8 matcher, typ aldrig känt mig så lurad. Bettingen får ligga på is ett tag nu, är motriggad, om man nu kan säga så.

 

EDIT: ute ura alla....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt, köpte en för två år sedan för 14-15k. Fick en ny gratis förra månaden då grafikkortet hade gått sönder (visste jag inte då) och skärmen börja flimra. Kom en ny 3 dagar plus högtalare som jag hade pajjat själv. tot 16k ca som slapp åka i sjön.

 

Till den behövdes det lite speciellt grafikkort, hoppas du har kollat upp det innan :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...