Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Detta huset tror jag som FAN på:

 

http://www.houseinphuket.com/houses/LTR/a0617/

 

4 sovrum, 3 stora sängar 2 små... 5 sängar på 6 pers, men ju mer jag tänker på det: det e inte så farligt att slagga med nån annan + vi spelar ju om vilka två som delar säng, och då är ju oddsen EMOT att det skulle bli jag :) 3/5 klarar sej ju :) haha.

 

det där huset låg fett nära vattnet, och kostar 120k baht per månad..

 

120k baht = 28k SEK delat på 6 = 4666 kr i månaden... e 1k mer än vad jag betalar hemma, Lal

 

Har allri vatt längre bort än kamala på den sidan (bodde i kata). Har dock allri hört talas om Bang Tao. Ligger de lite off eller är det jag som missat de bara?

Kamala e rätt litet iaf men stranden e mkt bättre än tex Katas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har pengarna kommit in på redbet. Inledde med att återigen fastna i bettinträsket direkt. Udinese, Aston Villa, Valencia, Spartak, Depor, Köpenhamn och City blev mina val, och en hel del singlar och dubblar i olika kombinationer sattes. City(1.81) känns som kvällens guldkalv, mitt franska favoritlag PSG har ryckt upp sig efter ett par skitiga år, men tror fortfarande City blir snäppet för stort på bortaplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror aldrig att han går för något move på turn så en CRAI skulle funka? River skrämmer dig knappast och du stackar av mot allt i princip? Tänker du CRAI eller CC på river?

 

Nu är jag ingen spelteoretiker men försöker mig på det här;

 

När han slår om på turn så tror jag inte att han gör det ofta nog tom(empty, inte till och med) som en bluff för att det ska vara profitabelt nog för emil att syna ner en barrell på river eller c/r AI.

 

Om Emil och fi inte har en historik så känns det som att emils range, i fi´s ögon är ganska så polariserad(vet inte om det är rätt ord, men menar begränsad) när han flat synar pre.

 

Även om den handen går att spela på så många olika sätt just pga flat synen pre så känner jag att Emils flat syn till 3bet handrange pre är en liknande hand som TT. Dvs pockets mellan kanske 55-TT som han synar med. För Emil 4bettar nog JJ+ och AQ+ i den sitsen. Just pga de inte har en historik mot varandra så kommer Emil, i fis ögon, inte flatta suited connectors eller den 4bets rangen som jag nämnde. Enda händerna kvar då i emils range är väl pockets som han synar. Därför är det svårt för fi att stacka av på den brädan med overs, samtidigt som jag tror att Emil får lighta syn nog på den här brädan, den turnen och den rivern nog just pga fi försöker bilda en uppfattning av emil. Därför tror jag att en fold pre är att föredra, även om vi nog ligger före fis range med marginaler, just pga handen blir svårspelad på senare gator, SPECIELLT då vi sitter ur position.

 

Som spelad: Tycker att donkningen på flopp är rätt, det spelet gör emil nog med sets/flashdraget pga brädan inte är att föredra. Däremot så måste jag komma tillbaka till det jag tänkte på tidigare vilket var att emils range inte är bred nog för att han ska reppa en hand som färgdrag eller stege. Förmodligen har emil antigen set här eller hand som 88 eller just TT. Turn ger ingen större anledning för fi att bli rädd. Emil flattar aldrig några damer där. Samtidigt, på den brädan, vad ska fi syna en donk bet med? Inte gör han det med AK, AQ eller liknande hand. Enda jag kan se han göra det med är en hand som JT. På river tror jag att du får syn väldigt light, och med tanke på hur turn utspelade sig så tror jag inte att han sitter på luft där. Jag tror att han bettar ut luft på river och checkar ner händer med showdown value.

 

Jag tror personligen mest på fold PRE:ola: då det känns om att handen spelas för setvalue. Varför jag säger det är pga handen blir så svårspelad ur pos. mot en spelare som vi antar vara aggro. En 3bet flatsyn ur pos. är i min humble opinion pockets. Sexorna sitter du inte med, så det är kvar på sjuorna och niorna. Du donkar ut 8or och Tor. Du check/rejsar nog set så jag tror fi sitter med en hand som JJ här.

 

Men en NY fråga emil: Kommer du ihåg när du talade med mig om det där som sbrugby sa om att krossa en fis range när han tex checkar A/dåligkickar för value? Du snackade om att bomba varje gata och ställa river eftersom att det blir skitsvårt för honom att syna. Du kommer få syn väldigt light på river med alla pockets. Vad tycker du om att trycka river? Jag vet att handen görs om till en bluff då, men krossar det inte hans range nog ofta för han ska lägga en hand som JJ? Han kommer checka nästan allt i hans range där, vinner vi inte mer value i längden av att krossa hans range på river de gångerna han har en hand som har showdownvalue, men som inte klarar av att syna en all in? Samtidigt kommer vi väl check/syna / check/folda river ofta nog för att vårt spel ska bli exploitabelt och förlora en massa värde istället för att trycka river, krossa hans range med risk av att få en syn av uber nuts?

 

Sen är jag en fisk så vad vet jag… bryt gärna ner min tankegång och säg hur och varför jag tänker fel.

 

 

NOTERA!!!

Jag KAN inte hålla mig kortfattad. En dag kommer jag förhoppningsvis lära mig det. Så sorry om jag fumlar på och är luddig. Men ni vet väl nu efter några månader att jag inte kan hålla mig kortfattad. Så har inte övertänkt, utan jag skriver bara mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror aldrig att han går för något move på turn så en CRAI skulle funka? River skrämmer dig knappast och du stackar av mot allt i princip? Tänker du CRAI eller CC på river?

 

Jag hade föredragit en Checkraise. Svår sits och timade mer eller mindre ut

 

Är det för värde eller som bluff??

Jag gillar inte det movet

 

Det är för värde. Gillar det inte heller.

 

Nu är jag ingen spelteoretiker men försöker mig på det här;

 

Jag är ingen talare MEN:....

 

 

Om Emil och fi inte har en historik så känns det som att emils range, i fi´s ögon är ganska så polariserad(vet inte om det är rätt ord, men menar begränsad) när han flat synar pre.

 

Även om den handen går att spela på så många olika sätt just pga flat synen pre så känner jag att Emils flat syn till 3bet handrange pre är en liknande hand som TT. Dvs pockets mellan kanske 55-TT som han synar med. För Emil 4bettar nog JJ+ och AQ+ i den sitsen. Just pga de inte har en historik mot varandra så kommer Emil, i fis ögon, inte flatta suited connectors eller den 4bets rangen som jag nämnde. Enda händerna kvar då i emils range är väl pockets som han synar. Därför är det svårt för fi att stacka av på den brädan med overs, samtidigt som jag tror att Emil får lighta syn nog på den här brädan, den turnen och den rivern nog just pga fi försöker bilda en uppfattning av emil. Därför tror jag att en fold pre är att föredra, även om vi nog ligger före fis range med marginaler, just pga handen blir svårspelad på senare gator, SPECIELLT då vi sitter ur position.

 

Jag tror personligen mest på fold PRE:ola: då det känns om att handen spelas för setvalue. Varför jag säger det är pga handen blir så svårspelad ur pos. mot en spelare som vi antar vara aggro. En 3bet flatsyn ur pos. är i min humble opinion pockets. Sexorna sitter du inte med, så det är kvar på sjuorna och niorna. Du donkar ut 8or och Tor. Du check/rejsar nog set så jag tror fi sitter med en hand som JJ här.

 

 

 

Först och främst, fundera på vad det innebär att vi inte har någon historik.

Även om min range för att flatsyna här är väldigt smal ( händer som jag kan tänka mig att syna all in från shortstacken med ) så vet min motståndare ingenting om varken mig eller mitt spel. Och han kan inte rakt av sätta mig på det jag faktiskt har.

 

Jag hade nog dessutom flattat KK/AA här. Så faktum är att min 3bets range är väldigt smal den också.

 

Angående fold pre:

Våran syn på den här handen är olika. Anledningen till att jag flattar pre här är inte att jag tycker min hand är för svag. Jag gör det för att jag inte tror att han kommer att 5beta mig light, även om det är ett bra läge då han har isolerat och det är ett läge där jag normalt 4betar light.

 

Anledninge till att jag flattar är alltså att jag inte vill att han ska folda händer som jag dominerar. TT är för stark hand för att folda pre här. Föredrar isf att 5beta/syna AI. Handen spelas inte för setvalue. Har inge problem att stacka av på brädor som xxx, Jxx, Qxx etc.

 

Jag hade nog donkat ut set/stege här. Precis av samma anledning som jag donkar ut mina TT här. Jag tänker stacka av och jag tror donka ut är bästa sättet att få han att investera mer pengar som en bluff.

Donkar som bluff här med skit ganska ofta också.

 

Turn:

Jag vet faktiskt inte vilket spel som är bäst här. Föredrar nog CRAI.

 

 

Men en NY fråga emil: Kommer du ihåg när du talade med mig om det där som sbrugby sa om att krossa en fis range när han tex checkar A/dåligkickar för value? Du snackade om att bomba varje gata och ställa river eftersom att det blir skitsvårt för honom att syna. Du kommer få syn väldigt light på river med alla pockets. Vad tycker du om att trycka river? Jag vet att handen görs om till en bluff då, men krossar det inte hans range nog ofta för han ska lägga en hand som JJ? Han kommer checka nästan allt i hans range där, vinner vi inte mer value i längden av att krossa hans range på river de gångerna han har en hand som har showdownvalue, men som inte klarar av att syna en all in? Samtidigt kommer vi väl check/syna / check/folda river ofta nog för att vårt spel ska bli exploitabelt och förlora en massa värde istället för att trycka river, krossa hans range med risk av att få en syn av uber nuts?

 

Problemet med att pusha river som bluff är:

 

Vad ska han folda som vi inte slår?

 

Om vi går all in på river så är det uteslutande för value. Och jag vill absolut beta river för value. Checka makes no sense på river.

Han kan absolut inte ha en draghand utan showdownvalue. Den skulle han chippat in på flopp eller turn.

 

John föreslog att beta $250 på river och sen syna AI.

Tycker det spelet är riktigt ballt. Vet inte om jag gillar det eller beta $250 och folda mot shove mest. Hade hur som hellst velat beta $250 på river.

 

John ville beta litet och syna shove för att han tror att våran hand är tillräckligt stark. Jag föredrar folden för jag vill inte sätta randomFI på en så pass light VB som en hand som vi slår med TT:

 

Det som är grymt med $250 beten på river är att de gånger han har oss slagen med Qx, JJ-AA etc så blir det ofta billigare de gånger han väljer att inte gå för de sista värdet, men om jag checkar så sätter han mig all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en till hand.

 

Historia: Det är ett NL$1000 deepstack bord. Motståndaren jag spelar mot är ny och har spelat aggresivt hitills. Har varit en hel del men inte överdrivet mycket 3betande mellan oss.

Ett par händer stackade jag av spelaren på BB då jag synade en 4bet IP i ett blindskrig med A8s och stackade av hans KK på 388

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

 

SB: $1,917.91

BB: $2,000

IRLsucks (UTG): $3,798.40

MP: $2,028

CO: $985

BTN: $4,263

 

Pre-Flop: K:heart: K:club: dealt to IRLsucks (UTG)

IRLsucks raises to $35, 3 folds, SB raises to $120, BB folds, IRLsucks raises to $320, SB calls $200

 

Flop: ($650) A:diamond: 8:club: 5:heart: (2 Players)

SB bets $400, IRLsucks ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att ifall man vill whina på DontleaveIraq så kan man göra de här?

 

Iaf så sluta gärna syna mina allins med AQ på 567 floppar för att sedan trolla potten till delning på konstiga vis tack.. MVH

 

Sören visade mig HHn och det känns väl som en standard syn med tanke på att teh office folket är riggade 4 life?

 

Kanske inte ska outa men vi har ju fått de matematiska uträkningarna för slumpgeneratorn. Sedan har någon datanörd fixat ihop ett program som fungerar som pokertracker. Trycker på "auto count" och den räknar ut vilka händer som kommer på flopp, turn och river.

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaah nu blev jag tiltad. stängde ner direkt vilket sög eftersom att det satt en fisk på bordet.

 

Hur kan man vara så tight och ändå få in degen så dåligt? HATAR sopiga nits.

3betat honom två rundor i rad när han höjt min SB, så säker på att ett move hänger i luften. bedrövligt....

 

IPoker, $10/$20 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

 

 

IRLsucks (BB): $3,319

UTG: $2,070

CO: $340

BTN: $2,000

SB: $1,970

 

Pre-Flop: 3:club: 3:diamond: dealt to IRLsucks (BB)

3 folds, SB raises to $60, IRLsucks raises to $200, SB raises to $530, IRLsucks raises to $3,299 and is All-In, SB calls $1,430 and is All-In

 

Flop: ($3,940) 4:club: 7:diamond: 5:heart: (2 Players - 1 is All-In)

 

Turn: ($3,940) 4:diamond: (2 Players - 1 is All-In)

 

River: ($3,940) 5:club: (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $3,940 Pot ($3 Rake)

IRLsucks showed 3:club: 3:diamond: and LOST (-$1,970 NET)

SB showed A:club: 9:spade: and WON $3,937 (+$1,967 NET)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns brutalt EV- att lämna kontoret när MTV bjuder på sina dagliga 4 avsnitt SP efter varandra. Blir nog till att stanna här för andra dygnet i rad.....

 

Jag älskar nog south park lika mycket som ni på kontoret, men jag fattar inte varför de visar samma (?) avsnitt typ varje kväll.. Hade ju varit den totala nöten om de körde igenom hela serien..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*ck them? Va vet dom om månadrapporter?;)

 

Höfta eller nått!:D

 

Den kommer, oroa dig inte.....

 

Ang. SP så tycker jag också det är synd att dom kör samma hela tiden, men man har ju trots allt internet, går ju att ladda ner. I en perfekt värld, kommer det en vecka där de kör alla säsongerna, avsnitt för avsnitt i följd. Den veckan kommer jag att förlora massor på poker, men bara rycka på axlarna för det är SP i bakgrunden, ahh Lovely.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm det här är mystiskt och oroväckande.

Backade cirka $10k idag. Men det är $20k mindre i mitt account än när jag började. Det finns inte en chans att jag har backat $20k.

Försöker skriva till livesupporten också och dem svarar inte.....

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...