Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

vi hu spelare foldar inte toppar...

 

lol inte mot en standard cbet iaf

 

 

Det går inte att analysera en sån här hand och tänka att man har ett speciellt handvärde. "toppar" är inte tillräcklig information för att spela den här handen.

 

Jag tycker jag rakt igenom möts av trångsynhet när jag säger att jag vill folda mot en Cbet här. Det jag ser i den här situationen är en hand som skulle kunna spelas EV+ om vi hade möjligheten att se vår motståndares hålkort eller spela perfekt poker.

Den möjligheten finns inte, däremot kommer raka motsatsen ske då vi befinner oss i en svår situation, med en svag hand och dessutom i en turnering då vi bara har en livlina.

 

Om man skulle veta våran motståndares hålkort alternativt våran motståndares korrekta range i den här situationen så är jag övertygad om att det går att spela vidare EV+. Men det faktum att hero kommer göra alldeles för många misstag i den här situationen gör att fold mycket väl kan vara det bästa alternativet.

 

En annan faktor som defenitivt bör vägas in här var att innan den här handen spelades så hade hero hela momentumet. Värdet som finns i att spela T6 här, på ett sätt som väldigt ofta gör att vi måste stacka av som underdog eller marginella favoriter, är inte lika stort som det värdet hero har utav det momentum, som för tillfället var till heros fördel i den här HUen.

 

Jag ser ogärna på resultatet av en situation när jag analyserar något. Men se vad som hände i handen som spelad:

 

1. Hero blev bluffad av bästa handen eftersom att potten blev för svårspelad mot en 1/3 pot donkbet

 

2. Momentumet som hero hade i matchen försvann och återkom aldrig.

 

Finns det verkligen inte bättre spots än att spela för kung och fosterland med vårat toppar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Välspelad HU. Jag minns inte exakt stackdjupen i den handen. Du gjorde om din hand till bluff på turn då?

 

Anlednignen till att jag ville ha en fold flop där är att nästan alla kort är scarecards som gör att man måste riskera sitt turneringsliv.

Väldigt väldigt lätt att göra misstag med T6.

 

Slå om eller fold.... gillar nog fold mest fort

 

Tack. Ja det var en bluff. Tycker ditt resonemang kring att mårten ska folda redan på floppen är intressant men jag skulle aldrig kunna göra det. Det är ju toppar liksom :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad du briljerar nu IRL!!

 

Du fick mig att tänka i lite nya tankebanor och visade att det är du som spelar högst på The Office SE! :-)

 

Mer sånna analyser!

 

aja, i min bok är det iaf helt befängt, och jag köper knappt någon av emils grejer han skrev ovan. som jag känner, så finns det ingen anledning att ta den konstigaste banan, och sen skriva världens utförligaste förklaring.

 

inget illa om dej nu emil, spela gärna dina händer sådär, jag har hört vad du har att säga, men det är ingenting för mej.

 

mer än så orkar jag faktiskt inte skriva om saken, för 1. jag orkar inte 2. det finns ingen mening, det går inte att övertala dej, och jag är rätt säker på avd jag tycker.

 

vi kan skriva fram och tillbax 100 gånger men jag är allvarligt inte intresserad nog, och man måste pick sina battles.

 

sorry, men jag brinner inte för att diskutera uberutförligt om en jättestandard flop där det i 9 av 10 fall är mest lönsamt att spela ABC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Anledningen till att du tycker att det är helt befängt och att du inte ser någon anledning att ta en konstig bana är för att du inte uppenbarligen inte kan/vill se under ytan när du analyserar den här handen, och dessutom inte kopplar till att resonemanget här går att anpassa även i andra situationer. Jag tycker själv att det här är en vital förståelse, som i slutändan kan leda till en stor skillnad både i varians och resultat.

För att vara så klar som möjligt så är alltså detta grundstenen i mitt resonemang, både i den här potten och många andra situationer:

 

Jag väljer att inte göra ett EV+ spel på en tidig gata i en hand eftersom att det kan leda till att jag på senare gata kan göra ett EV- spel som kostar mig mer än vad jag tjänar i förstaläget

 

Vidare så tycker jag själv iaf att om man inte disskuterar något annat än ABC poker och lätta beslut så kommer man heller inte lära sig eller kunna praktisera något annat.

Jag älskar den här typen av situationer som går att koppla till lägen som uppstår i andra situationer där man kan göra misstag som man är omedveten om ifall man inte tänker efter ordentligt.

 

Angående inställningen till att man inte orkar analysera en abc situation noga så tycker jag inte att det är annat än lathet och ovilja att utvecklas, inget illa menat. Du jobbar på ditt spel som du vill. Men att gå igenom en hand handlar inte om att ta reda på vad som var rätt eller fel utan det handlar om att försöka sätta sig in i vilka liknande situationer man kan hamna i framöver.

 

Jag befinner mig själv i den här typen av situationer konstant med t.ex 33 på en 249 bräda oop eller liknande.

 

Har man inte ens alternativet att folda flopp mot en Cbet där i sin arsenal för att man tidigare har varit för trångsint så förlorar man pengar.

Och det vill inte jag pyssla med..

 

Vad finns det för andra sätt att skaffa sig kunskap om man inte analyserar händer ordentligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inte ens alternativet att folda flopp mot en Cbet där i sin arsenal för att man tidigare har varit för trångsint så förlorar man pengar.

Och det vill inte jag pyssla med..

 

Emil,

 

Om du har momentum i en match, då SKA du slå på din fi så mycket som möjligt, särskilt om ni spelar supershort viket var fallet. DU kan gärna folda tpgk och sen skriva på pf varför det var assmart med en 10 meter lång förklaring ala CDS, men det intresserar inte mej. Hur du än vrider och vänder på det är det det dummste alternativet i mina ögon.

 

Kalla mej trångsynt, att jag inte har nån vilja att utvecklas och att jag inte kan analysera händer, skiter jag fullständigt i. Du kommer aldrig övertala mej att ditt spel i just denna situationen var bättre.

 

Du är så sinnessjukt envis emil, på gott och ont. bra på så sätt att du gärna faktiskt tar en diskussion och lägger ner en väldig massa tanke och tid på den, tråkigt på så sätt att du förväntar dej alla andra att oxå göra det, vilket inte alltid är fallet. Och varför skulle dom? Som i detta fallet, jag orkar inte ta diskussionen och då ska jag få skit för det?

 

Det jag inte förstår är varför du inte enkelt och simpelt kan godta: Jag tycker inte din linje är bättre. Varför ska du lägga ner hela din själ på att övertala mej?

 

Och sen om du inte lyckas, så kallar du mej trångsynt? Nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blablabla tjafs hit tjafs dit

 

Jag är iallafall upp 14 inköp på 3 dagar... Det måste väl vara något sorts rekord? Jag tror ingen annan här på pf har gjort det iallafall, och den som säger emot mig ljuger!

 

det är ingenting. jag ladda precis ner en tila tequila-torrent med 41 mjukporrisar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buy it, use it, break it, fix it,

Crash it, change it, melt - upgrade it,

charge it, pawn it, zoom it, press it,

snap it, work it, quick - erase it,

write it, get it, paste it, save it,

load it, check it, quick - rewrite it,

plug it, play it, burn it, rip it,

drag and drop it, zip - unzip it,

lock it, fill it, curl it, find it,

view it, curl it, jam - unlock it,

surf it, scroll it, pose it, click it,

cross it, crack it, twitch - update it,

name it, read it, tune it, print it,

scan it, send it, fax - rename it,

touch it, bring it, pay it, watch it,

turn it, leave it, stop - format it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SEN! till alla er starcraftnördar som kollar denna db, kom över en så JÄVLA fet match igår som ni bara måste kolla in

 

det är allas vår favoritspelare sAviOr mot TT i starleague. sAviOrs lag CJ ligger under med 2-0 i en bäst av 5.

 

 

Grym länk! tackar vi för... mer sånt sexy!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag tror jag skrev någonstanns i föregående inlägg att vilken linje som var bäst i denna hand inte är det viktiga. Utan vad man tar med sig till nästa situation. och du har ju fortfarande inte skrivigt något om det jag vill ha sagt utan kallar mig bara envis, men nu släpper vi den grejjen tycker jag

 

Det som är spännande och intressant i någons ögon är inte det i någon annans. Och så får det vara nu :)

 

news:

 

Jag vaknar som en maskin exakt 12,00 för andra dagen i rad

 

Jag tänker försöka lära mig spela schack

 

Jag är ledsen över att massa seppon håller på och speedhackar våran CS server. Suger ju om det inte går att lira idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grym länk! tackar vi för... mer sånt sexy!! :)

 

blir ju typ 30 sc-vods för mej i veckan så lär kunna länka nån då o då:) men föga lår slå den där vodden alltså. sinnessjukt match.

 

Hehe jag tror jag skrev någonstanns i föregående inlägg att vilken linje som var bäst i denna hand inte är det viktiga. Utan vad man tar med sig till nästa situation. och du har ju fortfarande inte skrivigt något om det jag vill ha sagt utan kallar mig bara envis, men nu släpper vi den grejjen tycker jag

 

Det som är spännande och intressant i någons ögon är inte det i någon annans. Och så får det vara nu :)

 

news:

 

Jag vaknar som en maskin exakt 12,00 för andra dagen i rad

 

Jag tänker försöka lära mig spela schack

 

Jag är ledsen över att massa seppon håller på och speedhackar våran CS server. Suger ju om det inte går att lira idag

 

sa envis på gott och ont emil :/ såg att du satt uppe till 7 på 2+2 och diskutera, det e commitment.

 

ang. news:

 

1 wp

2 schack e så trist... riktigt långt segt och utrdraget... som att spela terran vs terran :)

3 skulle ju suga röv, jag som tänkte spela ihop till sån där stark granat med orc idag....

 

---

 

mina news:

 

1 rekommenderar alla att tanka nya south park, så jäääääääävla kul. trots att det ska vara ytterligare ett verkligehets-satir-avsnitt så tror jag faktiskt att det kan vara skrämmande likt hur det faktiskt såg ut inatt efter valet.

 

2 rekommenderar alla att på in på WCG's hemsida och kolla på Jaedong vs RoX.Bruce på http://www.wcg.com/6th/tv/live_streaming.asp . inte ofta man får se live-matcher mellan proffs från korea och random fritidsutövare från resten av världen! detta fortsätter hela veckan, men denna matchen börjar om 30 minuter. jaedong spelar igen senare, hela programmet finns på wcgs hemsida.

 

om ni inte orkar streama live så kan jag rekommendera mina favoriter sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

sa envis på gott och ont emil :/ såg att du satt uppe till 7 på 2+2 och diskutera, det e commitment.

 

Haha somnade 3 igår. 2+2 var en besvikelse. Blev lovad bra disskutioner och feedback. detta var nivån på svaren:

 

jesus, this hand is already on here somewhere. somebody find the hand conv.

 

fold pre

 

 

my brain hurts and I can't understand what the **** is going on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väl snacket om att hon blivit knuffad o slagit i huvudet? Och att hon levde från den smällen. Först var väl tanken att hon dog av det....

 

irrelevant, bilden är inte tagen ur kontext eller nånting, det där var allt som stod.

 

Haha somnade 3 igår. 2+2 var en besvikelse. Blev lovad bra disskutioner och feedback. detta var nivån på svaren:

 

jesus, this hand is already on here somewhere. somebody find the hand conv.

 

fold pre

 

 

my brain hurts and I can't understand what the **** is going on.

 

å andra sidan så var det sjukt rörigt och vill man ha vettiga svar bör man posta konverterade hhs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buy it, use it, break it, fix it,

Crash it, change it, melt - upgrade it,

charge it, pawn it, zoom it, press it,

snap it, work it, quick - erase it,

write it, get it, paste it, save it,

load it, check it, quick - rewrite it,

plug it, play it, burn it, rip it,

drag and drop it, zip - unzip it,

lock it, fill it, curl it, find it,

view it, curl it, jam - unlock it,

surf it, scroll it, pose it, click it,

cross it, crack it, twitch - update it,

name it, read it, tune it, print it,

scan it, send it, fax - rename it,

touch it, bring it, pay it, watch it,

turn it, leave it, stop - format it.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...