Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Jag gratulerar mig själv till att ha slagit världsrekord. Måste vara den enda heterosexuella människan av manligt kön som har sett Sex And The City 2, hela 3 ggr. Det tackar jag Fritidsresor för som visade den både tur och retur när åkte till thai. Kan med facit i hand säga att den inte blir bättre ju fler ggr man ser den...

 

fyp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Jag är alltså inte ute efter att alla måste sluta äta kött på studs. Jag vill bara efterlysa lite mer eftertänksamhet och att var och en reflekterar över sitt eget ätande oberoende av kultur, tradition och vanor.

 

En klassiker är alla tv-bilder man ser när folk ställs in för situationen att de själva måste döda ett djur de vanligtvis äter eller se på när någon annan gör det. Väldigt få klarar av att göra det oberörda och klarar man inte det har jag väldigt svårt att förstå hur man, oberörd, kan gå och rota i köttdisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar vad du menar men vad är skillnaden i ditt exempel och mitt?

 

Jag sa ju det. Du ser köttbiten som en produkt som vilken som helst. Det är fullt möjligt att köpa t.ex. en tröja utan att någon i ledet har kommit till skada. Det är naturligtvis helt omöjligt när du köper köttbiten. Oavsett hur mkt du än försäkrar dig om att produktionen sker på bästa möjliga sätt så kommer du i köttbitens fall aldrig ifrån det moraliska dilemmat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa ju det. Du ser köttbiten som en produkt som vilken som helst. Det är fullt möjligt att köpa t.ex. en tröja utan att någon i ledet har kommit till skada. Det är naturligtvis helt omöjligt när du köper köttbiten. Oavsett hur mkt du än försäkrar dig om att produktionen sker på bästa möjliga sätt så kommer du i köttbitens fall aldrig ifrån det moraliska dilemmat.

 

Det är fullt möjligt att köpa en tröja utan att någon i ledet kommit till skada... visst, men hur vanligt är det? Extremt ovanligt skulle jag vilja påstå. Oavsett hur mycket du försäkrar dig om att produktionen över produkten du köper sker på bästa möjliga sätt kommer du aldrig ifrån det moraliska dilemmat hur du än gör.

 

Jag ser helt ärligt ingen skillnad i att köpa elektronik som tillverkats på andra sidan jorden, kaffebönor som slavats fram i Colombia under ohumanitära förhållanden, eller nåt annat. Det är världen vi lever i, bara att acceptera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fullt möjligt att köpa en tröja utan att någon i ledet kommit till skada... visst, men hur vanligt är det? Extremt ovanligt skulle jag vilja påstå. Oavsett hur mycket du försäkrar dig om att produktionen över produkten du köper sker på bästa möjliga sätt kommer du aldrig ifrån det moraliska dilemmat hur du än gör.

 

Jag ser helt ärligt ingen skillnad i att köpa elektronik som tillverkats på andra sidan jorden, kaffebönor som slavats fram i Colombia under ohumanitära förhållanden, eller nåt annat. Det är världen vi lever i, bara att acceptera det.

 

Vad spelar det för roll hur vanligt det är och vad andra människor gör? Det är ju ditt eget handlande som är viktigast. Skillnaden är att när du köper en tröja så kan du göra ditt yttersta för att undvika inslag som du har svårt att motivera moraliskt. I köttbitens fall har du redan från början accepterat det moraliska dilemmat och gett upp. Frågan är hur du motiverar din handling.

 

Det är precis som du sa. Två fel blir inte ett rätt. Bara för att arbetares vilkor är horibla i vissa länder så gör inte det att det på något sätt blir lättare att motivera ditt köttätande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fullt möjligt att köpa en tröja utan att någon i ledet kommit till skada... visst, men hur vanligt är det? Extremt ovanligt skulle jag vilja påstå. Oavsett hur mycket du försäkrar dig om att produktionen över produkten du köper sker på bästa möjliga sätt kommer du aldrig ifrån det moraliska dilemmat hur du än gör.

 

Jag ser helt ärligt ingen skillnad i att köpa elektronik som tillverkats på andra sidan jorden, kaffebönor som slavats fram i Colombia under ohumanitära förhållanden, eller nåt annat. Det är världen vi lever i, bara att acceptera det.

 

Vad spelar det för roll hur vanligt det är och vad andra människor gör? Det är ju ditt eget handlande som är viktigast. Skillnaden är att när du köper en tröja så kan du göra ditt yttersta för att undvika inslag som du har svårt att motivera moraliskt. I köttbitens fall har du redan från början accepterat det moraliska dilemmat och gett upp. Frågan är hur du motiverar din handling.

 

Det är precis som du sa. Två fel blir inte ett rätt. Bara för att arbetares vilkor är horibla i vissa länder så gör inte det att det på något sätt blir lättare att motivera ditt köttätande.

 

Du ser inte din egen makt när du säger: "Det är världen vi lever i, bara att acceptera det."

 

Om alla ser på världen så så sitter vi uppenbarligen rejält i skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar det för roll hur vanligt det är och vad andra människor gör? Det är ju ditt eget handlande som är viktigast. Skillnaden är att när du köper en tröja så kan du göra ditt yttersta för att undvika inslag som du har svårt att motivera moraliskt. I köttbitens fall har du redan från början accepterat det moraliska dilemmat och gett upp. Frågan är hur du motiverar din handling.

 

Det är precis som du sa. Två fel blir inte ett rätt. Bara för att arbetares vilkor är horibla i vissa länder så gör inte det att det på något sätt blir lättare att motivera ditt köttätande.

 

Du ser inte din egen makt när du säger: "Det är världen vi lever i, bara att acceptera det."

 

Om alla ser på världen så så sitter vi uppenbarligen rejält i skiten.

 

Ja visst är det så, men då får man vara konsekvent. Kalla mig cynisk men vi lever i ett kapitalistiskt samhälle där alla våra handlingar går ut över människor som har det sämre ställt. Visst kan man ha ångest över det eller inte bry sig. Kan du förklara hur jag ska undvika de inslag som jag inte kan motivera moraliskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst är det så, men då får man vara konsekvent. Kalla mig cynisk men vi lever i ett kapitalistiskt samhälle där alla våra handlingar går ut över människor som har det sämre ställt. Visst kan man ha ångest över det eller inte bry sig. Kan du förklara hur jag ska undvika de inslag som jag inte kan motivera moraliskt?

 

Nu vet jag inte exakt vad du inte kan motivera. Vad man kan göra är att göra sitt bästa istället för att ge upp. Det är lite som soffliggandet. Folk värderar inte sitt eget inflytande tillräckligt högt eftersom det är så relativt litet. Man kan kanske inte helt eliminera sin negativa påverkan men man kan se till att göra den så liten som möjligt. T.ex. kan man göra enkla saker som att avstå från kött i den mån man förmår. Man kan rädda många liv genom att enbart köpa ekologiska bananer. Man kan avstå att handla från verksamheter med tveksamma policys och tillvägagångssätt och man kan fråga frågor och försöka ta reda på hur saker och ting fungerar.

 

Sen kanske det ändå blir fel många ggr men då har man ändå gjort sitt bästa och kan förhoppningsvis agera bättre i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lite hyckleri att böla över småskaliga djurplågeri eller djurplågeri ö.h.t. egentligen när man dagligen knallar rakt in på ica och plockar åt sig första bästa köttbit utan att alls reflektera över vad man gör eller var biten kommer ifrån.

 

Vi förlitar oss gärna blint på föreställningen att så länge djuret inte lider onödigt mkt vid avrättningsögonblicket så är det moraliskt helt ok.

 

nu orkar jag verkligen inte lägga mej i detta men tänkte bara ge dej en reality check.

 

du är pescetarian. inte vegetarian. inte vegan. så du må tycka att jag e hycklare, men kom då ihåg att det finns många som tycker DU är hycklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu orkar jag verkligen inte lägga mej i detta men tänkte bara ge dej en reality check.

 

du är pescetarian. inte vegetarian. inte vegan. så du må tycka att jag e hycklare, men kom då ihåg att det finns många som tycker DU är hycklare.

 

Läste du vad jag skrev öht?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte exakt vad du inte kan motivera. Vad man kan göra är att göra sitt bästa istället för att ge upp. Det är lite som soffliggandet. Folk värderar inte sitt eget inflytande tillräckligt högt eftersom det är så relativt litet. Man kan kanske inte helt eliminera sin negativa påverkan men man kan se till att göra den så liten som möjligt. T.ex. kan man göra enkla saker som att avstå från kött i den mån man förmår. Man kan rädda många liv genom att enbart köpa ekologiska bananer. Man kan avstå att handla från verksamheter med tveksamma policys och tillvägagångssätt och man kan fråga frågor och försöka ta reda på hur saker och ting fungerar.

 

Sen kanske det ändå blir fel många ggr men då har man ändå gjort sitt bästa och kan förhoppningsvis agera bättre i framtiden.

 

Fattar inte vad du snackar om. På riktigt. Jag fattar inte vad det är du inte förstår att jag menar. Om jag säger såhär att din existens är beroende av att någon har det sämre, och är det, fattar du hur in deep du är då öht att klaga på en jävla köttbit är pussy manér. På ett sätt har du dubbelmoral dom du inte är medveten om.

 

Pallar inte fortsätta den här diskussionen men det var kul så länge det varade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu jävlar, Modoröv. En gång!

 

SPARKA SLÅ AIK!

Hon som sålde biljetten för 200 kr var chockad över att intresset var så högt :P. Sparade dollarsch där.

 

Såg precis Alexander Gustafsson där jag tränar Crossfit. Grattade honom och fick en klapp på axeln :ola: grymt med en svensk på Ufc touren

 

Blev även en pizza efter träningen. Börjar bli std :S

Tränar jävligt hårt så kanske är bra? Meta, Kenny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört rytas av folk som sparrat med Alexander Gustafsson att han slår _snuskigt_ hårt. Han är väl boxare i grunden sen ung ålder om jag inte misstar mig.

 

Ja, det är bra att äta pizza om du tränar jävligt hårt. Få i dig så mycket energi som möjligt om du vill gå framåt och inte stagnera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...