baller Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2115216 Stor humor på något sätt.... Citera
TotalFarsa Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Inte vill vi väl ha en rättslig situation som skapar oreda för många, många människor? Citera
Jennez Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Ibland blir jag rädd för det här landets myndigheter.... Citera
gdaily Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Undrar varför de går på en random stackars tobaksbutiksägare när de kunde gått på Internettyerminalerna på exempelvis Arlanda, Stadsbiblioteket eller EU-upplysningen? LI är fan inte kloka Citera
Santa_Bege Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Undrar varför de går på en random stackars tobaksbutiksägare när de kunde gått på Internettyerminalerna på exempelvis Arlanda, Stadsbiblioteket eller EU-upplysningen? LI är fan inte kloka För att inte tala X antal bibliotek.. Citera
Cyntax Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Jag känner igen det här... mycket riktigt: ARTIKEL: Dator på kafé kan vara spelautomat. Citera
Tottyville Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Som ett dåligt jävla skämt. Men jag är inte förvånad. Sorligt att resurserna går åt till att jaga en gammal tobakshandlare. Citera
24hPer Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Det intressanta är att Automatspelslagen endast omfattar spel som "INTE ger vinst eller endast ger vinst i form av frispel på automaten". Alltså omfattas inte spel om pengar på nätet. Möjligen kan de ju racka ned på spelsajternas gratisspel, eller vilka spel som helst... Det man vill ha det till i Betssons fall är att det är förbjudet enligt Lotterilagens främjandeförbud (som omfattar främjande av utländskt spel) men min egen och mångas bedömning är att främjandeförbudet är olagligt enligt EU-fördraget beträffande spel som anordnas under EU-licens. // Per Saxat från Lotteriinspektionens sida. Gällande rätt Automatspelslagen tillämpas på sådana spel, mekaniska eller elektroniska spelautomater, som anordnas för allmänheten eller som i annat fall anordnas i förvärvssyfte och som inte ger vinst eller endast ger vinst i form av frispel på automaten. Lagen tillämpas också på uppställning av automater av detta slag i lokaler eller på platser till vilka allmänheten har tillträde. En avgörande skillnad mellan förströelsespelsautomaterna och de spelautomater som omfattas av lotterilagens bestämmelser är således att de förstnämnda inte får ge vinst i form av t.ex. varor, pengar eller värdebevis utan endast i form av rätt till fortsatt spel. Till de typer av automater som regleras i automatspelslagen har hittills Citera
Recommended Posts