Gå till innehåll

marginell hand i liten pot mot fiskar, FL 3/6$


Nemesis

Recommended Posts

Vad är bäst här. BTN som är sist ut är en aggressiv spelare (bara lös passiv pre flop) som troligtvis betar sist ut med nära hela sin range och går till showdown med nära 60% av sin range! Hade jag varit HU mot honom så hade jag check/höjt. Nu är en tredje LP spelare inklämd emellan gör det att vi hellre borde beta ut för isolation men också för att inte riskera att ge 2 spelare frikort?

 

 

3/6 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB 6:heart: 3:club:

3 folds, BTN calls, SB calls, Hero checks

 

Flop: 4:spade: 3:diamond: T:diamond: (3.0 SB, 3 players)

SB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, just det. Jag visste väl att det var en anledning att jag brukar checka i dessa situationer. Om vi ändå för syn av bägge så har vi säkert 9-12 outs emot oss om vi inte redan är slagna. Så en värdebet går ner i värde och att försvara vår hand finns ju inte i en så här liten pott.

 

Resten av handen ser ut så här:

 

Flop:

check, check, check

 

Turn: 2:club: (1.5 BB, 3 players)

SB checks, Hero bets, BTN calls, SB calls

 

River: 4:club: (4.5 BB, 3 players)

SB checks, Hero bets, BTN raises, SB folds, Hero calls

 

Final Pot: 8.5 BB

BTN shows: 9:heart: Q:club:

Hero shows: 6:heart: 3:club:

 

Gjorde jag fel som betade turn? Jag riskerar ännu mer i en liten pott. Men nu är min equity mycket bättre ifall jag får syn och jag är helt säker (nåja 90% säker) att BTN hade betat floppen om han hade en träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar hur du spelar turn och river. Du riskerar mer på turn men samtidigt är din hand starkare och chansen att plocka upp potten större. På river kan man tänka sig en check/syn för att inducera en bluff och minska förlusten om du är slagen. Men en bet/syn är kanske bättre här eftersom det är ganska troligt att du har bäst hand och du inducerar nog minst lika många bluffar med en bet mot den här spelaren som med en check. Nice hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...