Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Tack grabbar, nej har inga planer på att kliva upp på 2/4$ just nu. Målet är väl 10k$ + 50k händer den här månaden och sen blir det väl att känna lite på 2/4$ när jag känner att värdet finns och jag har slipat lite på dem sista detaljerna i spelet. Ska iallafall stanna på NL200 månaden ut tror jag, har sett värde på NL400 flera gånger nu men bara satt mig ner en gång och då satt fisken ut efter 2 minuter.

Galet spelsug nu :), köpte whey-80 (gymgrossisten) fick det idag smakade inte sådär jättegott men hoppas att det hjälper lite. Har ändå en del muskler men vill bara finslipa lite, fanns ju whey-100 och gainers men tror det blir för mycket. Någon som har bra erfarenheter av liknande produkter?

Ska väl lugna spelsuget och plugga lite nu tyvärr, fre/lör/sön blir det lir, ser fram emot det. Ska såklart inte ha för bråttom att klättra, men samtidigt känner jag att mitt spel är så bra så det finns inga anledningar för mig att spela lägre när jag slår nivån.

Har dock inget enormt handsample på NL200 så ska nog avvakta lite, alltid skönt att vara överrullad dessutom ifall man hamnar i en downswing. Vi får se vad framtiden har att ge :).

Lirar du på ongame nu igen eller? Har ju inte sett dig mer på boss sen din klonktomte!

Jag skulle säga att whey suuuuger både 80 och 100.. ofc imo men det skulle väl vara om man absolut inte vill gå upp i vikt och inte få underskott i protein.

Saken är bara att typ ingen som käkar normalt och inte är veg har underskott i protein och det som inte kroppen kan ta upp pissar man helt enkelt ut. Så om du nu vill bygga muskler och dricka något skulle jag säga gainer/kreatin(citurs är nutz) men då får du även räkna med viktuppgång som inte är rena muskler. Iom att du måste ha överskott i energi(ju därför du ska dricka skiten) sen binder kreatinet något kilo vätska men det försvinner ju direkt när du slutar med det =)

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hehe gick tillbaka till gamla hederliga ongame, fast klienten strular lite ibland. Boss våldtog mig nått helt sjukt, var mkt värde där och tyckte inte det fanns många duktiga på NL100 men riggfaktorn var gigantisk. Spela iof bara 17k händer, men minns varför jag lefta SvS... Railade NL200/NL400 boss och fanns fisk där med, får se om jag kommer tillbaka dit nån dag men just nu trivs jag.

Hoppas på 250k GTD imorgon, och att det ska funka och inte frysa sig som förra gången :roll:.

Grejjen är den att jag redan har lite muskler sen innan då jag har gymmat i kanske 4 år från och till. Visst man tappar ju en hel del så fort man slutar, hade en period på ett halvår jag inte körde nånting men är inte spinkig iallafall. Kreatin/gainer tror jag blir lite overkill, dock vet jag att effekten är bra och om man har svårt att bygga "naturellt" så borde man köra med det.

Grejjen med whey80 var att jag ville behålla så mkt muskler som möjligt samtidigt som jag går ner 2-3 kilon, väger 72-73 kg nu ungefär vill gå ner till 70kg där jag låg när jag var som mest vältränad. Så kan säga att jag deffar lite, om jag ville bygga muskler skulle jag dock inte köra whey80 utan precis som du säger hade det nog varit en gainer/kreatin eller långsamt protein innan man sover :).

Pokern... uppdaterar mer senare :).

Postad

Fick mitt mobila bredband precis, flyter riktigt fint faktiskt :). Ska testa grinda med det imorgon, ska faktiskt unna mig en utekväll idag trots värde men man får inte glömma det sociala trots alla sjuka pengar som finns i poker nu.

Mitt spel känns riktigt bra, igår plussade jag, hör och häpna 19 BI!! (va 20 innan jag bluffa bort ett sista handen) KROSSADE 3 bord satt med 1k$+ stackar har klarat av månadens mål redan nu i princip så känner mig värd ett break på en dag :D. Pokern går som aldrig förr, är på väg mot en rekordmånad nu men ska inte skriva för mycket vill verkligen se hur detta kan utvecklas.

Spelade lite tidigare var upp 800$ men tappade till 200$ i händer där jag inte kunde göra ngt. En MEGAFISK får 77 på 873 jag har A8 jag betar han minraisar synar. Turn A... båda check, river K han pottar river (gjorde han VARJE hand) raisar såklart han reraisar (vi var 300bb djupa), sparade iallafall 150$ då jag inte tryckte in utan valde att flatta river trots hans fiskeri och såklart vek han upp triss. Sen en AKs mot 85s färg på turn ingen att göra heller då det låg stege på brädan i princip.

Men förutom det känns det stabilt, nu utgång sen kör jag hela veckan!

Postad

Härligt att det går så bra med spelet! 19 BI är nog det mesta jag hört nån plussa på en dag :shock: Var det på NL100 eller 200?

Och fick du en jäkla massa bra händer, eller spelade du som en gud?

Lite intressant o höra mer detaljer om en sån session hehe.

Postad
Fick mitt mobila bredband precis, flyter riktigt fint faktiskt :). Ska testa grinda med det imorgon, ska faktiskt unna mig en utekväll idag trots värde men man får inte glömma det sociala trots alla sjuka pengar som finns i poker nu.

Tänker precis likadant :-P Utekväll ftw.

Sluta va så rungood btw så att vi andra regs kan få plussa lite. Jag som e nöjd med 20 BI so far ser att du har plussat typ 80 BI. Rätt sick faktiskt. gj!

Postad

Haha va fan lackar på mig själv va ute och såg massa schyssta brudar stockholm är ju helt sjuuukt va brudar det finns. Ska lätt flytta in till innerstaden och leka i några månader, men seriöst snackade typ med 2 stycken på hela kvällen ena var riktigt fin men blev inget med det (kände sen innan) och den andra va typ 30+ va mest lalleri. Ska jobba på brudfronten men tror inte jag har problem där, pokermässigt dock så är jag inte plus 80 BI :D, utan mer åt 50bi hållet men fortfarande sjukt nice med tanke på hur lite jag lirat.

Plussade 19 BI (NL200), spelade som en gud var inte bara rungood utan krossade totalt motståndet helt enkelt. Kändes som ingen kunde sätta emot mig förns i slutet då jag i princip lekte bort pengar...

Krogen i stockholm är lite lol dock, vi stog på gästlistan så gick dit och sa våra namn gick in sen bakom kom det några halvfulla så han sket i att kolla mitt leg, vinka in mig och sen hörde jag honom säga "Vi har stängt" till dem bakom. LOL, bra ursäkt... visade sig att dem kom in senare dock pga dem hade brudar i gänget...

En annan rolig sak var att jag och en polare satt och viskade så stirrade jag på en brud samtidigt (7/10), hon gick upp för trappen först smålog hon sen märkte hon att jag fortsatte kolla och började småle sen såg hon hur min kompis viskade så då gjorde hon nån superbitchmin och höjde ögonbrynet samtidigt som hon vickade asset framåt. "ok"? sen fortsatte hon gå och plötsligt ser jag henne ställa sig och strippdansa med röven mot mig HAHAHAH WTF? sen slog hon sig på röven och kollade mot oss och gick iväg. Seriöst?

En halvtimme senare stängde stället och vi skulle gå, hon kommer bakom i kön och hör henne snacka lite förortsaktigt (hon va svensk, blond fin kropp). Sen hör jag henne säga "vart ska ni?" och får en klapp på axeln, trodde först det va min polare och ignorerade henne pga det som hände innan men kollar sen på honom och frågar om det va han och han säger nej, kollar bak och ser henne och hennes polare kolla på oss och viskar. Asså vad är det för fel på brudar? ena sekunden dissar dem en och "strippdansar" och andra sekunden vill dem ha en... svårt att bestämma sig? slutade iallafall med att vi drog och jag slutade med att komma hem utan ragg. Typ standard när man bor hemma sorgligt nog, men men va kul ändå :D. Måste nog sova nu har druckit rätt mkt, brände 400 SEK, rätt lol typ en herocall som misslyckades hahahah poker <3.

Nu sova gn.

Postad

Turneringar idag, så nära men ändå inte... kom ITM i 250k gtd slutade på plats 102. Får upp 99 utg betar jag flattar har ungefär 20bb(500/1000) och en i mitten pushar för 17k blixtsynar obv då jag tror jag har honom dominerad eller flippar då QQ+ bara hade reraisat men han hade KQs och flop visar obv Q...

Handen efter får jag AK skeppar och en snubbe synar med 86 flop 8Ax turn 6 och där va det över...

100k GTD turneringen gick helt ok låg ganska bra till spelade stabilt men tiltade lite efter att leftat den andra får upp AKs fyrbetar flop 37J killen hade flattat rätt obv vad han hade hoppades bara det var TT så pushar men det va QQ. Folk verkar gilla att flatsyna QQ och "om det inte kommer ess eller kung" pusha... typ standard på CG också.

Slaskade CG samtidigt, låg back tills jag la av med turneringarna då jag blev monsterriggad. 4 bi över EV idag, rekord tror jag... men lite roliga händer AK 3bet flop Kxx bet, syn turn Q check, han halvpott jag AI han syn KQ river A. Inte direkt att jag foldar AK i det läget...

Aja riktigt kul med turneringar var så nära men ändå inte.... om jag vunnit flippen så vem vet vad som hade kunnat hända =). Nästa söndag så... gn.

Postad

Hahahha, jaja :D.

Sjukt seg pokerdag idag hände inte mkt var kortdöd och mkt halvsetups där fisken får hålla. Sen en riktigt sjuk hand mot en reg som jag hade respekt för:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($221.30)

BB ($233)

UTG ($219)

Hero (MP) ($628.40)

Button ($481.20)

Preflop: Hero is MP with Kdiamond.gif, Kclub.gif

UTG bets $8, Hero raises $20, 3 folds, UTG calls $12

Flop: ($43) 5club.gif, 8diamond.gif, 9heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $30, UTG raises $75, Hero raises $578.40 (All-In), UTG calls $124 (All-In)

Turn: ($441) 3club.gif(2 players, 2 all-in)

River: ($441) Jdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $441

Results:

UTG had 10spade.gif, Qspade.gif (straight, Queen high).

Hero had Kdiamond.gif, Kclub.gif (one pair, Kings).

Outcome: UTG won $438

Låg lite historia bakom, trebetade honom tre händer i rad, första var en bluff, han syna jag contbeta han vek. Andra hade jag JJ på BTN och blev 4betad av en tight snubbe så vek, handen efter får jag KK och trebetar honom igen :D. Förstår hans flopraise, men hans syn? har han ens potodds?

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($642.90)

Hero (MP) ($230.95)

Button ($56.50)

SB ($148.25)

BB ($219.80)

Preflop: Hero is MP with Kheart.gif, Qspade.gif

1 fold, Hero bets $6, Button calls $6, SB calls $5, BB calls $4

Flop: ($24) 7diamond.gif, Kspade.gif, 4diamond.gif(4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $16, 2 folds, BB calls $16

Turn: ($56) 5spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $35, BB calls $35

River: ($126) 3heart.gif(2 players)

BB bets $162.80 (All-In), Hero calls $162.80

Total pot: $451.60

Results:

BB had 6diamond.gif, 4heart.gif (straight, seven high).

Hero had Kheart.gif, Qspade.gif (one pair, Kings).

Outcome: BB won $448.60

Sen var det mycket såna här händer, gjorde massa herosyner och halvkassa bluffar. Visserligen funkade 8/10 bluffar men gjorde en som jag minns där jag tappade ett helt bi. Sen shoveade jag 74s pre för fullt inköp och han hade QQ, vet inte vad jag höll på med stundtals hade helt enkelt inte samma tålamod som jag brukar ha... slutade iallafall plus ungefär 100$ så är nöjd ändå. Nya tag imorgon!

Postad

En annan rolig sak var att jag och en polare satt och viskade så stirrade jag på en brud samtidigt (7/10), hon gick upp för trappen först smålog hon sen märkte hon att jag fortsatte kolla och började småle sen såg hon hur min kompis viskade så då gjorde hon nån superbitchmin och höjde ögonbrynet samtidigt som hon vickade asset framåt. "ok"? sen fortsatte hon gå och plötsligt ser jag henne ställa sig och strippdansa med röven mot mig HAHAHAH WTF? sen slog hon sig på röven och kollade mot oss och gick iväg. Seriöst?

Jag var inte där men med ledning av din text kan jag inte förstå hur det skulle kunna tolkas som ngt annat än ta mig omgående. Känns som hon gått och suktat hela kvällen och sen avslutar du med att dissa henne under den sista desperata attaken. Känns lite kallt.

Postad
3beta större imo

Standardraisen är 6$, 3betar alltid till 20$ i detta fall höjde han upp 8$ 3 gånger i rad får upp KK ingen idè att 3beta större, vill ju att han ska syna och träffa floppen och få in det...

Haha Danka ja vet inte vad hon ville men om hon verkligen är intresserad borde hon prova komma fram och prata och inte göra massa strippmoves som får henne att verka luderaktig :roll: .

Postad

Rätt höga om man grindar NL100 neråt, lägsta är väl NL100 sen vissa ställen har bara inköp 50-250$ och blinds 2/5 typ. Men det är så mkt fisk så det spelar ingen roll egentligen... ja tjänade väl totalt ca 40-50k SEK på bara live och då spelade jag inte så jätte mycket utan hade massa tid över till fest och annat :).

AU dollar har gått upp om jag inte minns rätt, ligger väl lite över 6 nu... men om du är vinnande på NL50-NL100 på nätet är du garanterat vinnande på live, bara du har tålamodet :). Live och nätspel är två skilda saker imo, men man lär sig bli duktig live snabbare om man är bra på nätet...

Postad

Det är kul att spela nu...

springerbra.jpg

Showdownwinnings är ändå det jag vinner mest på...

Grafen på den sjuka sessionen (spelade innan på samma dag därför jag plussade totalt 19BI, ~16 på denna session):

sick.jpg

Rätt kul att jämföra :). Har sprungit sjukt kasst på sistonde, inte direkt roligt har väl resulterat i en och två sämre bluffar dessutom där jag bara varit frustrerad. AKs vs AA, AK vs AA, QQ vs KK, KK vs AA osv hade en AA vs KK men resten är jag på fel sida... sen när jag har överpar så setminar dem och träffar osv osv ja det är äckligt nu helt enkelt. Men man kan inte alltid vinna, har ändå klarat mig undan hyfsat bra ligger dock breakeven/minback över ca 5k händer vilket är sjukt segt.

Ända sen utgången känns det som jag har tappat mitt spel, men samtidigt är det måndag/tisdag väldigt grindigt och jag springer sjukt kasst så det är väl inte så mkt att göra utan bara bita ihop...

Fick ett erbjudande nyss om att åka till visby och ska bo i en polares stuga, tackade såklart ja så blir visby på fredag! :).

Kommer hem måndag då blir det att ta upp kampen mot fisken igen... ligger fortfarande riktigt bra till för månaden och förmodligen blir det en rekordmånad om bara rättvisan kommer tillbaka. Blir lite lir nu, hörs sen.

Postad

Orkar inte, tappade ytterligare 3 inköp, motriggad... ingen idè att whina men har en teori.

Ända sen jag började med mobila bredbandet har det gått åt helvete, tror seriöst mitt nya ip har en rigg på sig... händerna är sjuka, en vanlig reg hade varit gul nu och satt in nya pengar och just det ongame vill. Blir att gå tillbaka till routern imorgon/ikväll och prova lyckan för som det är nu går det inte vinna. Alla händer jag förlorar är "standard" men vafan ska jag göra? nita ner mig som fan? förlorar ju värde då... lika bra att bita ihop och köra...

Postad

Hahaha IPriggen ftw, kopplar in router och BAM 1k$ upp 8-) .

Började rätt kul dock, KK vs AA men fick en AA vs KK lite senare så jämnade ut sig. Spelade mkt stabilare än normalt, köpt en ny mus dessutom och det kändes bra helt enkelt. Tror jag fortsätter spela med routern och avvaktar det mobila för ett tag...

Riktigt sugen på att lira nu, kändes sjukt stabilt i slutet började halvdant dock men i mitten fick jag finally en RUSH. Sjukt hur badrun jag varit men verkar inte ha varit den enda som har fått lida utan verkar som många bättre regs har fått smaka på variansen senaste dagarna.

Men nu kommer återkomsten! lir imorn sova nu gn.

Postad
Rätt höga om man grindar NL100 neråt, lägsta är väl NL100 sen vissa ställen har bara inköp 50-250$ och blinds 2/5 typ. Men det är så mkt fisk så det spelar ingen roll egentligen... ja tjänade väl totalt ca 40-50k SEK på bara live och då spelade jag inte så jätte mycket utan hade massa tid över till fest och annat :).

AU dollar har gått upp om jag inte minns rätt, ligger väl lite över 6 nu... men om du är vinnande på NL50-NL100 på nätet är du garanterat vinnande på live, bara du har tålamodet :). Live och nätspel är två skilda saker imo, men man lär sig bli duktig live snabbare om man är bra på nätet...

Alright kan tro de :P. men lirade du nått online då eller? tänkte på internet uppkopplingen.

Postad

Haha det lät lite dumt :), menar att jag har varit badrun senaste dagarna vann 10K$ väldigt fort men senaste 6k händerna har jag backat lite på så känns segt.

Visst finns ju dem som har ännu värre helt klart, kan inte ens kalla det jag har för downswing men med tanke på hur händerna sett ut så är det väldigt lätt att hamna i en downswing om man inte har bra disciplin/spel. Fast igår ljusnade till igen och hoppas det håller i sig...

Ja internet i Australien är inga problem, enda nackdelen är ju "download limits" så man kan bara tanka begränsat så om du behöver filmer lägg över allt nu så du har där nere. Hastigheten är väl segare än i Sverige men funkar att spela poker utan problem.

Postad

Ja internet i Australien är inga problem, enda nackdelen är ju "download limits" så man kan bara tanka begränsat så om du behöver filmer lägg över allt nu så du har där nere. Hastigheten är väl segare än i Sverige men funkar att spela poker utan problem.

Alright, är det ett mobiltbredband eller hur funkar de, ingen bindning`? :roll:

Postad

Kokar just nu, inte varit så här förbannad på riktigt länge... började med bråk med min bror och sen sätter jag mig vid pokerbordet och tror allt är frid och fröjd. 1000$ under EV, utdragen varje pott i princip idioter shovear any2 och träffar runner runner färg osv orkar inte whina. Nog om det.

Däremot ett annat viktigt ämne, kan lika gärna ta det nu när jag kokar och är arg som aldrig förr :). Tänkte sluta med dagboken, känner inte att det ger mig mycket längre mer än att ha som ett whineplank. Men spelmässigt känner jag mig tillräckligt bra, har lärt mig en hel del genom att skriva dagbok har gått från att vara en semifisk till att vara en av toppspelarna på low/midstakes vilket såklart känns bra. Tänkte fortsätta skriva tills månadsslutet och posta braggraf men nu när det ändå går rätt segt så är det skitsamma, tror denna månad kommer landa på nånstans runt 100k-150k sek ändå (rb inkl) och det är såklart riktigt bra för mina stakes.

Kommer satsa på NL400 snart, ser ljust på det och hoppas att det kommer gå bra men det kommer också bli större pengar och anonymiteten har mer värde. Vill tacka alla som har följt dagboken och postat inlägg, kommer fortfarande stanna på forumet och posta i andras dagböcker men det blir inga mer inlägg i min egna dagbok tyvärr.

Om nån har frågor så kan ni ta det i pm, vem vet, i framtiden kanske jag börjar skriva igen men det lär dröja ett tag. Just nu känner jag iallafall att det skulle kännas bäst att ta en paus från skrivandet och bara spela och kliva i nivåer. Önskar alla som följt db:n GL, om jag kan så kan ni. Tack för allt =).