Starfitter Postad 14 Juni , 2009 Rapport Postad 14 Juni , 2009 ja håll dig till nl100 på boss så ska jag in och kriga lite mot dig Citera
Elitloppet Postad 14 Juni , 2009 Rapport Postad 14 Juni , 2009 EV-grafer är sjukt överskattade. Citera
sTARVIN89 Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2009 ja håll dig till nl100 på boss så ska jag in och kriga lite mot dig haha glgl , har du outat ditt nick? EV-grafer är sjukt överskattade. Agreed, syftade på mucked hands i HH när jag menade att jag använder mig av det ofta. EV-grafen kan vara så missvisande, säg att man har AA vs KK och 4betar pre en snubbe synar flop Kxx sen allin och plötsligt ligger man på samma EV linje fast i själva verket är det ju en badbeat. Eller ta t.ex. AA vs 22 han setminar 20bb pre osv. Finns såklart massa fler lägen men visst EV grafen är ett bra instrument att whina med iallafall . Citera
DrClemetnz Postad 14 Juni , 2009 Rapport Postad 14 Juni , 2009 men visst EV grafen är ett bra instrument att whina med iallafall . Grymt bra. Kan man alltid ta till när man backar Citera
sTARVIN89 Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2009 , va riktigt nära på att EV whina om denna session men eftersom jag i slutet hittade plusset på 115 euro så minskar jag whinet. Men klart, ligger 5 bi under EV över 3000 händer... fast boss EV är lite missvisande men ändå. Kändes helt ok idag också, svängde mkt pga badrun men har inlett boss med 3 raka plusdagar vilket är skönt. Inga monsterdagar ännu men det kommer väl snart antar jag. Graf: Lite NL50 i början av grafen där jag sprang bra, sen rushar jag NL100 innan det swingar som fan. Men tror det släpper snart, två rätt stora badbeats som påverkat. Skönt för självförtroendet att inleda stabilt iallafall med tanke på min stora NL200 backdag. Låg fortfarande plus på ongames NL200 så hade verkligen sett fram emot att fortsätta lira men äckelklientfittcp... nåja, börjar gilla boss mer och mer men lite synd att det är dålig action högre upp och att det går mkt segare att multitabla. Funderar på att om jag tar ett år ledigt, göra högskoleprovet och få 1.8-2.0 och sen gå handels eventuellt. Chansen att jag får 1.8+ på högskoleprovet just nu är mkt mkt liten, dock tänkte jag gå nån kurs, kanske köpa en bok och nöta på ord frågor osv sen tror jag faktiskt det är möjligt att få bra på provet. Att det inte går att plugga till tror jag är feting bullshit. En kompis på msn sa dock att handels är galet med plugg, kan jag tänka mig men det är ju fet status att gå där också, gillar dessutom ekonomi. Nån som har erfarenheter om handels eller högskoleprovet för den delen? hur svårt kan det vara? (har aldrig gjort provet innan). Nåja, tänkte lira nu på natten men avviker nog och kör imorgon istället, ska bli kul att se hur motståndet är en random måndag kl 15. Nej nu blir det slösurfa sen sova, later. Citera
Danka Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Jag har gjort högskoleprovet och jag tror inte det är rätt metod att försöka pressa in kunskap. Man brukar oftast få bättre och bättre ju fler gånger man skriver det så ladda hem en lunta från nätet och testa skriva igenom dem. Det viktigaste är att kunna leverera under stress och svara samt skumläsa snabbt. Ang Handels är det väl en fin merit och öppnar dörrar men det är nog risk att det är mindre studentliv och svårare att hitta vänner än övriga ställen då det oftast finns färdiga konstelllationer. Tror även att det är överskattat att det står handels på pappret, fördelen skulle isf vara att du får kontakter via umgänge. Citera
Starfitter Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Hur nit är du sir? Måååste ju få upp en manlig redline snart? Citera
sTARVIN89 Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2009 Jag har gjort högskoleprovet och jag tror inte det är rätt metod att försöka pressa in kunskap. Man brukar oftast få bättre och bättre ju fler gånger man skriver det så ladda hem en lunta från nätet och testa skriva igenom dem. Det viktigaste är att kunna leverera under stress och svara samt skumläsa snabbt. Ang Handels är det väl en fin merit och öppnar dörrar men det är nog risk att det är mindre studentliv och svårare att hitta vänner än övriga ställen då det oftast finns färdiga konstelllationer. Tror även att det är överskattat att det står handels på pappret, fördelen skulle isf vara att du får kontakter via umgänge. Hur nit är du sir? Måååste ju få upp en manlig redline snart? Ja jag tänkte skriva provet både på hösten och våren, tror jag kommer få kanske 1.6 på hösten och hoppas på 1.8+ på våren. Ska nog köpa ett dokument med alla gamla prov (kostar typ 120 sek), eller ladda ner gratis men då måste jag ha skrivare+att det blir lite rörigt. Sen efter att ha gjort alla gamla prov, testat ta tid osv samt plugga på hpguiden.se (köper nog medlemskap) så lär jag vara hyfsat förberedd inför höstens. Failar jag höstens helt så ska jag nog fundera lite, men tror som du säger Danka att det viktigaste är stressen och att inte vara nervös. Vad menar du med konstellationer på handels? Ja jag tror också det är en aning överskattat nu men dem flesta som pluggar där är ju drivna och som pokerspelare så har man ju pengar att satsa på projekt osv så man skulle kunna göra nått kul . Starfitter haha, ja är semi-nit men det är nice. Nit is the shit? Citera
Danka Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Jo precis, det är egentligen väldigt enkla prov det är tidsaspekten som är jobbig. Menade att det finns färdiga umgängen redan som umgåtts länge och som kan vara ganska dryga. Har kompisar som har gått som absolut inte trivdes och som flyttade till annat universitet ist. tÖvriga platser däremot är det nollningar och mkt större gemenskapskänsla. Citera
sTARVIN89 Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2009 Aha förstår nu vad du menar, umgängeskänslan är ändå viktig om man ska ha motivation att plugga. Ska nog fundera på det där med handels, finns ju alltid KTH och får jag bra på HP kan jag ta industriell ekonomi . Kan ju börja med att göra bra ifrån mig på högskoleprovet... Dagens pokersession var rätt sjuk dock, tror jag hade rekord i antalet riverbadbeats under samma session. Fick dock springa bra mot Starfitter på forumet som räddade sessionen. Graf: Fick set vs AQ, vann AK vs JJ flip och nått mer i slutet, rätt skönt att avsluta på plus efter största riggsessionen på boss. Ska lira ikväll också, känns bra nu men ett tag började jag fundera på om det var möjligt att vinna, varje gång jag gjorde en stor bluff hade fi set eller nuts. Ett exempel, vad tycks om min linje generellt? fi är 19/9/3 dvs passiv och satte honom på 99-JJ liknande hand: Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com UTG: $98.80 CO: $304.61 BTN: $109.00 SB: $136.60 Hero (BB): $165.15 Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with T:heart: A:heart: 1 fold, CO raises to $3, BTN calls $3, 1 fold, Hero raises to $13, CO calls $10, 1 fold Flop: ($29.50) 8:diamond: 4:diamond: 8:heart: (2 players) Hero bets $21.00, CO calls $21 Turn: ($71.50) 7:club: (2 players) Hero checks, CO bets $45.00, Hero raises to $131.15, CO calls $86.15 River: ($333.80) 5:spade: (2 players) Final Pot: $333.80 CO shows 8:club: 8:spade: Hero shows T:heart: A:heart: CO wins $330.80 (Rake: $3.00) Var dock riktigt nära att vika turn, var 50/50, det som avgjorde var att han hade 8 i AF på turn . Fi är fisk, lite aggresivt spelat men sätter honom på exakt den handen han har och om han har träffat brädan så har jag fortfarande outs. Borde nog flatsynat flop och shoveraisat turn, fast tror han synar ändå... Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com CO: $99.75 Hero (BTN): $90.50 SB: $177.57 BB: $132.48 UTG: $116.58 Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K:heart: A:spade: UTG raises to $2, CO calls $2, Hero raises to $12, 2 folds, UTG calls $10, CO calls $10 Flop: ($37.50) 3:club: T:heart: 4:club: (3 players) UTG bets $8.00, CO folds, Hero raises to $32, UTG calls $24 Turn: ($101.50) 6:spade: (2 players) UTG bets $72.58, Hero calls $46.50 all in River: ($194.50) J:club: (2 players - 1 is all in) Final Pot: $194.50 UTG shows 8:club: K:club: UTG wins $191.50 (Rake: $3.00) Sen kan jag väl avsluta med min AA vs starfitter, satte honom på ett drag så väljer att syna och om turn inte kommer en spader hade jag shoveat, nu får jag ju nuts på turn så kan lika gärna låta honom bomba . Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com SB: $70.00 BB: $110.24 UTG: $137.05 Hero (CO): $138.15 BTN: $122.70 Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A:club: A:spade: 1 fold, Hero raises to $3.50, 2 folds, BB calls $2.50 Flop: ($7.50) 5:diamond: K:spade: 9:spade: (2 players) BB checks, Hero bets $5.00, BB raises to $15.50, Hero calls $10.50 Turn: ($38.50) A:heart: (2 players) BB bets $26.50, Hero calls $26.50 River: ($91.50) 4:diamond: (2 players) BB bets $64.74, Hero calls $64.74 Final Pot: $220.98 BB shows J:spade: A:diamond: Hero shows A:club: A:spade: Hero wins $217.98 (Rake: $3.00) Nåja, mer spel ikväll så får vi se hur det går . Citera
Starfitter Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Sen kan jag väl avsluta med min AA vs starfitter, satte honom på ett drag så väljer att syna och om turn inte kommer en spader hade jag shoveat, nu får jag ju nuts på turn så kan lika gärna låta honom bomba . Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com SB: $70.00 BB: $110.24 UTG: $137.05 Hero (CO): $138.15 BTN: $122.70 Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A:club: A:spade: 1 fold, Hero raises to $3.50, 2 folds, BB calls $2.50 Flop: ($7.50) 5:diamond: K:spade: 9:spade: (2 players) BB checks, Hero bets $5.00, BB raises to $15.50, Hero calls $10.50 Turn: ($38.50) A:heart: (2 players) BB bets $26.50, Hero calls $26.50 River: ($91.50) 4:diamond: (2 players) BB bets $64.74, Hero calls $64.74 Final Pot: $220.98 BB shows J:spade: A:diamond: Hero shows A:club: A:spade: Hero wins $217.98 (Rake: $3.00) Nåja, mer spel ikväll så får vi se hur det går . Sluta ta mina pengar!!!! Citera
sTARVIN89 Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Backade 350 euro nyss, boss är värre än ongame. Trodde ongame var fiskigt men då har jag inte spelat på boss. Det roliga är att mitt konto är riggat atm, kommer vinna i längden men frågan är när. Är för arg för att lägga upp whineHHs, var back 500, vänder till breakeven sen kommer 3 raka badbeats, 3betad med 45 flatsynar med JJ, flop 445... my bad. Lite senare JJ igen flatsynar samma idiot floppar nuts. Lite senare, floppar stege idioten har Ah turn h river h han får bdflush fullt bi på flop hade han 9 high gutshot str8. Osv, jaja ska spela imorgon för trött och arg nu, jävla fiskar. Kommer tömma dem imorgon ggwpglgonatt snälla sluta rigga mig hornätverk. Aldrig haft så dåligt showdownwinnings över 10k händer som jag har nu, ligger kanske 200 euro upp i showdown och be i nonshowdown, det är inte standard för mig... Whine done . Citera
sTARVIN89 Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 wat No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com Button ($179.07) SB ($100.70) Hero (BB) ($95.40) UTG ($77.90) MP ($103.89) Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, Q:spade: 1 fold, MP calls $1, 2 folds, Hero checks Flop: ($2.50) 6:club:, 7:spade:, 2:spade: (2 players) Hero bets $2, MP calls $2 Turn: ($6.50) Q:heart: (2 players) Hero bets $5, MP raises $10, Hero raises $15, MP calls $10 River: ($46.50) 10:diamond: (2 players) Hero bets $23.25, MP raises $46.50, Hero calls $23.25 Total pot: $139.50 Results: Hero had 7:diamond:, Q:spade: (two pair, Queens and sevens). MP had Q:club:, 10:heart: (two pair, Queens and tens). Outcome: MP won $136.50 Borde väl raisat mer på turn men fi var fisk, han gjorde en till likadan hand mot mig men då fick han runner runner stege mot floppat tvåpar och han synade med inget på floppen... checkraisade dessutom. Kolla igenom HH:s igår, spelade väl själv inte optimalt i alla lägen att jag inte 4betade JJ mot 45 får jag väl skylla mig själv sen att han sprang sjukt bra är en annan sak. Va massa mer sjuka händer bara köra på antar jag, har inte vant mig 100% vid klienten ännu därför mina betsizes kan va lite cp stör mig på att när man betar 3/4 pott ex så kanske betsizen blir 5.28 och jag gillar exakta bets typ 5.5 eller 5 så måste alltid sitta och pilla och då kan det bli fel ibland. Men ska nog börja strunta i det och bara betta ut. Citera
sTARVIN89 Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Tog igen det jag torskade igår, upp 350 euro idag, låg 550 upp men fick 2 badbeats i slutet. Aldrig sett så mycket åsnor som på boss NL100, sjukt värde imo. Vet att boss EV är fuckad men ligger 1200 euro under EV, skulle kanske betyda 600 i vanliga fall. Fortsätter springa trögt men spelade riktigt bra idag och hade faktiskt ovanligt få "äckelhänder" och därav plusset. Sjukt små marginaler i poker, AK vs AQ river Q 99 vs 88 turn 8 AI pre i båda. Hade jag vunnit båda dem hade jag slutat 750 euro upp, men thats poker. Börjar komma in i det nu iallafall, vänjer mig mer och mer med klienten men mitt whinande är kvar , lär försvinna snart dock. Fint väder idag också spelade tennis och helt slut i kroppen, ska bli skönt med sömn... spel imorn gn. Citera
sTARVIN89 Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2009 Galet? No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($93) MP ($75.40) Hero (Button) ($183.55) SB ($99.50) BB ($116.65) Preflop: Hero is Button with 7, 9 UTG bets $4, 1 fold, Hero calls $4, SB calls $3.50, BB calls $3 Flop: ($16) K, 8, 4(4 players) SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks Turn: ($16) 6(4 players) SB bets $12, 2 folds, Hero calls $12 River: ($40) 9(2 players) SB bets $20, Hero raises $167.55 (All-In), 1 fold Total pot: $80 Fick dra ut i två allin potter denna session, QQ vs AA fick fyrtal i Q och sen 64s vs KK floppar stege . Båda AI pre, han hade 3betat konstant så fyrbeta och han shovear, tänkte att om han har AK/AQ/AJ whatever så har jag hyfsade odds så skeppade... midsommar (idag) så sömn nu. Gn. Citera
Starfitter Postad 19 Juni , 2009 Rapport Postad 19 Juni , 2009 riktigt galet imo. brrrrrr Varför spelar du bättre mot mig? Då har du ju alltid nutz? Ne men imo: vik pre, turn syn är okej men vill du bluffa tycker jag nästan du hellre gör det på turn än river. Som spelat tycker vet jag inte hur mkt jag gillar bluffen, din range med den linjen kommer ju vara bögigt polariserad. Citera
John_teh_Donk Postad 19 Juni , 2009 Rapport Postad 19 Juni , 2009 Sista HHn känns ju lite svettig, men du har nog bra fold eq iaf lol. Var fi reg eller fisk? Om du planerat att få in pengarna är det väl bäst på turn mot en fisk, då du har en hel del outs med risk för att han tänker "skitsamma" och synar med KQ, eller blir rädd och foldar. Han sätter dig nog knappast på ett drag hur som helst. Är fi reg är det nog bättre att pusha rivern. Tror han skulle misstänka drag på turn, men kanske tänker färg eller set på river. Dock antar jag att pushen inte var planerad? Citera
sTARVIN89 Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2009 Va trött igår på sessionen har datorn hos en polare och hade spelat fotboll innan. Gjorde en del misstag men gick i princip plus 20 euro och det pga min 64s vs KK suckout som hände precis innan jag stängde av. Hahah timeing is the shiet star , rätt standard att syna pre på BTN väl? nä gillade inte bluffen heller helt men kände att "om jag vill ta ner potten här måste jag shovea". Timebankade och stekte innan jag tryckte in han instafolda, fi var 18/14/8% 3bet reg. Haha lustigt att du säger "det var väl inte meningen att bluffa där" John för det va det faktiskt inte. Fi var semireg, inte sett honom förut men statsen+spelet att tala så var han regular, iallafall kompetent mot en fisk hade jag aldrig gjort det här spelet . Min linje skriker ju färg/stege eller helt tom, set kan jag aldrig spela såhär på den brädan. Jaja midsommar nu, lite sol också vilket är nice. Ska fixa middag sen fest ikväll förmodligen... later. Citera
sTARVIN89 Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2009 Btw, för att göra det lite roligare tänkte jag göra ett projekt. Får inte ut mina pengar från ongame atm då det krånglar men satte in 1000 euro på boss. Ska försöka bygga dessa 1000 euro så jag kan grinda NL200: Start 1000 euro Nu 1406 euro (cashat ut 150 euro). Rakebacken trillar in den 1:a varje månad också så med den kommer rullen få ett fint tillskott. Mitt mål är väl att ha minst 10000 euro efter sommarlovet, gogo. Citera
Teh_MoUsE Postad 19 Juni , 2009 Rapport Postad 19 Juni , 2009 Tycker handen är bra spelad. Lite tråkigt om han har färgen själv bara Angående 10000 euro efter sommarlovet så är inte sådana mål bra. Men du kanske klarar av att ha pengamål? vad vet jag. gl anyway Citera
CarlDenStore Postad 19 Juni , 2009 Rapport Postad 19 Juni , 2009 Kan bara instämma med föregående talare alltså. Av egen erfarenhet Arvin så kan jag säga att det är dumt att sätta upp ett sånt där mål eftersom det sätter genast en omedveten press på dig medan du spelar. Det gör att om du åker på otur så kommer det förmodligen göra mer ont nu när du satt upp målet än om du inte haft något mål eftersom för varje oturspott som kommer så vet du att du hamnade längre bort ifrån målet, det leder till tilt lättare. Känns som att det blir tårta på tårta. Vissa kanske sporras av såna där mål men får du en uppförsbacke så väntas det bara väldigt mycket besvikelse. Låt säga att du skulle ha €8,600 efter sommarn och målet var €10,000, då kommer det ändå ligga en liten besvikelse där i bakgrunden iallafall, trots prestation att bygga upp till €8,6k. Och om du når €10k så kommer du inte vara nå mycket gladare för det för ett nytt mål kommer sättas upp direkt och det blir bara en enda ond cirkel, uppförsbacke, kämpa kämpa, press press hela tiden. Det funkar inte, man blir tokig till slut. Du kommer aldrig kunna luta dig tillbaks i soffan med drinken i handen och bara kunna njuta av vinsterna utan det kommer alltid vara en ständig jakt. Så mitt råd Arvin är, lira på och ha inte så höga krav. Ta förlusterna med ro, likaså vinsterna och lägg undan det där whinet som jag sett att du har tendens till:) Dags att ta det professionella steget nu. Lycka till, Carl Citera
sTARVIN89 Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Ty musen, nä var lite orolig men han skulle betat flop typ alltid med ruterfd så var värt att ta risken . Hahaha seriösa Carl , nej asså jag har satt upp liknande mål förut och då gick det åt helvete så vet att det är sjukt korkat. Gjorde det bara för att kanske trissa DBn lite då jag knappt spelar något nu. Men glöm det, även om jag inte klarar 10k euro är jag inte missnöjd då jag har en del pengar på banken/börsen så om jag vinner 5k eller 10k euro är det inte hela världen för mig. Men stressaspekten är ju fortfarande kvar, så vi glömmer det där helt och bara grindar vidare . Ska lägga av med whinet dessutom, time to go pro! Midsommar igår, sjukt lyckat var hos en kompis på middag sen gick vi ut på hemmafest och det var riktigt bra. Spårade dock en hel del och jag kan dricka nonstop i princip när jag kommer igång... träffade dock en fin brud och om inte brudar gick i grupp hade hon varit min. Satt och snackade 1on1 men sen kommer hennes polare som vill dra (hade redan fixat skjuts) när jag har halva inne och dem bodde en bit därifrån... ggwp nexttime maybe. Midsommardagen också sjukt lyckat har spelat tennis i 6 timmar och börjar bli riktigt bra nu, snart tävlingsform imo mina topspins+serves är inte att leka med . Hade jag börjat på tennis när jag var 5 hade jag nog varit en supertalang i dagsläget... nog om det hände en sick grej där, dagens snorungar är sjuka. Ett gäng drack typ folköl eller nått och efter ett tag märkte man att dem började bli fulla och helt plötsligt när jag ska serva hör jag hur det dunkar i bakgrunden. Kollar dit och ser en snorunge slå och dunka knytnävsslag på spelarbåset (fotbollsplan bredvid), WTF? Han tror han är nån superfighter och vi skriker att han ska ge fan. Dem slutar och vi spelar vidare men efter ett tag hör man hur dem skriker och han börjar slå igen och sen kommer en annan kille och kickar på glaset så det spricker, vi funderade på att ringa polis för skadegörelse men avvaktade och bad dem hålla käften och dem blev lite irreterade men eftersom dem va 12-16 år gammla och vi 19-21 så lugnade dem sig, dock ett avstånd på 100m vilket gjorde att dem inte brydde sig mkt. Det fortsätter och nu började det spåra, dem började bråka med varandra och ena killen tar upp en stol och kastar, vi slutar spela och börjar såklart stirra vad som händer och helt plötsligt ser man 3 snorungar kasta stolar/bord, krossa rutor osv. Han tar upp en stol och kastar rakt in i rutan på klubbhuset!? sjuk syn såg ut som när polisen gör razzia i filmer, fast snorungar som vandaliserar. Jag drack rätt mkt på midsommar och var semibakis men hade lite alkohol i blodet och blir lätt kaxig då även om jag inte slåss men bad min polare ringa polisen och sen slutade jag spela och går mot dem och skriker "va fan håller ni på med?" Avståndet är ungefär 50m så han som slog mot spelarbåset vänder sig mot mig och skriker "1on1 nu, 1on1" jag småler och säger ingenting. Vad vinner han på att fightas med mig 1on1? dagens snorungar verkar ju tro fighting är allt... Han går mot mig och jag börjar gå mot honom, hans kompisar fick panik och sprang och höll fast honom och han typ stretar emot och sparkar i luften, jag höll mig på avstånd då dem var ett gäng på 10 snorungar och man vet ju inte vad dem kan hitta på... Tur några av dem hade vett i huvudet iallafall men det slutar med att jag ber dem "ta det lugnt eftersom vi spelar" och dem backade tillslut. Påväg ut ur planområdet så tar "1on1kid" upp en tegelsten och kastar den i omklädningsrumsfönstret så det spricker, sen krossade han även det större fönstret och min polare skrek "eyyy" så dem hör. Han vänder sig emot oss och nu fick han typ dampryck och springer emot oss, sen ramlar han (LOL) på planen för han antingen var för full eller bara allmänt klumpig men sen kommer hans polare och dem gick ut ur grinden. Sen ser man honom stå och slå och sparka på grinden och skrika men jag var skiträdd för att dem skulle röra BILEN. Nuddar dem bilen är det instakill på honom så sprang dit och försökte uppehålla dem tills polisen kom men alla utom "1on1kid" och två andra hade flytt då dem insett skadan dem orsakat. Hans kompisar försöker lugna ner honom och efter massa tjafs så tänkte de nog inte ens på att vandalisera bilarna så det slutade med att de drog och polisen kom 5 minuter senare. Vi sa vittnesuppgifter till Polisen som ringde en kvart senare och hade hittat en kille som "stämde in på våra uppgifter" så vi fick vittna och det var honom for sure, imponerad av polisens arbete och hoppas snorungarna får feta skadestånd men det kommer inte hända. En komisk sak var att polisen kallade dem för snorungar . "Det är lite synd att dessa "snorungar" kommer få sos(socialen)". Tror dem vandaliserade för minst 20000 SEK och dessa pengar kommer drabba klubbmedlemmar och andra inblandade i föreningen vilket är sjukt onödigt. Vi fortsatte lira tennis och efter ett tag kom det dit massa föräldrar osv jaja saker som detta händer väl dagligen runt om i landet men jag undrar vart dagens ungdom är påväg, antingen sitter dem vid datorn och nördar eller så är dem skitkaxiga och tror dem kan slå ner vem som helst. Första gången man ringer 112 dessutom , "1on1 nu, 1on1" hahaha sjuk dag helt enkelt... nu sova . Citera
Starfitter Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 fedt med lite händelser i vardagen iaf!!! Är inte heller mycket för att slåss men när man har lite alkohol i blodet kan jag nästan aldrig motstå att levla personer som tror att dom är så jävla hårda/coola (1on1 killen). Har av erfarenhet lärt mig att en lätt klapp på huvudet med öppen hand och "lugn nu lilla gubben" är bland de nötigaste man kan göra när någon är sådär hård och aggresiv edit, måste lära mig spela tennis! Citera
Recommended Posts