sTARVIN89 Postad 8 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2009 Ty, dock besviken på mig själv. Varit seg/trött hela dagen i princip och efter träningen var jag helt slut. Hade inte tränat nått på en vecka och bara krökat i princip så var rätt körd. Tänkte spela nu på kvällen men känner mig seg och lite småskraj sorgligt nog, imorgon kommer jag nog inte heller spela då tisdagar inte är den bästa dagen för mig pokermässigt. Men onsdag kommer jag spela oavsett då det oftast går bra då. Så kör igång onsdag och fram till dess ska jag kanske slaska lite på skoj, kanske sätter in pengar på SvS och lirar lite, tar den sidan så oseriöst av någon anledning. Ska också försöka hitta en bra dygnsrytm så blir att sova lite tidigare idag. Hörs sen. Citera
John_teh_Donk Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Det är ingen svaghet att kunna hoppa över spelandet om man inte kommer spela bra, snarare tvärt om Det skadar nog inte att småslaska lite på skoj heller, för att hålla igång pokerglädjen hehe. Jag känner samma sak ang SvS... har svårt att ta den sidan seriöst. Citera
Starfitter Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Har gjort exakt samma sak och slaskat lite på svs när jag inte orkar spela någon annanstans. Sen kom jag på hur mycket jag hatar att förlora pengar och då sket jag helt enkelt i att göra det. Om du är trött på grinda så tycker jag faktiskt du ska dra igång lite mtts istället, så sjukt mycket softare. Ha på en film samtidigt och bara mysa, kan ju tom bli lite spännande ibland Citera
sTARVIN89 Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 Hehe jag är tydligen inte ensam om att slaska SvS . Men ska nog följa ditt råd Starfitter och dra en turnering eller nått istället då jag kan sitta i TV-soffan och chilla samtidigt som jag har klonkmöjligheter. Känns onödigt att kasta bort SEK till fisk som inte förtjänar det. Dem verkar vara på G med den nya ongameklienten nu och jag väntar med nöje, är dock nöjd med den nuvarande men vet många som inte är det. Har dock spelat på ongame under nästan hela min pokerkarriär, har varit lite på iPoker och provat prima men gillar ongame bäst. Jaja den som väntar får se, hoppas det blir bra iallafall. Uppdaterar om jag drar igång turneringar, ska bara se utbudet. Citera
sTARVIN89 Postad 10 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2009 Märks att jag inte spelat på ett tag... fick in ca 3500 händer och slutar dagen 100$ upp. Detta trots en hel del marginella spel och jag låg lite under EV och åkte på en del skithänder också. Låg dock 500$ upp men tappade två inköp inom 5 minuter, har dock en del att jobba på men ongames NL200 är värre än NL50... Lite HH:s från dagen: Denna precis innan jag la av därav ilskan i texten, idioten är reg vi har haft battles på NL100: Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 4 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com SB: $374.85 Hero (BB): $183.00 CO: $210.90 BTN: $213.70 Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with Q:diamond: Q:spade: 2 folds, SB raises to $7, Hero raises to $22, SB calls $15 Flop: ($44.00) 4:club: 2:heart: 7:diamond: (2 players) SB checks, Hero bets $33.00, SB calls $33 Turn: ($110.00) 3:diamond: (2 players) SB checks, Hero bets $70.00, SB raises to $140, Hero calls $58 all in River: ($366.00) J:heart: (2 players - 1 is all in) Final Pot: $366.00 SB shows 5:diamond: A:diamond: Hero shows Q:diamond: Q:spade: SB wins $364.00 (Rake: $2.00) Detta är väl skälet till att jag går plus just nu, nära att få tilten på turn dock Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com Hero (BB): $361.20 UTG: $421.10 CO: $206.95 BTN: $296.90 SB: $246.00 Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with K:heart: K:diamond: 3 folds, SB raises to $6, Hero raises to $22, SB raises to $56, Hero calls $34 Flop: ($112.00) 6:spade: 3:heart: 5:diamond: (2 players) SB bets $101.00, Hero raises to $305.20, SB calls $89 all in Turn: ($492.00) 8:heart: (2 players - 1 is all in) River: ($492.00) 8:spade: (2 players - 1 is all in) Final Pot: $492.00 Hero shows K:heart: K:diamond: SB shows 4:heart: Q:heart: Hero wins $489.00 (Rake: $3.00) Fanns en hel del fler händer, några intressanta också men är för trött för att posta dem nu. Som sagt, spewade en del och har mkt att jobba med märktes verkligen att jag var ur form när jag spelade. Klarar mig ändå godkänt eftersom motståndet på NL200 är så dåligt... Donerade dock i två större potter men lägger inte upp nu då jag mår dåligt bara av att se handen . Disciplinen måste jag jobba med men det kommer nog om några dagar, hårdgrind framöver! Citera
Chillarn7 Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Vilka anser du vara de jobbigaste på NL200 av det du spelat so far? Citera
sTARVIN89 Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Hmm inga jag noterat speciellt ännu, awessom är rätt bra, sen är det ju massa standard TAGs typ mariamirabel, no_trunks, bl1ndgranny med fler men dessa är rätt lätt att spela mot. Har fiskmarkerat Laxvulva då han är så spewkapabel men tycker han har börjat spela bättre på sistonde och kan va rätt dryg att möta, men har inte spelat så mycket att jag försöker undvika spelare förutsatt att det inte sitter 3-4 tags på samma bord. awessom är väl den enda jag helst inte sitter vid samma bord men det är från NL100 perioden inte mött han mkt på NL200. Citera
sTARVIN89 Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Seriöst, VAD FAN HÄNDER!?!?!?!?? Rekordbackade nyss, finner inga ord jävla horspel. Ligger plus 700$, slutar back 1200$ egentligen bara 6 inköp men rätt tufft ändå. Sättet jag backade på... inte ens värt att disskutera, spelar ikväll och kommer med garanti vinna tillbaka en del. Så sjukt dåliga dem är, typ pinsamt. AllinEV kan ta sig enligt det ligger jag "200$ under EV" LOL!? utdragen i varenda skithand, fick inge kort, 3betad konstant, 4bets bluffar failar. Fittnylle synar mig med nada på flop, runner runner färg osv AHHHHHH jag har supit bort mitt pokertålamod. KOM IGEN FÖRFAN Paus nu spel sen, jävla horfiskar ska dö, sjukt grindertätt idag. Torsdag dock, ska noteras för nu ska fiskar dö. Jävla idioter hela högen. Citera
Gustaf112 Postad 11 Juni , 2009 Rapport Postad 11 Juni , 2009 Seriöst, VAD FAN HÄNDER!?!?!?!?? Rekordbackade nyss, finner inga ord jävla horspel. Ligger plus 700$, slutar back 1200$ egentligen bara 6 inköp men rätt tufft ändå. Sättet jag backade på... inte ens värt att disskutera, spelar ikväll och kommer med garanti vinna tillbaka en del. Så sjukt dåliga dem är, typ pinsamt. AllinEV kan ta sig enligt det ligger jag "200$ under EV" LOL!? utdragen i varenda skithand, fick inge kort, 3betad konstant, 4bets bluffar failar. Fittnylle synar mig med nada på flop, runner runner färg osv AHHHHHH jag har supit bort mitt pokertålamod. KOM IGEN FÖRFAN Paus nu spel sen, jävla horfiskar ska dö, sjukt grindertätt idag. Torsdag dock, ska noteras för nu ska fiskar dö. Jävla idioter hela högen. Hang in there, vi vet alla att det vänder snabbt! Tålamod... Citera
sTARVIN89 Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Önskar det vore så enkelt, helt sjukt. Mitt livs sämsta pokersession och det är så jävla ORÄTTVIST. Enda positiva är väl att jag börjar komma in i spelrytmen, men det är så jobbigt... hade sprungit bra innan så det var väl inte oväntat, men att det ska slå till när jag tagit ett break. Så jävla fittig tajming. Kommer ge imorgon också, råbackar jag då också så cashar jag ut en del av rullen och grindar upp mig på NL100. Detta är sjukt, stora summor jag förlorar nu. Graf över dagen: Klart, man kan se på mina non-showdownwinnings att jag gjorde något fel under början av sessionen och bättrade mitt spel i slutet helt klart. Gjorde många fina spel dessutom men var helt enkelt så setupad idag att det är tråkigt att spela. När jag bluffar får dem runner runner och synar, när jag har set träffar dem deras drag osv. Nä det sög, lite under EV dessutom vilket inte säger ett skit. Förlorade dessutom en rekordpott på 1K$, var en snubbe som hade donerat två BI till mig preflop med AQ vs 98 och JJ vs AJ, sen får jag QQ och vi är båda djupa. Borde kanske hittat fold mot hans 4bet men shoveade och han har AA... Hoppas verkligen att det vänder imorgon, annars får jag det tufft. Vet att jag slår nivån, det är så trist bara, men har ju förlorat 11 inköp på NL100 också, men det händer ju inte ofta men suger hårt när det händer . Tålamod plz, jobba igen imorgon gl hf ggwpbye. Citera
sTARVIN89 Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Sov rätt sent igår, runt 06 för att vara exakt. Brukar inte kunna somna lika lätt när jag har haft en stor backdag och brukar alltid tröstäta... hade lite kebab i kylen som satt fint. Har kollat igenom HH:s, massa standardhänder som inte går att komma undan. Visst hade kunnat spela lite försiktigare för att undvika dessa stora swings men samtidigt så kommer jag inte heller ha en stor vinstdag om jag spelar så försiktigt. Shove JJ pre är väl standard mot en snubbe med 10% 3bet? Tycker jag spelade mycket bättre i slutet av sessionen, fanns några diskutabla händer men det ska jag jobba med. Tror det hade varit smartare av mig att spela NL100 efter breaket för att komma igång och sen hoppa på NL200 men samtidigt är det inte bara mitt spel utan en sjuk varians. Hade nog backat lika mycket på NL100, dock blir det bara 1000$ vilket jag gjort förut och det känns så mycket skönare, men jag lär mig snart att bli immun mot detta i guess. Kommer spela idag, bara sovit 6h nu men ska väl springa/vila lite sen försöka spela bra poker. Kanske ska ta det lite lugnare men vi får se, vet att det ska gå. Citera
sTARVIN89 Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Lite HH:s Denna är rätt lustigt spelad från alla håll, på river är jag rätt säker på att jag inte slår mycket och han med 92 är fisk. Rätt kul att han valueraisar sämsta stegen där... Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com BTN: $215.90 Hero (SB): $325.95 BB: $190.30 UTG: $195.15 CO: $200.00 Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 4:diamond: 4:club: 1 fold, CO raises to $6, 1 fold, Hero calls $5, BB calls $4 Flop: ($18.00) 6:spade: 5:heart: 5:spade: (3 players) Hero checks, BB bets $2.00, CO calls $2, Hero raises to $7, BB calls $5, CO calls $5 Turn: ($39.00) 3:diamond: (3 players) Hero checks, BB bets $20.00, CO calls $20, Hero calls $20 River: ($99.00) 4:heart: (3 players) Hero checks, BB checks, CO bets $74.00, Hero calls $74, BB raises to $157.30, CO raises to $167, Hero raises to $250.30 Final Pot: $590.30 Hero shows 4:diamond: 4:club: CO shows 5:club: 5:diamond: Hero wins $83.30 CO wins $587.30 (Rake: $-80.30) Minbetar flop för jag tror jag leder och vill bygga pott för drag, turn lite mer disskutabelt men BB är storfisk dock gillar jag inte COs flatsyn men synar pga open ended och eventuell kåk. River, what to say, är fortfarande orolig för CO och ser inte mycket jag slår om han skulle beta, checkar för att fisken skulle beta och jag skulle checkraisa honom och dessutom få info av CO. Nu förstör ju fiskhelvetet hela handen för mig men det sammanfattar ju min dag också, det "går ju inte att folda" där. Eller? Denna är sjukt skön, 2outad handen innan och rätt irreterad så shovear bara in det och hoppas på flip: Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com Hero (SB): $60.00 BB: $55.60 UTG: $78.00 CO: $228.65 BTN: $560.35 Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 9:club: 9:heart: UTG raises to $7, CO calls $7, 1 fold, Hero raises to $60, BB calls $53.60 all in, UTG raises to $78, CO raises to $131 Flop: ($271.60) 3:spade: J:club: 5:heart: (4 players - 1 is all in) Turn: ($271.60) 9:spade: (4 players - 1 is all in) River: ($271.60) J:diamond: (4 players - 1 is all in) Final Pot: $271.60 Hero shows 9:club: 9:heart: BB shows A:club: Q:spade: UTG shows T:spade: T:club: CO shows K:heart: K:diamond: Hero wins $232.60 CO wins $36.00 (Rake: $3.00) Blev lite mer än så... , ibland får man dra ut också. Mot sopan som jag torska rekordpotten mot, med denna historian+ JJ vs AJ så kändes det ok vid tillfället att skeppa QQ preflop i en 500bb pott. Eller? , flippar ju som bäst i efterhand... Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com SB: $439.50 BB: $466.75 Hero (UTG): $274.80 CO: $197.00 BTN: $199.90 Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with Q:spade: A:spade: Hero raises to $7, 1 fold, BTN raises to $24, 2 folds, Hero raises to $67, BTN raises to $199.90, Hero raises to $274.80 Flop: ($402.80) 6:club: 2:club: 5:club: (2 players) Turn: ($402.80) Q:heart: (2 players) River: ($402.80) Q:diamond: (2 players) Final Pot: $402.80 Hero shows Q:spade: A:spade: BTN shows 8:spade: 9:spade: Hero wins $399.80 (Rake: $3.00) Har lite HH:s där jag spelar bra också och några analysHHs men det va mest standardsaker som hände under sessionen. Kan väl ta en hand iallafall: Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 4 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com BTN: $435.65 Hero (SB): $277.20 BB: $317.95 CO: $555.10 Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 3:spade: 3:diamond: 1 fold, BTN raises to $6, Hero calls $5, 1 fold Flop: ($14.00) T:heart: 3:heart: 4:spade: (2 players) Hero checks, BTN bets $10.00, Hero raises to $35, BTN calls $25 Turn: ($84.00) K:heart: (2 players) Hero checks, BTN checks River: ($84.00) 2:spade: (2 players) Hero bets $63.00, BTN raises to $144, Hero ? Vad tycker ni om denna, linjen och allt. På turn blev jag lite osäker om jag skulle c/r eller bara få en billig river för att sen valuebetta. Valde det senare, nu raisar han plötsligt river, slår vi något utom en bluff? enkel syn? valueraise allin? fi är 29/23 och 12% 3bet, ganska fiskig men reg. Citera
sTARVIN89 Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Sjukt revansch sugen, loggar in på ongame och vad får jag se? KATASTROF! Nya klienten är helt värdelös imo, finns så mycket att klaga på. Tror ärligt talat jag byter nätverk tills det är fixat, har varit trogen ongame och älskar miniview men nu har dem ju förstört allt. Vi får se, lite synd då jag var astaggad har suttit och kollat HH:s railat spel osv känner mig sjukt laddad och det är fredagkväll. För att inte nämna hur värdet kommer vara . Plzfix. Citera
Chillarn7 Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 Sjukt revansch sugen, loggar in på ongame och vad får jag se? KATASTROF! Nya klienten är helt värdelös imo, finns så mycket att klaga på. Tror ärligt talat jag byter nätverk tills det är fixat, har varit trogen ongame och älskar miniview men nu har dem ju förstört allt. Vi får se, lite synd då jag var astaggad har suttit och kollat HH:s railat spel osv känner mig sjukt laddad och det är fredagkväll. För att inte nämna hur värdet kommer vara . Plzfix. Wat? Är det bara Heypoker då eller? Jag märkte inte ens någon skillnad när jag var inne och lirade på red kings förut? Citera
sTARVIN89 Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Hehe nej redkings hade inte uppdaterat, dem gör det på söndag. Överreagerade nog lite men gillar faktiskt inte den nya klienten... Tror jag ska ta ett break från ongame och testa lite annat tills den nya klienten och allt är helt färdigt, med tanke på backdagen igår är jag lite skärrad och vore skönt med en stor utcashning och lite sommarslask för att glida och sen återigen ta upp grinden när klienten blivit "fullfjädrad". Rätt seg action nu vid borden men fanns en del värde när jag spelade/speccade men det ser sjukt fult ut laggar lite gör det också. Börjar sitta och fundera på hur jag ska göra i framtiden, plugga? ny resa? är sjukt sugen på att dra en grinderresa, asså åka till ett varmt mål och grinda samt chilla och njuta. Australien blev inte alls så mycket grind som jag hade velat men vi bodde ju rätt trångt också, blev mycket hostels och skit också. Om jag reser nästa gång kommer jag förmodligen bosätta mig på samma plats i ett större finare hus, om nån har några förslag på resmål (Thailand förmodligen då jag inte varit där, men gärna förslag på områden i Thai, eller andra resmål för den delen). Om några hade tänkt planera hyra ett större hus och spela mycket poker i höst/vinter och har planer så är jag intresserad, vill spela mycket det här året för att plugga/leva under hösten 2010 och då behöver jag en del pengar. Dessutom kul att bo med pokerspelare så man kan utvecklas i spelet . Får se vilket nätverk jag provar på nu, ska bli kul att bara få slaska lite känner mig helt klart sugen att dra igång monstergrind . Citera
nordkvist Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 Argentina, Guatemala, Costa Rica, Singapore eller Japan kanske vore något. =) Citera
CoffeK Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 Vi kommer dra till miami 3 st från tem ted och hyra hus i october-mars. gillar du sport brudar dricka alkhol grinda så finns de säker en plats över.. hade gott Citera
Chillarn7 Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 Jag/vi har planer på att hyra nåt hus i thai typ okt-april. Har snackat med några här på pf men inte valt hus osv än. Finns jävligt många feta hus dock och verkar finnas rätt stort intresse här på pf att dra en grindresa i vinter också. Lär bli king hursomhelst! Kan snacka mer om det på msn. Citera
sTARVIN89 Postad 13 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2009 Vi kommer dra till miami 3 st från tem ted och hyra hus i october-mars. gillar du sport brudar dricka alkhol grinda så finns de säker en plats över.. hade gott Varit i Miami innan, sjukt nice ställe. Gillade miami beach riktigt hårt, alla är stekare och alla är vältränade i princip. Sjukt nice ställe att glida på, om man har pengar dvs . Dock vet jag inte om det är vad jag tänkt mig, drar jag dit lär det bli som Australien att jag inte grindar så mycket utan kommer snarare att kröka och sen återigen kröka . Fast ska ni bara vara i Miami? vet ni några priser osv? tror man kommer tröttna om man ska va där october-mars, sen hur funkar det med nätpoker i USA? annars riktigt fint ställe. Argentina, Guatemala, Costa Rica, Singapore eller Japan kanske vore något. =) Har några polare som ska till Sydamerika, deras idè lät riktigt soft men tror jag hellre drar dit när det är VM istället för hösten så vill gärna se en annan världsdel så länge . Japan har jag alltid velat dra till, men vet inte om det är så bra grindställe utan mer turistresa i 2 veckor. Jag/vi har planer på att hyra nåt hus i thai typ okt-april. Har snackat med några här på pf men inte valt hus osv än. Finns jävligt många feta hus dock och verkar finnas rätt stort intresse här på pf att dra en grindresa i vinter också. Lär bli king hursomhelst! Kan snacka mer om det på msn. Thailand är väl det som lockar mest då det och sydamerika är enda ställena jag inte varit på i princip. Billigt och varmt, ja det lät riktigt nice, vi får snacka på msn! Vet bara inte hur det funkar med internet i Thailand, det enda som oroar mig. Eftersom nya ongame klienten sög så har jag bytt nätverk för tillfället till dem fixar det, boss media fick det bli och satte in 1k euro och plussade 170 euro, alltid något . NL50 is the shit, rätt stor skillnad på klienterna dock. Spelade 3 timmar och fick in 1500 händer, på ongame hade jag fått in 3000 händer under samma tid. Spelade dessutom 4-5 bord på boss varierande, rätt sick. Inte undra på att folk alltid sa att 100k är sjukt mycket , på ongame är det möjligt, på boss omöjligt haha. Dessutom har man typ 0 sek på sig att tänka, satt visserligen på två turbobord men helt sjukt va fort det gick. Så fort jag drar upp en msn ruta och skriver hej har jag foldat bort mig... men måste vänja mig lite också, kan iof minska borden som fan men då ser jag knappt vad jag gör, funkar väl på NL50 kanske NL100 men kommer bli slaktad på NL200... Jaja, ska lösa det, blir att grinda boss ett tag framöver nu. Citera
Chillarn7 Postad 13 Juni , 2009 Rapport Postad 13 Juni , 2009 Har några polare som ska till Sydamerika, deras idè lät riktigt soft men tror jag hellre drar dit när det är VM istället för hösten så vill gärna se en annan världsdel så länge . Japan har jag alltid velat dra till, men vet inte om det är så bra grindställe utan mer turistresa i 2 veckor. Thailand är väl det som lockar mest då det och sydamerika är enda ställena jag inte varit på i princip. Billigt och varmt, ja det lät riktigt nice, vi får snacka på msn! Vet bara inte hur det funkar med internet i Thailand, det enda som oroar mig. Inte för att vara den som är den men VM går i Sydafrika och inte Sydamerika De flesta hus vi har kollat på har internet där nere. Är väl inte så att man kan sitta och tanka medans man lirar men det bör funka rätt okej. Skulle gå att lösa på något annat sätt också läste jag i thailandstråden men vette fan vad det kostade. Klart du ska med! Kmr bli nötigt! Kan ju dra Japan 2 veckor från thailand också om man vill komma ifrån thai lite. Citera
sTARVIN89 Postad 13 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2009 lol, skyller på tröttheten, trodde seriöst VM gick i Sydamerika för en stund, tror det va för jag satt och kollade på reprisen när ecuador vann 2-0 mot argentina och ordet sydamerika fastnade i hjärnan . Vi låtsas att jag menade ett VM som kommer i framtiden, då drar jag till sydamerika . Senast var väl mexico 1986 om jag inte har missat nått så det lär ju komma ett snart. Sjukt va drag det skulle vara där under VM tider, vill man inte missa. Ah kolla om du får med folk så hakar jag nog säkert, får se hur jag gör med plugget bara inte bestämt mig ännu utan fortfarande i "drömstadiet". Men fetvilla+fetgrind och leva billigt samt må bra är väl målet i höst för mig. Om jag inte pluggar dvs. Citera
Chillarn7 Postad 13 Juni , 2009 Rapport Postad 13 Juni , 2009 Har också sökt plugg men har inte bestämt mig än. Är väl mest påtryckningar i omgivningen (läs: föräldrarna) som tjatar. Känns som att det behövs mer motivation för att man skall kunna plugga seriöst i 3-5 år till. Citera
upandcoming Postad 13 Juni , 2009 Rapport Postad 13 Juni , 2009 antar att det är du som är sTARVIN89 på 2p2. jag skickade ett PM till dig där angående rakeback. Citera
sTARVIN89 Postad 13 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2009 Haha skrev ett snabbt inlägg för att se vilka deals det fanns därute , fick hela mailboxen full... Vet inte vem du va dock, hade säkert minst 20 pm så blev rätt mkt snabbläsning+delete. Tänkte dra igång lite NL100 nu, måste vänja mig med klienten innan jag kliver upp och det känns skönt att grinda lite NL100 i euro/usd då det kan bli rätt mycket pengar ändå. Är lite seg men får se hur det går , uppdaterar sen. Citera
sTARVIN89 Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2009 Avslutade precis lördagsgrinden, inte som ongame när man kan sitta och håva in sjuka summor pga all fisk men det funkade ändå. Spelade lite NL100 och plussa ungefär 250€ så får vara nöjd. Spelade väl allmänt stabilt blev lite trött i slutet dock. Denna är jag missnöjd med: Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com BB: $100.00 Hero (UTG): $118.97 CO: $31.05 BTN: $149.58 SB: $172.23 Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with A:club: Q:spade: Hero raises to $4, CO calls $4, BTN raises to $15, 2 folds, Hero raises to $35, 1 fold, BTN calls $20 Flop: ($75.50) 4:diamond: 4:spade: 7:spade: (2 players) Hero bets $40.00, BTN raises to $114.58, Hero calls $43.97 all in Turn: ($243.44) J:diamond: (2 players - 1 is all in) River: ($243.44) 3:heart: (2 players - 1 is all in) Final Pot: $243.44 BTN shows A:heart: A:spade: BTN wins $240.44 (Rake: $3.00) Äger mig själv i handen, trodde han squeezebluffade men hans flatsyn i pos får mig att undra. Egentligen, vad flatsynar han med 4bet om inte JJ+ och AK/AKs skulle slagit om. Hade dock ingen info på killen och vet att det finns många vekpassiva synfiskar på boss. Men mitt flopbet comittar ju mig själv dessutom mot en shove, ja jag spelade handen katastrofalt helt enkelt. Welcome to boss media sir: Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com BTN: $124.00 Hero (SB): $132.00 BB: $153.55 UTG: $167.88 CO: $101.65 Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 7:heart: 7:diamond: 2 folds, BTN raises to $3, Hero calls $2.50, 1 fold Flop: ($7.00) 7:club: 8:diamond: K:diamond: (2 players) Hero checks, BTN bets $6.00, Hero raises to $17, BTN raises to $64, Hero raises to $129, BTN calls $57 all in Turn: ($249.00) K:spade: (2 players - 1 is all in) River: ($249.00) A:diamond: (2 players - 1 is all in) Final Pot: $249.00 BTN shows A:spade: K:heart: Hero shows 7:heart: 7:diamond: BTN wins $246.00 (Rake: $3.00) EV grafen på boss media kan ju inte stämma då man inte får se mucked hands vilket är väldigt synd imo då jag brukade kolla det rätt ofta . Rätt sjuk skillnad på boss och ongame grindermässigt. Känns som en supergrinder ska spela ongame och mer "finspel" på boss. Har spelat 3k händer under boss och då har jag ändå spelat i snart 7 timmar, på samma tid får jag in 5k händer på ongame. Ändå rätt stor skillnad om man ska se det i långa loppet, 5tablar visserligen boss och 6 tablar ongame med i princip omöjligt att 6tabla boss och samtidigt kunna spela bra poker, kanske beror lite på hur man ställer in klienten också. Riktigt jobbigt att inte kunna ha scrollen jaja ska sluta whina för motståndet på boss är rätt lättspelat so far. Dock bara spelat fredag+lördagkväll så vi får se hur det går i veckan, nu sova gn. Citera
Recommended Posts