Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

63067 händer spelade, närmar mig målet.

Det är något med måndagar, förra måndagen monsterplussade jag 1.3K$, denna 1080$... sick. Låg 5 inköp över EV typ, men EV beror lite på spelstil, ligger dock fortfarande under EV totalt sett men tycker inte jag sög ut så mycket idag utan blev helt enkelt inte utdragen och hade en goodrun i kort under mitten av sessionen.

Hoppas det fortsätter, för förra tisdagen började downswingen så får se hur det går imorgon... gonatt :).

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hmm, tror jag hittat källan till tålamodet. Nätet.

Spelade en session precis, gick bra fram till slutet låg kanske 3 inköp upp sen börjar internet lagga och jag tappar verkligen tålamodet då jag ska beta och det fryser sig i 10 sek. Iallafall sen åker jag på AQ vs AA idioten minraisar pre flop 6Q6 sen är vi båda 300$ djupa så han valuetownar mig till river, tur jag inte slog om allin vilket jag var riktigt nära att göra men visste att han var fisk och oftast när fiskar minraisar har dem nuts.

Sen efter det åker jag på KQ vs AQ på Qxx med FD bräda... sen börjar jag donera pga ilska osv så slutar runt breakeven men kanske lirar mer ikväll får se är ju CL :). Har verkligen inte samma spelsug som tidigare, vill ta en paus och göra lite annat men måste spela två veckor till :). Får stå ut, men har mailat till 3, gått två veckor sen jag beställde nu får dem fan skärpa sig. Stod att produkten inte var i lager förns maj men nu är det Maj, VAKNA!

Jaja, nu vila sen CL sen kanske poker, hörs.

Postad

ORKA, läste mailen precis... jag får det i Juni:

"Hej XXX

Det stämmer att modemet du beställt först kommer in i juni pga försenad produktion hos leverantören.

Är det så att du vill annullera denna beställning är du välkommen att ta kontakt med kundservice på XXXXXXXXXX. Förstår att det blir lång väntan.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!"

Ärligt talat, beställer en sak och vill jag vänta två månader? nej. Men verkar som 3 är bäst i branschen på mobilt, eller någon som har andra erfarenheter?

Iallafall om ni vet nått bra mobilt bredband så säg till, annars får jag väl stå ut att vänta...

Postad

Najs plus där på 1k!

Jag har telia's mobilt bredband, och det fungerar klockrent än så länge.

Har inte spelat så mycket poker med den uppkopplingen... men har för mig att det kunde sega till lite ibland när man betade osv, jämfört med vanlig uppkoppling.

Postad

Hehe thx, hmm låter inge vidare om det segar till ibland tiltar som fan på sånt :).

Får se om jag klarar av att stå ut med mitt trådlösa annars får jag hitta en nödlösning...

Jag får lite dåligt samvete nu, orkar inte spela fast jag kommer snart tappa i racet... försöker hålla ett snitt på 5k händer/dag men ligger ca 5k händer efter (65443 händer spelade, på 14 dagar).

Men ska nog sova tidigt ikväll då min dygnsrytm har fuckat lite på sistonde, ska se nån serie eller nått nu hittat en ny sida http://www.moviestream.se som är schysst så kan se om dem har nått kul.

Så får jag väl ta igen imorgon, fast blir nog chill då också eftersom det är Chelsea vs Barcelona vilket jag inte kommer missa. Men torsdag-söndag som kommer blir det storgrind, har en del att ta igen ;).

Postad
hittat en ny sida http://www.moviestream.se som är schysst så kan se om dem har nått kul.

Najs, bra tips :-)

Jag tror telia har nåt mobilt bredband abonnemang där man kan "hyra" per vecka med kontantkort. Vet dock inte hur det är med 3g-modemet då.

Hmm vet inte riktigt, känner bara att jag var slängde iväg för mkt på NL100, valuebettade lite väl tunt osv. Finns ju dem som har AQ ex på Axx och betar flop, checkar turn och valuebetar river ganska standard då på NL200 så betar man flop/turn och valuebetar river som standard.

Visst beror ju helt på men generellt är det vekare spel på NL100 och därför kan man vara lite mer försiktig utan att straffas, känns som att man kan vänta på rätt läge att tömma fisken istället för att behöva göra alla heromoves och syna ner all-in betet med mellanparet osv.

Ja det svåra på NL200 är väl att när det väl blir action i en pott så smäller det värre än på NL100.

Men jag tycker också det känns som att spelarna på 200 "litar på dig" mer än på 100.

På FT verkar man kunna sno blinds hur många varv som helst och alla bara lägger sig. Sen bluffhöja första floppen på länge så får man oftast den också. Medan man på NL100 skulle blivit 3-betat för länge sen.

Men det kanske blir värre när regsen får lite stats, och börjar spela tillbaka.

Postad

Tvärtom imo John. På NL100 har de flesta spelare svårt att anpassa sig.

Mycket enklare att komma undan med att sno blinds på NL100 än på NL200. Fördel med NL100 är ju också att när spelarna väl 3betar dig så kan man göra en bekväm läggning eftersom de oftast har en bra hand med undantag för några ok regs.

Postad

Kanske skiljer sig mellan nätverken men jag har samma erfarenheter som chillarn men båda vi spelar ju på samma nätverk.

Min teori om riggade bord håller jag fast vid ;), nej men skämt åsido satt först en monsterfisk som fick suga ut hela tiden, sen efter att jag blivit förnedrad av honom kommer en ny fisk, samma bord som också får suga ut.

Sjukt, satt 4 timmar på samma bord och torska 3 inköp och förlorade inte en enda stor pott. KQ raise pre flop K68 jag betar han synar turn 8 han checkar jag betar han synar river blank jag valuebetar typ han synar och så har han typ 83 offsuit som han inte raisar heller, tack för den men fortfarande störande. Så höll det på men får vara nöjd ändå för slutade sessionen på minplus :).

Spelade en rätt lång session så blir paus nu sen CL, kanske lirar ikväll.

Postad

Haha man måste ju både älska och hata dem, dels för att dem ger en potten billigt och dels för att dem inte ska vara där från första början ;).

Nu är jag dock lite besviken/irreterad på en äcklig domarjävel som borde fixa glasögon. FYFAN asså va Chelsea var värda att vinna (jag är obv ett fan) men fortfarande. En kompis kom hem från Australien idag så vi drog till lokala stället och tog några öl+shots och såg matchen vilket var kul men kan inte spela poker just nu då jag är hyfsat sne men jävligt irreterad dessutom.

Drogba visar sitt hjärta genom att lacka ur i slutet och ballack var nära att nita domarn hahaha garvar bara :).

Det som är mer sorgligt är att Barcelona kommer bli överkörda av ManU och äckelronaldo (kan inte neka att united spelar som gudar i nuläget). MEN chelsea hade ärligt talat spöat SKITEN ur united, jävligt synd att missa hur Terry får avgöra hela skiten genom att sätta sista straffen och få revansch för fjolåret. Jaja, Barcelona får väl göra sitt bästa även om det inte kommer räcka... ggwp fotboll.

Ligger en bit efter i händerna nu så måste stänka in massor framöver, dock så komemr de tnog bli någon utgång här och där nu men ska försöka jobba in så mkt händer jag kan. Speciellt nu under racet då jag måste försvara andraplatsen i VIPpoängen där det är riktigt jämnt mellan 2-4. Men nu blir det sova och sen lir imorgon, gonatt.

Postad

Mm shit vilken blind domare eller vad han nu var. Skapligt sevärd match iaf :mrgreen: Man förstår ju att dom där två fick några utbrott tillslut.

Synd bara att Barc skulle vinna, det skulle varit skönt om Chelsea hade satt hörnan eller fått straff på slutet och satt den.

---------------------------

Ja jag säger inte emot er på nåt sätt där ang NL200, och har alldeles för lite händer själv för att kunna säga nåt säkert också.

Men det skiljer sig säkert lite på sajterna som Starvin sa, mtp hur många amerikaner det är på FTP.

Jag har kollat ganska många spelare på NL100/200 genom trackersajter, och 200 verkar helt klart vara gränsen där dom flesta är semipros/pros.

På NL100 har väldigt få vunnit över 5000$ på ett år, även om dom sjukt nog har flera hundra tusen händer.

På NL200 däremot har många vid varje bord vunnit runt 50k på samma tid, och ofta spelar ända upp till NL1000.

Så just på FTP är det en tydlig gräns vid NL200. Dock har jag fått känslan att fi oftast inte antar att man är en fisk innan man visat det, medan det ofta är tvärtom på NL100 hehe.

Postad

Ajo många fler duktiga på NL200 än NL100 helt klart, vet många som spelar NL100-NL400 också sett en hel del NL100 regs sittandes på NL400 på sistonde så många verkar flytta sig dit det finns värde.

Men jag blir så jävla irreterad, starta precis en session hinner spela kanske 40 händer och backar lite sen trebetar jag AJ flop JJ5 så flyger nätet.

Förbannat va det där jävla hornätet har kostat mig i pengar, trådlöst är ett skämt om man har dålig mottagning och tre kommer inte förns i juni. Funderar på att beställa ett temprärt mobilt bredband, men vet inte om det är värt det för får ju mitt i juni ändå men det är SJUKT irreterande när man tableselectat och känenr sig stabil sen plötsligt hoppar det och man får göra om skiten + att alla blinds/nuvarande potter osv försvinner. Sjukt jävla waste med pengar för ingenting, tur jag spelar NL100 nu och inte NL1k.

Ett annat alternativ är ju att köpa en ny rauter om jag tror den krånglar, ska kolla på det. Nu drar jag igång igen, hoppar det så vetefan vad jag gör.

Postad

Blir det inte bättre om du köper en lång nätverkssladd och skippar det trådlösa, om problemet är lokalt hos dig och inte uppkopplingen?

Och vissa routrar har väl problem med vissa leverantörer, så kolla om det finns nån uppdatering till din router isf. Det brukar ju nätleverantören eller router-supporten kunna svara på.

Förstår verkligen att man lackar ur på såna problem om man ska försöka grinda 100k händer...

Postad

Hmm bra idè inte ens tänkt på tanken att ha nätverkssladd tills jag får det mobila :).

Routern är en bit ifrån mitt rum men jag kan ju ha sladden i några veckor bara så är det nog lugnt :D. Ska kolla upp det första jag gör imorgon.

På tal om internet så hoppade det precis därför avslutar jag liret nu även om jag kunde grindat mer. Om jag inte hade slutat sessionen plus hade jag nog skrivit 100 rader WHINE.

Finner inga ord, åkte på masssa sjukt iallafall. Jag förlorade K high flush vs A high flush mot en reg, några händer senare floppar jag 3J6 med JJ, checkar han betar jag synar turn 6 båda check. River jag checkar han pottar jag shovear han synar med 66.

En av dem första händerna, startar upp efter att internet hoppat och är lite smått irreterad. Får skylla mig själv, fi contbetar 9/10 så vill sno på turn men oj va fel det kunde gå... lite kul med runner runner också, enda sättet att ta hela inköpet :):

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

Hero (BTN): $97.00

SB: $99.90

BB: $101.50

UTG: $204.55

CO: $100.05

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J:diamond: 9:diamond:

1 fold, CO raises to $3, Hero calls $3, 2 folds

Flop: ($7.50) 8:spade: 2:club: 2:heart: (2 players)

CO bets $5.00, Hero calls $5

Turn: ($17.50) T:spade: (2 players)

CO checks, Hero bets $12.50, CO raises to $33.50, Hero calls $21

River: ($84.50) Q:diamond: (2 players)

CO bets $58.55, Hero calls $55.50 all in

Final Pot: $195.50

Hero shows J:diamond: 9:diamond:

CO shows 8:diamond: 8:club:

CO wins $192.50

(Rake: $3.00)

En hand där jag blir ägd:

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 4 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

SB: $100.00

Hero (BB): $97.10

CO: $163.60

BTN: $106.40

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A:spade: K:heart:

CO raises to $3.50, 2 folds, Hero raises to $13.50, CO calls $10

Flop: ($27.50) T:spade: 9:diamond: 9:heart: (2 players)

Hero checks, CO bets $13.50, Hero calls $13.50

Turn: ($54.50) Q:spade: (2 players)

Hero checks, CO checks

River: ($54.50) K:club: (2 players)

Hero checks, CO bets $136.60, Hero folds

Final Pot: $54.50

CO shows 4:club: 7:spade:

CO wins $52.50

(Rake: $2.00)

Visste att fi är lös men satt och halvsov och checkar river för att syna ner för värde då jag inte sätter honom på något speciellt men när han shovear kollar jag igen och ser då stegen på brädan och viker. I efterhand spelade jag handen rätt kasst men herregud...

Torskade 3 inköp till den killen, AA vs A8 runner runner stege, floppar set han pottar ut på 395 jag har 33 så synar turn 6 han pottar igen jag shovear han synar med 78... höll på att slå sönder tangentbordet i chatten.

"IHADSIDIJSAIJDSAIJKSDAJIASJIDSAIJWDJIA" och "HOW IS THIS POSSIBLE" och "FOR REAL!?!?!?" är nog rätt standard att jag kan lacka ur och skriva :D.

Men slutar ca 500$ plus idag så kan inte annat än vara nöjd, men kunde lika gärna varit 1000$. Var 2-3 inköp under EV men det säger inget, torska två AA där dem synar med 9Ts och K7s för att floppa flush på 9T och då ser det ju ut som att jag ligger under, men man ska inte ens syna med 9Ts ur position i 3betat så det är ju inte jag som gör felet.

K7s floppar färgdrag som sitter, rätt standard dock men han synar 16bbs pre med den handen så vetefan... jaja var bra värde iallafall borde inte whinea för mkt men det är så skönt att ha dagbok där man kan skriva bort alla skithänder och sen kolla vad man skriver dagen efter för att bara sucka åt det och säga "fan va jag whinade" :).

Postad

Sådär, stoppat in nätverkssladden nu så då kan jag hoppas på laggfritt grind för en gångs skull :D! nice one.

Ska ut i solen lite nu sen spel, en kompis kommer över från helsingborg ikväll så blir nog utgång därför ska jag försöka få in dem mesta händerna nu på dagen. Fredag är ju grindvärde men får ta igen det på lördag :).

Postad

Men orka, satte mig precis och lirade gick rätt segt i början men sen kom en superdonator och jag började rusha upp låg 3 inköp plus men sen flyger internet.

Tydligen inte det trådlösa som är problemet utan det måste vara något annat, visserligen går sladen via rautern och kan inte ta det via modemet eftersom resten av familjen måste ha internet så kanske ska köpa en ny rauter om det händer igen. Hoppas det var en tillfällighet dock.

Spelade ca 700 händer, man tappar ju allt spelsug när det händer såhär får se startar väl en ny session snart... ser bra ut spelmässigt iallafall och hoppas donatorn är kvar.

Postad

Visserligen funkade det inte med nätverkssladd heller men om internet håller på att hoppa så ofta så måste det nästan vara routern imo. Är ingen dataexpert men hade själv problem med detta.. Jag trodde det inte spelade så stor roll vilken router man hade så jag körde med en crappy d-link typ som disconnectade då och då. Efter det köpte jag en dyrare d-link (för 1k sek ungefär) med 10 års garanti och det var som natt och dag faktiskt.

Fattar inte hur du kan ha haft problemet såhär länge utan att ens testa med en ny router? Eller det kanske du har gjort?:roll:

Postad

Jag har kollat ganska många spelare på NL100/200 genom trackersajter, och 200 verkar helt klart vara gränsen där dom flesta är semipros/pros.

Vad är det för trackersajter du kikat detta på? Du har inte köpt HH utan sett det någonstans?

Postad

Har bara provat två olika routrar men bör nog göra ett seriöst försök med en dyrare modell om det fortsätter. Hade inte detta problem i Australien och jag är 90% på att felet ligger i routern.

Nä AK handen är ju insafold mot en reg då i princip allt utom AQ/bluff slår mig. Fast visste att den där killen var spewig och trodde han skulle beta runt 20-30$ så jag kunde syna och gillade inte alls brädan så c/c kändes säkrast men hans shove var ett bra spel även om han var en monsterfisk.

Tror personligen att många duktigare midstakes spelare pendlar från NL200-NL600 och om det går riktigt kasst spelar dem lite NL100 för att hitta rytmen. Har sett flertalet spelare som sitter på mina bord och sen ser jag dem på NL400, men dem sitter nog bara där om det finns bra värde.

Kom precis hem, drack några öl och åt donken vilket är onyttigt. Skulle skriva med hälsningar från ekelund att det inte är bra för mitt projekt 100k så jag gör det... hahaha. Nä kvällen var väl godkänd ändå vi gick till nån hemmafest som sög eftersom det var en typisk "känn någon eller försvinn" fest. Vi kände ingen då det var en fest för handelshögskolan och vi är pokerspelare, inte plugghestar. No offence mot handels såklart, fin skola.

Är typ spelberoende nu, satt och tänkte på fredagsvärdet som var BRUTALT idag, spela inte mycket men vann ett antal inköp väldigt enkelt. Hade nog funnits stora möjligheter till rekordplus om jag nötte på, men seriöst livet är inte bara poker :D. Fast imorgon blir det spel, har tappat en del i racet nu så sista veckan ska bli GRIND.

Nu sova, gonatt.

Postad
Nej fy sjutton, skulle aldrig köpa HHs. Det känns rätt lågt och ruttet hehe.

Men har kollat lite random spelare på http://www.tableratings.com. Tycker det är kul att se om ens uppfattning om spelare/nivåer stämmer, och hur det egentligen går för folk som verkar bra.

Missat denna, det kan ju vara intressant att kika på. Synd att det inte verkar finnas ngt för Ladbrokes/Ongame. Men man kan få koll på lite div folk på Full Tilt iaf.

Postad
Nej fy sjutton, skulle aldrig köpa HHs. Det känns rätt lågt och ruttet hehe.

Men har kollat lite random spelare på http://www.tableratings.com. Tycker det är kul att se om ens uppfattning om spelare/nivåer stämmer, och hur det egentligen går för folk som verkar bra.

Att köpa några 100k händer för en nivå innan man går upp är guld värt och inte ruttet imo. Det kostar 100 SEK eller något och det lägger jag gärna för att inte behöva ta reda på vilka som är nötgrinders, LAG regs, fiskar osv.

Postad

Riktigt intressant sida det där, hoppas det kommer nån liknande på ongame i framtiden :).

Angående att köpa HH:s är det värt pengarna om man kliver upp, finns ju ongame handgrabber om man vill datamina själv också så kan man låta borden stå uppe medans dataminer gör jobbet, en riktigt bra tool.

VanGeenius gick om mig i racet precis, alltså finns det hopp om andraplatsen då jag kommer mosa honom nu i veckan. Ska trassla mig ner till gymet nu men är riktigt seg, kanske blir piggare sen. Sen grind från 15-18 paus och sen köra kvällen/natten beroende på värde. Låter som en bra plan =).

Postad

Hur fan kan poker vara så sjukt, märktes att jag var trött när jag spelade nyss och gick inge bra alls. Backa 4-5 inköp och 3 av dem var mot en superfisk som spelar 75/10/0 och det är bara ett skämt. Han träffar allt jag missar allt, 3betade AQ mot honom han synar flop AT3 contbetar han AI såklart har han AK.

Lite senare rivrar han kåk mot min turnade stege osv nej asså det är så jävla trist. Spelade ca 1500 händer och inte en enda stor pott egentligen, allt var massa småpotter som donerades och jag fick inte alls händer och inget funkade. Noll värde och massa nititghta fiskar också, fyfan va det sög. Ska äta och sova nu och hoppas på bättre spel ikväll...