robin_911 Postad 29 April , 2009 Rapport Postad 29 April , 2009 Wooow. Inte för att verka dryg och så men jävla vad vekt detta var. Du kmr bli överkörd totalt om du fortsätter o folda så bra händer hela tiden. Du ska inte folda varken hand 1, hand 2 eller hand 3 imo. Har han dej slagen så skriv en bad-beat-historia, o sen kör vidare. Man får räkna med lite swings i NLHE! Citera
Chillarn7 Postad 30 April , 2009 Rapport Postad 30 April , 2009 Hand 1: Call. Hand 2:Call. Hand 3: CALL!!! Att du hittar den folden och polariserar fi's range till endast A5 och 56 är helt sjuk imo. Finns en hel del regs som donkar set och att han endast skulle göra detta spelet med stege bör väl inte heller stämma eftersom du har stege 0% av gångerna så han kan göra det för att få värde med set, 2par osv också. Citera
t3h_h4x0r Postad 30 April , 2009 Rapport Postad 30 April , 2009 Dina fold var verkligen veka, men jag forstar hur du kanner dej nar allt bara gar rakt nerfor. Du borde kolla tillbaka pa handerna nar du har plussat igen och ditt mindset ar tillbaka pa ratt stalle, sa far du se Ska du lira nanting i sommar? jag ska forsoka fa in 400 timmar pa 2 manader, alltsa monstergrinda i sommar. Vore kul att han dej som grindpartner eller natt om du fattar. GL Citera
pastan Postad 30 April , 2009 Rapport Postad 30 April , 2009 Wooow. Inte för att verka dryg och så men jävla vad vekt detta var. Du kmr bli överkörd totalt om du fortsätter o folda så bra händer hela tiden. Du ska inte folda varken hand 1, hand 2 eller hand 3 imo. Har han dej slagen så skriv en bad-beat-historia, o sen kör vidare. Man får räkna med lite swings i NLHE! + 1 Hand 3 är helt brutal. gl Citera
neesco Postad 30 April , 2009 Rapport Postad 30 April , 2009 Hans range för call i sb lär väl oftare vara pp 22-44 än A5 och 56? Anyway så är det sjukt vekt och att du ens lägger den här typen av händer även om det är en enorm downswing , det tyder på att du har enormt mycket att jobba med gällande spelet. Är nog mkt "otur" du kommer råka ut för ananrs i framtiden. Citera
sTARVIN89 Postad 30 April , 2009 Författare Rapport Postad 30 April , 2009 Urban du har pm. Kollat igenom händerna en gång till nu när jag är mer neutral. LOL. Ni hade rätt, verkligen vekt spelat men hade fått så många jobbiga setups i rad att jag trodde inte det gick att vinna.. ungefär . Det är ju verkligen inte standard av mig att vika där och just därför jag tog upp dessa händer, man märker ju hur det påverkar ens spel när man lirar så många händer i rad och hamnar i en swingfas. Nu i efterhand är det ju syn i alla händerna, den som kan vara lite fundersam är KQ men jag har ju investerat det mesta redan så är lika bra att syna då han kan sätta mig på något svagt. Måste ju se 77 handen från hans vinkel, han tror ju ALDRIG jag har set där med tanke på hur vekt jag spelade handen, kanske A5/lågt överpar eller nått eftersom jag inte slog om floppen, så han skulle nog värdebetta tvåpar osv och shovea set. Har han stege får jag reloada och köra vidare. Spelade en lång session nyss på ca 4k händer där jag gick breakeven men låg back nästan hela sessionen så är ändå lagom nöjd. Känns som att det är tuffast att spela mellan 12-15 på ongame för det sitter mest regs och rakear bort till varandra så ska försöka anpassa mitt spel lite bättre vid den tiden. Men på kvällarna känns det oftast stabilt, får se om jag spelar ikväll då det är valborg... later. Citera
sTARVIN89 Postad 30 April , 2009 Författare Rapport Postad 30 April , 2009 Slutar dagen back 1 inköp, inte så farligt men jag hatar horpoker. Spelade lite nu på natten och tänkte lägga av men bestämde mig att spela 5 minuter till, tappade 3 inköp och orkar inte ens kommentera hur. Jag älskar också att klienten laggar ibland när jag ska stänga ner bord, det har nog med holdemmanager att göra vet inte varför men det fryser sig och det är verkligen vältajmat: Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com SB: $99.00 Hero (BB): $102.80 UTG: $109.60 CO: $181.95 BTN: $174.00 Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 2:heart: 2:diamond: 2 folds, BTN raises to $3.50, SB calls $3, Hero calls $2.50 Flop: ($10.50) 6:heart: 2:spade: 2:club: (3 players) SB checks, Hero checks, BTN checks Turn: ($10.50) Q:club: (3 players) SB checks, Hero checks, BTN bets $8.00, SB folds, Hero calls $8 River: ($26.50) 7:spade: (2 players) Hero checks, BTN bets $20.00, Hero folds Bra fold imo. Jag har två alternativ just nu, antingen byta spelstil och öka non-showdown winnings eller vänta tills det släpper. Började spela lite mer normalt nu och det gick mycket bättre, hade blivit för vek och tror det va därför jag förlorade nu på sistonde. Var mer aggresiv denna session och det gick bra, vann nog mkt mer på nonshowdowns och hade fortfarande bra showdown winnings förutom att horfisken får dra ut för mycket, men jag vet att det ska släppa. BTN var riktigt NIT i denna handen, tror han hade AQ eller nått sånt men vet inte om han hade synat shove men otroligt tiltande att se quads foldas framför ögonen... jaja nu får vi se vad jag hittar på orkar inte med poker atm. Later. Citera
rAilFISH Postad 1 Maj , 2009 Rapport Postad 1 Maj , 2009 wtf? folda fyrtal? du har ju helnöten missclick eller att internet dog tror jag ,men han må vara vek på senare dar så chansen att han folda nötterna medvetet är ändå hyffsat stor ;D Citera
sTARVIN89 Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Hahahhaha , nej klienten frös sig så jag satt och pepprade med musen men inget hände sen ser jag hur quads foldas och sen kan jag spela igen. SJUKT irreterande. Det är när jag ska stänga ner och byta bord med HM som det kan frysa sig, hoppas det slutar när den nya ongameklienten kommer men nu vet jag iallafall varför det fryser sig så ska avsluta alla viktiga händer innan jag byter bord. Angående träningsschemat så har jag följt det hyfsat, inte orkat promenera när jag vaknar och det kan vara en anledning till att det oftast går halvdåligt på dagarna. Inge bra att spela när man precis vaknar så måste nog börja ta lite frisk luft och göra nått annat innan jag drar igång pokern. Annars så försöker jag träna 4-6 gånger veckan trots monstergrind. Men nu blir det frukost sen spel, laters. Citera
sTARVIN89 Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Fortsätter ganska trögt, back 2 inköp nyss satt och mixtrade med spelet och tyckte det gick bra. Finns bara en rätt STOR nackdel, jag multitablar. Jävligt svårt att hålla reda på allt när man spelar 6 bord 5-max och rätt ofta lämnar nån så det blir 4-max eller 3-max och då ska man samtidigt ha all info, hade säkert funkat att spela 24/19/3 och 8% i 3bet om jag fyrtablade men när jag 6tablar är det jääävligt jobbigt. Fisken får dra ut som vanligt också, men börjar bli misstänksam om jag inte gör nått fel? känns inte så men fjärde dagen jag backar nu... nått måste ju vara fel kan man tycka. Men gör några missar som jag märker osv men ska spela mycket idag har cashat ut en del pengar nu också och hoppas på uttagsriggeN. Nu drar jag till ICA ska handla lite mat, laters. Citera
sTARVIN89 Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Något är fel. Fortsätter förlora, massor. Försöker få igång Camasia studio så jag kan göra en film men det är tydligen 30 dagars trial, nån som vet hur man får en key? ska spela in när jag spelar, fattar inte vad som händer det kan inte bara vara varians nått måste vara fel. Slår jag inte NL100 lägger jag av med poker men tror inte det är problemet utan snarare att jag spelar så många händer att det är lätt att tappa fokus. Sjukt irreterande fas nu, tappat 12 inköp på fyra dagar... Citera
sTARVIN89 Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Jag är helt seriös, jag skulle kunna döda någon nu. Spelade in sessionen, spelar åt helvete, poker är ett jävla skitspel orkar inte med det längre vill verkligen ta en paus men det går inte. Måste spela för hormålet men jag vill inte. Funderar på att gå ner på 4 bord ett tag och försöka hitta tillbaka spelet för det vill inte, jag rekordbackar idag igen. Sen avslutar jag sessionen i en 3betad pott så flyger internet. SNÄLLA SKJUT MIG ISTÄLLET JÄVLA ÄCKLIGA HORNÄT. Kan inte mitt jävla 3-nät komma nu? Har iallafall inte mycket pengar kvar på pokerkontot så om jag gular är det skitsamma, tänker ialalfall spela tills jag gular om det så krävs. Jag laggar som fan också, tar nått som fan på tålamodet, behöver VERKLIGEN en paus eller nått. Något måste ske, om någon tar sig tiden att kolla videon kommentera gärna om ni tycker jag gör nån tabbe, kan redan nu säga att ATs mot AQ handen är riktigt lol men finns väl fler jag är för tiltad att kolal upp just nu. Helt sjukt dem är så jävla kassa men ändå monsterbackar jag, jag borde lägga av med poker eller nått. Laddar upp videon nu, kommer inom kort. Startade btw en ny session, efter 30 sekunder: Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com SB: $98.30 Hero (BB): $100.60 UTG: $122.90 CO: $93.85 BTN: $99.50 Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q:spade: Q:heart: 3 folds, SB raises to $3.50, Hero raises to $11, SB raises to $98.30, Hero calls $87.30 Flop: ($196.60) 3:spade: T:diamond: 7:heart: (2 players) Turn: ($196.60) 9:diamond: (2 players) River: ($196.60) K:spade: (2 players) Final Pot: $196.60 SB shows Q:club: K:club: Hero shows Q:spade: Q:heart: SB wins $193.60 (Rake: $3.00) Bara att grinda på i guess... det måste vända snart iallafall. Vet att flera regs har det svårt nu, skrev i chatten typ "lol fish always win" sen sa han "i know, most regs having a hard time now" killen är reg har spelat mot honom mycket och han är duktig så verkar inte som att jag är ensam. Men snälla, det är psykiskt jobbigt om det ska fortsätta. Citera
John_teh_Donk Postad 1 Maj , 2009 Rapport Postad 1 Maj , 2009 Tjenare, trist o se att det går dåligt just nu. Men om du var upp runt 25 inköp på en vecka låter det normalt om man tappar en tredjedel eller nåt nästa vecka. Låt inte tilten ta över så du slänger bort det som inte hör till variansen! Det har man själv gjort ett antal gånger... Jag tycker det låter ganska vettigt att spela 4 bord ett tag, tills det känns som det går bättre igen. Att spela 6 bord med max 5 spelare som ofta blir 3-4 när man inte känner att det går bra måste vara rätt riskabelt för rullen då jag gissar att det snabbt går utför när tilten kommer. Men samla dig och ta det lite lugnt... spela 3-4 bord en dag och känn hur det känns. Så hinner du verkligen tänka till vilket som är det bästa beslutet i just den handen, och vad fi har gjort innan osv. Ska försöka kolla på filmen idag, men har jobbat 13 timmar per dag i 3 dagar med feber och en j*vla förkylning, så man är inte på topp direkt Citera
sTARVIN89 Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Ja jag måste samla mig, lägger av nu, det här går inte. Jag klev upp på NL200 spelade 4 bord åker på två beats direkt. Har aldrig backat såhär mycket på samma dag -1200$. Ligger back nästan 20 inköp på några dagar, det är rätt tufft. Ska inte skotta mer NL200 men det är så sorgligt dem är minst lika kassa som NL100 om inte värre... Längtar så hårt om jag kan vända den här swingen och vinna lite pengar så jag kan kliva upp och MOSA NL200, för det finns några bra spelare men sjukt mycket fisk. Första handen på NL200: Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com BTN: $104.15 SB: $433.85 BB: $81.50 Hero (UTG): $200.00 CO: $133.65 Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with J:heart: J:diamond: Hero raises to $8, 1 fold, BTN calls $8, SB raises to $32, 1 fold, Hero calls $24, 1 fold Flop: ($74.00) 2:spade: 6:club: 9:heart: (2 players) SB checks, Hero bets $55.00, SB raises to $401.85, Hero calls $113 all in Turn: ($410.00) T:club: (2 players - 1 is all in) River: ($410.00) 2:club: (2 players - 1 is all in) Final Pot: $410.00 SB shows A:club: Q:club: Hero shows J:heart: J:diamond: SB wins $407.00 (Rake: $3.00) Straffet för att jag skottar i guess... Jag orkar inte med poker längre, kommer nog ta en paus från skrivandet men fortsätter projektet, räkna med att jag gular i det här tempot. Vet att jag plussade massor först, ligger fortfarande plus borde inte klaga men jag klarar verkligen inte av att backa såhär. Det roliga är att det var exakt det här jag ville från början, annars hade jag inte satt upp ett sånt här projekt. Jag ville komma i en sån här fas och klara av den. Jag måste kämpa, nu är det tufft, det är helt sjukt vilka händer jag åker på. Denna är dock rätt rolig: Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com BTN: $66.15 Hero (SB): $129.60 BB: $247.10 UTG: $101.40 CO: $112.30 Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 8:diamond: 8:club: UTG raises to $3.50, CO calls $3.50, 1 fold, Hero calls $3, 1 fold Flop: ($11.50) 8:spade: 2:diamond: 5:spade: (3 players) Hero checks, UTG bets $8.50, CO calls $8.50, Hero raises to $22.50, UTG calls $14, CO calls $14 Turn: ($79.00) A:diamond: (3 players) Hero checks, UTG bets $39.50, CO calls $39.50, Hero raises to $103.60, UTG calls $35.90 all in, CO calls $46.80 all in River: ($327.00) T:spade: (3 players - 2 are all in) Final Pot: $327.00 Hero shows 8:diamond: 8:club: UTG shows A:club: A:heart: CO shows J:spade: K:spade: Hero wins $0.00 CO wins $324.00 (Rake: $3.00) Antar att uttagsriggen inte fungerade, cashat ut massor nu iallafall så har pengar så det räcker ett tag nu. Har ca 4K$ kvar nu och dem tänker jag spela för ska väl fortsätta NL100 projektet ut tänker sova nu iallafall tänkte gråta mig till sömns men sen läste jag den här tråden och då kände jag mig lyckligt lottad i livet: http://forumserver.twoplustwo.com/26/psychology/what-some-more-extreme-things-youve-done-while-tilt-299680/ Tror jag ska köra den när han tar joggingskorna och springer allt han har tills han stupar, mitt internet hoppar också var 10de minut. Jag mår psykiskt dåligt nu, det här är ett skämt, funderar på att lägga av, casha ut allt och plugga till sommaren, fast det kommer inte hända... jag ska klara det. Nu springa sen stupa, later. PS. Kan inte ladda upp filmen för internet hoppar, kanske fixar det imorgon ska kolla igenom den själv också. Citera
sTARVIN89 Postad 2 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2009 52007 händer / 100 000 spelade, ser bra ut. Resultat? målet var breakeven.. ligger lite över det so far iallafall. Märker verkligen hur man börjar bli knäpp av att spela såhär mycket, igår mådde jag verkligen psykiskt dåligt men tog bilen till gymmet idag och då mådde jag plötsligt mycket bättre. Nu mår jag fint. En sak som tilta mig rätt hårt dock, glömde P-skivan till bilen och får böta 300 SEK, ggwp. Ciao. Citera
John_teh_Donk Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Gött att det är bättre. Under såna tilt-dagar hamnar man nästan i nån trans/hypnos eller vad man ska kalla det hehe. Men spelar man så många händer under kort tid måste man uppleva helt sjuka händer antar jag. Du ligger ju fortfarande bättre till än målet du satt upp, så det är bara att nöta på! Vad får man om man vinner/kommer bra i rake-racet? Hur går det med filmen förresten? Skulle vara kul o kolla på. Citera
sTARVIN89 Postad 2 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2009 Filmen finns, kollat igenom den och såg snabbt vad jag gjorde för misstag. Är väldigt stressad när jag spelar, aggresiv osv och blir ofta fel när jag multitablar, spelar inte dåligt men åker på många setups eftersom jag spelar många händer samtidigt som jag vinner också MEN det faktum att jag åker på många setups påverkar mitt psyke och jag spelar sämre längre in i sessionen. Har tightat till mig lite och värdebetar istället och tar det lugnt och det flyter på bättre so far, men har ett annat STORT problem. Mitt internet hoppar rätt ofta eller laggar till, hoppade nyss i en stor pott har whinat mycket om det innan men 3 bredbandet vägrar ju komma . Första priset i racet båda kategorierna är 3250$, handkategorin är 750$ (den har jag vunnit) och VIP 2500$ (ligger två:a nu, 1900$). Hoppas att komma etta i båda men behöver mitt 3bredband så jag kan grinda utan att bli avbryten konstant, har säkert förlorat flera tusen kronor på att internet hoppar nu... Får se om jag laddar upp filmen , outar ju nick och allt då visserligen vet säkert alla vad jag nickar osv men vill inte avslöja för mkt av spelet heller då det är en del regs som läser. Fast får se, spelkvaliten i filmen är rätt tiltig också så spelar nog ingen roll där . Spelat ca 55000 händer nu, tänkte spela mer inatt men internet verkar inte tillåta mig... Citera
neesco Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Vad är det för race du kör? Tycker mest del låter som normala swings fö, har själv backat 7-8 inköp på en dag och skulle säkert kunna backa 10-15 också om jag inte la ner í motgång. De främsta plusdagarna är jag upp mellan 18-22 bi och även haft fina plus senaste 3 månaderna trots stora back emellanåt så 12 bi är inget att pipa om tycker jag. Bara att knyta näven Citera
Chillarn7 Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Kan bli svårt att ta rake racet om pocahontaz spelar något mer. Hur fan får man in 8k VIP på en dag ffs? sick Hand racet lär du vinna med hästlängder Citera
John_teh_Donk Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Filmen finns, kollat igenom den och såg snabbt vad jag gjorde för misstag. Är väldigt stressad när jag spelar, aggresiv osv och blir ofta fel när jag multitablar, spelar inte dåligt men åker på många setups eftersom jag spelar många händer samtidigt som jag vinner också MEN det faktum att jag åker på många setups påverkar mitt psyke och jag spelar sämre längre in i sessionen. Ok kan förstå att det blir så. Jag tycker det är fullt upp när jag ibland spelar 4 bord med 6 spelare Som du säger åker man ju på jäkligt många setups med så många händer per timme. Och spelar man aggressivt och ofta om inköp kommer man ju ofta förlora många på kort tid. Antar att psyket inte alltid klarar av många ggr fler beats bara för att man klarar att spela flera bord. Har tightat till mig lite och värdebetar istället och tar det lugnt och det flyter på bättre so far, men har ett annat STORT problem. Det är nog inte dumt om man spelar 6 bord. Folk börjar ju vänja sig att hugga emot alltför aggro spelare nu för tiden, så man verkar nästan tjäna på att köra lite lugnare nu igen. Iaf är det så på full tilt nu för tiden. Första priset i racet båda kategorierna är 3250$, handkategorin är 750$ (den har jag vunnit) och VIP 2500$ (ligger två:a nu, 1900$). Riktigt najs. Se till att inte ge upp och inte tilta bort inköp nu, så blir det nog en fin summa Får se om jag laddar upp filmen , outar ju nick och allt då visserligen vet säkert alla vad jag nickar osv men vill inte avslöja för mkt av spelet heller då det är en del regs som läser. Fast får se, spelkvaliten i filmen är rätt tiltig också så spelar nog ingen roll där . Ok, men visst är det ditt nick i alla HH's i db'n? Men förstår hur du menar. Aja skulle vara kul och se, om du får för dig att ladda upp den på nåt sätt iaf. Citera
sTARVIN89 Postad 3 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2009 Kör heypokers springrace, ja är bara ovan i situationen men måste skärpa mig. Är väl en vanesak helt enkelt, jag har riktig vinnarskalle och klarar inte av att förlora men måste vänja mig för det kan hända ibland . Haha Pocahontaz var ju sjuk, 8k är typ det jag drar in på en vecka tror dock han lirade SNGs men ändå. Trodde först det var tryckfel när jag såg att tvåan hade typ 700 sen hade han 7000 på samma dag . Men han har varit inaktiv nu så jag har en liten chans att gå om, måste bara få mitt 3bredband fort nu eftersom mitt trådlösa strular. Ja NL100 är en unik nivå enligt mig, det är steget där många semibra regs kan tjäna bra pengar utan att behöva vara så aggressiva osv jag påmindes om detta när jag lirade NL200. Det spel jag spelade var mer anpassat för där innan eftersom det är mkt lösare preflop och mer moves osv med mindre nits. Men eftersom NL100 är väldigt många TAG regs som spelar för rb osv så måste man ändra lite spel vilket jag gjorde, försöker att leva på deras misstag istället för att göra egna. Precis som du sa John har jag tiltat bort massa onödigt som INTE tillhörde varians, det eftersom jag var väldigt stressad och trött när jag spelat. En annan VIKTIG sak är att INTE spela när man vaknat. Hade det som mål tidigare att ta en promenad eller nått innan men har inte orkat det men måste faktiskt göra det för det betyder otroligt mycket. Man är inte riktigt klartänkt när man är nyvaken, ta P-skivebötern som exempel. Har aldrig missat det förut men igår åkte jag direkt efter jag vaknade och bam 300 SEK betala. Spelade dessutom mycket stabilare igår än på väldigt länge, väldigt synd att jag inte fick spela på natten (ty internet) för tror det hade blivit megaplus. Kände mig väldigt lugn efter gympasset och hade knappt ork att tilta på händer utan blev jag utdragen så skakade jag på axeln och körde vidare, inget mer med den saken. Blev nog också för resultatsorienterad i hettan, plussade 33 inköp på 5 dagar och började få orealistiska mål som att plussa 100+ inköp osv och började hetsa mig själv osv. Ska i fortsättningen bara följa målet jag hade i början att gå breakeven på spelet, tjäna pengar på rakebacken och spela bra poker och träna samt må bra i livet. Poker är inte allt, men när man spelar så mycket som jag gör är det lätt att man tror det... . Citera
sTARVIN89 Postad 3 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2009 58687 händer spelade, har fått motstånd från flera i racet nu så kommer bli storgrind i veckan. Ville ta paus idag men spelade ändå, värdet var helt ok ikväll men började rätt lustigt. Tänkte som sagt inte spela, satt mig ner och efter 30 sekunder åkte jag på två badbeats på samma bord och låg back 2 inköp... men insåg att det fanns värde iallafall så slutade lite plus ändå . Får se hur jag klarar det i veckan, just nu har jag att jag spelar ett pass mellan 15-18, pausar till typ 21 sen drar ett nattpass då får jag in ca 4-5k händer. Får se om jag kör 12-15 sen paus sen 17-20 sen paus sen äta sen nattpass, måste typ göra det om jag ska hålla undan i racet... ligger tvåa nu men börjar hotas av 3an 4an och 5an. 1an är tydligen en 500$ HU SNG grinder, så han rakear brutalt... blir svårslaget . Citera
John_teh_Donk Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Det låter som du hittat ett bra sätt att se på "downswingen" osv, alltid lär man sig nåt när det går åt h-vete. Intressanta tankar om NL100 vs 200. Att spelet är lösare märkte jag också på FT dom gånger jag testat. Det måste ju gå att utnyttja till sin fördel, då dom flesta inte kan vara toppspelare hehe. Frågan är vilken sorts spel som passar bättre på den nivån dom gånger spelet är som du beskriver? På NL100 kommer man ju ofta långt med att vara aggro mot rakeback-regsen, så länge dom inte gör motstånd. Ska man vara lite tighare på NL200? Sant det där om att inte spela när man just vaknat iaf, det har man ju märkt själv. Man vaknar och börjar grinda, 1 timme senare kvicknar man till och börjar tycka det känns väldigt tråkigt att man tappat 2.5 inköp på ingenting Det finns väl en anledning till att dom säger att ambulanspersonal/brandkår kan prestera sämre när dom vaknar på natten för ett larm t ex... Citera
sTARVIN89 Postad 4 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2009 Hmm vet inte riktigt, känner bara att jag var slängde iväg för mkt på NL100, valuebettade lite väl tunt osv. Finns ju dem som har AQ ex på Axx och betar flop, checkar turn och valuebetar river ganska standard då på NL200 så betar man flop/turn och valuebetar river som standard. Visst beror ju helt på men generellt är det vekare spel på NL100 och därför kan man vara lite mer försiktig utan att straffas, känns som att man kan vänta på rätt läge att tömma fisken istället för att behöva göra alla heromoves och syna ner all-in betet med mellanparet osv. En hand jag grubblade på: Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com BB: $100.90 UTG: $97.60 Hero (CO): $251.40 BTN: $31.05 SB: $140.85 Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 6:diamond: 6:heart: 1 fold, Hero raises to $4, 1 fold, SB raises to $13, 1 fold, Hero calls $9 Flop: ($27.00) 3:heart: 2:diamond: 3:diamond: (2 players) SB bets $17.50, Hero calls $17.50 Turn: ($62.00) 2:club: (2 players) SB checks, Hero checks River: ($62.00) J:spade: (2 players) SB bets $110.35, Hero folds Final Pot: $62.00 SB wins $59.00 (Rake: $3.00) Fi är movekapabel och har sett honom mycket på NL200 innan, vad tror ni om denna? var riktigt nära på att syna då jag ofta kan se honom med AK/AQ. Sen undrar jag om han inte checkar turn för att checkraisa mig, men varför betar han inte för värde istället för att shovea? kändes som en bluff för tillfället och hur jag spelade min hand vet han ju exakt vad jag sitter på, eller är fold det rätta här? Jaja det beror väl helt på situationen kunde bara inte släppa handen ur minnet, har tappat lite spelsug nu på sistonde men måste typ spela för att försvara andraplatsen i racet. Etta kan jag fetingglömma, SNG grinden har rakeat på två dagar lika mycket som jag gjort under 60k händer... kul. Får se kanske lirar lite ikväll, later. Citera
Recommended Posts