Gå till innehåll

sTARVIN89x - Tack forumet!


sTARVIN89

Recommended Posts

Det där känner man igen! Undrar hur många hundralappar man slösat på just den grejen. Nåt man verkligen borde försöka sluta med.

 

Trist att dagboksriggen slog till med såna utdragningar.

Ungefär som sista sessionen för mig igår; plockar upp KJ, synar fi's pre-raise. Flop 3 6 K. Fi bettar 3$, jag höjer till 9, han synar.

Turn x, han checkar, jag satsar 14, han syn.

Rivern är en 8, och han går all-in med 16$ och visar 88 :ola: Verkar vara typiskt för NL50 på Full tilt. Förstår inte att NL25 kan vara så jäkla tight.

 

Men du verkar ju haft en bra rush innan dess.

Det brukar gå bättre efter en paus, så efter resan är du nog tillbaks med riggen i ryggen ;)

 

Tack för inlägget, det värmer :). Tror NL25 är så tight för många multitablar och spelar bara bättre händer och NITIG spelstil. Det är vinnande i längden, men tror det börjar komma en ny era där aggresiva spelare blir vinnande. Dock så får dem aggresiva spelarna ofta uppleva utdragningar och tilt :D.

 

Hehe, när jag läser mitt tiltinlägg som jag skrev innan känns det lite pinsamt, sjukt va man får split-personalities när man är tilt. Men jag kom på ett nice sätt man kan göra när man spelar dåligt och är sur/trött osv. Shortstack.

 

Spelade shortstack igår, satte mig med 20$ på borden eftersom jag tycker att jag har bäst hand 7/10 gånger (även om detta kanske inte stämmer känns det så) och det funkade. Spelade min BR till 2300$ igår kväll så sov hyfsat nöjd ändå. Tror jag ska shortstacka efter klockan 18-19 och spela normalt på dagarna då mitt A-game verkar fungera.

 

Drog en session idag och var uppe i 2400$, för att sen stöta på denna hand:

 

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-72103965-193

Table Leipzig, 15 Jul 2008 11:21 AM

 

Seat 2: one_DAY ($59.75 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ] ($99.95 in chips)

Seat 5: kung88 ($97 in chips)

Seat 9: HatchetLarry ($135.65 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), kung88 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

HatchetLarry folds, one_DAY folds, sTARVIN89x bets $3.50, kung88 calls $3.

 

FLOP [board cards Queen of Hearts,10 of Hearts,4 of Clubs ]

sTARVIN89x bets $6, kung88 bets $20, sTARVIN89x bets $89.95, and is all-in, kung88 calls $73, and is all-in.

 

TURN [board cards Queen of Hearts,10 of Hearts,4 of Clubs,6 of Hearts ]

 

RIVER [board cards Queen of Hearts,10 of Hearts,4 of Clubs,6 of Hearts,8 of Spades ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ]

kung88 shows [ King of Hearts,Jack of Hearts ]

 

SUMMARY

Dealer: one_DAY

Pot: $194.95, (including rake: $2)

one_DAY loses $0

sTARVIN89x bets $99.95, collects $2.95, net -$97

kung88 bets $97, collects $192, net $95

HatchetLarry loses $0

 

 

Gör jag fel? Gör han rätt? Satte han på solklart drag, kanske 109h eller nått, men det visade sig att KJh hade 60/40 mot min AQ. Rätt intressant då jag trodde det var coinflip och att han inte skulle våga coina mot min AQ :/.

 

Rätt read, men fel matematiskt troende? min BR: 2298$ just nu.

 

Jag tror jag stressar mig själv, jag vill så gärna komma upp till 3000$ innan 17de, så jag slutar inte spela. Blir rätt trött av att spela mer än 3-4 timmar nuförtiden, förra månaden kunde jag sitta 7-8 timmar utan större svårigheter. Men det påverkar ens spel av att sitta många timmar, defenitivt. Men men, satsar fortfarande på att klara målet och ska inte ge upp :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Seriöst, finns det någon som du tror viker royalflushdraget där?

 

Han sätter väl mig på överpar, och frågan är om han vill coinflippa. Men antar att han är tvungen att ta syn med KJ suit, satte han dock på nått sorts drag och trodde jag hade minst 50/50. Men han hade 60/40 som sagt...

 

Iallafall, grindat lite mer och har väl gått helt ok. Lite besviken då jag kunde vunnit mycket mer... massa slarv.

 

Nuvarande BR: 2588$

 

Plussat lite idag iallafall, glömde bort shortstack regeln efter klockan 18 och det började med att jag tappa 100$ efter 3-4 minuter. Som sagt, mitt A-game efter klockan 18 är skit. (Jag brukar käka runt 18 och när jag lirar efter maten kanske det är jag som suger? :D jag vet inte vad det är men jag kan verkligen inte spela fullstack efter 18:00 verkar det som).

 

Iallafall shortstacka mig + ca 100$ och vann sen tidigare idag ett par $.

 

Dagens hand:

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-72115562-119

Table Biel, 15 Jul 2008 2:33 PM

 

Seat 3: sTARVIN89x [ 10 of Hearts,9 of Hearts ] ($101 in chips)

Seat 4: momopro ($113.05 in chips)

Seat 5: Hertz_Soroe ($9.05 in chips)

Seat 7: ClassicFish ($197.30 in chips)

Seat 8: GambleWyOu ($136.85 in chips)

ANTES/BLINDS

ClassicFish posts blind ($0.50), GambleWyOu posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

sTARVIN89x calls $1, momopro bets $3, Hertz_Soroe folds, ClassicFish folds, GambleWyOu folds, sTARVIN89x calls $2.

 

FLOP [board cards 3 of Clubs,6 of Hearts,8 of Hearts ]

sTARVIN89x checks, momopro bets $12.50, sTARVIN89x calls $12.50.

 

TURN [board cards 3 of Clubs,6 of Hearts,8 of Hearts,7 of Hearts ]

sTARVIN89x checks, momopro bets $32.50, sTARVIN89x bets $85.50, and is all-in, momopro calls $53.

 

RIVER [board cards 3 of Clubs,6 of Hearts,8 of Hearts,7 of Hearts,King of Diamonds ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ 10 of Hearts,9 of Hearts ]

momopro shows [ 8 of Clubs,9 of Diamonds ]

 

Vet inte hur han tänker och vad han sätter mig på, men som han betar var jag ganska säker på att få syn på turn. Satte honom på antingen överpar eller högre färg, när det blir showdown så skakade jag på huvudet och var för en gångs skull GLAD över all äcklig fisk ;).

 

Tror jag tar ledig dag imorgon, ska packa och chilla lite. Man blir verkligen trött av att spela så mycket, men jag plussar iallafall och borde vara nöjd. Ska väl lira lite mer ikväll för att se om jag kanske klarar av 3000$ målet :P.

 

Kanske en turre och klonka? vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tjena Arvin din jävla grinder ;) Det finns bara ett sätt att ta sig upp ifrån den där nivån och här ska du lyssna riktigt riktigt noga på mig.

 

Slå upp fyra hu bord med STARVINS´HE, och fyra bord med klientens olika stadnamn. Sedan väntar du in två fiskar, och spelar BARA mot dom, spela tajt, smart, TILTA INTE, sen efter du tömt dem, går du ur de bordet du spelade på och startar upp ett nytt. Ha aldrig mer än två HU igång samtidigt. Tro mig, du kommer vara på 2/4 innan årets slut. Lycka till och ha det bra nu i USA!

 

Mvh

 

Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tjena Arvin din jävla grinder ;) Det finns bara ett sätt att ta sig upp ifrån den där nivån och här ska du lyssna riktigt riktigt noga på mig.

 

Slå upp fyra hu bord med STARVINS´HE, och fyra bord med klientens olika stadnamn. Sedan väntar du in två fiskar, och spelar BARA mot dom, spela tajt, smart, TILTA INTE, sen efter du tömt dem, går du ur de bordet du spelade på och startar upp ett nytt. Ha aldrig mer än två HU igång samtidigt. Tro mig, du kommer vara på 2/4 innan årets slut. Lycka till och ha det bra nu i USA!

 

Mvh

 

Salle

 

HAHHAHAHAAHAHHA salle <3, läget? var inte igår. Vi får höras snart...

 

Men detta är sjukt, jag provade ditt tips och vad ska jag säga...

 

BR: 3069$ MÅLET AVKLARAT!!! :D:D:D SICK

 

Fyfan vilken svängig session, mötte först massa sopor som gick all-in direkt och jag syna ner med mina pocket 7or osv, och tog hem 40-50$ potter.

 

Sen kom jag mot en kille som jag tappa 150$ mot.. sjukt. Han setta mig två gånger, ena gången 2 3 Q jag med KQ han med 55, betar ut han synar turn 5 jag betar ut igen han ställer jag synar.

 

Sen får jag KJ, flopp K 7 2, han betar jag synar, turn J, han betar jag ställer han synar. Viker upp 77. Inte mycket att säga om jag droppa bordet då han inte verkade tillräckligt fiskig och hade sjuk flyt.

 

Sen möter jag årets fisk, eller i början var han sjukt tight så jag började ta hans blinds. Efter ca 10-15 minuter börja han 3-beta mina raises så börja bli lite irreterad. Eller snarare sjukt irreterad. Valde att syna och han contbettar starkt som fan. Till en början foldade jag mot honom och va sjukt tight, sen när jag väl fick handen vägrade jag träffa.

 

Lite HH:s:

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-72153336-27

Table sTARVIN89x's HE, 15 Jul 2008 9:06 PM

 

Seat 3: sTARVIN89x [ 9 of Spades,9 of Clubs ] ($111.60 in chips)

Seat 8: Emperor-X ($86.20 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), Emperor-X posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

sTARVIN89x bets $2.50, Emperor-X bets $11, sTARVIN89x calls $9.

 

FLOP [board cards 6 of Spades,8 of Diamonds,3 of Hearts ]

Emperor-X bets $16, sTARVIN89x bets $99.60, and is all-in, Emperor-X calls $58.20, and is all-in.

 

TURN [board cards 6 of Spades,8 of Diamonds,3 of Hearts,6 of Clubs ]

 

RIVER [board cards 6 of Spades,8 of Diamonds,3 of Hearts,6 of Clubs,3 of Spades ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ 9 of Spades,9 of Clubs ]

Emperor-X shows [ 7 of Clubs,6 of Diamonds ]

 

SUMMARY

Dealer: sTARVIN89x

Pot: $196.80, (including rake: $1)

sTARVIN89x bets $111.60, collects $25.40, net -$86.20

Emperor-X bets $86.20, collects $171.40, net $85.20

 

Tiltande hand:

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-72153336-110

Table sTARVIN89x's HE, 15 Jul 2008 9:22 PM

 

Seat 3: sTARVIN89x [ Queen of Hearts,Ace of Diamonds ] ($242.45 in chips)

Seat 8: Emperor-X ($128.20 in chips)

ANTES/BLINDS

Emperor-X posts blind ($0.50), sTARVIN89x posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Emperor-X bets $1.50, sTARVIN89x bets $6, Emperor-X bets $25, sTARVIN89x calls $20.

 

FLOP [board cards 4 of Spades,King of Clubs,4 of Diamonds ]

sTARVIN89x bets $40.50, Emperor-X calls $40.50.

 

TURN [board cards 4 of Spades,King of Clubs,4 of Diamonds,Jack of Hearts ]

sTARVIN89x bets $174.95, and is all-in, Emperor-X calls $60.70, and is all-in.

 

RIVER [board cards 4 of Spades,King of Clubs,4 of Diamonds,Jack of Hearts,8 of Spades ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ Queen of Hearts,Ace of Diamonds ]

Emperor-X shows [ 5 of Diamonds,King of Spades ]

 

SUMMARY

Dealer: Emperor-X

Pot: $369.65, (including rake: $1)

sTARVIN89x bets $242.45, collects $114.25, net -$128.20

Emperor-X bets $128.20, collects $255.40, net $127.20

 

Vet inte vad jag gör, och va fan han gör, han 4 betar mig med K5 offsuit och jag försöker bluffa han. Hur tänker jag? men satte han verkligen inte på kungen. Han kunde 4-betat med 32 offsuit han spelade helt sjukt. Men hade ändå en hyfsad stack här men var nere på ca 40$ innan jag totalt började KROSSA honom.

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-72153336-92

Table sTARVIN89x's HE, 15 Jul 2008 9:19 PM

 

Seat 3: sTARVIN89x [ 10 of Clubs,10 of Diamonds ] ($146.15 in chips)

Seat 8: Emperor-X ($127.40 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), Emperor-X posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

sTARVIN89x bets $2.50, Emperor-X bets $11, sTARVIN89x calls $9.

 

FLOP [board cards 7 of Spades,8 of Hearts,5 of Clubs ]

Emperor-X bets $16, sTARVIN89x bets $134.15, and is all-in, Emperor-X calls $99.40, and is all-in.

 

TURN [board cards 7 of Spades,8 of Hearts,5 of Clubs,7 of Hearts ]

 

RIVER [board cards 7 of Spades,8 of Hearts,5 of Clubs,7 of Hearts,9 of Clubs ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ 10 of Clubs,10 of Diamonds ]

Emperor-X shows [ 8 of Clubs,10 of Hearts ]

 

SUMMARY

Dealer: sTARVIN89x

Pot: $272.55, (including rake: $1)

sTARVIN89x bets $146.15, collects $272.55, net $126.40

Emperor-X loses $127.40

 

Samma sak här, visste att han satt på skit och denna gång drar han inte ut mig.

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-72153336-166

Table sTARVIN89x's HE, 15 Jul 2008 9:31 PM

 

Seat 3: sTARVIN89x [ 8 of Spades,Ace of Spades ] ($115.50 in chips)

Seat 8: Emperor-X ($245.25 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), Emperor-X posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

sTARVIN89x bets $2.50, Emperor-X bets $11, sTARVIN89x calls $9.

 

FLOP [board cards 2 of Diamonds,Ace of Hearts,King of Hearts ]

Emperor-X bets $16, sTARVIN89x calls $16.

 

TURN [board cards 2 of Diamonds,Ace of Hearts,King of Hearts,Jack of Spades ]

Emperor-X bets $38, sTARVIN89x calls $38.

 

RIVER [board cards 2 of Diamonds,Ace of Hearts,King of Hearts,Jack of Spades,6 of Spades ]

Emperor-X bets $179.25, and is all-in, sTARVIN89x calls $49.50, and is all-in.

 

SHOWDOWN

Emperor-X shows [ 5 of Diamonds,10 of Diamonds ]

sTARVIN89x shows [ 8 of Spades,Ace of Spades ]

 

SUMMARY

Dealer: sTARVIN89x

Pot: $359.75, (including rake: $1)

sTARVIN89x bets $115.50, collects $230, net $114.50

Emperor-X bets $245.25, collects $129.75, net -$115.50

 

Sjuka nerver i denna hand, kändes bara att jag satt på bättre handen med tanke på hans sjuka spel innan.

 

Jaja får räcka med HH:s men matchen slutade ungefär 350$ plus mot Emperor-X, sen vann jag lite mot andra folk bland annat en SUPERFISK vid namn Aussie-Girl.

 

Så om ni ser Emperor-X eller Aussie-Girl vid ett HU bord, är mitt tips att sätta er bland dem och spela TIGHT, och smart. Tack CDS ;).

 

Sjukt skönt, kunde nog ha tagit mer pengar från emperor men nu får det räcka. Har varit galet rungood senaste 4 dagarna och fortsätter det såhär kan jag spela NL200 i september.

 

jaja, detta blir sista inlägget nu innan USA resan och jag är tillbaka i Augusti nångång och får hoppas pokern fortsätter lika bra då.

 

Ha det bra PF.nu och alla läsare, hoppas erat pokerspel flyter bra ;). Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hemma från USA, lite sliten just nu men det var sjukt intressant resa :). Ingen partyresa då jag åkte med familjen men det var ändå nice, var på miami beach, NY, och lite runt om i florida. Ska nog flytta dit om jag får lite cash ;).

 

Människorna är mycket mer öppnare/trevligare där och träffade en och annan tjej på hotellet och i poolen, men det hände inget :o. Ganska svårt att ragga när man är nykter, utan mobiltelefon och har en lillebror som man delar hotellrum med :). Som att försöka gå all-in i en pott där handen är riggad...

 

Men tillbaka till pokern, satt i planet 8 timmar idag och jag började faktiskt känna pokersug, inte spelat på 3 veckor nu... så det får bli dags snart, bara hoppas jag inte tappat spelet.

 

Har cashat ut ett par tusen varje månad i en tid nu och har dessutom jobbat ett år så jag har tillräckligt med pengar på bankkontot för att överleva och betala eventuell hyra (bor fortfarande hemma, men föräldrarna kommer nog kräva hyra snart... :o).

 

Så jag tror jag ska satsa lite på pokern, kommer inte plugga detta år då jag snart fyller 19, och jag ska nog vara 20 när jag börjar studera, dels för att jag vill vara jämnårig med andra studenter och dels för att jag vill njuta av min studenttid och ha pengar så jag slipper ta lån, eller iallafall minska lånet.

Ska dessutom satsa på civinjengör ind ekonomi och det är tidskrävande, så kommer inte ha mycket tid till annat, så jag väljer ett till år ledigt.

 

Därför ska jag nog försöka klättra i pokern. Ska inte casha ut mycket alls nu och har en rulle på 3k$ just nu och ska nog ha som mål att ha tjänat 50k$ innan nyår (måste sikta högt :P).

 

Krav: NL100 = 3000$ (aug och september månad) NL200 = 10000$ (oktober, november) NL400 = 20000$+ (december).

 

För att klara detta gäller att jag följer min "dagboks bibel" som jag lyckades att följa innan jag åkte till USA.

Jag tror att mitt spel just nu kommer vara ringrostigt och jag hamnar säkert efter i 3-bets systemet, men om några dagar när jag får in rytmen så tror jag faktiskt att det skulle kunna gå att klara av mitt mål.

 

Kommer väl använda DB:n som whineplank och kanske posta lite händer som tidigare. Kommer väl också skriva hur det går med målen och vad jag tycker brister/det jag är nöjd med.

 

Jaja ska nog inleda lite NL50 senare idag kanske, ska börja med att raila lite så jag kommer ihåg hur man spelar :D och kanske läsa runt lite i pf.nu.

 

sTARVIN89x is back, and probably on track... :). Ha det bra allesammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, blev en del poker idag ändå, ungefär 3-4h. Kom hem till Sverige 8 imorse, loggar in på msn snackar med lite kompisar osv, gör planer. Ser pokerikonen på skrivbordet och kan inte motstå :D.

 

Spelade väl 1-2 timmar 5-manna SH och plussade. Sen gjorde jag en halvdålig syn, får pocket 8 flop 4 5 6, han rehöjde pre och betar allin direkt efter floppen. Sätter han på ett AK och tar blixtsyn men han viker upp KK, ganska standard läge men jag har lite problem i dessa situationer.

 

Låga pockets på 5-manna SH, hur spelar man dem?

 

Iallafall, klockan var ungefär 3-4 på morgonen i USA så jag däckade i sängen dirr och vaknade upp ungefär kl 6 svensk tid. Ser på lite OS, men det var bara simning och sen tar man ngt och käkar, börjar shortstacka (backa ca 60$ där, men det var utdragningar, kunde lika gärna plussat 100$).

 

Så det hela slutar med att jag spelar lite HU på kvällen, och oj va kul det kan vara. HU är speciellt, du spelar mot spelaren, inte mot korten. Spelade många sjuka händer, all-in med A high osv, vinner handen. Blev helt shockad.

 

En annan hand, jag har Q10 off, betar upp, han 3 betar jag synar. Flopp var 2 3 4, jag ställer (representerar överpar) han blixtsynar och viker upp 95 offsuit. Jag fattade inte vad som hände men när jag satt med 250$ på bordet så skrattade jag högt. Sjukt, droppa bordet efter det för den killen var söndertiltad, 3betade varje bet osv. Kan lika gärna spela roulette...

 

Lite HH:s

 

Vet inte vad han håller på med, satte han på AK men det är fortfarande en ganska skön syn att göra, han blev hyfsat tiltad efter denna :). Lite synd att han droppa efter att jag tog hans inköp.

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-73987602-11

Table sTARVIN89x's HE, 10 Aug 2008 8:19 PM

 

Seat 3: sTARVIN89x [ 2 of Hearts,2 of Spades ] ($90.95 in chips)

Seat 9: baajak ($106 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), baajak posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

sTARVIN89x bets $2.50, baajak bets $4, sTARVIN89x calls $2.

 

FLOP [board cards 9 of Diamonds,Queen of Diamonds,9 of Clubs ]

baajak bets $9, sTARVIN89x calls $9.

 

TURN [board cards 9 of Diamonds,Queen of Diamonds,9 of Clubs,6 of Diamonds ]

baajak checks, sTARVIN89x checks.

 

RIVER [board cards 9 of Diamonds,Queen of Diamonds,9 of Clubs,6 of Diamonds,10 of Hearts ]

baajak bets $40, sTARVIN89x calls $40.

 

SHOWDOWN

baajak shows [ 7 of Spades,King of Diamonds ]

sTARVIN89x shows [ 2 of Hearts,2 of Spades ]

 

SUMMARY

Dealer: sTARVIN89x

Pot: $107, (including rake: $1)

sTARVIN89x bets $54, collects $107, net $53

baajak loses $54

 

Nivån på ongames fisk, antar att han satt mig på färgdrag eller randombluff...

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-73985036-17

Table sTARVIN89x's HE, 10 Aug 2008 7:49 PM

 

Seat 3: sTARVIN89x [ Ace of Spades,Queen of Clubs ] ($76.45 in chips)

Seat 8: Oam33 ($89.40 in chips)

ANTES/BLINDS

Oam33 posts blind ($0.50), sTARVIN89x posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Oam33 bets $1.50, sTARVIN89x bets $5, Oam33 calls $4.

 

FLOP [board cards 4 of Hearts,9 of Hearts,Queen of Spades ]

sTARVIN89x bets $9, Oam33 calls $9.

 

TURN [board cards 4 of Hearts,9 of Hearts,Queen of Spades,5 of Diamonds ]

sTARVIN89x bets $25, Oam33 calls $25.

 

RIVER [board cards 4 of Hearts,9 of Hearts,Queen of Spades,5 of Diamonds,8 of Diamonds ]

sTARVIN89x bets $36.45, and is all-in, Oam33 calls $36.45.

 

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ Ace of Spades,Queen of Clubs ]

Oam33 shows [ 2 of Hearts,9 of Clubs ]

 

SUMMARY

Dealer: Oam33

Pot: $151.90, (including rake: $1)

sTARVIN89x bets $76.45, collects $151.90, net $75.45

Oam33 loses $76.45

 

Dagen slutar iallafall nästan 700$ plus, får se om jag orkar spela mer ikväll har inte ens packat upp väskan ännu. Men är inte alls trött eftersom klockan är runt 5 pm i USA. // sTARVIN89x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaba!

 

Ville önska dig lycka till med målet att nå 50$k innan året är slut.

Kan dock rekommendera att inte sätta så mkt fokus på sådana resultatbascerade mål, svårt att sätta sådana mål som du inte kan rå på riktigt. Hamnar du i en svacka kan du ju spela hur bra poker som helst men ändå backa.

 

Vet ju inte hur du är som person men mitt förslag är att försöka sätta upp mål som du lättare kan utvärdera. Dvs, sådant som får ditt spel att hela utvecklas. Tex timmar du lägger ner på pokerstuider mm. Känns som att ca 4 månader är kort tid att hoppa från NL50 till NL400+ för att nå 50$k. Men du skulle inte bli den förste om du lyckas.

 

Anyways, ville önska dig lycka till!

Ska givetvis följa din färd mot detta mål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaba!

 

Ville önska dig lycka till med målet att nå 50$k innan året är slut.

Kan dock rekommendera att inte sätta så mkt fokus på sådana resultatbascerade mål, svårt att sätta sådana mål som du inte kan rå på riktigt. Hamnar du i en svacka kan du ju spela hur bra poker som helst men ändå backa.

 

Vet ju inte hur du är som person men mitt förslag är att försöka sätta upp mål som du lättare kan utvärdera. Dvs, sådant som får ditt spel att hela utvecklas. Tex timmar du lägger ner på pokerstuider mm. Känns som att ca 4 månader är kort tid att hoppa från NL50 till NL400+ för att nå 50$k. Men du skulle inte bli den förste om du lyckas.

 

Anyways, ville önska dig lycka till!

Ska givetvis följa din färd mot detta mål!

 

Tja Myt4z, har läst i din db och vi sitter väl i ungefär samma sits du och jag. Det stämmer att mitt mål är ganska högt men jag tror att det är fullt möjligt, dock stämmer det som du säger, man får inte bli för fixerad...

 

Hamnar man i en downswing och har satt ett mål kommer man inte sluta spela förns man når målet och det slutar oftast med att man gular, men jag ska försöka att inte fixera mig så mycket på målet utan mer på mitt spel. Målet är väl för att ha något att sträva emot, sen om jag tjänar 20-30K$ eller 100K$ blir jag nöjd vilketsom, så länge jag går plus :). Tack för lycka till föresten!

 

Var tidigare idag på nästan 700$ plus, spelade upp mig till över 1K$ plus, nästan dagsrekord men sen märktes det att jag inte har samma rutiner som innan. Glömde helt bort min 00:00 regel, min shortstack regel osv. Blev sönderägd/sönderriggad av en randomnitig fisk på HU och tappa två inköp, han var inte alls duktig men han hade tålamod och jag tappade mitt efter att ha spelat 5-6 timmar...

 

Slutade med att jag backade ner mitt plus till ca 500$. Helt ok, men om jag hade följt mina rutiner så hade jag inte behövt tappa 500$. Sjukt vad det swingar på HU om man gör misstag. Gick dessutom in på 5-manna SH och tappade 2-3 inköp inom loppet av 5 minuter, det säger det mesta. Var inne i HU/tilt rytmen och sätter mig ner mot nån MikeyWest (känner igen nicket, tror från pf.nu) och han hade verkligen riggen på sin sida, drog ut mig i två större potter och tillslut började jag lacka sönder. Han krossade dock NL100 på alla borden i princip, när en sån duktig spelare har riggen på sin sida blir han/hon svårstoppad...

 

Iallafall, var en lärorik dag idag, måste börja få igång dygnet dock, tiltåt 4 mackor nyss och känner mig skabbig fyfan... gymmet imorn. Gym runt 10 poker från 12-18, paus käka, och om det inte är andra planer så shortstack mellan 19-21 för att sedan mellan 21-00:00 dra igång HU.

 

Tror jag ska följa den rytmen och för att jag ska kunna nå mitt 50K$ mål så får jag inte skänka pengar som jag gjorde idag, plussar jag över 10 inköp på samma dag så lägger jag nog av för dagen, om jag inte hittar enormt värde.

 

BR: 3.5K$ gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Läst igenom din dagbok nu, intressant läsning även om det svänger lite väl mycket :P

 

Lycka till med dina mål, kommer bli intressant att följa, bli inte bara för besviken om det börjar gå lite dåligt och försök inte stressa fram +, koncentrera dig bara på spelat istället. Jag brukar alltid sätta upp mål i antal spelade händer, sen utvärderar jag resultaten, är jag inte nöjd med min bb/100 så spelar jag mer händer på den nivån, den blir mycket enklare för psyket då.

 

Får man veta vad du har för stats?

 

 

GL och vi ses snart på NL100 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Läst igenom din dagbok nu, intressant läsning även om det svänger lite väl mycket :P

 

Lycka till med dina mål, kommer bli intressant att följa, bli inte bara för besviken om det börjar gå lite dåligt och försök inte stressa fram +, koncentrera dig bara på spelat istället. Jag brukar alltid sätta upp mål i antal spelade händer, sen utvärderar jag resultaten, är jag inte nöjd med min bb/100 så spelar jag mer händer på den nivån, den blir mycket enklare för psyket då.

 

 

GL och vi ses snart på NL100 =)

 

Haha ja det svänger en del... idag var jag 500$ back efter att ha strulat till det otroligt mycket, HU tappade jag 2.5 inköp mot nån äcklig sopa som drog ut mig, fick mig tiltad och sen synade mitt 3-bet plus contbet/all-inbet med K10 offsuit och träffar 10an mot mitt A8s färgdrag. Fyfan, han var inte värd det.

 

Är inte alls bra på det här med stats (pinsamt), så jag vet inte hur det funkar, men här är en bild från PT:

 

Tappade lite i 5-manna SH men det var inge snack om det, blev utdragen i större potter, bluffarna funkade inte, inget funkade helt enkelt. Det är variansen som tog mig där, så blev rätt frustrerad.

 

Drog senare runt 7-8 igång 5-manna SH och det gick faktiskt bra, plussade tillbaka mina 500$ och nu är jag fortfarande på 3.5K$ i rullen. Men jag spelade in massa points så snart får jag min 250$ bonus, positivt ändå.

 

Har räknat ut lite, och för att nå mitt 50K$ mål så måste jag snitta ungefär 355$/dag i 4 månader, rätt tufft med andra ord om jag lirar NL100. Men ska nog inte försöka tänka i dem banorna, utan om jag istället tänker att jag ska försöka snitta 2 inköp/nivå/gång jag spelar så blir det nog mycket lättare.

 

Det skulle ge mig, 47K$, förutsatt att jag spelar VARJE DAG! vilket är omöjligt. Dock har jag ett mycket bra avtal på ongame så om jag räknar med mina bonusar så skulle det kunna täcka 3K$ glipan och dem dagar jag inte spelar poker, förutsatt att jag verkligen satsar och på så sätt ska jag försöka nå mina 50K$.

 

En ny regel: Om jag är uppe i 10 inköp+ för dagen så lämnar jag, förutsatt att det inte finns grymt värde, är jag över 10 inköp och jag börjar tappa till 8-9 inköp + så droppar jag ändå och gör något annat, för om jag vinner 8 inköp på en dag så ligger jag 4 dagar före. Därför kan det vara bra att inte försöka förhasta sig med att vinna för mycket, för det kan sluta med förlust.

 

Angående dagens spel så var det några setup potter och några slarvpotter. Gjorde dock några monstersyner som jag är stolt med, spelade otroligt bra 5-manna SH, få misstag utom en intessant hand:

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-74020385-802

Table Placerville, 11 Aug 2008 6:44 PM

 

Seat 1: Fenix17 ($78.10 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ Jack of Diamonds,Ace of Clubs ] ($147.95 in chips)

Seat 4: vianos ($127.85 in chips)

Seat 8: peregon1heh ($96.15 in chips)

Seat 10: Fet Jonas ($215.80 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), vianos posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

peregon1heh bets $3.50, Fet Jonas folds, Fenix17 folds, sTARVIN89x calls $3, vianos calls $2.50.

 

FLOP [board cards 4 of Clubs,9 of Spades,Jack of Clubs ]

sTARVIN89x checks, vianos bets $3, peregon1heh bets $10, sTARVIN89x calls $10, vianos folds.

 

TURN [board cards 4 of Clubs,9 of Spades,Jack of Clubs,4 of Spades ]

sTARVIN89x checks, peregon1heh bets $28, sTARVIN89x calls $28.

 

RIVER [board cards 4 of Clubs,9 of Spades,Jack of Clubs,4 of Spades,2 of Spades ]

sTARVIN89x checks, peregon1heh bets $54.65, and is all-in, sTARVIN89x calls $54.65.

 

SHOWDOWN

peregon1heh shows [ Queen of Clubs,Queen of Spades ]

sTARVIN89x shows [ Jack of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

SUMMARY

Dealer: Fenix17

Pot: $195.80, (including rake: $3)

Fenix17 loses $0

sTARVIN89x loses $96.15

vianos loses $6.50

peregon1heh bets $96.15, collects $195.80, net $99.65

Fet Jonas loses $0

 

Egentligen ett ganska vanligt standardläge men har ändå lite svårt att läsa av det, satte han på KJ eller färgdrag/att han tror jag har färgdrag och därför överbettar. Missade att han var första raisarn så eftersom potten inte var 3-betad så kändes det som att jag kunde ligga före. J9 fanns ju som alternativ men han var ganska tight preflop. Men men, spelade ganska NITIGT i inledningen för att släppa lite efteråt, och det funkade bra, idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten, mina stats, jag är sjukt dålig på detta så om någon är snäll så förklara gärna :D. Folk brukar skriva "FI spelar 20/19/4" osv, ja vet inte vad dem menar exakt. Antar att 20 är vpip, 19 är preflop raise och 4 har jag ingen aning om.

 

Här är mina stats denna månad (2 sessioner med HU inblandat, så det är inte exakt):

 

"Limit","VP$IP","PFR","W$WSF","WTSD","W$SD","AF","AFq","3Bet","Fold 3B","Att To Steal","Fold BB to Steal","Fold SB to Steal"

"28.18","16.18","47.84","34.85","53.95","2.20","49.82","7.50","54.96","21.98","64.98","80.71"

 

Vet inte om folk får information om mig nu, men det e inte hela världen då jag varierar mig rätt mycket. Men jag 3-betar rätt ofta på HU, men har börjat öka min 3-bet på 5-manna också beroende på. Men synar inte 3-bets lika ofta som jag gör dem själv. VPIP ligger nog runt 20-25 vanligtvis, nu lite högre med tanke på HU.

 

Ska läsa lite mer om PT så jag kan filtrera statsen till bara NL100 5-manna t.ex. Men kommentera gärna om statsen är bra/dåliga och vad som ses som "bra stats".

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj vad jag är förbannad just nu... det finns inte på kartan.

 

-400$ idag.

 

Var uppe runt 3.7K$ imorse spelade vanlig morgonsession inga problem.

 

Sen händer det, var uttråkad så spelar lite nu på kvällen, börjar med HU, förlorar två coins, 1010 mot AJ och 99 mot AQ, jag leder i båda pre.

 

Blir lite sur så går in på 5-manna SH, stort misstag, tar bara några sekunder innan jag utsätts för mega setups, är för sur för att posta HH men kan förklara snabbt:

 

AJ flopp A 3 J, han var short 40$ (som tur var) slutar med att båda slutar all-in han har JJ...

 

Sen får jag AK suit, flop 3 K 8 han 3-beta mig pre jag contbetar han ställer, måste syna och han viker upp AA.

 

Då har jag tappat 4 inköp och rullen är nere på 3.3K$, sen var jag frustrerad och tog en paus.

 

Går in på HU ikväll igen och börjar rätt bra, vinner tillbaka några inköp innan jag blir rätt trött, möter en FISH, ja hn var riktigt dålig, men han var sjukt tight.

 

Spelar 2 bord, på ena bordet har jag världens största aggro, på andra bordet en SUPERNIT. Riktigt dumt av mig att inte droppa, aggrokillen drar ut mig flera gånger, han synar när han inte har något alls och träffar t.ex.

 

Flopp A J 3 turn K jag har AK, han har 25 river 4 och fram tills river var potten ca 80$. Hade rehöjt han på turn... han blixtställer river jag synar han visar upp stegen. Jag slog på tangentbordet i chatten: sdahidIJSASJIDJID osv... redan då borde jag droppat.

 

Slutar med iaf att min BR just nu är 3050$ har snart min bonus (SOM JAG FÅR SLUTA FIXERA MIG PÅ!) men har fan inget socialt liv just nu. Regnar bara ute, enda jag gör är att sitter inne. Mitt mål 50K$ står jag kvar vid, men jag måste minska pokertiden och inge mer HU på ett tag (behöver mer rulle).

 

Schemat: Vaknar tidigt imorn (om jag sover nu), drar till gymmet tidigt, skulle lira tennis runt 3, så mellan 11-14 drar jag 5-manna SH grind.

 

Efter tennisen tar jag en paus, gör lite annat och på kvällen shortstackar jag 5-manna, eftersom det är fullt med grinders så är shortstacking ganska effektivt. Väntar med HU i fortsättningen och ska från och med nu försöka att bara utveckla mitt 5-manna spel. Blir till att raila HU ibland, inget mer då det är för mycket swings. Ena dagen vinner du 10 inköp, andra dagen backar du...

 

Tror Myt4z hade rätt, kravet blir stort och man vill komma upp i nivå snabbt, jag stressar för mycket då jag vet att jag slår NL100, jag är inte dålig men variansen och mitt tålamod håller på att knäcka mig. Första minusdagen på 8 speldagar, rätt ok ändå, eftersom nu vaknar jag till och ser verkligheten.

 

//sTARVIN89x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh blir galen, kan inte somna... försökte somna men går inte, ligger med ögonen öppna i 10 minuter och enda jag tänker på är poker. Har nog spelat för mycket, dock kom jag på en idè och jag måste skriva upp den för att inte glömma :D.

 

Istället för att som jag gör nu, försöka rushspela in 10 inköp om dagen och det slutar i katastrof... så ska jag ta det lugnt, spela mitt a-game på dagarna sen göra annat på kvällen och forsätta så tills min rulle når 7K$, när den gör det tar jag klivet till NL200 (här blir det svårare) och testar nivån. Det är förmodligen lite mer skicklighet på NL200 men eftersom jag spelat där förut vet jag att potentialen att slå nivån finns hos mig. På NL200 stannar jag tills rullen når ca 15K$, sen kanske jag varierar lite NL200/NL400 istället för att försöka rushspela mig till 10K$ på NL100 så fort som det bara går...

 

Lika bra att ta det lugnt, spela bra poker är det viktigaste, sen om jag får lite extra bonuspengar osv för att spela mycket vinner jag ändå inte på det.

 

Kvalitet > kvantitet i poker.

 

Phew, sjukt nöjd av att skriva det där, får mig nästan att känna mig lite gladare efter att nästan vara tillbaka på 3K$ igen. Rätt tungt att man varit uppe på 4.2K$ för att sen falla tillbaka och jobba upp det igen inom 3 dagar, säg att jag backar 1.2K$ till.. vem vet vad jag gör då. Därför är det bättre att strunta i HU och bara köra vanliga A-gamet. Säkrare, stabilare, lite långsammare, dock vinnande.

 

Skulle gissa att jag behöver 20-30 dagar från nu att ta mig till NL200, inga problem hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ta mitt råd..

 

Sänk målet, du hamnar aldrig på 50k $

 

Sluta limpa så mycket, höj och återhöj mer.

 

Chill spela NL 50 betydligt längre då du aldrig klarar av högre.

 

Sluta kall syna och slowspela, lär dig panga vare sig du har top 2 eller set eller färgdrag. Låt motspelaren betala för drag!

Det finns alltid farliga turn, river kort oavsett hur bra du har floppat.

 

Tex, du höjer med KQ suit i klöver och blir återhöjd av AA.

Flopp KQ2 med två spader på brädet. Han betar pot bet - HÖJ!

Synar du bara och turn är en 9a eller ett ess ( du kan ha J10 som du bara synat med ). Eller turnen kanske är spader, och plötsligt vill han inte alls skjuta in mer pengar med sina röda ess. Låt han betala!

 

Menar verkligen inte att såga dig, försöker bara hjälpa dig lite på traven och vara realistisk med tanke på att ditt spel inte alls på långa vägar duger högre upp. Annars lycka till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ta mitt råd..

 

Sänk målet, du hamnar aldrig på 50k $

 

Sluta limpa så mycket, höj och återhöj mer.

 

Chill spela NL 50 betydligt längre då du aldrig klarar av högre.

 

Sluta kall syna och slowspela, lär dig panga vare sig du har top 2 eller set eller färgdrag. Låt motspelaren betala för drag!

Det finns alltid farliga turn, river kort oavsett hur bra du har floppat.

 

Tex, du höjer med KQ suit i klöver och blir återhöjd av AA.

Flopp KQ2 med två spader på brädet. Han betar pot bet - HÖJ!

Synar du bara och turn är en 9a eller ett ess ( du kan ha J10 som du bara synat med ). Eller turnen kanske är spader, och plötsligt vill han inte alls skjuta in mer pengar med sina röda ess. Låt han betala!

 

Menar verkligen inte att såga dig, försöker bara hjälpa dig lite på traven och vara realistisk med tanke på att ditt spel inte alls på långa vägar duger högre upp. Annars lycka till :-)

 

Stort tack för inlägget, brukar du raila mig lr något? :D.

 

Ja har varit rätt kass på att bomba på sistonde och förmodligen det som är läckan i mitt HU game bland annat. Slowspelade otroligt mycket idag, är mer rädd i spelet och jag tror det beror på att jag vill nå upp målet så snabbt och därför rädd att förlora, det påverkar spelet.

 

Tror snarare jag borde byta mål till "NL400 innan dec 31" eller nått sånt, så att jag kan utvecklas bättre. Men jag är inte typen som ger upp så låter mitt 50K$ grej stå kvar ett tag. Anledningen till att jag valde så högt (det mest realistiska vore runt 20K$) var att jag gillar utmaningar och överaskningar. Vill se vad jag verkligen klarar, och för att nå 50K$ har jag inte råd med tilt/slarv/downswings osv. Så för att nå 50K$ kommer jag med större sannolikhet att passera 20K$, än om jag har 20K$ som mål. Så tänker jag.

 

Mitt spel på 5-manna SH har funkat utmärkt so far, ser inge större brister utom på kvällarna då jag gör en del tabbar pga trötthet osv. Däremot kommer jag säkert stöta på lite svårigheter på NL200 och där blir det mer analyser för att slå nivån. Men vi får se, ska låta den här veckan spelas innan jag drar förhastade slutsatser, har trots allt bara spelat 3-dagar och min dygnsrytm har varit lite sådär. Hade dessutom tagit paus 3-veckor så tar lite tid att få igång det hela. Men inlägget uppskattas stort, jag vet att min aggressionsfaktor kan ökas lite, dock är jag ändå rätt aggresiv spelare, men har lite mycket rädslor, tror min rulle påverkas för mycket av NL100 och därför väljer jag den NIT/defensiva spelstilen än så länge.

 

Tappar jag ner under 2.5K$ blir det NL50, men hur jag än gör ska jag klara av att nå målet, eller iallafall komma en bit mot det. Därför det kallas mål ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för inlägget, brukar du raila mig lr något? :D.

 

Ja har varit rätt kass på att bomba på sistonde och förmodligen det som är läckan i mitt HU game bland annat. Slowspelade otroligt mycket idag, är mer rädd i spelet och jag tror det beror på att jag vill nå upp målet så snabbt och därför rädd att förlora, det påverkar spelet.

 

Tror snarare jag borde byta mål till "NL400 innan dec 31" eller nått sånt, så att jag kan utvecklas bättre. Men jag är inte typen som ger upp så låter mitt 50K$ grej stå kvar ett tag. Anledningen till att jag valde så högt (det mest realistiska vore runt 20K$) var att jag gillar utmaningar och överaskningar. Vill se vad jag verkligen klarar, och för att nå 50K$ har jag inte råd med tilt/slarv/downswings osv. Så för att nå 50K$ kommer jag med större sannolikhet att passera 20K$, än om jag har 20K$ som mål. Så tänker jag.

 

Mitt spel på 5-manna SH har funkat utmärkt so far, ser inge större brister utom på kvällarna då jag gör en del tabbar pga trötthet osv. Däremot kommer jag säkert stöta på lite svårigheter på NL200 och där blir det mer analyser för att slå nivån. Men vi får se, ska låta den här veckan spelas innan jag drar förhastade slutsatser, har trots allt bara spelat 3-dagar och min dygnsrytm har varit lite sådär. Hade dessutom tagit paus 3-veckor så tar lite tid att få igång det hela. Men inlägget uppskattas stort, jag vet att min aggressionsfaktor kan ökas lite, dock är jag ändå rätt aggresiv spelare, men har lite mycket rädslor, tror min rulle påverkas för mycket av NL100 och därför väljer jag den NIT/defensiva spelstilen än så länge.

 

Tappar jag ner under 2.5K$ blir det NL50, men hur jag än gör ska jag klara av att nå målet, eller iallafall komma en bit mot det. Därför det kallas mål ;).

 

 

Jag står som sagt fast vid att målet enbart för negativt med sig. Känns som du fokuserar tok mkt på det, och det verkar inte som en bra grej att göra. Tex att sluta när du är si och så mkt plus för dagen, tycker jag inte låter som en spec bra grej. Sluta när du känner att du spelar dåligt, eller att det inte finns ngt värde. Håller även med föregående om att du bör lira mer på NL50-100. Tycker att det är rätt stor skillnad på NL100 och NL200 i kompetensen hos spelarna. Känns som att du har lite att fila på i ditt spel innan du bör ta det klivet.

 

Mitt tips är att iaf lira några/någon månad till på NL100, ingen stress eller press. För att sedan börja känna på NL200 i lugn och ro.

 

Detta kommer du klara galant ska du se, ha inte för bråttom bara!

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag står som sagt fast vid att målet enbart för negativt med sig. Känns som du fokuserar tok mkt på det, och det verkar inte som en bra grej att göra. Tex att sluta när du är si och så mkt plus för dagen, tycker jag inte låter som en spec bra grej. Sluta när du känner att du spelar dåligt, eller att det inte finns ngt värde. Håller även med föregående om att du bör lira mer på NL50-100. Tycker att det är rätt stor skillnad på NL100 och NL200 i kompetensen hos spelarna. Känns som att du har lite att fila på i ditt spel innan du bör ta det klivet.

 

Mitt tips är att iaf lira några/någon månad till på NL100, ingen stress eller press. För att sedan börja känna på NL200 i lugn och ro.

 

Detta kommer du klara galant ska du se, ha inte för bråttom bara!

 

GL!

 

Yes, tror jag tillslut har landat på marken igen. Tog paus i torsdags (fyllde 19 :-D ), fredags och även igår. Har spelat golf/tennis och varit på kompisens landställe och fyfan va skönt det har varit att komma på jorden igen. Jag var nog i min egen pokerbubbla och trodde jag var gud. Hade nog tappat respekten för $ och mitt eget pokerspel. Även skönt att ta en paus från pokern ibland.

 

Kommer att ta bort 50K$ målet, och istället fokusera på mitt spel. Tror defenitivt att mitt spel håller för NL100, har jag inga som helst tveksamheter över. Dock håller jag med till 100% över att jag ska ta det lugnt, INTE ha bråttom att klättra. Det är nog huvudorsaken till att det brister för mig, jag får ingen respekt för motståndarens höjningar och jag tror de var det som hade drabbat mig innan.

 

Idag spelade jag första sessionen på några dagar och... 700$ plus. Spelade inge HU, då det swingar för mycket. Spelade bara 5-manna SH, med mitt standardgame och det höll i sig. Gjorde en del bluffar men i övrigt tyckte jag allt flöt på bra. Förlorade en KK vs 77 preflop AI, men inget att grubbla över.

 

Tror jag oavsett resultat håller mig på NL100 ett tag till, ska försöka minska speltimmarna och istället fokusera på spelet. Kanske att man reggar sig på Cardrunners eller Deucescracked ifall jag har tråkigt på kvällarna, så kan man se en film eller två.

 

Men har nog ett nytt mål, och det är att klättra inom pokern, hur långt jag klättrar, vart jag blir reg osv, återstår att se. Kanske lite tråkigare för dagboken, men roligare för mig och min pokerkarriär.

 

Tack allesammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det bara 1 timmes poker, och ett plus på ungefär 160$. Får ses som godkänt då jag var back 100$ under en period. Pokermässigt spelade jag ovanligt stabilt, vet inte om ni tror på teorin om riggade bord, men jag låg plus ca 50$ på alla bord utom ett som jag låg back 250$ på :) (blev badbeatad en gång, och fick flera lägre pockets när FI hade högre pockets). Spelade 6 bord så inte hela världen.

 

Har även hittat nån snubbe som tiltar på mig hela tiden, både igår och idag. skriver i chatten "you are so lucky its so sick bla bla" osv. Rätt ironiskt träffade jag set på 5 7 9 bräda när han trebetade mig preflop och jag hade 55, han hade TT. Fick dock inte in hela stacken utan vann en 120$ pott. Dåligt, men valde att inte rehöja flop för att slå om på turn, dock checka han bakom. Så fick in en bet på river.

 

En annan hand satt jag med 66 och brädan kom 4d 2d 7c han 3-beta pre och fortsatte beta, valde att syna, sen kommer turn 7s och han betar starkt igen. Måste tyvärr lägga och han skriver draw ;) i chatten. Lite tungt, men vi var båda uppe på 200bb och vill inte riskera min stack på en 50/50 read, han kunde lika gärna ha TT-AA.

 

Annars så åkte jag på denna hand:

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-74508552-94

Table Tustin, 18 Aug 2008 3:34 PM

 

Seat 1: EagleEye75 ($99 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ 3 of Clubs,6 of Clubs ] ($97 in chips)

Seat 7: tinu 2 ($76.30 in chips)

Seat 10: izzy136 ($16.50 in chips)

ANTES/BLINDS

tinu 2 posts blind ($0.50), izzy136 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

EagleEye75 folds, sTARVIN89x bets $4, tinu 2 calls $3.50, izzy136 folds.

 

FLOP [board cards 9 of Clubs,4 of Spades,Jack of Clubs ]

tinu 2 checks, sTARVIN89x bets $6.50, tinu 2 calls $6.50.

 

TURN [board cards 9 of Clubs,4 of Spades,Jack of Clubs,Queen of Clubs ]

tinu 2 checks, sTARVIN89x bets $16.50, tinu 2 bets $33, sTARVIN89x bets $70, and is all-in, tinu 2 calls $32.80, and is all-in.

 

RIVER [board cards 9 of Clubs,4 of Spades,Jack of Clubs,Queen of Clubs,Jack of Hearts ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ 3 of Clubs,6 of Clubs ]

tinu 2 shows [ Queen of Spades,Jack of Spades ]

 

SUMMARY

Dealer: sTARVIN89x

Pot: $172.30, (including rake: $2)

EagleEye75 loses $0

sTARVIN89x bets $97, collects $20.70, net -$76.30

tinu 2 bets $76.30, collects $151.60, net $75.30

izzy136 loses $1

 

 

Ganska tidigt också, därför sessionen började back, men jag tiltade aldrig utan tog nya tag och ganska snart var jag tillbaka och jag avslutade sessionen med total dominans. Så en helt ok timme ändå, men ska nog försöka spela lite mer än en timme om dagen! skärpning nu ;). Mitt A-game börjar bli otroligt stabilt nu iallafall, får hoppas det fortsätter såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då har man varit lite inaktiv med uppdateringarna, men spelet har gått godkänt ändå. Mycket upp och ner, inte varit några längre sessioner men idag provade jag på att spela lite på kvällen...

 

VILKET VÄRDE!

 

Var väldigt aggresivt och jag kunde sitta där med ganska tight preflop spel och vänta in läge att slå. Var back ungefär 500$ tidigare idag, men slutar på 260$ plus, var 360$ plus men åkte på en QQ vs AA på 3 6 7 bräda och han går allin direkt på flop, kunde inte vika med tanke på hans tidigare spel...

 

Rullen ligger runt 4K$ så det går uppåt iallafall, men det svänger mycket...

 

Ska väl prova spela lite mer på kvällarna, har några intressanta HH:s också men är så trött så orkar inte leta upp några nu. Annars så har det väl gått bra, fortsätter klättra augusti ut, och september för att sen förmodligen ha en rulle mellan 7-10K$ inför oktober och NL200.

 

Kommer rullen över 10K$ cashar jag ut överskottet, kommer den under 7K$ så får jag fortsätta på NL100, efter september månad alltså.

 

Nåja, jag har inte gulat iallafall ;), dags att sova nu... satt o grindade med en kompis så kunde hålla mig vaken. Det var rätt kul också... jaja, dags att sova och sen är det en ny dag imorgon. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, eftersom jag sitter med polarn och "pokerlanar" så orkar jag sitta från kl 00-05 och det är ju rätt fiskigt ;). +900$.

 

Var uppe på 1000$+ men precis innan jag ska stänga ner får jag KJ på 4JJ flop, betar han synar, turn 10, betar igen han höjer jag ställer han viker upp 1010. Men är ändå nöjd med dagen. Gjorde några sköna syner, bland annat denna är jag nöjd med:

 

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-74733477-843

Table Gulf Port, 23 Aug 2008 1:05 AM

 

Seat 3: Miraval ($182.10 in chips)

Seat 4: sTARVIN89x [ 8 of Hearts,Ace of Hearts ] ($121.60 in chips)

Seat 8: hceyms ($119.50 in chips)

Seat 9: Vanaja86 ($15.85 in chips)

Seat 10: SanTrope ($104 in chips)

ANTES/BLINDS

SanTrope posts blind ($0.50), Miraval posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

sTARVIN89x calls $1, hceyms folds, Vanaja86 folds, SanTrope calls $0.50, Miraval bets $3.50, sTARVIN89x calls $3.50, SanTrope folds.

 

FLOP [board cards 4 of Clubs,8 of Clubs,Queen of Hearts ]

Miraval bets $7.50, sTARVIN89x calls $7.50.

 

TURN [board cards 4 of Clubs,8 of Clubs,Queen of Hearts,Queen of Spades ]

Miraval bets $25, sTARVIN89x calls $25.

 

RIVER [board cards 4 of Clubs,8 of Clubs,Queen of Hearts,Queen of Spades,9 of Diamonds ]

Miraval bets $145.10, and is all-in, sTARVIN89x calls $84.60, and is all-in.

 

SHOWDOWN

Miraval shows [ Jack of Hearts,6 of Hearts ]

sTARVIN89x shows [ 8 of Hearts,Ace of Hearts ]

 

Tankar kring handen var väl att han hade varit på mig mycket innan och försökt sno potter jag varit inblandad i. Min första tanke var att han satt på färgdrag och när andra damen poppade upp så blev jag mer säker. Syn på river blev självklar, kunde slutat annorlunda dock...

 

Annars är jag så trött nu så orkar inte skriva så mycket, men rullen är nära 5K$ vilket är skönt. Dock får vi se om det blir mer spel imorgon, ska nog ta en paus och sen fortsätta söndag kväll. Sena kvällar = guld värde än så länge.

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, najs att det går framåt med byggandet av rullen! Vilken sajt spelar du på förresten?

Tycker verkligen du borde köpa Pokertracker. En struntsumma om du plussar på bra :)

 

Ska bli intressant och se hur det går på NL200 när du kommer upp.

Jag tror som flera andra att det är farligt att sätta såna höga mål för rullen medan man går uppåt, och skulle nog för mig bara ge nackdelar.

Men man är ju olika, och det är ju kul att ha nåt att sträva efter, och du har säkert rätt inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gogogog , 9 inköp e inte fel ! :-)

 

Tack kompis :).

 

Tjena, najs att det går framåt med byggandet av rullen! Vilken sajt spelar du på förresten?

Tycker verkligen du borde köpa Pokertracker. En struntsumma om du plussar på bra :)

 

Ska bli intressant och se hur det går på NL200 när du kommer upp.

Jag tror som flera andra att det är farligt att sätta såna höga mål för rullen medan man går uppåt, och skulle nog för mig bara ge nackdelar.

Men man är ju olika, och det är ju kul att ha nåt att sträva efter, och du har säkert rätt inställning.

 

Hehe jag har såklart pokertracker! det är ett riktigt nice program. Tack! jag spelar på RedKings på ongame.

 

Jag har lagt ner mitt "50K$ mål" då jag inser just nu att det är rätt korkat att sätta ett så högt mål. Jag var rätt rungood under en period och trodde jag var oövervinnerlig men nu tror jag att jag landat på jorden igen :D. Så istället ska jag försöka utvecka mitt spel och spela NL200 i oktober om allt går som planerat, sen hur jag lyckas där ska bli kul att se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag har såklart pokertracker! det är ett riktigt nice program. Tack! jag spelar på RedKings på ongame.

 

Jag har lagt ner mitt "50K$ mål" då jag inser just nu att det är rätt korkat att sätta ett så högt mål. Jag var rätt rungood under en period och trodde jag var oövervinnerlig men nu tror jag att jag landat på jorden igen :D. Så istället ska jag försöka utvecka mitt spel och spela NL200 i oktober om allt går som planerat, sen hur jag lyckas där ska bli kul att se!

Okej tyckte det verkade skumt. Vet inte var jag fick för mig att du inte hade PT :D

Låter vettigt med målet, bara att köra på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...