Steinmeyer Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Skulle vara väldigt intressant att höra andras tankar, problem och tips kring ämnet. Allt som har med de klassiska "trubbelhänderna" i blindsen att göra. Hela följande post handlar om 6-max 100bb NLTH. Efter lite PT-forskning har jag upptäckt att jag läcker eller inte får ut tillräckligt med värde ur blindsen med händer som AT, AJ, KQ, KJ, suited och offsuit. Standard är väl att jag trebettar dem mot CO/B raise och spelar ganska ofta om stackar vid träff mot något sånär aggressiv motståndare. Den delen av mitt spel känner jag mig rätt så säker i. Vad jag fortfarande efter flera år har problem med är vafan man gör med t.ex. AJs eller KQs i SB mot en standard-TAGs UTG-öppning. Blir man tvingad att ta en passiv linje här och spela handen mer som en spekulativ hand? Varje gång jag gör så känner jag mig svag och utlämnad åt korten. Spelar jag dem helt enkelt för mycket? Jag har backat ur blindsen med AJs och ATs men plussat med nästan alla små Axs som jag är mycket mer restriktiv med. Ja, det var allt jag kan komma på nu. /Steinmeyer Citera
strater Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 känns som att dom händerna är runt ev+-0 tillsammans från blindsen och spelas mest för att dina bättre händer ska ge mer ev+... Citera
brut Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Fundera lite på parträffen för dig, vilken förmodligen inte drar in tillräckligt för att kunna motivera den spekulativa linjen. Går du back betyder det att fis HD är för stark för att kunna tillåta dig att syna in dig. Kasta mot extremt tighta UTG öppnare så förbättras resultatet. Citera
Recommended Posts