Gå till innehåll

överpar på monotont bord, 2/4$


Nemesis

Recommended Posts

UTG är LAG och han kan lätt cappa flop med ett svagt drag och bättre. Borde jag bara syna flop 3bet och höja ofarlig turn istället?

 

2/4 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is UTG 1 Q:heart: Q:diamond:

UTG raises, Hero 3-bets, 1 fold, BTN calls, 1 fold, BB calls, UTG 4-bets, Hero calls, BTN calls, BB calls

 

Flop: T:heart: 4:heart: J:heart: (16.5 SB, 4 players)

BB checks, UTG bets, Hero raises, 1 fold, BB calls, UTG 3-bets, Hero 4-bets, BB calls, UTG calls

 

Turn: 7:spade: (14.2 BB, 3 players)

BB checks, UTG bets, Hero calls, BB calls

 

River: 9:spade: (17.2 BB, 3 players)

BB checks, UTG bets, Hero calls, BB folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet vad du menar. Hade säkert kunnat göra samma miss. Men...nej, jag tycker inte man kan kräva att folk skriver dylikt i topic. Jag menar, vissa rubriker skulle ha helt olika implikationer beroende på om de postas i poker off-topic eller poker stars-delen. Till exempel. Man får helt enkelt vara beredd på sånt här när man går via senaste inlägg-länkarna, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet vad du menar. Hade säkert kunnat göra samma miss. Men...nej, jag tycker inte man kan kräva att folk skriver dylikt i topic. Jag menar, vissa rubriker skulle ha helt olika implikationer beroende på om de postas i poker off-topic eller poker stars-delen. Till exempel. Man får helt enkelt vara beredd på sånt här när man går via senaste inlägg-länkarna, imo.

 

Eller så adderar man bara två små bokstäver i rubriken. FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så adderar man bara två små bokstäver i rubriken. FL.

 

Sen står det ju precis över rubriken vilken tråd i forumet man har kommit till. Jag förstår att du råkade hamna fel och det är ju beklagligt (att du ska behöva dras med FL-människor ;-)) men att alla ska vara konsekventa på det sättet kommer ju inte att hända. Då borde alla i no-limit göra samma sak. Alla i PLO göra samma sak. Alla i turneringar, sit´n´gos och så vidare.

 

Men för din skull, Totty, så ska jag bättra mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...