Nemesis Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 UTG är LAG och han kan lätt cappa flop med ett svagt drag och bättre. Borde jag bara syna flop 3bet och höja ofarlig turn istället? 2/4 Limit Holdem 6 players Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is UTG 1 Q:heart: Q:diamond: UTG raises, Hero 3-bets, 1 fold, BTN calls, 1 fold, BB calls, UTG 4-bets, Hero calls, BTN calls, BB calls Flop: T:heart: 4:heart: J:heart: (16.5 SB, 4 players) BB checks, UTG bets, Hero raises, 1 fold, BB calls, UTG 3-bets, Hero 4-bets, BB calls, UTG calls Turn: 7:spade: (14.2 BB, 3 players) BB checks, UTG bets, Hero calls, BB calls River: 9:spade: (17.2 BB, 3 players) BB checks, UTG bets, Hero calls, BB folds Citera
Tottyville Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Skriv att det är FL i rubriken plz. Citera
Nemesis Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Det är fixed limit-forumet, plz. Tack! Citera
nissenajs Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Jag hade föredragit ditt förslag om att syna 3bet på floppen och beta turn, syna ner vid bet och bet/reraise på river vid syn Citera
pokerfacket Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Har inget emot din cap på flop, men jag tycker nog att du kan höja turn också för att sätta tryck på BB. Citera
Tottyville Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Tack! Om du kommer från förstasidan och trycker på senaste ämnen - ser din rubrik och klickar så kommer du Hit oavsett om du vart inne på FL-delen av forumet eller inte. Sålunda kan det vara bra att skriva FL i rubriken. Oavsett om du postar den under FL. Citera
Tottyville Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Det är fixed limit-forumet, plz. se ovan. Citera
eurythmech Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Jo, jag vet vad du menar. Hade säkert kunnat göra samma miss. Men...nej, jag tycker inte man kan kräva att folk skriver dylikt i topic. Jag menar, vissa rubriker skulle ha helt olika implikationer beroende på om de postas i poker off-topic eller poker stars-delen. Till exempel. Man får helt enkelt vara beredd på sånt här när man går via senaste inlägg-länkarna, imo. Citera
Tottyville Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Jo, jag vet vad du menar. Hade säkert kunnat göra samma miss. Men...nej, jag tycker inte man kan kräva att folk skriver dylikt i topic. Jag menar, vissa rubriker skulle ha helt olika implikationer beroende på om de postas i poker off-topic eller poker stars-delen. Till exempel. Man får helt enkelt vara beredd på sånt här när man går via senaste inlägg-länkarna, imo. Eller så adderar man bara två små bokstäver i rubriken. FL. Citera
Nemesis Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Eller så adderar man bara två små bokstäver i rubriken. FL. Sen står det ju precis över rubriken vilken tråd i forumet man har kommit till. Jag förstår att du råkade hamna fel och det är ju beklagligt (att du ska behöva dras med FL-människor ) men att alla ska vara konsekventa på det sättet kommer ju inte att hända. Då borde alla i no-limit göra samma sak. Alla i PLO göra samma sak. Alla i turneringar, sit´n´gos och så vidare. Men för din skull, Totty, så ska jag bättra mig! Citera
pokerfacket Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Skriv att det är poker det handlar om i rubriken, jag trodde det var no-limit skitgubbe. Citera
Recommended Posts