Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Väldigt få händer på båda fi så inga reads att tala om.

Max 8

Seat 1: sabi76 ($9.75 in chips) DEALER

Seat 2: GlodShark ($69.85 in chips)

Seat 3: barcaDaz ($65.70 in chips) (BB)

Seat 4: bisk8 ($30.50 in chips)

Seat 5: Hero ($48.25 in chips)

Seat 6: pokerpac ($72.56 in chips)

Seat 7: xaristotlex ($48.55 in chips)

GlodShark: Post SB $0.25

barcaDaz: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:9h::7h:]

bisk8: Call $0.50

Hero : Call $0.50

pokerpac: Fold

xaristotlex: Call $0.50

sabi76: Fold

GlodShark: Fold

barcaDaz: Raise $4.00

bisk8: Call $3.50

Hero : Call $3.50

xaristotlex: Fold

*** FLOP *** [:6d::9d::7g:] Floppar alltså topp 2-paret

barcaDaz: Bet $13.00

bisk8: Raise $26.50 (Pott Total $52,75)

Hero : ?

Skall jag dra nytta av min pos och vika 2-paret här? Finns verkligen folden? Är egentligen inte ett dugg rädd för BB (baracaDaz) som jag lätt viktar över till QQ+. Men att bisk8 höjer honom oroar mej ganska mycket. Han kan i princip ha vad som helst här som är starkt, även drag naturligtvis ;-).

Resultat i vitt:

Hero : Raise $40

barcaDaz: Raise $53.50

Hero : Allin $4.25

*** TURN *** 5 s

*** RIVER *** 8 h

*** SUMMARY ***

Total pot $134.00 Rake $3.00

barcaDaz: (QsQc) wins $56.75

bisk8: (KsKk) wins $29.75

Hero : wins $47.50

Brädan stegar sej och potten splitas.

Postad

Jag hade nog ställt, med tanke på att du sitter med topp två, så känns det osannolikt att bisk8 har 99 eller 77. De enda händerna du kan vara rädd för är egentligen 66 eller 8Ts (85s). Den senare undrar jag nog om man inte kan utesluta efter att Fi har synat en ganska så saftig raise preflop. Om han nu skulle ha dessa så får du dra ut. Troligast är att Fi, generellt sett, sitter med något typ av kombodrag. In med keramiken ;-)

Postad
du synar 1/10 av din stack pre för att sedan vilja vika på någon näst-nöt flopp? ^^
Nja, inte riktigt så mycket;-).

Pushen från mej känns given om inte fi nr2 pushat. Detta gjorde mej ganska osäker på var jag egentligen stod.

Push och folda preflop.

+1

Ja, preflopp kanske synen e väldigt marginell. men jag såg en möjlighet att i position ta höjarens stack vid bra träff i kombinaton av möjligheten att få en flervägspott med 3-4 spelare där jag har bra eller bästa position postflopp.

E det verkligen så heltokigt tänkt?:-(

Postad

Ja, preflopp kanske synen e väldigt marginell. men jag såg en möjlighet att i position ta höjarens stack vid bra träff i kombinaton av möjligheten att få en flervägspott med 3-4 spelare där jag har bra eller bästa position postflopp.

E det verkligen så heltokigt tänkt?:-(

det är ju heltokigt tänkt om du inte vill få in degen på floppen här :lol:

Postad
det är ju heltokigt tänkt om du inte vill få in degen på floppen här :lol:

Jo, men glöm det nu så länge. Tydligen gjorde jag visst rätt där i vart fall. ;-)

Men suger preflopp-spelet "preflopp" verkligen så himla mycket här? Trodde att det var ett rätt ok läge att spela den handen där?

Postad

Känns som en rätt given push. Flushdrag, diverse stegedrag och överpar är alltför stor del av deras handrange för att du ska behöva bry dig om sannolikheten att de råkar sitta med 66 eller T8. Även om du är slagen sitter du ju med troligtvis 4 outs.

Postad

Din limpsyn pre e ganska osexig. Har sett att du tenderar att göra det ganska ofta. Om du är beredd att lägga in 3.50$ pre på en syn så borde du vara beredd att höja 2$ pre för att själv ta kommandot i potten.

Sen att du funderar på att vika dina toptvå när du lagt in 1/13 av din stack pre... ja det vet du själv är lite fel :)

Om du är osäker på vart du står med toptvå så betyder det att du förmodligen spelar för tight. Har jag toptvå är det cpnöten och jag får ofta syn av allt möjligt :)

Tror du ska försöka slå om mer med olika drag på floppen och även tom för att på så sätt få mer värde ur dina starka händer. Spelar du bara seminötter/nötter så blir du lättbluffad och i dom stora potterna kommer du ofta möta bättre händer.

Mvh

Postad

Tack för alla svar.

Kan sammanfatta med att preflopp-spelet var ganska marginellt och osexigt;-) (man kan ju inte vara sexig jämt 8-)) samt att flop pushen är helt given här.

Är antagligen som du säger totty att jag är lite passiv generellt, men detta är något jag förbättrat en del på senare tid även om jag har mycket kvar här. Framför allt har jag blivit lite bättre på att hitta rätt läge för 3-bet å 4-bet tex.