Gå till innehåll

Du som krigshjälte


Riggdevil

Recommended Posts

LOL, det kan jag förstå.

 

Var ju lite småtöntig redan under andra världskriget imo :)

Och trots att det var en stor krigare som Patton och inte någon sillmjölke till kompanichef.

Det visar iallafall på svenska officerares mod (inte rädda för att agera patetiskt). Under en fältövning som flera officersaspiranter deltog i så blev det snabbt en löjlig militärisk jargong i radiokommunikationen. Nästan varenda kotte avslutade hårt med "Det är jävligt uppfattat!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tysk skyttegravsinfanterist under första världskriget. Trevligt att vara ihågkommen som 1900-talets hårdaste soldat.

Att ständigt i samma fuktskadade kläder och stövlar leva i en djup "åkerfora" bland stora likätande råttor vet jag inte om jag hade uppskattat särskilt mycket ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ständigt i samma fuktskadade kläder och stövlar leva i en djup "åkerfora" bland stora likätande råttor vet jag inte om jag hade uppskattat särskilt mycket ;-)

 

Precis, att ha överlevt det är väl någonting att bli ihågkommen för. Krig för upplevelsen skull...nja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vet vad en kryptolog är(?) men det är iallafall ingen soldat så bättre kan du.

 

Jag fokuserade på "Krigshjälte". Att bidra till att landet hålls utanför kriget alternativt ser till att den egna krigsmakten har ett informationsöverläge ser jag som beundransvärt.

 

Om man måste välja någon som har ihjäl folk och dessutom lider själv så blir det nog

bålvit under vinter/fortsättnings krigen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fokuserade på "Krigshjälte". Att bidra till att landet hålls utanför kriget alternativt ser till att den egna krigsmakten har ett informationsöverläge ser jag som beundransvärt.

 

Om man måste välja någon som har ihjäl folk och dessutom lider själv så blir det nog

bålvit under vinter/fortsättnings krigen

Kryptolog = Krypterare av hemliga meddelanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...