Gå till innehåll

Sverige - Ukraina


hampulito

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Såg inte matchen men kan ju via resultatet och laguppställningarna räkna ut att det är sjukt oroväckande ut inför EM.

 

Att mittfältet skulle vara så mkt sämre än på länge har jag svårt att se?

Källström är i sin absoluta prime, Chippen har bara gått framåt senaste året (även om han aldrig presterar i blågult), SuperSeb har ju varit sjukt bra i alla landskamper så långt, så länge inte Linderoth är extremt påverkad av skadan så ser jag inte hur mittfältet ska vara sämre än senaste två mästerskapen..

Enda skillnaden är väl just att Linderoth varit skadad och att Ljunkan såklart är sämre än någonsin.

 

Tycker för övrigt att det är synd att Seb har blivit satt på kanten i landslaget, han skulle kunna passa utmärkt i en central roll - vilken av dem två egentligen.

De landskamper jag sett Svensson i den defensiva rollen tycker jag att han varit bäst på plan, så ett mittfält med honom defensivt, Källström offensivt, Seb på höger och Chippen/Ljunkan på vänster borde ju inte vara något direkt dåligt mittfält som någon påstred längre upp?

 

Däremot ser jag ju sjuka brister i backlinjen, har ingen aning om hur de ställde upp senast men träbenet Hansson har jag aldrig gillat, Micke Nilsson har gjort ett par bra matcher till höger - ingen till vänster.. Och Fredrik Stoor? *Hjäälp*

 

Tror snarare felet ligger längst bak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mittfältet är alltså sämre än på mycket längre.

 

* Ljungberg har inte varit sämre på 10 år

* Chippen må spela bra i Spanien - men det såg inte bra ut idag

* Vad spelar det för roll om Larsson är jättebra när han inte får spela från start?

* Linderoth är långt ifrån matchformen

* Svensson må vara duktig, men han är ingen Linderoth

* Källström är väldigt duktig, men jag tycker han ser så tung ut i steget

* Alexandersson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte Ukraina med shorts som har en sverigelogga på ena benet? Möjligt att jag sett fel men en/några hade tejpat över märket. Kan det vara så att de lyckats glömma shortsen hemma i Ukraina?

 

Kan nog vara så då de har samma färger som sverige, har kanske normalt gula shorts... Sparka materialförvaltaren och häng han högt ....:lol:

 

Sveriges dress ser för övrigt lite tråkigt ut när de är helgula...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mittfältet är alltså sämre än på mycket längre.

 

* Ljungberg har inte varit sämre på 10 år

* Chippen må spela bra i Spanien - men det såg inte bra ut idag

* Vad spelar det för roll om Larsson är jättebra när han inte får spela från start?

* Linderoth är långt ifrån matchformen

* Svensson må vara duktig, men han är ingen Linderoth

* Källström är väldigt duktig, men jag tycker han ser så tung ut i steget

* Alexandersson

 

Nog första gången jag håller med dig fullständigt :mrgreen:

Men utan en Linderoth i matchform, finns det väl ingen annan än Svensson?

 

Källström må vara duktig i klubblaget, men i landslaget är han för långsam, både i tanke och handling, så Henke kan väl vara en intressant lösning?

 

Chippen, nja Seb. är nog en bättre lösning, kanske?

 

Alexandersson, när var han bra?

 

Övrigt i backlinjen? Hansson är väl kanske medioker, men övriga alternativ som provats har inte heller varit av större internationell klass.

 

Vad finns att tillgå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sveriges dress ser för övrigt lite tråkigt ut när de är helgula...

 

Enligt någon modereporter i aftonblaskan så var det den snyggaste dressen någonsin så de så!! :roll:

 

Det viktigaste för EM kommer nog vara ifall Pappa Lagerbäck inser att grabben Linderoth är FÖR matchotränad för EM.. Jag tvivlar på det, men om det blir så tror jag att Svensson kan axla rollen bra.. Inte Linderoth bra, men tillräckligt bra för att ta oss till slutspel.

 

Jag tror nog fortfarande att det är backlinjen som ställer till det, men som ni skriver.. Det finns ju inga alternativ, vi har lyckats klonka vår väg till ännu ett slutspel utan något riktigt mittlås därbak.

 

Hade nog varit bättre om vi missat detta EM och landslaget satsade på nya fräscha mittbackar. För det finns faktiskt bra folk på väg upp som bara inte fått chansen.

 

Tex får jag magsår av att se att de missat Oscar Wendt som skulle vara gjuten vänsterback väl i truppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Ukraina nu onsdag-söndag. Appropå ingenting.

 

Var är bilderna på brudarna gdaily?! :-D

 

Förövrgt är Ljungberg mycket nyttig för Sverige, synd att han blev skadat för han var verkligen påväg mot fin form. Bra Steven Taylor! :evil:

Chippen/S.Larsson, ser hellre Larsson mot Spanien för dom plockar bort Chippen hur lätt som helst och Larsson är vapnet på fasta. Från start alltså. Andra matcher har Chippen överläge just nu iallafall.

 

Mot Grekland ser jag gärna:

 

Isaksson

Stoor-Mellberg-Majstorovic-Nilsson

Chippen-Svensson-Källström-Ljungberg

Henke-Ibra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som får stora självan av att plocka in stoor i matchen mot spanien när vi redan har en rätt orutinerad (larsson) eller värdelös defensiv högerytter (chippen)? (annars kan han väl få starta, men där bör rutinen gå före ^^).

 

laget ser väl snäppet sämre ut än i vm senast eller em före dess, dock så är ju zlatan betydligt bättre nu vilket förhoppningsvis väger upp det å lite till :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mittfältet är alltså sämre än på mycket längre.

 

* Ljungberg har inte varit sämre på 10 år

* Chippen må spela bra i Spanien - men det såg inte bra ut idag

* Vad spelar det för roll om Larsson är jättebra när han inte får spela från start?

* Linderoth är långt ifrån matchformen

* Svensson må vara duktig, men han är ingen Linderoth

* Källström är väldigt duktig, men jag tycker han ser så tung ut i steget

* Alexandersson

 

Vem har hittat på det?

TV4 eller aftonbladet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska mittfältet är nog lite lagom svenskt, inte bra så dom kommer dominera nån match (typ San Marino o såna undantaget men nu är det EM) och inte jättedåliga så dom blir översprungna och överspelade helt.

 

OM inte den där Linderoth finns på plan förstås, fattar inte vad han gör i truppen nu överhuvudtaget, inte spelat en match sen november då fattar ju vem som helst att han inte kan lira. Bara och säga synd och ta semester och träna upp dig i lugn och ro så ses vi till VM-kvalet drar igång.

 

Självklart skulle den platsen i truppen gått till Rasmus Lindgren även om han är oerfaren i landslaget så är han inne i matchform och tempo. Han skulle för övrigt haft Sidleds-Dannes plats tycker jag men han kanske hinner spela in sig till nästa EM då. VM blir nog för kort tid för Lars-Roland och S-Danne är väl inte en dag under 41 då så klart man inte kan peta honom redan :rolleyes:

 

Sen måste nog Sebben vara på plan för att vi ska ha en högerfot som kan ta frisparkar och hörnor, otroligt att ingen annan har nåt som helst tillslag på bollen förutom Kims vänster och den är lite för svajig ibland.

 

Zlatan och Henke är givna på topp, ingen annan är ens nära dom. Elmander har dessutom en riktigt dålig säsong bakom sig och dålig form så första inhoppare borde vara Rosenberg om han är frisk.

 

 

Vad har hänt med Shaaban i år? Helt värdelös ju men Isak var väl given sen länge trots dåligt med speltid.

 

 

Största bekymret är ju ändå backlinjen. Som jag ser det har vi en ordentlig back på plan - Mellberg - och två dåliga (f.d.) nödlösningar på ytterbacken och vad ska man säga om Majsen och Hansson vem av dom som nu får spela. Klart dom gjort nån bra match var i Sverige men några toppbackar är dom inte. Tror faktiskt jag föredrar Majstorovic till startelvan men det händer ju knappast.

 

Defensivt kanske det inte är helt odugligt (bara nästan) men i uppspelsfasen är det en fruktansvärt dålig uppsättning vi har på plan, rent katastrofalt faktiskt som kostar oss mycket i fråga om att kunna bygga upp ett vettigt spel och inte bara tjonga upp bolljäveln.

Nästa generation backar blir nog bättre på det området med Grankvist i spetsen.

 

Och coachingen är jag så jävla trött på så det finns inte. Nu är det ju mer förbestämt med byten o många ska få lite minuter var osv men sen när det drar igång lär det vara lika fegt och inkört som vanligt. Varför inte träna på att slänga upp en gubbe till på topp sista 5 och testa, kanske en mittback som kan nicka ner nån boll eller nånting bara snälla!

 

Ja ja vi ska nog vara jäkligt glada om vi tar oss vidare från gruppen det ser inte lovande ut men bara och hoppas på lite flyt o tuta o köra ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om P. Hansson startar så kommer motståndarna att styra Sveriges uppspel mot honom för att vinna bollen via inkast eller inspark direkt på hans uppspel/"utspel". :-(

 

...och JA, det var en målvaktstavla.

...och JA, man får inte tappa bollen så före målet.

...och JA, backlinjen är ju en hönsgård utan dess like och inget bra stöd framför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är bilderna på brudarna gdaily?! :-D

 

Förövrgt är Ljungberg mycket nyttig för Sverige, synd att han blev skadat för han var verkligen påväg mot fin form. Bra Steven Taylor! :evil:

Chippen/S.Larsson, ser hellre Larsson mot Spanien för dom plockar bort Chippen hur lätt som helst och Larsson är vapnet på fasta. Från start alltså. Andra matcher har Chippen överläge just nu iallafall.

 

Mot Grekland ser jag gärna:

 

Isaksson

Stoor-Mellberg-Majstorovic-Nilsson

Chippen-Svensson-Källström-Ljungberg

Henke-Ibra

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså man behöver nog inte dra för stora växlar ifrån gårdagen ! Inför VM 1990 tex vann sverige mot finland med 6-0 hur gick det sen ? .. ..

 

Desssutom tycker jag att sverige inte haft ett sånt här bra offensivt lag på hur länge som helst.

 

Hur många trodde egentligen på kenneth Andersson 94 ?????

 

Jag tror att Rosenberg om han blir frisk i tid kan få sitt stora genombrott i landslaget . (Dock som inhoppare)

 

Hoppas på att Danil M får spela ist för Petter H . Att sebb startar ist för Cipp !

 

Att Svensson får förtroendet ist för en matchotränad Linderoth .

 

Tror faktiskt att det kan bära långt i EM . . Troligen ganska ensam om att tro det men offensivt känns det hur bra somhelst ! Inte om man tittar till träningslandskamperna, men räkna med att Ljunkan ,Larsson , Zlatko tänder till en tre fya snäpp till !!! ! !! ! !

 

 

Min Elva ! isak , nilsson , daniel m , alex , svennson , källström ,ljunkan , sebb , Zlatko , larsson . . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om P. Hansson startar så kommer motståndarna att styra Sveriges uppspel mot honom för att vinna bollen via inkast eller inspark direkt på hans uppspel/"utspel". :-(

 

...och JA, det var en målvaktstavla.

...och JA, man får inte tappa bollen så före målet.

...och JA, backlinjen är ju en hönsgård utan dess like och inget bra stöd framför.

 

+1

 

Asså man behöver nog inte dra för stora växlar ifrån gårdagen ! Inför VM 1990 tex vann sverige mot finland med 6-0 hur gick det sen ?

relevant info? 18 år senare liksom...

 

Hur många trodde egentligen på kenneth Andersson 94 ?????

relevant info igen... nu bara 14 år gammalt...

 

Känns ju lite som att referera till sveriges wm-silver 58 eller när fan det va...

 

 

- Sverige kommer troligtvis inte vinna en enda match i EM... Trust me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...