Gå till innehåll

Vilket djur vinner ett marathon?


kleber

Recommended Posts

När det gäller hästar så är världsrekordet i distans 26.18 KM/h över 100 km. Med tanke på att det är en ryttare på hästen samt obligatorisk veterinärkontroll (man blir diskad om hästen är alltför utmattad) så får man väl anta att den iaf kan hålla åtminstone 30 km/h över 4.2 mil om den saknar ryttare och om den är motiverad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slädhundar borde komma hyffsat högt upp iaf.

Tydligen kör dom ibland tävlingar där dom ska springa 500km och ibland kör dom tillochmed tävlingar där dom ska springa 1000km.

 

Hundarna har tydligen ett "fel" i hjärnan som gör att hur trötta och hungriga dom än är så vill dom fortsätta springa. :)

 

HAHA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att människor ligger förvånansvärt bra till här. Tvåbensgång är väldigt energieffektivt jämfört med fyrbensvarianten.

 

Marathon är säkert ändå för kort för att fyrbeningarna ska bli knäckta av distansen, så säkert edge till dromedar eller häst om sprintarna blir knäckta av distansen, annars vinner väl geparden.

 

Gör vi det till 10+ mil så tror jag människan ligger bättre och bättre till.

 

jag trodde du hade svaren på ALLA frågor, lilla gubben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tål den där antilopen asfalt? Finns vissa risker för klövdjur på asfalt misstänker jag. Lägger nog min röst på vargen hittills också.

 

Nog inga djur som mår bra på asfalt och det är ytterst få människor som kan köra marathon på asfalt utan skor för den delen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

118100 är så jävla dåliga dgijasdgidigjdasijidgidasdij

 

Jo därför att Beverly Hills ligger i Hollywood och det låter så himla dumt med snuten i Beverly Hills. Det låter helt enkelt bättre med snuten i Hollywood om man känner efter.

En variant som vi på 118100 tycker att du ska pröva är att försöka byta position på armen så att du inte får ont. Förhoppningsvis hjälper det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...